indahnesia.com - Discover Indonesia Online

    
You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

zieleffe
User
spacer line
 


'Madrid streeft Schiphol voorbij'
BRUSSEL - Schiphol krijgt de komende jaren zware concurrentie te verduren van de luchthaven Barajas bij Madrid. De Europese luchtverkeersleiding Eurocontrol liet dinsdag weten dat de Spaanse luchthaven in 2012 meer vluchten verwerkt dan Schiphol. Nu is het Nederlandse vliegveld groter.

Op de Europese ranglijst van luchthavens, gerangschikt naar omvang, neemt Schiphol momenteel de vierde plaats in en Madrid de vijfde. Eurocontrol denkt dat Barajas zelfs groter wordt dan de luchthaven bij Londen, Heathrow. Die is nu nog de nummer drie op de lijst. De vliegvelden bij Parijs en Frankfurt blijven respectievelijk de nummers een en twee.
Madrid laat de afgelopen tijd een stevige groei zien. In 2005 kreeg de luchthaven 8,4 procent meer reizigers over de vloer, terwijl Schiphol 3,8 procent meer passagiers verwerkte. Begin februari nog heeft Barajas een gloednieuwe terminal geopend, waarmee het vooral Aziatische en Amerikaanse luchtvaartmaatschappij hoopt te lokken. Ook Schiphol heeft zijn pijlen gericht op dergelijke vervoerders.


Emoticon:

Als men in de toekomst zich zou willen verdiepen in het lucht vervoer, dan het volgende.
Airbus A380 met 500 zitplaatsen gaat de toekomst bepalen.
Dat zijn er nu twee maal zo veel zitplaatsen,als met de Boeing 747/400.
Niet alle lucht havens zal die reus kunnen verwerken.
Dus wat gaat dat betekenen minder vliegtuigen dus minder vluchten?
Overstappen altijd naar IndonesiŽ?
Welk vliegveld zal die aanpassingen verrichten?
Richting AziŽ zou dat kunnen gaan betekenen dat men eerst Hongkong aan moet gaan doen, en daarna met kleinere vliegtuigen naar je plaats van bestemming komen?
Actueel is dan ook de reŁnie van Fokker personeel aan gaande 10 jaar geen Fokker meer ?
Terwijl er zo veel meer behoefte is aan nieuwe toestellen die de kortere afstanden gaan doen.
Airbus en Boeing zullen zich meer richten op de grote vliegtuigen dan die kleine types?
Dan was het toch de moeite waard om zo vliegtuig fabriek te hebben gehad? Emoticon: Yes!


Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Richy
User
User icon of Richy
spacer line
 

Wees gerust... Airbus en Boeing hebben allebei een andere design filosofie. Airbus gaat voor het vervoer van veel passagiers over grote afstanden terwijl Boeing het aantal passagiers juist laag wilt houden. Dat het Boeing concept werkt zien we al aan het succesnummer B777 en voor in de toekomst de B787. Airbus moet het nog allemaal maar waar zien te maken. De A380 is laatst weer met maanden vertraagd voor de eerste oplevering aan SIA. Tevens vindt hun concept voor de A350 ook geen gretig aftrek bij potentiele klanten. Zelfs nieuwe doorontwikkelingen van de A340 blijken minder intessant voor luchtvaartmaatschappijen als Emirates net een order in de ijskast heeft gezet.
Overigens vliegen er B747-400's in de wereld rond met meer plaatsten (560) dan de A380 voorlopig zal krijgen.


"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

zieleffe
User
spacer line
 


Megavliegtuig mag 853 passagiers vervoeren
29 maart 2006
AMSTERDAM (ANP-AFX) -

Het dubbeldeks megavliegtuig A380 mag van de Europese en Amerikaanse luchtvaartautoriteiten maximaal 853 passagiers vervoeren. Tot die conclusie zijn ze gekomen na beoordeling van een proef waarbij 873 mensen binnen 78 seconden uit het vliegtuig werden geŽvacueerd


Als dat met zo velen gaat, dan komt er minder vluchten?
Ik las ergen Amerika, Singapore, en Australie zal de eerste vlucht zijn met die Airbus door S'A
Zouden ze via AMS ook gaan vliegen omdat ze dat nu niet meer doen.
De Prijs zal daardoor wel stijgen? Emoticon: Yes! Emoticon: Confused


Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line
 

Schiphol kan niet uitbreiden omdat het met die vreselijke milieuregels in zijn maag zit. Oorzaak: de klaagtelefoonterroristen.

Als je niet tegen die teringherrie van de vliegtuigen kan moet je maar ergens anders wonen. Zeikerds heb je overal, het verschil is dat in Nederland de lokale overheid en regering naar ze luistert, sterker nog, een gratis klachtentelefoonnummer (op kosten van de hardwerkende belastingbetaler) beschikbaar stelt om dit soort neurotische gasten bezig te houden.

Ik heb vroeger nog eens een tijdje in Sydney onder de aanvliegroute van Kingsford Smith Airport gewoond, vliegveld ligt praktisch tegen het stadscentrum aan. Prachtig, iedere avond om 19.50 kwam de Qantas 747 uit London/Singapore over, vol met mensen die een half rondje wereld hadden afgelegd. Daarna de nog een ander toestel uit Europa (Lufthansa, Frankfurt?), daarna de United Airlines 747 uit Los Angeles. Binnen 15 minuten kwam daar de hele wereld bij elkaar.


Gracias. Sama sama


You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.



80,850,218 topic views - 238,246 posts - 13,717 topics - 29,515 members - last post @ 03-04-2020 19:51 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

131,859,647 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com