indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

zieleffe
User
spacer line

Quote Telegraaf

Britse premier ziet oorlog
tegen westerse waarden
Achter het hedendaagse „terrorisme van radicale moslims” ziet Blair een „globale ideologie die in oorlog is met de westerse levenswijze en algemeen geldende waarden” . Blair zei dit maandag in een toespraak voor het Australische parlement in Canberra. buitenland 35 reacties

Quote Telegraaf

Nederlanders het slimst
Nederlanders zijn het slimst van alle Europeanen. We moeten de eerste plaats echter wel delen met de Duitsers
Emoticon: Wink

Ik zalhet even proberen een discussie opgang, te willen brengen van het verschil die is ontstaan van de afgelopen 60 jaren na de oorlog.
Het is niet de dictaturen machtige mannier van regeren, maar van constructieve mannier.
Toch het beste is om de wereld een verbeterde vorm te gieten.
Door weer de macht naar het westers model te brengen.
Hoe je er ook over denkt het is duidelijk dat het meer een pragmatische model voor elkaar, en met elkaar beter werkt dan wat ze nu aan het doen zijn .
Elkaar de loef uitsteken en maar proberen iets te bedenken waarop de individuele mens alleen maar last van hebben. En daarmee de vooruit gang blokkeert.
Een voorbeeld aan India die het op een andere boeg gooit, en zie het resultaat.
Emoticon: Cry China die nu bezig is, zal nadat ze het platteland hebben gesaneerd, met hulp van de gewone man het communisme vaarwel gaan zeggen.
Blair heeft gelijk, dat er een grote kloof te overwinnen is, om die landen te dwingen naar een totaal democratie
Het westen zal van zich af moeten bijten! Emoticon: Confused
En Nederland zal hier een belangrijke rol in spelen hoe je wend, of keert.
Ze hebben al aangetoond dat te kunnen 350 jaar een groot land te runnen.
Het zij goed chicks of kwaad chicks ze zijn overal bezig hun mannier van werken, en van onderhandelen hebben heel veel goeds verricht.
Zij die geloven in doem, en jaloers denken,van superioriteit gevoel betichten.
Meer verstand gebruiken, dan hun emotionele gevoelens!!!! Emoticon: Laugh out loud
Velen zullen het met mij niet eens zijn, maar als wij afkomstig zijn van hier, en je wil het niet weten.
"Ik wel", velen delen met het buitenland hun kennis, daarmee blijft mijn mening stand houden111 Emoticon: Laugh out loud

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Remon
User
User icon of Remon
spacer line

Ha Ziel,

Nou nou, volgens mij begrijp ik niet zo goed waar je heen wilt. Als je bedoelt dat Nederland er goed in is bijvoorbeeld een brug te slaan tussen diverse geloven en culturen kan ik een eindje met je mee maar wanneer je eigenlijk stiekem bedoelt dat Nederland goed is in het leiden van grotere landen en vreemde samenlevingen wil ik je graag uit die droom helpen.
Het kan zijn dat ik je verkeerd begrijp maar dan moet je jezelf even duidelijker maken...

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Uit Dagblad de Limburger

Belgen hekelen onderzoek over slimme Nederlanders

ANTWERPEN - dinsdag, 28 maart, 09:43 - (ANP) Belgische wetenschappers hekelen het onderzoek dat concludeert dat Nederlanders de slimste Europeanen zijn en Belgen een middelmatig IQ hebben. Volgens hen zijn Belgen absoluut niet dommer dan Nederlanders.
,,Het is heel moeilijk resultaten uit verschillende landen te vergelijken. Dat is geweldig onwetenschappelijk'', zegt Jo Lebeer, docent geneeskunde aan de Universiteit van Antwerpen dinsdag in Gazet van Antwerpen. ,,Je mag alleen binnen dezelfde populatie vergelijken.''
Lieve Willems van het Centrum voor Leerlingenbegeleiding in Antwerpen vindt het eveneens vreemd om uitkomsten van testen globaal te vergelijken. ,,Een globaliserende IQ-test lijkt me een beetje gek.''
Volgens Willems zijn Belgen absoluut niet dommer dan Nederlanders. ,,Bepaalde testen tonen aan dat Nederlanders hoger scoren dan wij op mondigheid, maar zwakker op inzicht en spelling. Maar dat zijn onderdelen, dat zegt niets over globale intelligentie.'' Onderzoek van de universiteit van Ulster toonde dinsdag dat Nederlanders en Duitsers een gemiddeld IQ hebben van 107, op basis van IQ-resultaten van de laatste dertig jaar. Belgen scoren in de middenmoot met een IQ van 99. Turken en Serven staan onderaan met een score van respectievelijk 90 en 89.

