indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Remon
User
User icon of Remon
spacer line

De Nieuwe Playboy !!!!
Hier een verhaaltje houden over normen en waarden en het niet opzoeken van grenzen enz. En dan bij je eerste bezoek aan IndonesiŰ daar maar es de grens opzoeken en tegelijk met de introductie van de Playboy aankomen...
Hoe bedoel je een lullige manier van het vertegenwoordigen van Nederland, het land van Sodom en Gamora.. Emoticon: Frustrated Emoticon: Frustrated Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

In het Radio 1-journaal van 7 - 4 interviewde NOS verslaggeefster Step Vaessen de zojuist gearriveerde minister president in Jakarta en vroeg hem wat hij vond dat het verschijnen van de nieuwe Indonesische Playboy samenviel met zijn komst. Hierop was wat gegiechel van Jan Peter te horen, waarna hij verklaarde hiervan niet op de hoogte te zijn geweest.

Hij zou vandaag beginnen aan een dialoog met de Islamitische leiders over religie en culturen en zou daarna ook president Yudhoyono en de autoriteiten van Atjeh ontmoeten om zich door de laatsten op de hoogte te laten stellen over de hulp aan de slachtoffers van de tsunami in 2004.

Remon
User
User icon of Remon
spacer line

Emoticon: Devil Emoticon: Devil Wat een overkoemn zeg voor ons bulehs uit Belanda, onze minister president op bezoek en het enige dat hij doet is giechelen en een beetje laat reageren op de Tsunami..... Het zal je gebeuren, hoop niet dat veel indonesiŰrs het zien want dan heb me wel wat te schamen volgende maand zeg !! Emoticon: Worship

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

Een 'grevo-boy' doet het toch 'stiekum' ..... (lezen) !!! Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Laugh out loud
"Er staan goede artikelen in ....."

'Ahu kura ahia, mansia nia'

stijn
User
spacer line

Ik dacht ik ga eens kijken op www.liputan6.com wat het sctv nieuws van onze Balkenende vindt.
Ik kan je geruststellen Remon, geen enkel bericht over het bezoek. We hoeven ons nergens over te schamen.
Emoticon: Yeah right! Overigens vond ik het wel een afgezaagd praatje wat hier in NL op TV is uitgezonden: over terrorisme en internationale samenwerking voor veiligheid blablabla. Kunnen staatshoofden (oh nee, hij is geen staatshoofd, we zijn een koninkrijk) niets anders meer zeggen? Wat vindt onze premier van het investeringsklimaat in IndonesiŰ, de hervormingen, Papua Emoticon: Shut up! ? Die Yudhoyono zal het gehamer op terrorismebestrijding inmiddels de strot uitkomen lijkt me..

Stijn

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

http://www.nu.nl/news/708654/1(...)uit_%28video%29.html

Die Yudhoyono zal het gehamer op terrorismebestrijding inmiddels de strot uitkomen lijkt me..

Dat is zijn antwoord Emoticon: Shut up!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

"Sejumlah pembeli majalah kecewa melihat isi."

Ze zijn teleurgesteld , kennelijk niet bloot genoeg.
Als je alleen maar een foto van een vrouw in bikini wil zien kan je ook Popular kopen.
Voor 39.000 rupi kan ik een portie nasi rames kopen.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

Si 'Sid' dia sudah lupa "a" atau dia suda tinggal di (H)India ....... Emoticon: Clown
Is Sid de 'a' vergeten van rupi of is hij nu woonachtig in (H)India ...... Emoticon: Clown

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

On 07-04-2006 14:24 sidia wrote:
"Sejumlah pembeli majalah kecewa melihat isi."

Ze zijn teleurgesteld , kennelijk niet bloot genoeg.
Als je alleen maar een foto van een vrouw in bikini wil zien kan je ook Popular kopen.
Voor 39.000 rupi kan ik een portie nasi rames kopen.

ja Bapak Sidia ik eet het ook liever op.
Ik bedoel dan niet pappier maar Gado-gado sama lontong Emoticon: Yes!
Wij hebben die bladen als staan ze nog wel met hun pantat telanjang, niet nodig toch, of toch? neen zonde van het geld.
Ik geef het liever aan die armoedige bij de Lampu lalintas. Emoticon: Yes!
Vast potje voor in de auto met alle muntjes die wij ontvangen wordt daar mee gevuld!!!!

