indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

On 24-03-2006 16:13 erwin wrote:
Als Belg vind ik dit een bizar verhaal, dat is hier absoluut niet mogelijk. De Nederlandse ambassade lapt gewoon een fundamenteel onderdeel van de mensenrechten aan zijn laars. Ik ben nu niet meer verbaasd waarom de Nederlanders geen visum on arrival krijgen.

Erwin,

Hoeveel % scoorde het Vlaams Blok nu nog eens in de laatste verkiezingen?? Er zijn in Belgie ook buitenlanders die het land (of stad: Antwerpen) terroriseren, dus je moet het die gasten moeilijk maken om jouw land binnen te komen.

Volgens artikel 1 van de grondwet (funtamenteel onderdeel van de mensenrechten) mag je niet discrimeren naar afkomst, dus als je een mooi lief popje wil binnenlaten moet je ook maar accepteren dat er 2 Abu Jaja's bij krijgt. En andersom dus ook: wil je zo veel mogelijk van die woestijnbewoners buitenhouden, komen de popjes er ook niet meer in. Als je het daar niet mee eens ben moet je maar op Geert W. stemmen, die is voor opheffing van artikel 1.

Ik vind het ook heel erg dat Nederlanders geen vrije keuze van huwelijkspartner hebben maar wat wil je dan? Over 50 jaar Nederland omgetoverd tot een Taliban-achtig Afghanistan?

Gracias. Sama sama

Ribke
User
spacer line

wel een soort uittreksel...dat ze een zoon heeft. Echter geen papieren van de school. En ook niet van dr moeder.Van dr werk alleen een sponsorbrief...die snapte ik al niet. Geen werkgeversverklaring dus. Maar ik weet niet ofzo iets bestaat daar. Waar ze werkt is maar een klein bedrijfje...

Groeten

Ribke
User
spacer line

Dat ze een zoon heeft , heeft ze een soort uittreksel gegeven. Niet van de school. Van dr moeder niks. Van haar werk een sponsorbrief. Maar geen werkgeversverklaring. Geen idee of dat bestaat. Is een klein bedrijfje waar ze werkt

Groetjes

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

Daarom kan het makkelijk zijn als ze bij een klein bedrijf werkt. Ze vraagt aan haar meerdere of deze een brief kan opstellen waarin hij verklaart dat hij haar toestemming verleent om voor die periode afwezig te zijn en dat zij haar baan behoudt bij terugkomst. Uiteraard met stempel en handtekening. Moet te doen zijn.

Succes

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

Jantje
User
spacer line

On 26-03-2006 16:01 Richy wrote:
Daarom kan het makkelijk zijn als ze bij een klein bedrijf werkt. Ze vraagt aan haar meerdere of deze een brief kan opstellen waarin hij verklaart dat hij haar toestemming verleent om voor die periode afwezig te zijn en dat zij haar baan behoudt bij terugkomst. Uiteraard met stempel en handtekening. Moet te doen zijn.

Succes

... en het e.e.a. laten vertalen bij een sworn translator... Emoticon: Talk to the hand

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

Neuh hoeft niet... meen dat de brief van mijn meisje in Bahasa of zelfs in het Engels was opgesteld.
Trouwens creatief met Ms Word doet wonderen... of mag dat niet Emoticon: Cooool

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

Ribke
User
spacer line

Werk wel. Maar niet zo iets als een werkgevers verklaring. Ik heb zelf niet gelezen wat ze precies gegeven heeft. Sponsorbrief van het werk. Maar ik weet niet wat er in stond. Van haar zoon alleen een familycard. Dat ze een zoon heeft. En niks over haar moeder. En de rest alle papieren van mij met sponsorbrief,werkgeversverklaring...verkalring van gemeente,loonstroken, bankafschriften van lopende en spaarrekeningen. Ik verdien (krijg) ongeveer 2x modaal.