Het is nog net geen 1 april, dit zou voor een goede grap door kunnen gaan!

zieleffe
User
spacer line

Nou nou, volgens mij begrijp ik niet zo goed waar je heen wilt. Als je bedoelt dat Nederland er goed in is bijvoorbeeld een brug te slaan tussen diverse geloven en culturen kan ik een eindje met je mee maar wanneer je eigenlijk stiekem bedoelt dat Nederland goed is in het leiden van grotere landen en vreemde samenlevingen wil ik je graag uit die droom helpen.

"Waar ik heen wilde"
Het in een verhaal brengen,waarop samengevoegd Blair, en de IQ test, de toetsing is van hoe Nederland handelt.
Na de tijdperk van koloniale bezettingen nu de globalisatie de wereld problemen aangepakt wordt.
Daarin zie je dat de Nederlanders het anders aan pakken, dan de Amerikanen, en de Engelsen?
Meer het overleg structuur dan er met geweld er boven op zitten.
Wat de talen kennis betreft, kroont de Belgen aan de top van hun kunnen als het op grammatica gaat.
U ziet dat gaat mij in ieder geval slechter af, niet door geleerd, maar begrijpen doet u mij wel, hoop ik.
Maar over een belangrijker partner te zijn voor handels doeleinden hebben de Belgen, het echt niet goed gedaan.
Zie ook die strubbelingen van die Prins Philip, op Frans talig gebied de zwakste schakel van België.
Telegraaf weer?

Belgen hekelen onderzoek over slimme Nederlanders
Belgische wetenschappers hekelen het onderzoek dat concludeert dat Nederlanders de slimste Europeanen zijn en Belgen een middelmatig IQ hebben

De Hollanders daartegen zie je dan ook over heel de wereld aanwezig te zijn.
Dat kwam ik achter in de jaren 60 al, waar je ook kwam, in welk uithoek van de wereld, je kwam altijd Hollanders tegen die met wat dan ook zelfstandige bezigheden hadden.
U ziet het verhaal van Londoh dan ook, een ondernemend persoon.: “zie zijn verhaal”.
http://forum.indahnesia.com/to(...)woont_een_meisje.php hier heeft geplaatst

Niet alleen hij maar velen honderden, zijn of onderweg, of onderweg geweest, en kunnen verhalen brengen waarop velen niet aan zouden beginnen.
Als wij reizen door Indonesië, en dat hebben wij dan ook enkel jaren gedaan, dan kom je altijd wel een verdwaalde Hollander tegen die avontuurlijk op reis zijn, van Cambodja tot Australië reizen, ben ik ze tegen gekomen.
Vroeger in Peru kwam je Hollanders tegen die daar een café of iets anders runde.
Zie ook in Bandung Café Noordzee, en Amsterdam bij Brakapermai
Sommige zullen er wel meer kennen, interessant om dat te vermelden?
Altijd hebben ze op eigen krachten hun eigen weten te overleven.
En nou kom ik iets tegen het discriminerend aan: hebben zij die nu als Nederlander geboren zijn, uit welke ouders dan ook, die mentaliteit van ons willen overnemen, nu er meer dan een miljoen zich Nederlanders noemende mensen?
Gezien hen nu als Hollander geboekt staan hebben ze een verkeerde visite kaartje afgegeven.
Uit zonderingen zijn er altijd, maar die moeten dan ook maar eens vermeld worden, zodat het wel eens duidelijker wordt in het leef vorm achtige mannier waarop zij zich hebben of nog willen tonen?
Nederland wordt op het ogenblik door hen misbruikt op een wijze, waarop er negatieve handelingen, en maatregelingen genomen moeten worden.
In het werelds gebeuren staan wij nu geboekt als drugs lijder, Eutanasi doder’s, geweld op straat, zakken rollers, en sekstoerisme.
Daar boven op zijn wij beschuldigd van slavenhandelaren, en koloniale bezetters.
Ondanks dat het een heel lange tijd geleden is men probeert ons dat nu nog, in onze schoenen te schuiven.
Omdat wij nu welvarende zijn, door eigen krachten bereikt , is het alleen de jaloersheid, die elke keer weer boven komt, als voorbeeld om het eigen falen,te bagatelliseren!!!!! Emoticon: Worship

