indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

Bent u zo'n iemand die een heleboel kaarten 'meesjouwd' in zijn reisbagage; plattegronden, regionale e.d. .......
Op deze website kunt u zich laten informeren over GPS systemen en de daarbijbehorende apparatuur ...... het is gelukkig minder commercieŰl.

www.go-gps.nl/pages/gps/gps_kopen.php

'Ahu kura ahia, mansia nia'

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Toch jammer dat er nog geen kaarten zijn voor IndonesiŰ.

zieleffe
User
spacer line

Betekend dat er geen GPS systeem te ontvangen is in Ind?
Ik heb ergens de klok horen luiden maar weet niet zeker of de klepel van hout is,of van ijzer.
Er zouden anderen op de markt komen die een andere systemen gebruiken.
Beginnend in Europa? dat is dat? maar blijft zeker de GPS bruikbaar? Emoticon: Laugh out loud

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

'Ziel' niet vragen naar de bekende weg, dong .......
Hoe meer mensen het in INDOSnesos het gebruiken hoe meer mogelijkheden natuurlijk; vergelijk het maar met de ontwikkeling van Indahnesia van 'ons' Yerunce - een paar jaar geleden was het anders .... maar nu is het 2006 .....

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Tempo dulu rakkers: vanzelfsprekend kun je in Indonesie met een GPS systeem aan de slag; GPS is een globaal systeem dat is gebaseerd op gegevens die door -dacht ik- 9 sattelieten worden doorgegeven. Deze sattelieten zijn trouwens van het ministerie van Defense van de USA. Op basis van gegevens die het GPS apparaatje dat je hebt ontvangt van de sattelieten, berekent het je coordinaten. Map je dit op een visueel kaartje en zet je het in je auto, dan heb je een navigatiesysteem a la Siemens/VDODayton of iets dergelijks.
Ik vraag me inderdaad af of PT Astra al navigatiesystemen levert in Indonesie, ofwel, of er al kaarten/mappen zijn ontwikkeld van bepaalde stedelijke gebieden in Indonesie.
Groet

Begin de details te vergeten

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Zijn er sowieso wel (papieren) kaarten van Indonesie?? En dan bedoel ik niet van Jakarta ofzo, maar van Kampung Kokap, Kulon Progo, Jawa Tengah en dat soort gaten?

Gracias. Sama sama

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Daar zal ik eens een topic van openen, want dat lijkt me interessant om eens aan elkaar uit te wisselen.....

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 01-04-2006 23:16 kiwimave wrote:
Zijn er sowieso wel (papieren) kaarten van Indonesie?? En dan bedoel ik niet van Jakarta ofzo, maar van Kampung Kokap, Kulon Progo, Jawa Tengah en dat soort gaten?

Ik dacht dat je een Indonesia kenner ben.

"Bijna "Elke dorp heeft ook kaarten, maar of het in Englis of blandanees werd uitgegeven , dat is nog een vraag. (bukan untuk keperluan turis)

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

On 01-04-2006 21:07 JohanN wrote:
GPS is een globaal systeem dat is gebaseerd op gegevens die door -dacht ik- 9 sattelieten worden doorgegeven.

Er zijn 24 satellieten in totaal waarvoor je er minimaal 3 nodig hebt om je positie te kunnen bepalen. Maar met het huidige aantal heb je dekking van tenminste 4. Meer verkleint de foutmarge waar er overigens standaart 1 is ingebracht door het MoD.

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

zieleffe
User
spacer line

Als ik met mijn auto met route planner Pocket formaat.
Zie ik GPS verspringen dan naar Num. 7 dan 9 ,5,4, 8,en dat zijn de nummers die het aangeeft van welk satelliet het ontvangt? (dit is een vraag)
Dat ik mijn garage uit rijd dan begint het met 7 en bij de weg opgaan naar 4.
En dan ligt het er aan waar ik naar toe rijd.
Mijn vraag is ook als ik in IndonesiŰ zoiets als navigator wil gebruiken, zijn er dan van die kaarten aanwezig waarop de programma op reageert op mijn Pocket system?
hartelijk dank voor hen die het antwoord weet. Emoticon: Laugh out loud

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

Er zijn wel regionale 'stafkaarten' van de Engelse luchtmacht verkrijgbaar van 1: 50.000
bijvoorbeeld, via de betere 'trekking-toko's' te kopen, hoewel niet erg goedkoop, maar ˇˇk niet erg prijzig ..... maar, alles heeft zijn prijs; 'je kunt voor betrouwbaarheid niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten' .........
bovendien hoeft je vaak niet ver te zoeken een beetje V+D heeft een erg groot gesorteerde kaartenbak van bekende 'kaartenproducenten' ......
Ik dacht dat het Duitse 'Nelles Verlag' een gedetailleerde kaart heeft van J'kta.

