indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ik doe alles via mijn doodgewone giro pas bij BCA automaat.
Mooie koers en 1.82 euro per transactie.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Ja, het reizen van lange afstanden is niet altijd een pretje. In Jakarta ga ik vrijwel altijd naar boven, want daar moet ik weer inchecken. Er komen altijd wel mensen mee die willen helpen, maar dat hoeft echt niet Emoticon: Puh!

Ik heb eigenlijk altijd 1 miljoen Rupiah bij me, hoef ik op het vliegveld niet op zoek naar de automaat, dat vergeet ik gewoon als ik in mijn opgewondenheid net voorbij de immigratie ben en mijn koffer wil ophalen. Als ik eenmaal 'thuis' ben, pin ik wel weer een keer. Ik heb inmiddels een automaat gevonden waar ik 1.5 uit krijg, maar dat heb ik eigenlijk niet nodig, zoveel in 1 keer.

Enkele jaren geleden was 1 miljoen ongeveer 100 euro. Dat was makkelijk rekenen, maar nu is het nog iets van 85 euro.. Dat omrekenen moet ik maar eens afleren.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

On 06-06-2006 11:17 Malam wrote:
Ik doe alles via mijn doodgewone giro pas bij BCA automaat.
Mooie koers en 1.82 euro per transactie.

Tip: vraag een wereldpas aan, dan kost het je niets. Emoticon: Puh! betaal je alleen per kwartaal iets meer, als je vaker pint heb je die kosten er snel weer uit.

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Wereldpas ? Bij wie ?

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

In ieder geval bij een Rabo totaalpakket, ook bij de Postbank is het er, alleen weet ik niet of dat ook precies zo heet.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Jeroen ik trek 2.5 juta bij BCA uit de muur ik betaal 0.9% transactie kosten.
Mijn doodgewone blauwe hoemeleboem giropasje kost mij niets.
Ik denk dat jij het over een creditkaart hebt

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Net zeg je zelf dat je 1.82 betaald per transactie ?

Postbank website

Heeft u een Betaal- of RoyaalPakket? Dan heeft u wereldwijd voordeel, omdat u dan niet de u Ç 1,82 per opname betaalt.

Het heet dus geen wereldpas (meer)

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Klopt bij de Rabo bank ik heb ook Rabo bank .
maar ben vergeten die aan te vragen vorige maand nog een e-mail van ze gehad maar ja vergeten.
Nu ik zal even bellen bedankt jeroen.
Dit is een foto waar op er te zien is hoe je eigen aftakeld met dat sjouwen van die bagage dat is dan voor een persoon.

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ik heb een tweede girorekening die overigens ook niet kost met pasje.
Dit pasje heb ik in Indo achtergelaten, indien er listrik, water of telefoon voor het huis betaald moet worden bijv. 500.000 dan zet ik 45 euro over naar die rekening en dan kan er in Indo geen cent mŔŔr worden afgehaald.
Lekker veilig ook.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Aah.. dat is inderdaad de ultieme oplossing. Zo werk ik ook met mijn Rabobank, extra betaalrekening... pasje daar... klaar is kees. Emoticon: Shiny

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Jeroen 0.9% van 2.5 juta is om en nabij 1.82.
Nu is het alleen belangrijk te weten wat de Postbank voor zo`n royaal pakket rekenen.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

en ach waar hebben we het over, peanuts toc!

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 06-06-2006 11:40 Jeroen wrote: [
Het heet dus geen wereldpas (meer)

Misleidende info dus. Het is vreselijk bekrompen om over die 1,82 opnamekosten te leggen sijken, typisch kruidenierslandmentaliteit. Je moet ook kijken naar de koers die je krijgt. En dan gaan rekenen. Maar ja zo slim zijn ze hiero nog niet. Gewoon het max bedrag opnemen, is in Solo 2,5 juta.

Neem eens een Indonesische bankrekening en kijk wat je dan allemaal betaald. heb ik het nog niet eens over de kosten door hun stomme fouten.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Heb een rekening bij Manderin bank, en internet bankieren waar ik hier van uit Holland alles kan regelen overboekingen daar alles dus hoef geen tweede rekening.
Ja toch ik heb er een exstra dus twee reken, bij de Rabo,om die bij deze computer te laten liggen samen met Random Reader.
Hoef ik niet zo dat pasjes elke keer naar de winkels mee te sjpouwen heeft daarvoor een apparte rekening dus een pas bij de computer, om in te loggen, en een in mijn portemonee
Ik neem die Random Reader mee naar Indonesie en kan vanuit Indonesie internet bankieren voor de Hollandse zaken.(UHEM Zaken?) Emoticon: Laugh out loud

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 06-06-2006 11:22 Jeroen wrote: [

Enkele jaren geleden was 1 miljoen ongeveer 100 euro. Dat was makkelijk rekenen, maar nu is het nog iets van 85 euro.. Dat omrekenen moet ik maar eens afleren.

