indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

'Langer dan 5 minuten zoenen verboden'
AMSTERDAM - Een voorstad van de Indonesische hoofdstad Jakarta overweegt om inwoners te arresteren die elkaar langer dan vijf opeenvolgende minuten in het openbaar zoenen.

Dat heeft de Indonesische pers vrijdag bericht.

Het voorstel maakt deel uit van een pakket maatregelen dat niet-islamitisch gedrag moet tegengaan. In het voornamelijk islamitische IndonesiŽ is de sharia, de islamitische wetgeving, niet op landelijk niveau van kracht, maar een aantal plaatselijke overheden heeft de afgelopen jaren wetten aangenomen die de moslimopvatting van moraliteit moeten handhaven.

De autoriteiten van de voorstad Tangerang gaan geliefden mogelijk ook verbieden om elkaar in het openbaar "aan te raken op een sensuele manier " en een kledingstuk van de ander uit te trekken.

Tangerang verbood vrouwen vorig jaar zich in het donker alleen op straat te begeven, in een poging prostitutie tegen te gaan.

Bron telegraaf

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Hier past maar 1 woord voor: ZIEK!!

En nu niet aankomen dat dit helemaal niets te maken heeft met de Arabische religie die ik maar niet zal noemen. Als die tumor zich niet naar ZO-Azie had verspreid hadden dit soort regels nooit doorgang gevonden.

Ik zie het steeds somberder in, de weldenkende Indonesische mens vecht al 50 jaar om dit chronisch abces uit de Indonesische samenleving te verwijderen, maar iedere keer komt het terug. Sukarno,Suharto, Hatta...ze zouden zich allemaal in hun graf omdraaien als ze zouden zien wat er met Indonesie aan het gebeuren is op dit moment.

Ik ben bang dat het een kwestie van tijd is totdat Muqtada Al Sadr de nieuwe president wordt van Indonesie en vrouwen als varkens behandeld en geslagen worden en in burqa's moeten rondlopen. Wordt het niet tijd om Indonesie opnieuw onder curatele te nemen?? Het was een leuke poging in de afgelopen 60 jaar, zo'n onafhankelijkheid, maar het blijkt niet te werken.
Dan moet je als land je verantwoordelijkheid nemen en gewoon weer het oude gezag opnieuw instellen. Ik stel me kandidaat als nieuwe Gouverneur-Generaal. Emoticon: Wink

Gracias. Sama sama

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Wordt het niet tijd om Indonesie opnieuw onder curatele te nemen?? Het was een leuke poging in de afgelopen 60 jaar, zo'n onafhankelijkheid, maar het blijkt niet te werken.
Dan moet je als land je verantwoordelijkheid nemen en gewoon weer het oude gezag opnieuw instellen

Waarom MaleisiŽ, en neem nou India het wel goed doen, nou ja India krijgt er eindelijk een betere kijk op om hun land naar welvaart te slepen .
Maar het is ook zo,n groot land die te maken heeft, met ook moslims als IndonesiŽ.
Die brengen geen welvaart die zijn elke dag de boel te frustreren omdat ze geen grote macht hebben.
Wat betreft IndonesiŽ is het achteraf gezien goed dat er 1 juta Viscaal, betaald moet worden?
Anders hadden ze de mogelijkheid gehad naar andere landen te gaan, en ik denk het eerst in MaleisiŽ.
Daar zijn ze niet blij met hen, heb het uit bronnen van andere topic
Ook in Afrika is het nu erg, die landen zou echt onder curatele gestelt moeten worden .
Al het intellect zoals dokters verpleegsters zijn daar weg, en kijk dan helpt die ontwikkeling hulp ook niet meer

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

lijkt wel of de 3 heren nieuwe toeristen zijn die niks weten over de verhoudingen in indosenia.

