indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

De recentere oprisping van Rita Verdonk om 'ook een gooi te doen voor het lijsttrekkerschap' van deze partij doet héél sterk het vermoeden opdoemen, dat deze partij wanhopig probeert haar aankomend verlies in de Tweede-Kamerverkiezingen tot staan te brengen, dan wel om te zetten in een 'succes-story'.
Nu 'coming man' Wilders VVD verlaten heeft, grijpt men steeds meer terug naar 'uitprobeersels' om de 'zieke man' in het Nederlandse politiek bestel er weer bovenop te helpen; Rita wil de VVD weer dezelfde zetelaantal bezorgen, als ten tijde van Bolkesteyn.
Een 'korte flirt' met Femke Halsema in een poging haar de partij 'binnen te halen zoals met A. H.-Ali (JOVD), het vertrek van Griffith naar A'dam en de buitenlandse 'performance' van 'ongeleid projectiel' A. H.-Ali; " .... wil men een poging doen om de partij 'een sexy aanzien' te geven ???
"Of is het nu de beurt aan de Amerikaanse manier van 'policy making' om de partij méér publiciteit te geven met Rutten - Verdonk - Veenendaal ............ ???"
Rutten de 'sociaal-liberaal', die op voorhand al niet 'het' wil zijn door al vooraf de samenwerking met de Pv/d A uit te sluiten; Veenendaal en Verdonk die het weer 'openlaten' ......
Rita die niet voor 'links of rechts' kiest maar ....... 'recht door' ???!!!
"Ik vraag mij af of de VVD vergeten zijn dat er óók zoiets bestaat als .... kiezers ???"
'Het lijkt wel of er drie/3 sollicitanten zijn voor een vacature, bij het bedrijf VVD, van 'partij-manager' met verschillende methodes'.
"Wordt het een 'crisis-manager' met 'human recourse management'kwaliteiten of niet ???"

'Ahu kura ahia, mansia nia'

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Dit hoort niet op deze site thuis hier wordt gediscuseerd met ,en over Ned Indonesische verbondenheid Emoticon: Laugh out loud

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

Ziel je moet de 'Home-pagina' goed bestuderen ....... 'het systeem van Yerunce zit 'logisch' in elkaar .....'

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

In het beginne was ik nog zo groen als gras maar elke keer kom ik steeds verder, op deze site
Het is net als een ondekkings reis maar dan voor je computer.
Surfen, en nog eens surfen tot suffens toe, ik heb tijd genoeg!
En soms zoek ik mij suf, ondanks bij het zoeken in search, te raadplegen. Emoticon: Shiny

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

Geeft niet hóór !!! Ik moet óók nog véél leren zelfs de moderator gaat in de fout met zijn eigen regels .......

Ik had met iemand er onlangs over de 'overloaded' informatie-maatschappij: 'kunnen we door de bomen het 'bos' nog zien ???
MODERATOR BREAK

fout met eigen regels? Nee, alles met mate Anis, en ga nu niet in andere topics dit lopen roepen, want dan ruim ik alle topics gewoon op.

Placed by Jeroen @ 07-04-2006 15:34

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

Rita Verdonk is als minister van vreemdelingenzaken en integratie alleen maar in het nieuws gekomen door haar harde houding ten aanzien van niet-Nederlanders. Volgens de laatste opinie-peilingen zien veel Nederlanders haar graag als onze toekomstige minister-president. Je hoeft tegenwoordig als politicus geen kennis meer te hebben over buitenlands beleid, economie, milieu etc. Als je maar keihard optreedt tegen allochtonen dan zit je wel snor. En we hebben al de LPF, de groep Wilders en dadelijk nog de partij van de meneer pastoors uit Rotterdam. Wat leven we toch in een heerlijk, tolerant landje. Emoticon: Stupid