Ze vertelde mij ook dat ze op de ambassade vroegen of ze telefoon thuis had. Hoe konden ze dan naar huis bellen? Dat kan het toch niet zijn he? ik heb zelf ook geen telefoon thuis..gebruik alleen gsm..Zouden ze aandelen in telefoon maatschapijjen hebben? Emoticon: Frustrated Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Groeten richard

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Mijn ex-vriendin (nu vrouw), heeft de volgende ervaringen op de ambassade.
De meisjes of jonge vrouwen welke een visa aanvragen, houden graag van praten opscheppen, moie verhalen, enz. Voor dat je het weet praat je je mond voorbij.

Tip houd zoveel mogelijk de kaken op elkaar en beantwoordt de vragen kort maar duidelijk. Niet terzaken doende dingen weg laten. Dan maak je een veel grotere kans.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

sasak
User
User icon of sasak
spacer line

Hallo,

Wake up! Emoticon: Yeah right!

De Nederlandse ambassade in Jakarta is zo corrupt als de .............

Misschien helpen een paar Dollars of Euro's Emoticon: Yes!

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Hallo Sasak,
Graag wat details waarom de Nederlandse ambassade in Jakarta zo corrupt is.
Ik heb persoonlijk sinds ik in Indonesie juist erg positieve ervaringen, met zowel ons huwelijk en ook met een persoonlijke kwestie die mede hun hulp keurig is opgelost.
De tarieven die zij berekenen worden vastgesteld door de Nederlandse overheid, om hen daar de schuld van te geven is niet correct.
De voorwaarden voor het visum (MVV) hebben zij ook niet zelf bedacht.
Jan

krukcor
User
User icon of krukcor
spacer line

On 26-03-2006 14:30 Ribke wrote:
wel een soort uittreksel...dat ze een zoon heeft. Echter geen papieren van de school. En ook niet van dr moeder.Van dr werk alleen een sponsorbrief...die snapte ik al niet. Geen werkgeversverklaring dus. Maar ik weet niet ofzo iets bestaat daar. Waar ze werkt is maar een klein bedrijfje...
Groeten

Beste Ribke,
Het is moeilijk om op afstand te beoordelen waar het fout is gegaan. Werkgeversverklaringen hebben ze wel zeker in Indonesia. Daarnaast moet het wel een bonafide bedrijf zijn met een HO (vestigingsvergunning). Als het om een warung gaat, vergeet het dan ook maar.
Als je vriendin in de omgeving van Yogyakarta of in Centraal-Java woont, kan ze bij mij terecht en een visum aanvragen. Dan kan ik eens bekijken wat er aan schort.
Mail maar.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Een (overbodige)tip .
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. ribke : je vindt vreemd dat er gevraagd werd of ze een telefoon aansluiting heeft ?

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. albert : vind vreemd dat men soms staat te "pochen"of a/h overdrijven is ?

Kijk Nederland is huiverig dat men naar Nederland wil komen met redenen die anders zijn dan voor toerisme.Ne3derland is vol.
Vandaar de zichtbare en onzichtbare drempels.
De Zichtbare is makelijk te herkennen , maar de onzchtbare is vaak moeilijker.

Telefoon : als iemand dat kan betalen betekent ook dat men "geld"heeft.
Hoeft niet perse naar Nederland wegens economische redenen.
Adres : Zie het maar als postcode drempel die wehkamp/neckermann etc opwierp .Woon je in Nld in een minder goede wijk dan ben je verdacht.
Opleiding : kan ook een drempel zijn .(als je alleen maar SMA hebt ).
En zeker als het lager is .
Moet je PERSOONLIJK komen voor een intervieuw ?
Dan kunnen ze zien of welke "soort" / type aanvrager het is .

Gaat iemand overdrijven ? Sterke verhaaltjes , vreemde opzichtige kleding dragen , dan hebben ze ook een oordeel.Men gaat soms overdrijven om iets te kunnen verbloemen.

Zal wel vreemd overkomen wat ik hier schrijf , maar het is waar.