Als jullie tijd hebben , probeer eerst de geschiedenis van Indosenia te gaan lezen.
Staat wel komentaren te geven over islam dit of Islam dat , maar je weet niet wat de rol van Islam geweest is in Indosenia.
Dat het daarnaast ook zoiets bestaat zoals de adat .
Daar wordt ook honderden jaren volgens bepaalde regels geleefd , hoe je met elkaar gaat leven , wat de mores zijn etc.
Ya het is vaak moeilijk voor toeristen om het te begrijpen Emoticon: Nooo
groetjes

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

On 07-04-2006 16:51 Albert wrote:
Langer dan 5 minuten zoenen verboden
De autoriteiten van de voorstad Tangerang gaan geliefden mogelijk ook verbieden om elkaar in het openbaar "aan te raken op een sensuele manier " en een kledingstuk van de ander uit te trekken.

Die ziekelijke geloofsfanaten heb je overal op de wereld. Ooit gehoord van Staphorst of ťťn van die andere "zwarte kousen gemeenschappen" op de Veluwe of in Zeeland? Daar is op zondag tv. kijken of naar de radio luisteren taboe, zelfs sporten mag je op die dag niet. Het is de dag van de Here.
Er bestaat in Nederland zelfs nog een streng gereformeerde partij waar vrouwen niet welkom zijn. Het gaat allemaal om uitzonderingen en is dus niet exemplarisch voor het land.

Jesses
User
User icon of Jesses
spacer line

On 10-04-2006 02:34 sapolidi wrote:

...
Het gaat allemaal om uitzonderingen en is dus niet exemplarisch voor het land.

Maar de discussie wordt wel op landelijk niveau gevoerd.

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

Natuurlijk is het niet normaal, maar er is ůůk een adderce onder het gras
'wat vinden julllie dan, het 'wildplassen' strafbaar te stellen ..... in de stad kan ik mij dat wel indenken en tijdens een file, maar anders .....

'Ahu kura ahia, mansia nia'

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

On 09-04-2006 19:05 zieleffe wrote:

Ook in Afrika is het nu erg, die landen zou echt onder curatele gestelt moeten worden .
Al het intellect zoals dokters verpleegsters zijn daar weg, en kijk dan helpt die ontwikkeling hulp ook niet meer

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

On 09-04-2006 19:05 zieleffe wrote:

Sorry, iets te snel op submit gedrukt hierboven.

En waar is al dat intelect dan wel niet heen gegaan Zieleffe? In Europa geldt vrij werkverkeer voor ingezetene van de Europese Unie en in 2007 wil men de grenzen openen voor de Polen. Maar dar Afrikanen zich hier vrij kunnen vestigen is echt helemaal nieuw voor mij. En de Verenigde Staten hebben hun grenzen (voor zover ik weet) ook niet opengegooid voor iedereen met een intelectuele bagage. En in AziŽ schijnen ze ook niet te zitten. Maar je zult hier best inside-informatie over hebben, want anders slaak je niet van zulke kreten. Ben benieuwd.

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Als ik dit topic lees dan heb ik sterk de indruk dat men gaarne Westerse "normen en waarden" op Indonesia van toepassing wil laten zijn. Volgens mij heeft het voorkomen van een "al te vrije omgang tussen man en vrouw" in Indonesia niets te maken met de Islam, maar ligt in vele culturen te alhier ingebakken. Men gebruikt de Islam slechts om al te losse normen te voorkomen. Al die schreeuwlelijkerds hiero zouden eens met de gewone Indonesische m/v moeten praten over hun huis-, tuin- en keuken cultuur en eens na gaan denken in hoeverre de cultuur in het Westen is verworden tot iets dat onder de noemer "mot kunne" valt. Een uitnodiging tot introspectie Mijne heren oftewel de bokken van de geiten gescheiden te houden Emoticon: Shiny

Gruces

Jesses
User
User icon of Jesses
spacer line

On 12-04-2006 03:06 londoh wrote:
Men gebruikt de Islam slechts om al te losse normen te voorkomen.