Remon
User
User icon of Remon
spacer line

Nou, da's goed om te horen dan maar....
Enne wat die antiterreur enzo betreft.. Kan me goed voorstellen dat er nu eens een tijd komt waar el presidente inderdaad zal denken gleoiende gloeiende weer die terreuer en nooit iets anders. Laten we het idd hebben over Papua of over invetseringen in IND waarmee werk wordt gecreerd en zo. Wat een officieel ge*&&%#$Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. allemaal.

Ik ben wel blij te horen dat ik gewoon naar Bali kan in mei en in juli met de fam naar de fam op Java...Lekker hoor.
Heb inmiddels ook besloten dat ik op Bali maar een duikcursus ga doen om zo weer een beetje geld in het laadje te brengen aldaar want ik hoorde dat het diep en diep triest is op het moment. Dan maar niet luieren naast de verjaardag waar ik eigenlijk voor ga.

AvÚ Emoticon: Talk to the hand

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Balkenende: islam geen gevaar

Uitgegeven: 7 april 2006 18:12
JAKARTA - "Het doet me pijn om te zien dat mensen de islam zien als een gevaar. De islam is geen gevaar. De mensen die de islam misbruiken om terreur te verspreiden, zijn het gevaar." Dat zei premier Balkenende vrijdag tijdens een toespraak aan de Islamitische Staatsuniversiteit in de Indonesische hoofdstad Jakarta. Hij pleitte in zijn speech voor een dialoog tussen culturen en religies en meer toenadering tussen moslims en andere gelovigen.
Hoe herken je zo'n misdadiger? Loopt hij soms met een F van Fanatiek, C van Criminal op zijn hoofd? Anderen zeggen weer dat Busch uit naam van de Christenen oorlogje speelt? In feite door onbegrip of gebrek aan kennis informatie/toelichting. Is ieder mens een potentiele misdadiger. Dus fantiek signalen gelijk de kop indrukken.Onderwijzen ok. maar niet de andere kant op kijken.
Dat lieve knulletje in NL die alleen maar informatie verzamelt (platttegronden, munitie,wapens, etc.) Is onschuldig.

Balkenende brengt vrijdag en zaterdag een tweedaags werkbezoek aan Indonesi´┐Ż nadat hij eerder deze week Australi´┐Ż had bezocht. De premier wil met het bezoek de bilaterale relaties tussen Nederland en de vroegere kolonie versterken. Zaterdag ontmoet hij de Indonesische president Susilo Bambang Yudhoyono.

Van Gogh

In Jakarta sprak Balkenende vrijdag met leiders van moslimorganisaties, bezocht hij een madrassa (islamitische leerschool) en ging hij in gesprek met studenten op de islamitische universiteit. Daar noemde hij de moord op Theo van Gogh als voorbeeld dat ook in Nederland spanningen tussen groepen in de samenleving bestaan.
doordat de regering/politiek, al die jaren niets heeft gedaan om dit soort spanning in de kiem te smoren. Den Haag bedankt voor de moord op Van Gogh :(.

Homohuwelijk
Veel studenten toonden belangstelling voor een studiebeurs in Nederland. Een student vroeg Balkenende waarom prostitutie en het homohuwelijk in Nederland legaal zijn. Balkenende wees erop dat hij indertijd als Tweede Kamerlid tegen had gestemd, maar dat een meerderheid van de Kamer voorstander was van legalisering.
[Tja, dat is een makkelijk escape voor hem. Dan hoeft hij geen antwoordt te geven. Waarom het gelegliseerd is in Nederland. Dan hoeft hij niet uit te leggen dat zij ook gewoon mensen zijn. Met evenveel rechten als ieder ander. Goed gedaan Jochie :(

Na zijn bezoek aan de universiteit sprak Balkenende met vice-president Jusuf Kalla en gaf tegenover hem aan dat Nederland de territoriale integriteit van Indonesi´┐Ż volledig erkent.
Tja. En in Papua gebeurt natuurlijk helmaal niets volgens onze Balkie. Dat ziet hij zo tijdens een 2 daags bezoek op Java. ??

Indonesi´┐Ż heeft momenteel een gespannen verhouding met Australi´┐Ż over de provincie West-Papua. Volgens sommigen in Indonesi´┐Ż wakkert Australi´┐Ż de onafhankelijkheidsstrijd in West-Papua aan.

