indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Reisbranche moet met duidelijke prijzen komen
Misleidende advertenties, 'vergeten' brandstoftoeslagen en extra belastingen te noemen, staatssecretaris Karien van Gennip (CDA) van Economische Zaken is het zat. De reisbranche krijgt nog één kans om zelf met duidelijke prijzen te komen. Lukt dit niet, dan zal de staatssecretaris met wetgeving komen.

Consumenten komen vaak bedrogen uit als het aankomt op het boeken van een vakantiereis. Vooral misleidende advertenties, waarin brandstoftoeslagen en extra belastingen niet worden vermeld, scheppen grote onduidelijkheid bij de consument. Reizigers moeten uiteindelijk vaak veel meer betalen dan de lage prijzen waarmee wordt geadverteerd.

Eindelijk dan maatregelingen aangekondigd.
Maar ook dat er veel verschil zit in Tax van de luchthavens die toeslagen zouden ook eens door een loep genomen moeten worden.
Zodat schiphol wat lager betalingen opleggen in die onduidelijke lege,s aan de luchtvaart maatschappijen. Emoticon: I love it

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Omdat, de staf, direktie, en alles wat er rond hangt willen te veel geld genereren.
Vooral straks als schiphol op de beurs vermeld staat!
Zij zelf denken, en dat zuig ik zelf niet uit mijn duim, maar weet van, die daar dicht bij staat.
Dat ze denken dat wij met z'n allen die toch moeten reizen het wel zullen betalen !.
En daar wordt heel licht zinnig mee omgegaan.
Dat ze dan proberen die tickets met concurentie aan de man te brengen is alleen wanneer er de stoelen niet bezet worden.
Dus hoe langer de mensen uitstellen tickets te kopen, en dat op het laats maar gaan doen, zodat de maatschappijen niet weten, eind van te voren, dat zijn vliegtuig niet vol zal komen, ze wel moeten ingaan, om die prijs laag te houden.
Maar omdat de mensen hebberig is, en bang zijn, niet op een bepaalde tijd mee te kunnen, gaan ze die ticket als een half jaar van te voren bestellen.
Als dat eens voor elkaar te krijgen was, dat niet te doen dan vliegen wij met z'n allen goedkoper.
Dat was mijn droom???? Emoticon: Worship

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Ik denk dat het geen kwestie meer is van luchthavenbelastingen, maar van kerosinetoeslagen die de taxen zo exorbitant verhogen... er is gewoon te weinig olie op de wereld, bovendien zit de olie op plekken waar iedere weldenkende wereldbewoner het liefst weg zou blijven.
Die Chinezen en Indiers zijn ondertussen ook zo rijk dat ze massaal een auto kunnen aanschaffen...Nee het enige goede dat uit de Arabische landen komt zal over 50 jaar ook opgedroogd zijn en dan zitten we met een probleem!

Gracias. Sama sama

spacer line  

Nee het enige goede dat uit de Arabische landen komt zal over 50 jaar ook opgedroogd zijn en dan zitten we met een probleem!

Tegen die tijd loopt het hele spul al op een anderen stof ! kan nu zelfs al ! (bijv air putih) maar dan krijgen we problemen met de olie baasjes en anderen ontvangers....dus nog gewoon blijven dokken voor die heren....en later een iets korteren "" mandi "" nemen Emoticon: Wink

Live life to the max.......

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

In Suriname hebben ze ook olie ontdekt.
De Amerikanen zitten er al op een eigen afgezette gebied.
Volgens zeggen veel materiaal, want dat is altijd zo gek ze kunnen het zelf niet uit de grond krijgen.
Dat was ook in het midden oosten zo, eerst geholpen door het westen, en als ze eenmaal het hebben kunnen ze het over nemen.
Maar eens, en dan is het afgelopen, hebben ze zelfs niets meer over, en dan is het afhankelijk weer van de westerse kennis.
Want dom als ze zijn zullen ze de laatste druppels nog verkopen.
Daarom wil Iran misschien ook atoom centrale die voelen het al aankomen????? Emoticon: Devil

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Ik vind het uiterst merkwaardig dat de ticketprijzen in Europa zo hoog zijn, €800 exclusief toeslagen schijnt een gangbare prijs te zijn voor een ticket naar Bali (Indonesie).
Afgelopen zaterdag stond hier een grote advertentie van MAS in de Jawa Pos met ticketprijzen naar Europa (diverse steden) vanaf Denpasar, Jakarta of Surabaya voor US$650 en vanaf Medan US$495.
Vandaag waren we bij het reisbureau waar wij altijd onze binnenlandse vluchten en hotels boeken en heb ik de vraag gesteld of dat lokkertjes zijn of echte prijzen, de medewerkster wist te vertellen dat het nog voordeliger kon met Royal Brunei voor net iets meer dan US$600 en dat het netto prijzen zijn zonder allerlei toeslagen met uit zondering van een brandstoftoeslag mocht de olie echt veel duurder gaan worden, maar met de huidige olieprijs niet.
De laatste keer dat wij een internationale vlucht hebben geboekt voor de Indonesische vriendin van een vriend van ons kregen we een keurige allin oprijs van US$825 voor een ticket van 3 maanden, dit is nu bijna een jaar geleden.

Zo lang ik mij herinneren kan zijn internationale vluchtprijzen altijd in US dollars geweest, waar blijft het koersverschil van 20% vraag ik mij dan af.
Mocht de US Dollar zich nog eens herstellen ben ik er stellig van overtuigd dat dit meteen weer een toeslag is.
Voor mij is dit duidelijk zakkenvullerij en klanten voor de gek houden.
Algemeen is bekend dat er veel maatschappijen verlies lijden maar de vraag is of dit geld daadwerkelijk bij de vliegmaatschappijen terecht komt.
Jan

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

Geloof er niets van Jan Emoticon: Smile

Grote advertenties zijn ongetwijfeld aanbiedingen waar je in de Y class wordt gestopt waar maar een aantal stoelen beschikbaar zijn die op voorhand vergeven zijn. Ik koop iedere 6 maanden een ticket voor mijn meisje en ben deze prijzen nooit tegen gekomen. Zelfs een keer een speciale prijs gehad van een hoge MAS meneer in JKT die echt hoger was. Trouwens ben ik altijd mijn winst kwijt door de EURO-RPS-DOLLAR transactie.

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

Hendrikus
User
spacer line

Dit fenomeen, die 20% koersverschil, is ook standaard bij cruises. Prijzen zijn -bijna- altijd in $$$, maar in Nederland hetzelfde getal, maar dan in €€€.
En dan komt er in Nederland ook nog 'havengelden van zo'n 150-250€ bij.
Daarom koop ik, als ik ga cruisen, mijn cruise-tickets, in USA.
Scheelt echt enorm, maar helaas....vliegtickets aanschaffen buiten het land vanwaar je vertrekt, valt niet echt mee.
Heb geprobeerd goedkope tickets te bemachtigen voor een retourtje Bali-Sydney-Balie, maar is 2 keer zo duur als Sydney-Bali-Sydney.

Hendrikus.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 18-03-2006 21:55 zieleffe wrote:
Maar eens, en dan is het afgelopen, hebben ze zelfs niets meer over, en dan is het afhankelijk weer van de westerse kennis.

Daarom is het begrijpelijk dat ze aan kernenergie gaan denken.
Vind wel flauw dat het Westen problemen gaat maken.
En zij mogen wel kernenergie hebben.
Dat is niet eeeeerlijk.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,847,173 topic views - 234,918 posts - 13,695 topics - 25,649 members - last post @ 14-11-2019 11:03 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,632,885 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com