En dat is dan ook inderdaad de functie van godsdienst: het voorzien in en toezien op de naleving van gedragsconventies in een samenleving, om vervolgens op die manier de integriteit van de samenleving te bewaken. Het punt is echter dat het toezich op de naleving van deze conventies zich niet beperkt tot de godsdienstige sfeer, maar ook is binnengedrongen in de juridisch-politieke sfeer.

Daarnee is de kwestie niet langer een Moslim-aangelegenheid, maar een Indonesische aangelegenheid. En daar zit het probleem. Want Indonesie erkent immers niet alleen de islam, maar ook nog 4 andere godsdiensten. Door de wetgeving te modelleren naar de gedragsvoorschriften van de Islam (wat dus in Tangerang is gebeurd), lijkt het dus alsof de moraal van de andere godsdiensten in twijfel wordt getrokken en dat de Islam dus superieur is aan hen. En dat kan niet in de Indonesiche natiestaat.

Tja, het is maar hoe verschillende mensen en groepen de kwestie opvatten. Feit is wel dat sommige interpretaties in theorie gevaarlijk zijn voor de integriteit van de Indonesische samenleving , en dat is volgens mij het werkelijke probleem dat in de Tangerang-kwestie besloten ligt (want dat was toch ons uitgangspunt?)

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 12-04-2006 09:20 Jesses wrote:

...

<
Daarnee is de kwestie niet langer een Moslim-aangelegenheid, maar een Indonesische aangelegenheid. En daar zit het probleem. Want Indonesie erkent immers niet alleen de islam, maar ook nog 4 andere godsdiensten.

Ja volgens de Pancasila zijn er 5 godsdiensten erkend, doch in de praktijk blijkt dat de overweldigende Javaanse Moslimmeerderheid in Indonesia de regels stelt. De praktijk klinkt altijd anders dan de schone theorie. Tangerang is overigens Sodom of Gomorra (welke weet ik niet) veel pendatang die daar voor de poen zitten, op welke manier ze dr aankomen maakt niet uit. Ik heb daar bij ingangen van kampung borden zien staan dat een ieder die wat steelt doodgeslagen wordt en dat is daar heel veel n de praktijk gebracht. Jammer dat ik geen fotootje heb gemaakt, want vond dit toch wel "bijzonder"

Gruces

Gruces

maseddi
User
User icon of maseddi
spacer line

On 12-04-2006 03:06 londoh wrote:
Als ik dit topic lees dan heb ik sterk de indruk dat men gaarne Westerse "normen en waarden" op Indonesia van toepassing wil laten zijn. Volgens mij heeft het voorkomen van een "al te vrije omgang tussen man en vrouw" in Indonesia niets te maken met de Islam, maar ligt in vele culturen te alhier ingebakken. Men gebruikt de Islam slechts om al te losse normen te voorkomen. Al die schreeuwlelijkerds hiero zouden eens met de gewone Indonesische m/v moeten praten over hun huis-, tuin- en keuken cultuur en eens na gaan denken in hoeverre de cultuur in het Westen is verworden tot iets dat onder de noemer "mot kunne" valt. Een uitnodiging tot introspectie Mijne heren oftewel de bokken van de geiten gescheiden te houden Emoticon: Shiny

Gruces

Zo pak Londoh, alweer over de islam?

Ik kom uit een cultuur - "de indische" - en die is bepaald geen aanraakcultuur.
Ik heb mijn ouders nooit met elkaar zien vrijen in mijn nabijheid, en mijn vader had beslist een cursus zoenen nodig, zou ondhandig en als een houten klaas deed hij het bij mijn moeder.

Beslist deden ze het alles veel en veel beter in de slaapkamer en in het donker (vrijen doe je thuis en niet midden op straat)

Nou , hun gedrag heeft veel invloed op mij gehad.
Hand in hand lopen met mijn vrouw op straat?: forget it.
Zoenen in het openbaar? Uit den boze!