Remon
User
User icon of Remon
spacer line

Oh op die manier, ja dan kan ik je een heel eind volgen..
Wat het overzeese handelen betreft zit dat zeker in het 'oer' hollandse bloed. Het stukje wat je verteld over de vele Medelanders die er inmiddels zijn kan ik nu op die manier ook volgen. en ik denk dat daar best een kern van waarheid in kan zitten. Vergeet niet dat we als 'slim' bestempeld worden juist doordat we altijd open staan voor dialoog en gesprek. Juist hierdoor is Nederland zo Multiculti geworden. Begrijp me niet verkeerd, hier heb ik niets tegen hoor.... Sterker nog ik denk dat dit juist Nederland zo'n welvarend land maakt. Ondernemersgeest waar ook ter wereld en de mogelijkheid om met iedereen te praten en overal een voordeel in te zien.

Wat betreft het laatste stukje:

Nederland wordt op het ogenblik door hen misbruikt op een wijze, waarop er negatieve handelingen, en maatregelingen genomen moeten worden.
In het werelds gebeuren staan wij nu geboekt als drugs lijder, Eutanasi doder's, geweld op straat, zakken rollers, en sekstoerisme.

Vergeet niet dat ook dit voor een heel groot deel valt binnen onze handelsgeest en inventiviteitszin. ook niet onbelangrijk is het gedogen van vele dingen waardoor e.e.a. wat vrijer is in Nederland dan ergens anders. Het zijn net zo goed de autochtonen als allochtonen die hierin verzeilt zijn geraakt.

zieleffe
User
spacer line

Vergeet niet dat ook dit voor een heel groot deel valt binnen onze handelsgeest en inventiviteitszin. ook niet onbelangrijk is het gedogen van vele dingen waardoor e.e.a. wat vrijer is in Nederland dan ergens anders. Het zijn net zo goed de autochtonen als allochtonen die hierin verzeilt zijn geraakt.

seks in Amsterdam
Het zijn juist de Autochtonen die er mee zijn ogegroeid met dat gedogen is het anders gesteld.
"Allochtonen",DIE KENNEN ER NIET MEE OMGAAN, MET DIE VRIJHEDEN WAAR MEE WIJ ZIJN OPGEGROEID?
Dat maakt het verschil, en ze persen net zo lang dat wij er verrandering daaraan gaan aanbrengen.
En dat is de verontwaardiging dat wij op onze gedoog beleid aan gevallen worden, op het tolereren, van wat wij niet zo zagen als lastig.
Maar nu word het gebracht als zijnde dat het uit de hand gelopen probleem is.
Een voorbeeld is van die affere Marine
Denk u werkelijk dat er een marine man, op de vrouwe afdeling kon komen.
En denk u dat er werkelijk een vrouw op die boten aangerand konden worden zonder dat er niet door anderen opgemerkt zou kunnen worden?.
Hier is een dame die haar promotie niet heeft gekregen, en zo racune, pleegde, en dat kunnen vrouwen heel goed stimuleren.
De pers moeten toch ook de kranten vol krijgen en negative berichten zijn in.
Verders is het de intelegentie van de mens om met Eutanasi om te gaan.
Ik zou als ik dement zou worden zoals ik die ven mijn Vader en broer gezien hebben dat er een einde aan het leven gegeven kon worden waarop het lijden niet meer hoef.
En zo kan je door gaan met voorbeelden behalve die respect voor de dood waarop mensen niet kunnen omgaan, er zijn zo veel moorden op het ogenblik, en noem dan eens man en paard waarom er zo mensen overhoop geschoten worden.
Als het om een Hollandse Amsterdammer gaat dan komen ze wel met namen, maar als het een Allochtoon is blijven ze in stil zwijgen.
Die vrouw die Morokkaan aan heeft gereden was een Antiliaan.
Maar het mocht er niet bij vermeld worden.
Zo komen wij in een verkeerd beeldvorm terecht. Emoticon: Red face
De inburging cursus is ook niet toerist vriendelijk.
Over homo en sex vrijheden in het land werkt er ook niet aan mee om Holland op de kaart te zetten.
Dat werkt anti vooral in Indonesie zal het afkeuringen opleveren. Emoticon: Stupid