Jantje
User
spacer line

Hey Sapolidi,

Ik ben overtuigd van je goede bedoelingen en sympathien voor onze “colonial cousins” maar je zou toch moeten begrijpen dat de deur lang genoeg open heeft gestaan voor buitenlanders met een lege portemonee. Heeft niks te maken met zwart/wit dicriminatie maar alles met een lege ruif. Loop toch niet achter die linkse kudde aan te schreeuwen. Kijk eens wat jarenlange gastvrijheid teweeg heeft gebracht. Er zijn altijd "halers" naar Nederland gekomen. Wat ze nu nodig hebben zijn "brengers".
Ik heb ook moeite om mijn Indonesische moslimvrouwtje Nederland in te krijgen. Dat is maar goed ook anders stroomt straks de hele schoongemeenstap achter jantjes portemonee Nederland binnen.
Goed dat er nu eens een teef met lage mondhoeken en dito tepels voor de Nederlandse poort ligt te grommen. Emoticon: Smile

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Jantje ,
Ik mag straks niet meedoen met de 2de kmr verkiezing.
Hoewel ik geen allochtoon , ben ik ook niet vergeten welke uitspraken Rita V . heeft gedaan jegens de allochtonen .
(van die AHALIE en de opgerotte blonde wildeman zeer zeker).
En toch zou ik op VVD gaan stemmen.Maar niet op Rita.

Vind wel vreemd over de opmerking : voor buitenlanders met lege dompet.
En de toekomdtige nwe gastarbeiders (de Polen en de Oosties) ? , die zijn ook buitenlanders met lege dompet.
Zo te zien kunnen de Nederlanders het niet redden zonder hulp van buiten af .
Eerst de Italiaanse gastarbeiders , de Spanjaarden , de Portugezen in mindere mate , de papadopolus , en later de ahmets en mehmets uit de middenlandse zee.
Zonder die "aardmoedzaaiers" kan Nederland het niet overleven .
Of vind je van wel. ?
groetjes.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Jantje
User
spacer line

Beste Om,

die AHALIE en de opgerotte blonde wildeman

Deze twee hebben van(extreme) geloofsgenoten van u huisarrest gekregen vanwege vrije meningsuiting. In eigen land verbannen door een geimporteerde cultuur.
Net als Salman Rushdi levenslang gestraft wegens meningsuitingen in een vrij land, een democratie.
Wees gerust, naar mijn idee halen die 3 hun target niet want er hangt een zwaard van Daemocles boven hun hoofd, wat zal vallen als de PvdA ze de lengte geeft.

Eerst de Italiaanse gastarbeiders , de Spanjaarden , de Portugezen in mindere mate

Deze mensen hadden van de honger geen ontlasting en waren goede vaklui. "Brengers"dus. Emoticon: Wink

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 09-04-2006 11:53 Jantje wrote:
Deze mensen hadden van de honger geen ontlasting en waren goede vaklui. "Brengers"dus. Emoticon: Wink

Nee hoor , de Italianen komen vroeger hier niet als IT er , restaurantshouders (pizzaria) , maar gewoon om in de fabrieken / mijnen te gaan werken.
Later gaan ze ijs verkopen of worden schoorsteensveger .
Ook de Spanjaarden of grieken.Desnoods spelen ze als vuilnismannen.
Zelfs Mehmet en ahmet werken in fabrieken . Dus de 1ste generatie mehmet/ahmets zijn ook brengers van welvaart. .

Het is anders met de nep politieke vluchtelingen , die komen in mijn geliefde holland om mee te gaan snoepen .
Jan , ik kom dit jaar mss naar Smg.
groetjes

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

acufjo
User
User icon of acufjo
spacer line

On 09-04-2006 12:43 sidia wrote:

...

Het is anders met de nep politieke vluchtelingen , die komen in mijn geliefde holland om mee te gaan snoepen .
Jan , ik kom dit jaar mss naar Smg.
groetjes

Beroepshalve heb ik al jaren met asielzoekers te maken vandaar dat ik er meer van kan afweten.