Wanneer je ook met vrienden e.a. op straat loopt moet je door gezoen en geflikflooi met je vrouw/vriendin hen niet de indruk geven dat ze "onwelkom" zijn.

Ik heb vaak twee goede vrienden gezien die eerst samen naar de disco gingen(in Nederland) , maar waarvan er een net verkering kreeg. Nou dat nieuwe stelletje was zo ge-orienteerd op elkaar, en de andere jongen voelde zich zo "ongewenst" en liep er als een schaap bij, dat zelfs ik het genant vond om het tafereel te moeten aanschouwen.

Vastbesloten dacht ik al dat nooit .

Oh, ja mijn ouders waren katholiek, geen moslim.

Dus dat "verbod" van lang zoenen di tengah jalan: beslist niet voor lui zoals ik bedoeld...

Waarom zou ik mij druk maken?

Groet

Ed

Sweet young thing

balizimo
User
spacer line

Zoen dan vier minuten dan maak je niemand kwaad

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Gisteren las ik in het "Kompas" hierover, het blijkt dat de Telegraaf weer es met sensatie bezig is. De wali kota van Tangerang wil de uit de hand lopende prostitutie aldaar bestrijden, dat is wat ongelukkig in de pers terecht gekomen.

Al met al was dit bericht weer koren op de molen van de islamhaters. Ik heb het hiero al eerder gezegd, voor mensen die zo een hekel aan de islam hebben, is een bezoek aan het grootste muslimland ter wereld uit den boze. Als ze in Indonesia gaan verkondigen wat ze hiero neerschrijven dan zijn ze binnen de korst mogelijke tijd met een rood stempel in hun paspoort gedeporteerd. Komt nog bij dat ze zo munafik zijn dat ze zonder mankeren tot de Islam overgaan als ze zo een Javaanse boomapin aan de haak kunnen slaan. Helaas mag ik van Yerun hier niet al de veel over sijken, ik weet niets van de ware verhoudingen en/of hoe ik me op dit forum dien te gedragen. Ik ben zo achterlijk dat ik de Islam in Indonesia probeer te begrijpen en vooral te aacepteren. Is niets fouts aan. Wat mij vooral zeer stoort is de intolerante houding van de Nederlanders de laatste 10 jaar, helaas ik ben van een andere generasi dan de meeste hiero, geloof nog in Love, Peace and Happiness.

Gruces

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 13-04-2006 02:35 londoh wrote:

Wat mij vooral zeer stoort is de intolerante houding van de Nederlanders de laatste 10 jaar, helaas ik ben van een andere generasi dan de meeste hiero, geloof nog in Love, Peace and Happiness.
Gruces

DE laatste 10 jaar .??
Als ik de Nederlandse kranten moet geoven (en de WRR) dan ben ik niet verbaasd.
Je kan ook zeggen dat het de afspiegeling is van de Nederlandse samenleving(vlg de kranten).Het zou kunnen omdat ze het echt niet weten wat Islam is .
Ik denk dat het al een tijdje aanwezig was .Het is latent aanwezig.
Waar zou het dan komen vraag ik dan ?
Zou het dan de resten van Atjeh Oorlog.?
Zoals (bijna) iedereen weet heeft Nederland behoorlijk problemen gehad met die "onverzoenlijken" , en ik heb ook gemerkt dat bepaalde kwalifikaties ook uit die periode stammen.
Ik kan aleen zeggen : Oh Heer vergeeft hun , ze weten niet wat ze schrijven.