Remon
User
User icon of Remon
spacer line

Ja das waar, heb je toevallig het journaal gezien gister op RTL4 daar was een 'promotie'filmpje voor Nederland onderwerp van discussie. Een filmpje dat ze in Amerika gebruiken. Ze hadden een gekuiste versie, waardoor iedereen eigenlijk hier wel eens wilde kijken en ze hadden een versie waarin twee jongens met elkaar zoende en iemand topless uit zee kwam. Toen wilde opeens nog maar een kwart....... Zegt veel over amerikanen en misschien wel over een groter deel van de wereldbevolking.

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

Een voorbeeld is van die affere Marine
Denk u werkelijk dat er een marine man, op de vrouwe afdeling kon komen.
En denk u dat er werkelijk een vrouw op die boten aangerand konden worden zonder dat er niet door anderen opgemerkt zou kunnen worden?.
Hier is een dame die haar promotie niet heeft gekregen, en zo racune, pleegde, en dat kunnen vrouwen heel goed stimuleren.
De pers moeten toch ook de kranten vol krijgen en negative berichten zijn in.

Tjonge jonge Zieleffe,
wat kun jij een borrelpraat verkopen zeg.
Staatssecreatris Van der Knaap van defensie maakte bekend dat er over deze kwestie en andere misstanden bij de krijsmacht eerst een intern onderzoek komt. Los van dit interne onderzoek is er ook een speciale commissie onder leiding van de commissaris van de koningin uit Utrecht Boele Staal belast met een algemeen onderzoek. Pas eind mei verwacht de commissie klaar te zijn met het feitelijk onderzoek en in het najaar hopen ze hierover te kunnen rapporteren.
Maar als ik jouw reactie lees dan is deze commissie overbodig. In jouw grenzenloze alwetendheid weet je al precies wat er daar gebeurd is en ook de beweegredenen van de aanklaagster.Heb je op dat fregat een betrouwbare informant of zuig je dit allemaal uit je grote duim?

En dat vrouwen heel goed kunnen stimuleren (je bedoelt in dit geval denk ik simuleren) is ook weer zo'n bewering die volledig uit de lucht is gegrepen.
Waar haal je toch al die wijsheden vandaan? Emoticon: Frustrated

zieleffe
User
spacer line

En dat vrouwen heel goed kunnen stimuleren (je bedoelt in dit geval denk ik simuleren) is ook weer zo'n bewering die volledig uit de lucht is gegrepen.
Waar haal je toch al die wijsheden vandaan?

