indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

open new topic | reply to this topic | newest topics | active topics | login
Jantje
User
spacer line

On 04-04-2006 07:14 Jeroen wrote:

Ik denk dat het meer een kwestie van informatie is waarom je zo schrikt.
Face it, al zouden alle buitenlanders moeten uit Nederland of Indonesi vertrekken, dan ligt de economie direct op zn gat.

Dutchguy schrikt alleen van de informatie waar hij van wil schrikken.
Zo erg is het toch niet met die belanda's? Een paar kwaaie gasten op internet, homo' die eens per jaar een parade houden, vrouwen die lekker topless op het strand zonnen De vrijheid van meningsuiting, Godsdienst en denken enz, enz. Ze vermoorden geen politici of bedreigen allochtonen. Die belanda's bedoel ik dan.
En als "die buitenlanders" uit Indonesie vertrekken ligt het land's economie op z'n gat. Voor de Nederlandse zou het een stimulans zijn. Emoticon: Yes!

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

En als "die buitenlanders" uit Indonesie vertrekken ligt het land's economie op z'n gat. Voor de Nederlandse zou het een stimulans zijn.

Nou, als alle buitenlanders morgen bij Philips niet meer aan het werk gaan, dan houdt het vrij snel op geloof ik. Ik zie er dagelijks velen de bus in en uit stappen.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 04-04-2006 12:44 Jantje wrote:

...

Zo erg is het toch niet met die belandas?
Een paar kwaaie gasten op internet,
homo die eens per jaar een parade houden,
vrouwen die lekker topless op het strand zonnen

En als "die buitenlanders" uit Indonesie vertrekken ligt het lands economie op zn gat. Voor de Nederlandse zou het een stimulans zijn. Emoticon: Yes!

1.Nee , vind ook niet .
Vind nog steeds prettig om in Hollandia te wonen.
2.Kwaaie gasten ? , aacch gewoon negeren.Ze schrijven maar wat.
3.Paraderende homo's ?, whuaah , ieder zijn smaak .
Wel kunnen de buitenlanders zien hoe de nederlanders leven .
4.Vrouwen die topless zonnen ?
Moet kunnen , vindt OmSid wel leuk .Kan het niet verplicht worden ??
5.Buitenlanders weg uit Indonesia ?
Bedoelt je westerlingen? Nou ja als ze dat willen , silahkan.
6.Stimulans voor Nederlanders daaro ?
Begrijp ik niet , Nederlanders zijn toch daar ook buitenlanders of niet dan ?

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Tuti & Jan
Je slaat de spijker op z'n kop met het verhaal van je ben je wel ver weg maar weet donders goed ondanks dat je al jaren in Indonesi woont waar het precies omgaat.
Hoe je went of keert, waar je verplicht bent om mee te betalen weet je niet meer zeker dat je er ook gebruik van mag maken.
Je hoef dan ook niet je te verbazen dat het volk die hun eigen regering niet meer kan vertrouwen, de weg kwijt raakt in het gewar van regelgeving.
Als je altijd hard gewerkt hebt kom je er nu achter dat je het voor de kat ze kut hebt gewerkt, want van jouw betaalde belasting gelden moeten heel veel meer dan Allochtonen zonder werk van vreten.
Dus niet alleen die mensen zijn daar debet aan, maar aan alle niets nutte in de Politiek moet je ook meetellen.
Ja met die chauffeurs het is in en in triest dat je voor je diploma te behalen, nu giganties som geld voor neer telt, en wat doen die bazen gaan ze naar Polen een bedrijf opstarten en rijden hier hun vrachten.
Het is gewoon bandiedterei om er zelf een grote slee van te rijden.
Zoals je al schreef als er een ongeluk gebeurd met hen, en dat is allang gebeurd dan betalen wij via onze premie er aan mee bij de verzekering
Nu wij het hier over hebben is het ook wel om te huilen hoe ze in Indonesi die assurantie geregeld hebben. De meeste vertrouwen die organisatie ook niet ze zeggen zelf van dat ze oplichters zijn?
Daarom rijden ze daar ook zonder verzekering en dat kan dan ook.
Niet verplicht toch? Emoticon: Shut up!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

spacer line  

Het is inderdaad steeds hetzelfde verhaal wat iedereen verteld, de regering heeft het verkloot, en dat is wat er aan de hand is.
Maar dat wordt langzaam elke keer weer meer verschoven naar de buitenlanders.
Alsof ZIJ het probleem zouden zijn....