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Hi Ome Sid,

Ik heb het over de laatste 10 jaar omdat ik sinds die tijd niet meer zo nauw volg wat er in NL gebeurt, behalve voetjebal. Elke keer als ik terug ben schrik ik me dood hoe agressief ze daaro zijn geworden. Merk ik hiero trouwens ook, als k weer es uit ga leggen hoe groot het cultuurverschil is tussen NL en Indo, dat pikken ze gewoon niet. Vaak denk ik laat ze de pesttiefestouwkankerteringpleuris Emoticon: Shiny maar krijgen, ik heb niet de pretentie om mensen over Indonesia voor te lichten

Gedraag U niet te zeer verstandig, weest niet al te wijs, want waarom zoudtGij Uzelve tot verbijstering brengen (is uit Het Boek)

Gruces

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Sorry Londoh dit is iets genuanceerde, daarmee kan je wel met IndonesiŽ leven want onder de mensen leeft dit niet zo, ik werd een keer ooit door een Christelijke voorganger aangesproken een IndonesiŽr die met mij wou praten over het verderf , en onchristelijking in Holland.
Verders praat je met IndonesiŽrs niet over geloof of Moslim gebeurtenissen, daar zijn ze nog lang niet aan toe dat doet nog wel jaren.
Ik moest wel lachen dat ik het verhaal van Ed Vos las.
Vroeger ja ik heb ook nooit mijn ouders zien kussen, verlegen dat ze waren. en preuts.
Hadden wij de kinderen op hun 50 trouw dag min of meer uitgedaagd elkaar te kussen.
En dat ging met moeite.
Ik moest ook denken aan mijn jeugd hoe wij er mee omgingen, stiekem met buurmeisje aan het vrijen geslagen dat alleen gepaard ging, met kussen en even met je kleine jongen tegen elkaar aandrukken, zonder natte broek oplopen, verder kwam je niet, want je had nog angst, van je oude heer, je vader, die zeer streng was.
Dat was een tijd die nog gepaard gingen met eigen fantasieŽn, en mannelijkheid, die past in dat bescheidenheid, van je seksuele geaardheid.
Ik had ergens een stuk op internet gelezen die in die tijd vroeger de seksuele mannelijke driften in toom gehouden werden door een overheid, die toen al begreep dat je iets moest doen, om die geaardheid in toom te houden. zie tekst hier onder Emoticon: Confused

http://www.geschiedenis.nl/index.php?option=com_content&task=category§ionid=5&id=105&Itemid=149
Ten einde ... hoererij te stellen in plaats van sodomie
- Mario Silvester
Nederland bestrijdt homoseksualiteit met kinderprostitutie. Die beschuldiging bracht in 1902 de Nederlandse regering in verlegenheid. Mr. J. van den Brand, advocaat en strijder tegen koloniaal onrecht, beweerde in een schotschrift dat jaarlijks in Sumatra honderden Javaanse Ďtroostmeisjesí werden ingevoerd om Chinese koelies van hun Ďtegennatuurlijke neigingení te genezen

• Emoticon: Stupid
    Dus het is er altijd wel geweest die sex is niet tegen te houden dat zijn natuurlijke driften.
    Maar door en door beschaving te bewerkstelligen heeft men geleerd er beter mee om te gaan.
    En daarom die hetze van die jongeren die tegen die Playboy zijn is geregistreerd door die fundenmentilisten geloofswaanzinnigen correcten.
    Daarom hebben ze die jongeren gehersenspoeld.
    Wie ben ik daar over te oordelen, maar zij die de toekomst hebben, hebben geen toekomst met zo,n prehistoriesche bende, laten ze opkomen voor werk rechten, zoals de jongeren in Frankrijk doen.
    Want als je tegen bloot bent, dan ben je niet gezond, een onnatuurlijkheid die past vooral niet bij jongeren.
    Je moet op avontuur, en leren met het verschil van je mannelijk driften te experimenteren.
    Deze jongelui zullen hun hele toekomst naar de kloten toe gaan.
    Want kloten hebben ze niet meer, ja stiekeme kloten denk ik, waar ik het al eerder over hebt gehad,dat het stiekemheid in de hand werkt.
    Balkeelende heeft daar ook nu nog last van om niet uit te komen, wat wij Nederlanders daarvan vinden, maar zich eigen mening nog eens als exuus Truus Homo huwelijken uit legt aan die jongeren, die er beter mee zouden zijn gediend, dat je geaardheid niet moet wegmoffelen maar eerlijke er voor uit te komen, dan kunnen de mensen zich beter er op alert zijn, niet in hun valkuilen te lopen.
    Want als je het verbergt dan bedrieg je, je zelf, maar ook anderen, dus is liegen, en bedrogen worden, ook een verkeerde invloedbare handeling. Emoticon: Shut up!

• Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

londoh
    User
    User icon of londoh
    spacer line

Ayam sori Ziel,

Ik vind je betoog typisch Nederlands. Zij moeten maar doen zoals wij, nou dan ken je de Indonesier echt niet, die laat zich niet vertellen wat ie wel of niet moet doen, dat hebben ze lang genoeg geslikt.

Gruces

sidia
    User
    User icon of sidia
    spacer line

Ziel ,
    als je in indosenia met OmSid meegaat kan ik jou met gemak introduceren met Muslim, van dorpsnivo (geschoold / ongeschoold)tot mensen die ---------in buitenland hebben gestudeerd en hun doctor titels hebben gehaald.
    Kan je ook vragen gaan stellen zonder dat je hersen ingeslagen wordt.
    Garantie van OmSid.(alleen vragen ,geen beledigingen).

Over dat verhaaltje van Sumatra, ach dat is bekend bij (bijna) iedereen.
    Het heeft te maken met de wantoestanden in de Deli Plantages.Het is oude kue.
    Daar zijn de Nederlandse Planters verantwoordelijk voor.
    (P.S. het is geschiedenis , maar je kan er van leren).
    groetjes

zieleffe
    User
    User icon of zieleffe
    spacer line

On 13-04-2006 11:03 londoh wrote:
    Ayam sori Ziel,

Ik vind je betoog typisch Nederlands. Zij moeten maar doen zoals wij, nou dan ken je de Indonesier echt niet, die laat zich niet vertellen wat ie wel of niet moet doen, dat hebben ze lang genoeg geslikt.

Gruces

Neen natuurlijk niet wie ben ik om hen te corrigeren ik zal dit niet doen alles in zijn waarde.
    Ik heb denk ik niet die gedachte geuit om de Hollander uit te hangen, en hen een andere mening te laten aan praten.
    Ik ben het met je eens dat je niet moet proberen er iet tegen te doen van uit je eigen standpunt.
    Ze blijven heel lachend,en vriendelijk
    Maar ik heb geen woord geschreven Zij moeten maar doen zoals wij ,ik heb nog eens gekeken maar zie die woorden niet ergens staan.
    wat wij Nederlanders daar van vinden, had betrekking op Balkenellende
    Bapak Sidia

Ziel ,
    als je in indosenia met OmSid meegaat kan ik jou met gemak introduceren met Muslim, van dorpsnivo (geschoold / ongeschoold)tot mensen die ---------in buitenland hebben gestudeerd en hun doctor titels hebben gehaald.
    Kan je ook vragen gaan stellen zonder dat je hersen ingeslagen wordt.
    Garantie van OmSid.(alleen vragen ,geen beledigingen).

ik ben er ook wel van overtuigd van dat je met hen ook goede kanten, zal hebben.
    Maar zie wat Londoh ook schreef het is Een uitnodiging tot introspectie Mijne heren oftewel de bokken van de geiten gescheiden te houden
    En daar zit ik ook mee ze scheiden niet van hun cultuur maar zie ook dat het invloeden van Arab Ibraham en zijn cornuiten het voor het zeggen krijgen, daar wordt niets van begrepen.
    Die verkrachten de Indonesische cultuur niet wij,die alles in hun waarde beoordelen en laten leven. Emoticon:

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
    If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,022,120 topic views - 234,203 posts - 13,691 topics - 25,110 members - last post @ 14-10-2019 19:47 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
    Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,459,477 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com