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Vanochtend een aardig topic bij business news op CNBC: both Nokia en Ericson zijn bezig met gps kaarten voor chinese steden. Met je mobiel kun je dan navigeren wanneer je door een stad heen reist en krijg je tevens tips betreffende restaurants en dergelike. Kijk, ik denk, zodra de enconomische groei van Indonesia boven 6% uitkomt, gebeurt dit in Indonesia ook wel.
Nederland is in ieder geval op de goede weg om het voorbeeld te geven qua investeringen:
------------------
Dutch investment in Indonesia increased by 81 percent last year to US$472 million from $260 million in 2004. The two-way trade value between the two countries also increased by 20 percent to $2.6 billion last year
-----------------

Fotograaf
User
spacer line

Waar blijft de lol van dingen zelf uitzoeken nou als je alleen maar hapklare GPS brokken tot je neemt?
En zien we straks ook mensen met hun GPS-jes spelen zoals we nu al jaren zien met mobieltjes?

Noem mij maar een dinosaurus, Emoticon: Stupid straks kan echt niemand meer de weg vinden zonder zo'n ding Emoticon: Bye bye (kaarleze, wasda? iemand de weg vragen, wrom?)
Ik zit in mn blikken bakkie en heb niemand nodig! Emoticon: Laugh out loud

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

Fotograaf yth.,

'Zoals altijd ligt de 'bal/waarheid' tussenin, je kent wel die situaties dat je de weg vraagt en dat een aantal mensen 'bewust' jou de andere kant opstuurt (soms ˇˇk niet) .... 'het is altijd lachen (gratis) met buitenlanders' ..... het kost jou tijd en geld, hen niet (vaak hebben ze alle tijd in de wereld) ..... je wilt toch iets waar je min of meer 'opaan kunt', toch ???'

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Fotograaf, ik merk dat je in Indonesia alleen maar voor het 'avontuur' komt: beetje de toerist uithangen en zoals een echte nederlander betaamt, zo min mogelijk met andere toeristen omgaan.
Als je elke dag in de file staat in Jakarta en je hebt de mogelijkheid om -zoals enkele navigatiesystemen in Europa- met zo'n systeem een stuk van de file te omzeilen, is dat een zeer goed iets.

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

Ligt 'de middenstip'op het voetbalveld 'echt in het midden of 1/ÚÚn mili/centimeter ernaast'; het is ˇˇk altijd leuk om te 'stereotyperen' ..... Emoticon: Shut up! Emoticon: Wink Emoticon: Yes! Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 01-04-2006 23:16 kiwimave wrote:

Wat er aan kaarten van Indonesia in Indonesia zelf te koop is, is waardeloos te noemen. Staan bijna geen details op. Het einige behoorlijke wat er in Indonesia vervaardigd wordt is de stadskaart van Jakarta, want voor die Jungle is er markt. Misschien zijn ze ook wel bang om allerlei belangrijke strategische gegevens in handen van de vijand (momenteel Australia) te laten vallen. De beste kaarten van Indonesia zijn die van de VO....sorry Nelles Verlag, worden ook in Indonesia als dusdanig verkocht.

Gruces

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

On 11-04-2006 13:47 londoh wrote: Misschien zijn ze ook wel bang om allerlei belangrijke strategische gegevens in handen van de vijand (momenteel Australia) te laten vallen.

Doet mij denken aan dit:

Ik maakte een fotootje bij Halim van dit museumstuk en werd direct erna aangehouden door de Militaire Politie. Of ik wel wist dat dit niet kon want het zou gaan om een staatsgeheim... lachend liep ik weg... want dit meer dan 60 jaar oude apparaat is door Nederland overgedragen tijdens de onafhankelijkheid... en mijn foto had ik toch al... hoe komen ze er ook op Emoticon: Smile

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

Fotograaf
User
spacer line

Hoi AnisJ en JohanN,

Mijn reactie op GPS in Indonesie is natuurlijk bekeken vanuit het oogpunt van een bezoeker-toerist.
En als bezoeker wil ik zowiezo niet in een grote stad verblijven. Kleinere provinciale stadjes zoals Kupang, Ambon of Manado kunnen me wel bekoren. Ik ben overigens nog nooit in Jakarta geweest, wel 6 mnd in Medan gezeten waar je erg makkelijk de macet kon omzeilen via wat kleine omweggetjes op een ouwe fiets.
Het hele centrum zag daar blauw van de benzinedampen tijdens de spits. Emoticon: Shut up!

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

Beste GPS-junkie ik heb wat info 'opgeduikeld', voor ieder wat wils ......:

www.lowrance.com

www.magelangps.com

www.silva.se

Digitale kaarten en software.

www.GPS-nav.de (Garmin)

Quo Vadis-software

www.touratech.de

GPS for fun.

www.gps4fun.com

GPS world (tijdschrift)

www.gpsworld.com/recource.htm

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

80,850,218 topic views - 238,251 posts - 13,717 topics - 29,516 members - last post @ 04-04-2020 04:19 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

131,861,729 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com