nee... nee en nog eens nee, dat is dus NIET waar....

en wat me opvalt is dat het steeds meer gedoogd word dat zelfs in een grote nederlandse krant getollereerd word dat mensen zo reageren als in het artikel dat ik aanhaalde...

Ik vraag me af of dit soort gedogingen ook in andere landen zou zijn...

En dat er gezegd word dat het wel mee valt omdat vrouwen topless kunnen zonnen etc. sta ik echt paf van.

Hier in indonesie kan ik ook dingen aanhalen die geweldig zijn maar toch werden op een gegeven moment wel bijna alle chinesen ineens verkracht....
Zagen mensen dat aankomen?

Ik denk dat het gewoon goed is zelf kritisch te zijn en te kijken wat er nou WERKELIJK aan de hand is.

Mensen die in een secte zitten zien ook niet dat er iets verkeerds aan de hand is.

In de tweede wereld oorlog was, onder andere duitsland, 1 grote secte.

Door wat sceptisch te zijn en naar signalen te luisteren zoals die berichten in de krant kan veel ellende voorkomen worden.

Ik weet het niet maar het is mischien wel doordat ik een tijd uit nederland weg ben dat het mij WEL opvalt.

Het lijkt wel of veel mensen er al zo aan gewend geraakt zijn dat ze het al niet meer zien.

Well..... nog een maal: ik vind het erggg ziek wat ik las, en ik vind het vreselijk dat het niet gezien word of gewoon weggewimpeld, als..... "Ach joh, je ziet alleen maar slechte dingen die je wil zien"......

Heel erg triest....

Ik heb een indonesische vrouw die ook moslim is en toen ik dat kranten artikel las schaamde ik me rot om Nederlander te zijn.......

Jantje
User
spacer line

Jeroen, Philips is niet gek. Veel van het arbeidsintensieve werk is verplaatst naar lage lonenlanden. De buitenlanders die nu nog bij Philips werken hebben een salaris naar Nederlandse maatstaven. Als die allemaal 5x per dag zouden gaan bidden was het ook gauw bekeken.

Oom Sid, Als de buitenlanders uit Indonesie zouden vertrekken, ligt de economie op zn gat. Als de buitenlanders uit Nederland zouden vertrekken stimuleert dat de economie. Met buitenlanders bedoel ik dan o.a. de nog niet uitgeprocedeerden die niet de Nederlandse nationaliteit hebben maar wel mogen stemmen bij de verkiezingen en zich kunnen verschuilen achter het non-discriminatie beginsel.

Er is geen Nederlander die een politicus met de dood bedreigd zodat hij/zij zich in een bunker moet verschuilen en dag en nacht bewaakt moet worden. Noch zijn het Nederlanders die mensen vermoorden wegens eerwraak of iemand de strot afsnijden wegens vrije meningsuiting.
Het is wel de Nederlandse staat die te tolerant is voor criminelen zoals bv uit de moslim hoek die aanslagen beramen en daarvoor met de vrijheid beloond worden en aanspraak mogen maken op het sociaal stelsel. Weer met dat artikel 1 in de hand!

Dat meneer Dutchguy kennis mag nemen van de misstanden die in Nederland gebeuren mag hij danken aan de persvrijheid. Daarom zijn er in Indonesie zo weinig problemen menir. Als u niet tegen zoveel vrijheidsuiting kunt, blijf dan in Indonesie of verhuis desnoods naar Iran. Niet schamen hoor, valse schaamte. Trouwens, als u een menir bent heeft u daar niet eens lippen voor! U kunt trots zijn op dat landje aan de Noordzee. Ik zou mij als Indonesier wel schamen als ik 61 jaar merdeka ga vieren. Zeg dat maar tegen uw moslimvrouwtje. Emoticon: Shiny

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

On 03-04-2006 19:05 Albert wrote:

...