Het klopt Sidia dat er veel nep politieke vluchtelingen zijn. Voorheen konden ze maar eindeloos door procederen. 5 jaar geleden is dit onder paarse regering terecht aangepakt. Echter de criteria om te mogen blijven zijn nu veel te streng geworden. Recent in het nieuws is geweest de homofiele Iraniers en uitgeprocedeerde Syriers die werden voorgesteld aan leden van de Syrische geheime dienst. Daarnaast weet ik dat er diverse teruggekeerde afgewezen asielzoekers in land van herkomst zijn opgepakt en zelfs gemarteld.

Ik vind Rita Verdonk een keiharde en asociale tante die mijns inziens veel te ver gegaan is. Zij kan zich nu als minister van alles permiteren zonder dat het politieke consequenties heeft. Mijns inziens onbegrijpelijk. Ik hou mijn hart vast als zij straks leider wordt van de VVD.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Beroepshalve heb ik al jaren met asielzoekers te maken vandaar dat ik er meer van kan afweten.

Daardoor blijft het zo moeilijk om het probleem aan te pakken.
Je moet als Nederlander je werk verdedigen tot en met al is het werk ontstaan wat eigenlijk niet aanwezig zou moeten zijn.
Maar eenmaal draaien kan je het moeilijk meer weg krijgen .
En er zijn altijd mensen die opkomen voor hen als ze zelf maar niet aan hun portemonnee komen.
Vluchtelingen hulp organisaties, en Advocaten maken het niets uit dat er in Afrikaanse landen geen dokter of verpleegster meer zijn die hebben ze allemaal naar europa gehaald door hun hulp.
In plaats de hulp in de land van herkomst beter te laten verlopen Emoticon: Talk to the hand

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

On 09-04-2006 18:44 zieleffe wrote:

Je moet als Nederlander je werk verdedigen tot en met al is het werk ontstaan wat eigenlijk niet aanwezig zou moeten zijn.
En er zijn altijd mensen die opkomen voor hen als ze zelf maar niet aan hun portemonnee komen.
Emoticon: Talk to the hand

Ik vind dit echt een stoot onder de gordel en een lage manier van discussiëren Zieleffe. Het hele verhaal van acufjo en zijn betrokkenheid met asielzoekers wordt door jou teruggebracht tot een vorm van lijfsbehoud en eigenbelang. Dat jij geen enige solidariteit kent met mensen die hulp nodig hebben en bij wie meteen de stoppen doorslaan bij het zien/horen van het woordje islam/moslim, moet je zelf weten. Maar dat geeft je nog niet het recht om anderen met valse, domme argumenten te beschuldigen.
Als links betekent dat je je betrokken voelt met de zwakkeren in de samenleving en open staat voor andere cilturen en religies, dan ben ik inderdaad llinks. Vind ik persoonlijk altijd nog beter dan de houding van zo'n rechtse rakker, die alleen maar uit is op eigen belang en zelfverrijking.

Jantje
User
spacer line

Als links betekent dat je je betrokken voelt met de zwakkeren in de samenleving en open staat voor andere cilturen en religies, dan ben ik inderdaad llinks.

Saopolidi je bent een goeierd. Volgens mij zo'n bebaarde geitenwollensok. Probeer het probleem nou es te rationaliseren. Ware het niet beter geweest, zoals ziel zegt:
de hulp in de land van herkomst beter te laten verlopen
dan laadbakken geld ongecontroleerd naar die landen te sturen of hele volksstammen binnen te halen in een koud land met een vreemde cultuur. Emoticon: Yeah right!

acufjo
User
User icon of acufjo
spacer line

...