Probeer jij ook weer op de man te spelen wat bent u toch een individu
Controleer je de taal dan moet je voor de klas gaan staan als Guru.
Waar ik het vandaan haalt is wat u niet wil zien en dat is de bemanning zelf.
Ik heb een schoonzoon bij de marine.
En laat nu die bemanning alles ontkennen.
Het zal mij niet verbazen dat het helemaal niet zo is als de kranten suggereren.
En als je die druiloren van die hoge geplaatsten, die zich in het nouw werken, door dat ze zich aangesproken voelen, van kranten berichten, in allerlei kronkels manuvreren ja dan weet je het al ze zijn zich eigen straatje aan het schoon vegen.
Maar omdat u op de man speelt doe ik plagend terug
Kent u in Malang Toko Oen? nou laat die toko weg, en dan weet u wat u bent!!!!! Emoticon: Frustrated Emoticon: Angry
En vrouwen ben ik niet op tegen, maar ze moeten ze beter opkwaliteiten plaatsen, dan op het uiterlijk.
Daar schort het ook aan!!!!! Emoticon: Bye bye

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

On 27-03-2006 17:37 zieleffe wrote:
Quote Telegraaf

...

Nederlanders het slimst
Nederlanders zijn het slimst van alle Europeanen. We moeten de eerste plaats echter wel delen met de Duitsers

Geloof ik niets van: kijk maar eens op de gemiddelde VMBO/KMBO school, daar gedraagt een aanzienlijk deel van de scholieren zich echt als varkens.

Gracias. Sama sama

zieleffe
User
spacer line

Ja dan heb je het op de huidige onderwijs systemen. Emoticon: Blush
Op unversiteiten nog wel kwaliteit te vinden.
Maar als je de toekomst mag geloven ja dan heb je kans dat wij ooit een derde wereld land aan het worden zijn.
Verders mag je hier (Ned) niet te veel over uitwijden, want het intellect word kriebelig van.
Wat ze in Ned gemakkelijk achter aan hollen is dat ze met oog en oor kleppen oplopen, en als ze iets horen gelijk er in springen met rode oren!!! Emoticon: Nooo
Ook gezien op TV over de moord in Amersfoort.
Twee vrouwelijke Ambtenaren Burgmeester, en poltie chef beweren een half uur voor de stille tocht dat het niet mocht wegen vermeende dreigingen?
Het toch door ging en met politie bewaking.
Het wordt tijd in Ned. dat de mensen van de praktijk het over nemen dan mensen achter het buraeu.
En dan nog een beetje kwalitatief screenen, en het zou er beter aan toe gaan met de intelegentie van de vrouw/ man in Ned.
Het inschatings vermogen van vrouwen is denk ik niet zo groot, als van een man?
Ze denken te veel hoe anderen er van denken, dus ze denken voor een andere Emoticon: Yawn

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

Waar ik het vandaan haalt is wat u niet wil zien en dat is de bemanning zelf.
Ik heb een schoonzoon bij de marine.
En laat nu die bemanning alles ontkennen.
Het zal mij niet verbazen dat het helemaal niet zo is als de kranten suggereren.

Ja Zieleffe, zo lust ik er nog wel een paar. Als de groep ontkent, dan is er niets aan de hand. Volgens jouw theorie zijn de "Hells Angels" slechts een groepje mannen die graag aan hun motor sleutelen (zij ontkennen nml. ook elke betrokkenheid bij criminele activiteiten), bestaat de "Hofstad groep" alleen uit allochtone jongeren die graag fantaseren over in hun ogen ideale maatschappij, is er helemaal geen bouwfraude geweest en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ze ontkennen ook allemaal elke betrokkenheid.

Bovendien was het helemaal niet mijn bedoeling om jouw taalgebruik te verbeteren. Ik wilde alleen even chequen of we over hetzelfde begrip hadden om spraakverwarring te voorkomen. Anders praat je langs elkaar heen.
Dat je mij meteen kwalificeert als "oen" interesseert me geen bal, maar ik vind het wel vreemd omdat ik je meerdere keren hoorde beweren dat jij een voorstander was van duidelijk taalgebruik, niet om de hete brij dansen zoals veel politici dat plegen te doen en ieder vogeltje accepteerde zoals het gebekt was. Emoticon: Bye bye

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

80,850,218 topic views - 238,252 posts - 13,717 topics - 29,516 members - last post @ 04-04-2020 04:59 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

131,862,175 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com