Juist ja politiek den-haag is de schuldige. De allochtoon is de afgelopen 25 jaar voor getrokken t.o.v. de autochtoon.

Denk maar eens terug aan Bolkenstein. Hij was de eerste politicus die zei wat het volk dacht. M.b.t. de allochtonen. Heel keurig politiek den-haag viel over hem heen.

Meest recent voorbeeld Pim Fortuin. Ook hij werd door politiek den-haag aan het kruis genageld.

Het is in NL blijkbaar heel gewoon dat men informatie verzameld over wapens en munitie en plattegronden van belangrijke gebouwen in nederland. Zon persoon wordt dan gewoon vrij gesproken. Terwijl heel nederland op zijn 10 vingers kan natellen wat de bedoelingen zijn.

Nu het meest recente voorbeeld. Er is nog steeds veel werkeloosheid in nederland. Wat doet men, men opent volgend jaar de grenzen voor werknemers uit Polen. Juist ja dat leidt tot nog meer werkeloosheid onder de huidige werknemers. Nederland wil hiermee laten zien aan de rest v/d wereld hoe braaf ze zijn. Hoe medelevend ze zijn.

Maar wat het negatieve resultaat heeft voor hun eigen bewonders (allochtoon dan wel autochtoon) is van onder geschikt belang.

Geen wonder dat men zich zo negatief uitlaat op het internet.

Albert ik denk wel dat je een verschil moet maken tussen: 'de Nederlandse Regering' en 'Nederlandse politici' ....... Nederlandse politiek lijkt veel op een gemaskerd bal (misschien k Javaanse 'Wayang' met 'Petrk en Garin') als het je uitkomt 'trek je dt masker aan wat je het beste uitkomt': "een beetje dt en een andere keer een beetje dt, een beetje hier en een beetje daar .....; maar als je in de regering zit verstop je achter een regeeraccoord en beschuldigt 'vorige regeringen' dat ze dat altijd gedaan hadden, jij natuurlijk niet ........ (vooral 'puinruimen everybody' en niet te vergeten 'waarden en normen' [lood om oud ijzer/oude wijn in nieuwe zakken, het is denk ik gewoon 'Ethisch Reveil' in een 'hip' jasje] ....)

Wat betreft Islam dien je wel verschil maken tussen radicale extremistische Islamieten en gewone Islamieten ...... hoe zou je het vinden als 'erfopvolger' van het Joods/Christelijke traditie om dr Islamieten op het gedrag van de christelijke Melosevic en Mladic aangesproken te worden ....... ik in elk geval niet hr !!!
Die radicale extremistische Moslims moeten aangepakt worden.
Pimmetje heeft natuurlijk geen 'windeieren' gelegd; hij liet zich regelrecht door zijn secretaris van de partij 'subsidiren', zijn butler moest dat bedrag steeds ophalen ....... geweldige man hr; het belooft wat, als hij minister-president was geworden .......
Wat betreft die Polen, zij worden k uit gebuit; zij worden 'onderbetaald' 800 Euro gemiddeld, is nog niet eens het Nederlands minimum loon. Ik sprak een gepesioneerde oude man die hier in Nederland werkt, in Polen krijg hij 300 Euro pensioen, terwijl hun levensstandaard is 'aangepast' aan Westeuropese normen .......
By the way 'mon ami' wie is men ........... (op internet)
'Wie was Bolkestein ook al weer ..... was dat niet de vader van Rita Verdonk ???' Emoticon: Clown Emoticon: Clown Emoticon: Clown

'Ahu kura ahia, mansia nia'

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Wat ik persoonlijk erg jammer vind is dat de Nederlanders niet in opstand komen tegen het feit dat de Yanks de lakens uitdelen in Europa.
Wat ik schrijf over de hoogte van de benzineprijzen zijn feiten, de actuele prijs heb ik van iemand die in USA woont en waarmee ik wel eens chat.
De Nederlandse jeugd is echter wel zo Pro-Amerikaans dat ze daar gewoon blind voor zijn.
Wat die benzineprijs voor invloed heeft op de rest van de prijzen zien we in Indonesie waar de inflatie afgelopen jaar erg hoog was.