(Dat verhaal over werkgever , zogenaamde werkgeversverklaring is natuurlijk gewoon normaal.
Ze zijn ook niet gek als ze een uitstekende Surat te zien krijgen , je kan het zo in elkaar flansen.Moet wel een beetje kloppen , anders is het moeilijk te verklaren dat je een Mavo diploma hebt , in een achterbuurt woont , maar wel werkzaam bij een multinationaal met een salaris van 2500 euro.
Dit voorbeeld vertaald je in Indonesische situatie.)

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 18-04-2006 09:47 sidia wrote:

Telefoon : als iemand dat kan betalen betekent ook dat men "geld"heeft.
Hoeft niet perse naar Nederland wegens economische redenen.
Adres : Zie het maar als postcode drempel die wehkamp/neckermann etc opwierp .Woon je in Nld in een minder goede wijk dan ben je verdacht.
Opleiding : kan ook een drempel zijn .(als je alleen maar SMA hebt ).
En zeker als het lager is .
Moet je PERSOONLIJK komen voor een intervieuw ?
Dan kunnen ze zien of welke "soort" / type aanvrager het is .

Klopt als een bus.
Op de Ned. ambassade te Jakarta wordt je eerst gescreend door de lokale medewerkers die een 1e oordeel vellen voordat advies wordt uitgebracht naar boven.
De lokale medewerkers kennen hun eigen pappenheimers en ruiken van een mijl afstand of ze met analfabete Painem uit de kampung te maken hebben of met Salinah uit de stad met redelijke educatie. Ik vermoed dat ze een betere beoordeling kunnen opbrengen dan die londo die zijn eerste ayam wil uitnodigen naar Ned.: bargirl, serveerster, pembantu, etc.
Don't blame them. ZIj doen hun werk en voor Ned. nog goed ook want het beleid is toch om de (illegale) komst van (half)analfabeten te ontmoedigen?!

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Doorgaans is er weinig problemen met de verstrekking van een visum behalve als het om de londo's gaat die de verkeerde uitkiezen en dan ook nog hun ayam laten stoppen met werken ("Ik onderhoud je wel darling" Emoticon: Wink waardoor ze geen economische binding met Indonesia kan aantonen. Erg dom loh.

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Hoe zou men reageren als je met een Burka een toeristen Visum aanvraagd?

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 18-04-2006 11:50 Albert wrote:

Ze zullen vragen om een doktersverklaring te overleggen waarmee aangetoond kan worden dat je vrouw ben, blijkt dit niet het geval, eerst je spijker laten sunatten dan verder praten Emoticon: Shiny

Gruces

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Ach met de juiste indentificatie papieren zou er toch niets aan de hand moeten zijn.

Iedereen heeft toch recht op een plek in Nederland.

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

Ik vind het wel zo'n dom beleid van de Nederlandse regering, ik vraag mij af of het k zo aan toegaat voor 'zakenmensen' als die naar Nederland toekomen on 'business' te bedrijven .... ????
Bijvoorbeeld die Japanse topman van Mitsubishi e.d. ........
Nederland is toch een 'handelsland' en moet het hebben van 'buitenlandse contacten' , zo schiet men op den duur in zijn eigen voet .......
'Hoe zal de Nederlandse regering reageren als het andersom gebeurd richting Nederland door Aziatische regering(en) .......'

'Ahu kura ahia, mansia nia'

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Ik vind het wel zo'n dom beleid van de Nederlandse regering
De verkiezingen zijn weer in aantocht, er zullen de komende tijd wel meer van die kreten komen die niet ver verwezelijken zijn.
Jan

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 18-04-2006 13:28 AnisJ wrote:
Ik vind het wel zon dom beleid van de Nederlandse regering, ik vraag mij af of het k zo aan toegaat voor zakenmensen als die naar Nederland toekomen on business te bedrijven .... ????