Politionele acties

Balkenende legde vrijdag ook nog een krans bij de Nederlandse erebegraafplaats Menteng Pulo waar 4300 Nederlandse oorlogsslachtoffers begraven liggen, slachtoffers uit de Japanse interneringskampen, maar ook Nederlandse militairen die tijdens de politionele acties om het leven kwamen.
Voor zeer veel Nederlanders een ver van mijn bed show. wel iedere keer Duitse oorlogsfilms op de buis. Maar zelden of niooit iets in de media ofTV over de Jappen oorlog.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 08-04-2006 03:50 Albert wrote:

Balkenende: islam geen gevaar
Uitgegeven: 7 april 2006 18:12
JAKARTA - "Het doet me pijn om te zien dat mensen de islam zien als een gevaar. De islam is geen gevaar. De mensen die de islam misbruiken om terreur te verspreiden, zijn het gevaar." Dat zei premier Balkenende

Hoe herken je zon misdadiger? Loopt hij soms met een F van Fanatie, C van Criminal op zijn hoofd?
In feite door onbegrip of gebrek aan kennis informatie/toelichting. .

Homohuwelijk
Veel studenten toonden belangstelling voor een studiebeurs in Nederland. Een student vroeg Balkenende waarom prostitutie en het homohuwelijk in Nederland legaal zijn.(

*Ik geloof wel van oprechtheid van onze M.P.Wat dacht je dan hoe de gevoelens zijn van de Islamistische medelanders.
Bijna 1000.000 medelanders worden direct of indirect aangeproken.
*Ya hoe herken je dat .
Omdat hij een niet nederlandse uiterlijk heeft ?
Omdat hij mehmet heet ? etc
Ben eens met de M.P.
Het is gewoon gebrek aan kennis , ik zou zelfs door domheid .
Over zaken praten wat waar men bijna niks van weet.
*homo huwelijk.
Ya ik kan begrijpen dat men in het buitenland een beetje vreemd naar nederland gaat kijken.
Gisteren nog werd in de NRC geschreven:
Nederland ging over de tong toen een Amerikaanse Senaatscommissie gisteen het moslimextremisme in Europa besprak.
(Onbegrip in VS over xenofoob Nederland)

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

On 08-04-2006 08:37 sidia wrote:

...

*Ik geloof wel van oprechtheid van onze M.P.Wat dacht je dan hoe de gevoelens zijn van de Islamistische medelanders.
Bijna 1000.000 medelanders worden direct of indirect aangeproken.

Je zou ook kunnen zeggen ontwetendheid of oogkleppen voor. Niet wetend wat onder de bevolking leeft. Als Emigrant (ook wij in Ind.) dien je je buitenshuis aan te passen aan de cultuur en normen en waarden. Den Haag heeft lang genoeg de klachten van de Nederlanders genegeerd. Wat betreft het gedrag van Emigranten en met name die van de jeugd. Ongeacht hun Religie. Nee alles was toegestaan. Ook nu nog steeds is het allemaal te zoetsappig in Den Haag. Dus oprecht of puur angtst voor de Emigranten in Nederland? Tja wie kan zijn gedachten lezen.

*homo huwelijk.
Ya ik kan begrijpen dat men in het buitenland een beetje vreemd naar nederland gaat kijken.
Gisteren nog werd in de NRC geschreven:
Nederland ging over de tong toen een Amerikaanse Senaatscommissie gisteen het moslimextremisme in Europa besprak.
(Onbegrip in VS over xenofoob Nederland)

Waarom verdedigt hij niet het standpunt van de meerderheid van Nederland. waarom laat hij de moslim werteld niet zien dat in Nederland de Home evenveel rechten heeft als een ieder ander. Ontvlucht hij daarmee niet een dicussie. "Het is niet mijn standpunt". Ook al is hij tegen een huwelijk, maar hij dient ook de meerderheid van Nederland te vertegenwoordigen. Ik vind dit een laffe uitvlucht van hem. Maar ja hij is niet een sterke leider.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Albert hier kan ik met je mee gaan dat is wat het verschil maakt.
Niet durven, durf je rug recht houden, neen dat is er niet bij die Balk.
Maar het is dan ook bekend bij de normale mens, dat mensen met een religieuze achtergrond.Vooral mensen met een zwaar christelijke opvoeding.
Meestal met een achterbakse houding, wat ze als kind mee krijgen, door dat mag je niet, en zo mag je niet,maar stelzigmatig wat niet mag lekker stiekem doen.
En dat zit ook in die mentaliteiten van Moslims die mogen zo veel niet maar toch stiekem doen.
Dat zit zo gebakken in de opvoedingen.
En daarmee heb je dat achterbakse houdingen gekweekt Emoticon: Laugh out loud