Diezelfde Nederlandse jeugd hebben als klasgenoten vaak kinderen van de gastarbeiders gehad en zijn gewoon door diezelfde klasgenoten vaak al bedreigd en getrakteerd op een flink pak slaag zonder dat de school daar bij ingrijpt of zelfs mogelijkheden heeft om in te grijpen.
Geeft een Nederlandse knul een van de kinderen van die gastarbeiders eens een pak slaag word er meteen een drama van gemaakt want dit is discriminatie, diezelfde Nederlandse knaap word dan door de school op het matje geroepen en zelfs vaak flink gestraft want dat mag niet.
In feite is daar al het begin gemaakt van de discriminatie maar dan van de Nederlanders zelf.
Als deze Nederlandse jonge knaap dan aan de slag gaat en met zijn loontje met moeite een autootje kan rijden en ziet dat de kinderen van die gastarbeiders zonder te werken maar dealen met drugs rondrijden in een mooie mobiel moet je dat maar accepteren.
Als je dan op zoek bent naar een woonruimte moet je maar accepteren dat er geen woonruimte ter beschikking is terwijl er in jou woonwijk verschillende woningen in feite onbewoond zijn en alleen maar worden gebruikt als adres voor de te ontvangen uitkering van diezelfde kinderen van die gastarbeiders en vaak niet in Nederland woonachtig zijn.
Dit zijn de ervaringen die ik als vader van een inmiddels 28 jaar oud zijnde zoon heb meegemaakt in de tijd dat ik in Nederland woonde.
Jan

Aanvulling:
De kinderen van die gastarbeiders durven ook nog te beweren dat ze het Islamitische geloof hebben.
Ik woonde in een gemeente in het zuiden des lands met net geen 20.000 inwoners, in die plaats is afgelopen jaar een Moskee in brand gestoken waarvoor ik mij nu nog diep schaam,
De gastarbeiders zelf hebben overwegend erg goede contacten met de plaatselijke bevolking, die moskee zorgde echt voor geen enkele overlast.

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

Als deze Nederlandse jonge knaap dan aan de slag gaat en met zijn loontje met moeite een autootje kan rijden en ziet dat de kinderen van die gastarbeiders zonder te werken maar dealen met drugs rondrijden in een mooie mobiel moet je dat maar accepteren.
Als je dan op zoek bent naar een woonruimte moet je maar accepteren dat er geen woonruimte ter beschikking is terwijl er in jou woonwijk verschillende woningen in feite onbewoond zijn en alleen maar worden gebruikt als adres voor de te ontvangen uitkering van diezelfde kinderen van die gastarbeiders en vaak niet in Nederland woonachtig zijn.
Dit zijn de ervaringen die ik als vader van een inmiddels 28 jaar oud zijnde zoon heb meegemaakt in de tijd dat ik in Nederland woonde.
Jan

Dit vind ik nu een zwetsverhaal van de bovenste plank Jan. Je hebt een keer een negatieve ervaring met allochtonen gehad (gastarbeiders bestaan nml. niet meer, Nederland is niet meer zo gastvrij) en het wordt voor het gemak maar op de hele groep geprojecteerd. Makkelijk he, een zondebok zoeken voor al je onvrede. Hoef je ook verder niet meer na te denken over eventuele oplossingen en oorzaken. Je geeft gewoon de schuld van alles en nog wat aan n bevolingsgroep, je mietert ze het land uit en de wereld is weer n en al zonnenschijn. Dutchguy heeft groot gelijk als hij aangeeft waartoe zoiets in het verleden heeft geleid. Ze worden nu dan wel niet " ausradiert", maar gewoon op transport gezet.
En vandaag gaven oud-politici toe dat het huidige kabinet de tegenstelling tussen autochtoon en allochtoon verscherpt en op deze manier de migranten vervreemdt van de Nederlandse samenleving. In hun manifest constateerden zij ook dat de internationale waardering voor het unieke Hollandse model van tolerantie en overleg is omgeslagen in afkeurende verbazing over de snelle polarisatie en verharding van de verhoudingen in de samenleving. Integratie komt nu neer op assimilatie. En het waren niet alleen linkse rakkers die dit manifest hadden ondertekend, maar er zaten ook politici van de VVD, CDA, D '66 en de Christen-Unie bij.