Vluchtelingen hulp organisaties, en Advocaten maken het niets uit dat er in Afrikaanse landen geen dokter of verpleegster meer zijn die hebben ze allemaal naar europa gehaald door hun hulp.
In plaats de hulp in de land van herkomst beter te laten verlopen Emoticon: Talk to the hand

Zieleffe, ik ben nog blij dat nl. nog de mogelijkheid geeft van politiek asiel. Helaas is dit nog steeds nodig. En niet alleen voor mijn job!!

Je refereert aan de braindrain vooral uit Afrikaanse landen. Het is een oneigelijk argument, en een andere problematiek. De gemiddelde vluchteling is inderdaad hoger opgeleid. Maar een klein percentage van hogeropgeleiden die in de westerse wereld gaat werken is vluchteling.

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

On 10-04-2006 03:42 Jantje wrote:

Saopolidi je bent een goeierd. Volgens mij zon bebaarde geitenwollensok. Emoticon: Yeah right!

Meteen goed geraden Jantje. Ontzettend knap van jou, heb je zeker lang over na moeten denken. Maar wel origineel gevonden, moet je beslist patent op aanvragen. Emoticon: Bye bye

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

Wie is er niet voor Zieleffe? Ruim tachtig procent van de vluchtelingen zoekt al sinds jaar en dag bescherming in vaak instabiele en armlastige regio’s.
Die regio’s kampen met een slechte sociale en economische infrastructuur, basiszaken als voedsel, water en gezondheidszorg zijn een probleem. Het gaat vaak om zwakke en instabiele staten die de dreiging van de oorlogen in de buurlanden voelen. Vluchtelingen zitten jarenlang vast in de regio, en zijn volkomen afhankelijk van hulporganisaties.
Effectieve vluchtelingenbescherming en verbetering van de levensomstandigheden moet voor de hele regio gelden, niet alleen voor de opvangcentra waarin Europa haar asielzoekers deponeert. Anders verworden de “Europese opvangcentra tot rijke enclaves in arme regio’s, en dat zet kwaad bloed.”
Willen de Europese landen de gehele regio opstuwen in de vaart der volkeren, dan staan ze voor een immense klus. We praten over miljoenen vluchtelingen in zwakke, instabiele regio’s.
Als je serieus de hele regio wilt ontwikkelen en stabiliseren, praat je over enorm veel geld. Bovendien ondergraaf je in feite de concurrentiepositie van Europa als je de economie elders opstuwt.
We willen arme landen over halen de vluchtelingen op te vangen die we zelf niet meer willen hebben.

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

Wat zijn 'brengers'/'halers' (?), Nederlands-Indië heeft met het 'cultuurstelsel', het Nederlandse spoorwegennet , in de begintijd, 'gesubsidueerd' .......... is een stukje 'onvrijwillige ontwikkelingshulp'.

Ik wil nog opmerken dat Nederland ondanks haar aardgas een land is dat het van 'handel' moet hebben:
  • import,
  • export.
  • transito/doorvoer handel; eigenlijk moet men de 'betuwelijn' als land, met een 'wereldhaven als R'dam' en een 'groot Europees achterland' wel aanleggen om de positie van Nederland in Europa te versterken ........

Bovendien worden de groeiverwachtingen van de Nederlandse economie anders, omdat Nederland aan het , zoals bekend, 'vergrijzen' is ........
    Blijkbaar wordt dit door 'Chinezen' onderkend want zij hebben zich in de R'damse containerhaven 'ingekocht' .......

• 'Ahu kura ahia, mansia nia'

AnisJ
    User
    User icon of AnisJ
    spacer line

Ik hoorde onlangs dat er vacature(s ?) bestaa(n)t bij het CWI dat je 'Pools' moet kunnen spreken om met een busje 'mee te rijden' van een uitzendbureau, om daar te werken ........ Emoticon: Frustrated Emoticon: Frustrated Emoticon: Confused Emoticon: Confused
    We worden als Nederland steeds 'internationaler' moeten die Morokkaanse/Turkse/Nederlandse werkzoekenden 'Pools' leren hier in Nederland !!!
    Rita Verdonk where are you ??? Emoticon: Cry Emoticon: Cry

sapolidi
    User
    User icon of sapolidi
    spacer line

On 12-04-2006 15:10 AnisJ wrote:

We worden als Nederland steeds internationaler moeten die Morokkaanse/Turkse/Nederlandse werkzoekenden Pools leren hier in Nederland !!!
    Rita Verdonk where are you ??? Emoticon: Cry Emoticon: Cry

Hé Anis, je weet toch dat Verdonk het alleen maar gemunt heeft op niet-westerse allochtonen?? Emoticon: Yes!

AnisJ
    User
    User icon of AnisJ
    spacer line

Zouden ze haar, in het kabinet, niet durven te informeren dat er ook zoiets is als 'globalisering' of doet ze aan 'navelstaren' om tot de 'bron van eeuwige
    wijsheid te geraken' ..........

sapolidi
    User
    User icon of sapolidi
    spacer line

Gezien haar verkiezingsslogan: "Niet links, niet rechts, maar recht door zee", lijkt ze wel op de geïncarneerde Mozes die het uitverkoren volk leidt naar het beloofde land.
    Maar eenmaal de Rode Zee achter zich gelatend hebben, heeft het volk van Mozes dacht ik nog 40 jaar moeten lopen en slenteren voordat ze het beloofde land in konden trekken. En toen was het constant knokken geblazen met de plaatselijke bevolking en ze knokken nu nog steeds door. Emoticon: Puh!

maseddi
    User
    User icon of maseddi
    spacer line

On 09-04-2006 03:24 sapolidi wrote:
    Rita Verdonk is als minister van vreemdelingenzaken en integratie alleen maar in het nieuws gekomen door haar harde houding ten aanzien van niet-Nederlanders. Volgens de laatste opinie-peilingen zien veel Nederlanders haar graag als onze toekomstige minister-president. Je hoeft tegenwoordig als politicus geen kennis meer te hebben over buitenlands beleid, economie, milieu etc. Als je maar keihard optreedt tegen allochtonen dan zit je wel snor. En we hebben al de LPF, de groep Wilders en dadelijk nog de partij van de meneer pastoors uit Rotterdam. Wat leven we toch in een heerlijk, tolerant landje. Emoticon: Stupid

Wat die Wilders betreft: Moslims zelf hebben die man zo belangrijk gemaakt omdat ze niet met kritiek om kunnen gaan.

Van de andere kant worden al je daden als minderheidsgroep voortdurend onder een vergrootglas gelegd. Dat geldt uiteraard ook voor toeristen e.a andersdenkenden in een moslimland als indonesie

Maar terug naar Nederland.
    Neem nou die imam die mevr. Verdonk geen hand wilde geven.
    In Indonesie zou niemand daarom talen.
    Wat zegt die Verdonk: Ik heb geen hand gekregen omdat ik een vrouw ben en die moslim-meneer ziet mij als minderwaardig.

Maar voor die orthodoxe moslim-meneer is het geven van een hand --een huid-tot-huid contact -- hetzelfde als ongewenst sexueel kontakt.

(Vergeet ook niet dat na de rituele wassing voor de sholat, mannen vrouwen ook niet aanraken, en dat op Bali (en elders) menstruerende vrouwen geen pura mogen betreden en menstruerende moslimvrouwen mogen de sholat niet doen)

Wat die Verdonk betreft - die Fortuynist - die kan van die omstandigheid prima politiek gebruik maken.
    Wat zit die moslim-man raar in elkaar.
    Die moeten we inburgeren.

Maar helaas, moslims kunnen dan ook weer niet met kritiek op hun geloof omgaan.

Sweet young thing

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
    If you do not have an account yet, you can register yourself here.

72,276,535 topic views - 232,714 posts - 13,675 topics - 22,498 members - last post @ 17-06-2019 06:19 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
    Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

119,550,048 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com