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

(qoute) En dat zit ook in die mentaliteiten van Moslims die mogen zo veel niet maar toch stiekem doen.
Dat zit zo gebakken in de opvoedingen.
En daarmee heb je dat achterbakse houdingen gekweekt (unqoute)

Je gaat met deze uitspraak weer kort door de bocht Zieleffe. De leiding van de Rooms Katholieke kerk in Rome staat heel negatief tegenover homofilie, verbiedt o.a ethanasie, abortus en het gebruik van voorbehoedsmiddelen. En als je voor de kerk trouwt dan hoor je de priester zeggen: "Wat God eenmaal verbindt, kan gÚÚn mens meer scheiden".
Maar van al deze regels trekken de katholieken zich hier in Nederland geen donder meer van aan. Ze maken zelf wel uit hoe ze hun geloof belijden.
En om nu te zeggen dat deze mensen stiekem handelen en achterbaks zijn vind ik wel een heel groot woord.
Ik vind het juist prima als mensen zich niet aan die verstikkende regels houden, maar er soepel mee omgaan. Emoticon: Laugh out loud

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

"Het doet me pijn om te zien dat mensen de islam zien als een gevaar. De islam is geen gevaar. De mensen die de islam misbruiken om terreur te verspreiden, zijn het gevaar." Dat zei premier Balkenende vrijdag tijdens een toespraak aan een islamitische universiteit in de Indonesische hoofdstad Jakarta. Hij pleitte in zijn speech voor meer toenadering tussen moslims en andere gelovigen.

Ik ben zeker geen fan van Balkenende, maar met bovenstaande ben ik het volledig eens.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 08-04-2006 12:33 Albert wrote:

...

Het is niet mijn standpunt". Ook al is hij tegen een huwelijk, maar hij dient ook de meerderheid van Nederland te vertegenwoordigen. Ik vind dit een laffe uitvlucht van hem. Maar ja hij is niet een sterke leider.

Menir , dat is juist democratie.
Hij zegt eerlijk dat het niet zijn(CDA) mening was over de homo huwelijk , maar dat hij aan de mening (eisen) van de meerderheid moet gaan richten.
Het is ook een feit dat 60/70 % van de nederlanders een beetje "huiverig" is mbt de Islam zoals ze in Nederland kennen .Dat is ook een feit.
Het is ook een feit dat buitenlanders (o.a. amerikanen = en je weet hoe preuts en wereldvreemd ze kunnen zijn ) ook kranten kunnen lezen en tv hebben gezien.
Dan is het niet vreemd dat ze nu gaan denken en ook nog zeggen , is het waar dat de Nederlanders echt gastvrij zijn ? , zijn ze niet xenofoob ? of op zijn minst korte lontje hebben ?).
Kijk als een derde rangs politicie van een derde of 4de rangs land dat gaat zeggen , dan kan Nederland zeggen , aach who cares.
Maar een US Senaatscomissie , waarvan de voorzitter waarschijnlijk getipt wordt als de toekomstige president , ya dat wordt een andere kue (koek).
Gelukkig is het de NRC , met weinig oplage. Wordt niet gelezen door heel nederland(zoals de wakkere krant van nederland , de telegraaf).
groetjes

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

On 09-04-2006 02:32 sapolidi wrote:
"Het doet me pijn om te zien dat mensen de islam zien als een gevaar. De islam is geen gevaar. De mensen die de islam misbruiken om terreur te verspreiden, zijn het gevaar." Dat zei premier Balkenende vrijdag tijdens een toespraak aan een islamitische universiteit in de Indonesische hoofdstad Jakarta. Hij pleitte in zijn speech voor meer toenadering tussen moslims en andere gelovigen.

Ik ben zeker geen fan van Balkenende, maar met bovenstaande ben ik het volledig eens.