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

Er is geen Nederlander die een politicus met de dood bedreigd zodat hij/zij zich in een bunker moet verschuilen en dag en nacht bewaakt moet worden.

Jantje, Jantje toch. Ben je dan al weer vergeten dat Pim Fortuyn neergeschoten is door een volbloed Nederlander, een dierenactivist? Volkert van der G. was zijn naam dacht ik. Dat Paul Rosenmller van Groen-Links de politiek heeft verlaten omdat zowel hij als zijn gezin met de dood bedreigd werden en dat oud PVDA leider Ad Melkert zelfs naar het buitenland is "gevlucht" na diverse bedreigingen met de dood? En dit omdat zij het gewaagd hadden om Pim Fortuyn van repliek te dienen. Het is dus niet moeilijk te raden dat die bedreigingen gewoon afkomstig waren van volbloed, ras-echte Hollanders. Misschien is het heel vervelend om te horen, maar zulke Nederlanders bestaan er ook. Het zijn net gewone mensen he. Je hebt goede en slechte.

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

Als je altijd hard gewerkt hebt kom je er nu achter dat je het voor de kat ze kut hebt gewerkt, want van jouw betaalde belasting gelden moeten heel veel meer dan Allochtonen zonder werk van vreten.

He Zieleffe,
van mijn belastingeld vreten ook veel autochtonen zonder werk. Zelfs a-socialen die het vertikken om te werken en degenen die slechts passende banen accepteren vanwege hun opleidings niveau. Ik snap dan ook niet dat je het steeds hebt over allochtonen als er iets mis is. Mij interesseert het nml. helemaal niets wie er profiteert van mijn belastinggeld. Of is het bij jou "eigen volk eerst"?

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Sapolidi,
Ik schrijf hier bewust over de kinderen van gastarbeiders , deze mensen zijn vroeger naar Nederland gekomen met de bedoeling om hier te werken en hun familie een beter bestaan te geven.
Bij die gastarbeiders in mijn voormalige woonplaats zijn veel ex-collega's waarmee ik graag een praatje mee maakte toen ik nog in Nederland woonde.
Ik heb 10 jaar een leidinggevende functie gehad in het bedrijfsleven (bij een Amerikaans bedrijf) en ik had veel van die gastarbeiders werken in mijn afdeling, daardoor weet ik ook dat heel veel van deze mensen grote problemen ondervonden met de opvoeding van hun kinderen die zij graag een opvoedig wilden geven zoals gebruikelijk was in hun vaderland, doordat zij echter in Nederland woonde was dit gewoon niet mogelijk.
Een van die collega's, een Marokaan heeft zelfs zelfmoord gepleegd omdat hij zich schaamde voor zijn eigen kinderen.
Jij mag dit alles dan een zwetsverhaal van de bovenste plank vinden, dat is je grootste recht, ik schrijf hier echter zonder moelijke woorden te gebruiken mijn ervaringen als vader en als collega van die gastarbeiders waarvoor met name de jeugd in Nederland wel een beetje meer begrip mag tonen.
Deze gastarbeiders hebben ook meegeholpen aan de opbouw van Nederland waardoor de jongere van nu een opleiding hebben kunnen volgen.
Jan

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

Beste Jan,

misschien heb ik iets te fel gereageerd op jouw posting. Ook ik heb vanwege mijn werk te maken met allochtonen. Je hebt er goede en kwade tussen zitten, maar de tendens die ik hier iets te vaak tegenkom is dat alleen maar de slechte kant belicht wordt. Hoe je het wendt of keert, het zijn nu inwoners van dit land en we zullen het samen moeten doen. Door ze constant in het verdomhoekje te drukken en hen als oorzaak te zien van alles wat hier mis is, leidt niet tot een harmonieuze gemeenschap. Natuurlijk zijn er allochtonen die zich vreselijk misdragen, maar spreek er nooit de hele gemeenschap op aan.