Voor businesslui valt het wel mee Anis. Maar je zou al die illegale Indonesiers die in NL verblijven eens te eten moeten geven: een behoorlijk grote gaarkeuken heb je dan nodig. Ze vallen niet op in het straatbeeld daar de gemiddelde Hollandees doorgaans geen verschil ziet tussen een Indo en een volbloed Indonees. En dat is voor deze illegalen een voordeel.
Daarnaast, het beleid van Ned. naar Ind. toe is helemaal niet zo rigide als men doet vermoeden op dit forum. Alleen blijken er nogal wat lui op dit forum rond te hangen die een ayam kampung aan de haak hebben geslagen i.p.v. een ayam ras. Ja, en dan wordt het natuurlijk moeilijk om die binnen te loodsen. Op de ambassade weet men ook wel dat zo'n dame rustig na binnenkomst in Ned. kan zeggen: "Dag ouwe, bedankt voor de ticket. Bekijk het verder maar".
En als de schlemielen dan ook nog eens die ayam kampung laten stoppen met werken omdat ze het zo zielig vinden dat ze voor n hongerloontje moet werken, is juis haar laatste economische binding met Indon. verbroken en wordt het visum geweigerd. Boontje komt om z'n loontje.
Maar een gewone bonafide Indonesier heeft doorgaans weinig problemen met z'n visumaanvraag.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 18-04-2006 11:50 Albert wrote:

[url=http://www.nu.nl/img.db/714801+s(234!x170!)]Click to see original image[/url]

Zou eens moeten worden uitgeprobeerd. Wie wil in burka een visum aanvragen?
Jilbab en kerudung is geen probleem. Maar hoe dat met die ninja's gaat???

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Als ik de baas van de ambassade zou zijn zou ik iedereen die met een Burqa de ambassade komt linea recta een schop onder de kont geven en eruit trappen Emoticon: Wink Dan zouden die 2 gasten die daar vooraan de poort openmaken ook nog iets leuks te doen hebben..

Gracias. Sama sama

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Die komen het land niet meer in, zij krijgen hier geen uitkering meer aldus Wethouder Ahmed Aboutaleb, en dat wil wat zeggen van deze iemand. Emoticon: Shut up!
Meestal komen ze zonder, en als ze er zijn met
Mooi toch als je van te voren niet weet wat er onder zit, deze laat iets van haar sluier zien?

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

tomysu
User
spacer line

hai richard zou willen zeggen sterkte met het vechten tegen de bierkaai de ned ambassade staat bekend erom dat ze aanvragen af wijzen om de doodeenvoudige reden dat zij DENKEN dat persoon in kwestie niet op tijd terugkeert. zodara er maar een iemand iemand op de ambassade denkt dat ze niet zal terug keren gaat dat in het dossier en zal de visa geweigerd worden ook al heeft ze aan alle verplichtingen voldaan en daar wel gewoon recht op hebben ook de tweede keer zal ze daarom geweigerd gaan worden want zit in dat dossier nl een vriendin heeft dat ook een keer meegemaakt en ik heb toen rechtstreeks de ambassadeur geschreven en uitleg gevraagd, een brief naar ministerie van justitie en een aan de ombudsman maar gaat wel een hoop tijd overheen ( bijna een jaar voordat ze het visum toch kreeg) maar zonder deze aanpak zal de aanvraag elke keer weer opnieuw geweigerd gaan worden want immers het ambassade personeel heeft de eerste keer gezien ( zijn toekomstkijkers daar allemaal) dat ze niet terug wil keren en dat blijft in dat dossier zitten sterkte

sasak
User
User icon of sasak
spacer line

Hoi Jan,

Sorry voor de late reactie. Ik ben zelf in Indonesie getrouwd. Om de papieren vanuit Lombok in orde te maken moesten wij steeds geld overmaken voor allerlei "zaken". Uiteraard heb ik alle overschrijvingsbewijzen bewaard en achteraf in Nederland pas goed kunnen controleren wat de prijs was.
Op de ambassade In Jakarta heb ik nog gevraagd of ik een rekening kon krijgen. Dit was helaas niet mogelijk. Met een klein rekensommetje constateerde ik al dat het een en ander niet klopte. Toen ik ze er mee confronteerde werden ze heel erg boos, volgens hun klopte het allemaal. Emoticon: Stupid

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,929,256 topic views - 222,135 posts - 13,485 topics - 16,234 members - last post @ 21-09-2017 00:17 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

89,972,294 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com