Als de islam geen gevaar zou zijn dan had het een andersoort opleidingen voor Islamieten gehanteerd.
Ieder gek, die maar een beetje Arabisch spreekt, en zich een kleinbeetje verdiept in de Koran wordt al Imam.
Daar licht het gevaar, er zijn te veel Imam die verdoemenis preken, op een wijze die niet past in het geloof die westelijk mensen in hun gene kennen.
Zij behoren meer Thelogie te bestuderen zodat zij meer kennis vernemen in andere culturen.
Mijn stelling is dat die mensen ik heb het al meerdere keren geschreven zij verantwoordelijk moeten gehouden worden over die moord partijen in Irak.
Waar kinderen, en vrouwen afgeslacht worden door die gekken, die zich als bevrijders uitgeven, Alah aanhangers te zijn.
Die verantwoordelijkheid moet ieder moslim nemen, vooral Imams
Domme mensen kan je niets leren die zijn dan ook voor dit niet zo verantwoordelijk maar mensen met een hogere intelegentie, zeer zeker wel.
Zij hadden elke dag zeker een demonstratie voor de ambasades van Saudia Arbie, Iran , en Sierie, mijn part ambs.Amerika ,en Engeland, moeten gaan demonstreren voor die moord partijen in Irak .
Desnoots bij de Verengde Natie het aankaarten van deze gruwelijk heden.
Als mensen dit raken dan heb je, je doel berijkt !!!
Horen doe je ze niet. Emoticon: Frustrated
Neen ze maken zich dik in de Landen dat ze niet goed geaccepteerd worden. Emoticon: Sadley

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

On 09-04-2006 15:05 zieleffe wrote:

Mijn stelling is dat die mensen ik heb het al meerdere keren geschreven zij verantwoordelijk moeten gehouden worden over die moord partijen in Irak.
Waar kinderen, en vrouwen afgeslacht worden door die gekken, die zich als bevrijders uitgeven, Alah aanhangers te zijn.
Die verantwoordelijkheid moet ieder moslim nemen, vooral Imams

Ach Zieleffe, zie je dan nog steeds niet dat twee moslimgroepen, de soenieten en shiieten daar elkaar te lijf gaan en dat het de aanhangers van Sadam Husein alleen maar om te doen is om een burgeroorlog uit te lokken. Heeft volgens mij niets te maken met relligie maar draait het louter en alleen maar om macht.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Sapolidi schreef

Heeft volgens mij niets te maken met relligie maar draait het louter en alleen maar om macht.

Eigenlijk wilde ik hier op niet meer reageren.
Gebruiken ze dan hun religie dan niet, zoals alles via slinkse wijze geprobeert word,de macht te verkrijgen op elke gebied.
Zien hoef ik het niet meer, want het is dagelijkse kost, die gekken daar, met elkaar te keer gaan.
Beschaving kennen ze niet .
Zie hoe enkele particuliere initiatieven had georganiseerd voor kleine kinderen in Afghanistan.
Hoe daarmee om gegaan is, dat de plussen beertjes weg gehaald werden door volwassenen die bedoeld waren voor kinderen.
Om hen wat fatsoen bij te brengen doet jaren, in een wilde gebied door dat zooi van Taliban en Bin Laden, gerelateerd aan de Islam!!!!
En de Islam moet dat eigenlijk oplossen, maar ze zijn stiekem aanhangers van hen.
Dus het westen kan hen geen vertrouwen geven ze moeten het nu opknappen, en dat is triest voor hen die sneuvelen. Emoticon: Confused

maurits
User
User icon of maurits
spacer line

Balkenende neemt een VOA application voor alle nederlanders mee... Wedden?

Visa On Arrival (VOA)

Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Balkie is al terug, maar er is nog geen VoA... nog niet.. Emoticon: Wink

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

'Het hoeven niet speciaal 'Arabische types'zijn hˇˇr het kunnen ˇˇk Nederlandse jongeces zijn die tot de Islam bekeerd zijn en die misschien willen bewijzen van ze betere Moslims zijn ....'

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

DEN HAAG - Coalitiepartij D66 en de grootste oppositiepartij PvdA zijn ontevreden over de manier waarop premier Balkenende (CDA) zich vorige week in IndonesiŰ heeft uitgelaten over het homohuwelijk. De partijen hebben de minister-president om opheldering gevraagd, zei D66-parlementariŰr Van der Ham dinsdagavond.

http://www.nu.nl/news/711313/1(...)ak_homohuwelijk.html

Balkie Malu over positie homo's Belanda?

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Wat een gelul seh :-) in Indonesia is het homohuwelijk al heel lang uitstekend geregeld, men trouwt met een vrouw en doet "het" met een man. Ik verdenk onze premier daar ook van heeft precies de kop van zo een pisbakrukker, en maar over het wandje gluren, trouwens dat mondje van m lijkt wel een echt pijpbekkie Emoticon: Laugh out loud

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,329,860 topic views - 233,655 posts - 13,687 topics - 24,478 members - last post @ 20-09-2019 06:43 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,411,079 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com