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Sapolidi,
Ik denk dat we in grote lijnen op dezelfde lijn zitten, er zijn ook Nederlanders die zich vreselijk misdragen, in Nederland maar ook hier in Indonesie, het is dan ook een vergissing daar iedere Nederlander mee te vergelijken.
Groetjes,
Jan

spacer line  

On 04-04-2006 16:55 Jantje wrote:
Zeg dat maar tegen uw moslimvrouwtje. Emoticon: Shiny

Hee jochie, mij mag je met onrespect behandelen, geen probleem, scheld me maar verrot, maar als je nog 1 keer mijn vrouw onrespectvol behandeld zoek ik je op jantje, of moet ik heil jantje zeggen....

Ik ben erg blij met de persvrijheid waardoor deze info naar boven komt, dat wil nog niet zeggen dat alles wat er gezegd wordt geaccepteerd dient te worden,
gedoogd dient te worden.

Nee ik blijf het abnormaal vinden dat dingen, als in het artikel, gewoon wordt gevonden en dat het afschuiven van problemen op minderheden als "gewoon" word gezien

Het voelt alsof er een tendens aan het ontstaan is dat het normaal wordt gevonden om er maar op los te schelden en te discrimineren bij het leven.

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Ik heb totaal niets tegen ontwikkelingshulp, maar dat dat tenkoste gaat van eigen inwoners (lees Allochtoon en autochtoon), gaat mij te ver.

Nederland meest gulle gever
http://www.nu.nl/news/706696/3(...)est_gulle_gever.html

Voorbeeld uit het artikel;

In totaal werd vorig jaar 106,5 miljard dollar (88,2 miljard euro) uitgegeven aan ontwikkelingshulp. Dat is een stijging van 31,4 procent ten opzichte van 2004 en een nieuw record.

Nederland scheld o.a. Iraq zijn miljarden schuld kwijt. terwijl Irag vele malen rijker is dan Nederland. Te samen met Negeria hadden beide landen een schuld aan Nederland 18 Miljard $. Als je het mij vraagt zit Negeria ook diep in de Olie dollars. 19 miljard wat had nederland daarmee wel niet kunnen doen voor zijn eigen inwoners.

Ook dit soor onzin werkt discriminatie in de hand.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

spacer line  

On 05-04-2006 07:41 Albert wrote:
Ik heb totaal niets tegen ontwikkelingshulp, maar dat dat tenkoste gaat van eigen inwoners (lees Allochtoon en autochtoon), gaat mij te ver.

http://www.nu.nl/news/706696/3(...)est_gulle_gever.html

Voorbeeld uit het artikel;

In totaal werd vorig jaar 106,5 miljard dollar (88,2 miljard euro) uitgegeven aan ontwikkelingshulp. Dat is een stijging van 31,4 procent ten opzichte van 2004 en een nieuw record.

Nederland scheld o.a. Iraq zijn miljarden schuld kwijt. terwijl Irag vele malen rijker is dan Nederland. Te samen met Negeria hadden beide landen een schuld aan Nederland 18 Miljard $. Als je het mij vraagt zit Negeria ook diep in de Olie dollars. 19 miljard wat had nederland daarmee wel niet kunnen doen voor zijn eigen inwoners.

Ook dit soor onzin werkt discriminatie in de hand.

Zoals veel zaken zit dit heel wat complexer en logisch in elkaar dan oppervlakkig gedacht.

Lees hier:

http://www.jubileenederland.nl(...)e=pages_html&id=1248

De klok horen luiden en niet weten waar de klepel hangt werkt discriminatie in de hand....

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 04-04-2006 16:55 Jantje wrote:

Oom Sid, Als de buitenlanders uit Indonesie zouden vertrekken, ligt de economie op zn gat. Als de buitenlanders uit Nederland zouden vertrekken stimuleert dat de economie.

Ik zou mij als Indonesier wel schamen als ik 61 jaar merdeka ga vieren. Zeg dat maar tegen uw moslimvrouwtje. Emoticon: Shiny

Seh seh seh seh , begrijp niet zo goed wat Indosenia met de verslechterende situatie van mijn mooie Hollandia te maken hebt.

Maar als je toch een vergelijking maakt (vertrek buitenlanders is goed voor de werkgelegenheid v.d inlandse(autochtoon)bevolking dan kan ik jou stelling ook toepassen in Indosenia.
Alleen in Indosenia moet je de term autochtoon vervangen met bumiputera.

Alleen de bewering dat Indosenia in een gat terechtkomt is als de buitenlanders weg gaan is niet helemaal correct.
Klopt dat de welvaart nivo tijdelijk kan teruglopen.
Met welvaart nivo bedoel ik de verspilling.
Maar Indonesia is een groot land , met veel potentie , grote binnenlandse afzetmarkt. Als het moet kan het selfsupporting voor de 1ste levensbehoefte.Alleen de rijken kunnen geen luxe artikelen, buitenlandse reizen maken ).Ya ik zou het gaan toejuichen.Een paar jaar het land op slot zetten, het volk heropvoeden, en keihard werken voor de welvaart.
Het heet Berdikari , Berdiri diatas kaki sendiri.(Op eigen voeten staan).

Met Nederland is anders , het is te klein , heeft bijna geen bodemschatten.
(behalve de gasbel tot dat het op raakt).Daarom in het verleden samenwerking in met Benelux, ESKG,EEG,EG en EU.
Rotterdam is al lang begreigd, Shiphol kan niet groeien , Hoogovens is bijna opgekocht door Indiers,de bloemen komen al uit afrika en Israel.
Ga zo maar door.
DE Polen, Tjechen etc zit al in Nederland.Ya nederland vervalt mss naar het nivo van Denemarken.Ik maak echt zorgen voor de toekomst van(mijn)onze kinderen.

* Als Indonesier(1 vd >200 miljoen) zou ik alleen maar trots kunnen zijn dat ik Indonesier ben.
Op dit moment hebben veel van mijn landgenoten moeilijk , maar ze hebben de toekomst.
*Wat een Indon. muslim vrouw te maken met de verhaal van Nederland.

Gelukkig voel ik me niet aangesproken omdat mijn muslim vrouw een belanda is. Emoticon: Yes!
groetjes

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Noorwegen stond bovenaan met 0,93 procent.
De VS gaven 0,22 procent van het nationaal inkomen.

Gaan we kijken per inwoner is dat US$320 voor elke Nederlander en US$97,50 voor elke Amerikaan.
Heel duidelijk laat de Yank hier zijn ware gezicht zien, ieder voor zich en God voor ons allen.
Jan

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Ik ben toch eens met Albert , je moet ook aan je eigen volk of kinderen denken.
De voedselbanken , de verborgen armoede, de voorzieningen voor de bejaarden , onderwijs , gezondheid ,te veel om te noemen.
Dat moet men eerst oplossen.En niet te veel mooi weer spelen in het buitenland.
Trouwens de ontwikkelingshulp is vaak geen ontwikkelingshulp , vaak is het gegeven om politieke , economische redenen.
Maakt de mensen alleen maar afhankelijk.
Werd ook vaak gegeven aan landen met ondemocratische dus corrupte regering.
Ga niet gelijk gelijk zeggen afschaffen , maar het kan beter besteed worden.

spacer line  

On 05-04-2006 09:09 sidia wrote:
Ik ben toch eens met Albert , je moet ook aan je eigen volk of kinderen denken.
De voedselbanken , de verborgen armoede, de voorzieningen voor de bejaarden , onderwijs , gezondheid ,te veel om te noemen.
Dat moet men eerst oplossen.En niet te veel mooi weer spelen in het buitenland.
Trouwens de ontwikkelingshulp is vaak geen ontwikkelingshulp , vaak is het gegeven om politieke , economische redenen.
Maakt de mensen alleen maar afhankelijk.
Werd ook vaak gegeven aan landen met ondemocratische dus corrupte regering.
Ga niet gelijk gelijk zeggen afschaffen , maar het kan beter besteed worden.

Is zeker een discussie waard, maar daar ging het eigenlijk niet om, waar het mij om gaat is dat wanneer er foute, vreemde of onterechte beslissingen gemaakt worden door de regering, de minderheden daar vaak gelijk de volle laag van krijgen.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

On 05-04-2006 09:01 Tuti & Jan wrote:

Gaan we kijken per inwoner is dat US$320 voor elke Nederlander en US$97,50 voor elke Amerikaan.
Heel duidelijk laat de Yank hier zijn ware gezicht zien, ieder voor zich en God voor ons allen.
Jan

Nou, die Yanks zijn niet de enige hoor, kijk eens naar het Midden-Oosten hoeveel geld deze gegeven hebben na de tsunami bijvoorbeeld. Daar steekt Nederland ver... heeeeel ver bovenuit. Ze hebben namelijk amper een vinger uitgestoken. Alleen als er moskee-en gebouwd worden komt er geld los.

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

On 05-04-2006 09:01 Tuti & Jan wrote:

Jan

Jan yth.,

De verhouding Nederland versus V.S. is nog schrijnender: De VS hebben hun bijdrage aan de V(erenigde) N(aties) 'opgeschort' omdat die politiek maken die hen niet aanstaat ...... (ik vind dit kinderachtig: wel voor democratie, alleen als het jou in politieke zin uitkomt).
Als ze in moeilijkheden komen wel een beroep op de VN doen, om hen uit de stront te trekken ........

'Ahu kura ahia, mansia nia'

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Het opperhoofd van de Yanks heeft wel de grootste bek op deze aardbol, hij mag wat andere zaken betreft dan ook een voorbeeld zijn of anders een toontje lager zingen.
Met het land waar wij als Nederlanders een grote schuld hebben kwijt gescholden moest hij zo nodig een oorlog mee beginnen, waar die oorlog internationaal voor heeft gezorgd mag ondertussen wel duidelijk zijn met een benzineprijs van 1,45 Euro in ons kikkerlandje.
De Yank blijft echter vrolijk doorijden in zijn mobiel met 8 cilinders met een benzineprijs van US$0,65 per liter!
Jan

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 04-04-2006 15:06 dutchguy1000 wrote:
Ik heb een indonesische vrouw die ook moslim is en toen ik dat kranten artikel las schaamde ik me rot om Nederlander te zijn.......

Ik heb een Indonesische echtgenote (die - Allah/God/Buddha zij dank - geen geloof heeft) die zich rot schaamt dat ze Indonesische is. Ze schaamt zich voor het mallotige, kleinzielige gedrag van haar landgenoten. Moet je hier eens dagelijks de kranten lezen of TV-journaals kijken. Hallo, stelletje xenofoben hier, en zwaar minderwaardigheidscomplex.

En als er ergens sprake van racisme is, is het wel in Indahnesia. Ik ben al 18 jaar weg uit Nederland en vindt Nederland qua racisme niet erger of minder geworden. Vroeg laatst aan mijn zoon - die zowel jaren in Indonesia heeft gewoond als nu in Nederland - waar hij als indo meer discriminatie heeft ervaren. Antwoord: Indonesia.
Die klapperjavanen hier in Midden-Java zijn de grootste racisten die ik ooit ergens ben tegengekomen. Ben je geen 100% Javaan (oftewel je behoort niet geheel tot de ubermensch), nou vergeet het dan maar.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

open new topic | reply to this topic | newest topics | active topics | login

79,672,034 topic views - 236,682 posts - 13,710 topics - 28,455 members - last post @ 21-02-2020 14:25 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

129,988,259 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com