Emoticon: Yeah right! Emoticon: Yeah right! Op 1 januari 2002 was de koers ong. 8300 en die daalde fors tot ong 7500Rp, daarna is het alleen maar beter gegaan met de euro.

Ach in Euro rekenen in Indo heeft geen nut, ze gebruiken daar Rupiah en zal je in Rupiah moeten denken. Weten wat een maaltijd kost, een overnachting in een hotel en en taksiritje, geeft een veel beter inzicht dan de koers van de Euro.

spacer line  

Het lijkt wel ofdat de Rupiah weer richting de 12,000 gaat.

EUR-IDR: 11,978
24 Nov 2006 19:53 CET

Live life to the max.......

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

On 06-06-2006 11:38 Malam wrote:
Jeroen ik trek 2.5 juta bij BCA uit de muur ik betaal 0.9% transactie kosten.
Mijn doodgewone blauwe hoemeleboem giropasje kost mij niets.
Ik denk dat jij het over een creditkaart hebt

Ff een beetje mierenneukerig maar: het is 0,8% Malam.
Overigens rekent de Raiffaisen-Boerenleenbank (Rabo) vanaf 1 januari 2007 1,0%, was altijd gratis. Jammer. Helaas waren Nederlandse banken even iets TE efficient aan het opereren door te weinig kosten aan hun klanten door te berekenen Emoticon: Sadley

Zie eventueel http://www.minfin.nl/nl/actuee(...)etalingsverkeer.html
voor wat achtergrondinfo. Nergens ter wereld is bankieren zo goedkoop als in Nederland. We mogen ook wel ergens goed in zijn he Emoticon: Party!

Oh ja, nu ik toch bezig ben...de Rabobank is wel de op 2 na veiligste bank van de hele wereld: http://www.rabobank.com/Images(...)pt05_tcm25-17985.pdf

Misschien een ideetje voor de familie van Suharto om daar wat rumpiah te parkeren?

Gracias. Sama sama

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Het lijkt wel ofdat de Rupiah weer richting de 12,000 gaat
Dit heeft heel weinig van doen met de Indonesische Rupiah, als je het financiele nieuws volgt is het duidelijk dat de Amerikaanse Dollar daar de reden van is, die staat nu min 31% t.ov. de Euro.
Jan

Jantje
User
spacer line

On 24-11-2006 23:13 Tuti & Jan wrote:
Het lijkt wel ofdat de Rupiah weer richting de 12,000 gaat
Dit heeft heel weinig van doen met de Indonesische Rupiah, als je het financiele nieuws volgt is het duidelijk dat de Amerikaanse Dollar daar de reden van is, die staat nu min 31% t.ov. de Euro.
Jan

Iya... Lekker toh? Emoticon: Nice

KeesWayan
User
spacer line

Koers van Zaterdag 25-11-2006 1 Euro = Rp 11.959.-

Martinus
User
spacer line

Beste allemaal,
Al sinds 10 jaar sturen wij elke 3 maanden wij over naar vrienden/familie,
kijken dan ook op website BI, www.bi.go.id/web/.
Tellen dan Sell + Buy bij elkaar op, delen door 2 en je hebt een goed gemiddelde van de (officieele) koers.

Dat je minder Rp.krijgt in Indonesie kan komen door de lagere inflatie,
september 14,55%, oktober 6,29%.

Jantje
User
spacer line

Hi Martinus,

Probeer deze ook eens: http://www.advfn.com/ of: http://finance.yahoo.com/currency

succes Emoticon: Shiny

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

On 26-11-2006 12:26 Martinus wrote:

september 14,55%, oktober 6,29%

Dat begrijp ik niet helemaal...leg eens uit? Emoticon: Yes!

Gracias. Sama sama

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

september 14,55%, oktober 6,29%.

Nee, dat heeft niet zo iets te maken met elkaar volgens mij. meer het feit dat banken onderling graag wat centjes willen verdienen en je dus gewoon wat minder Rupiah's geven (naar Indonesische rekening), of wat meer Euro's afschrijven (pinnen in IndonesiŰ via Nederlandse bank).

De koers zit zo'n beetje tegen de 12.000 Rupiah aan nu, duidelijk is ook te zien dat dit een sterke Euro is, dus daar heeft IndonesiŰ verder weinig mee te maken. Ik trek toch gewoon mijn miljoentje uit de muur vandaag, en morgenavond zie ik wel wat ik precies betaal. Ik zal het laten weten. Volgens mij zit ik zo'n 1 procent onder de koers die op deze website staat aangegeven.

spacer line  

EUR-IDR: 12,226
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. 01 Dec 2006 21:30 CET

Ennu het blijft stijgen Emoticon: Puh! .

morgenavond zie ik wel wat ik precies betaal. Ik zal het laten weten. Volgens mij zit ik zo'n 1 procent onder de koers die op deze website staat aangegeven.

Yerun hebt je al iets vernomen over de huidige procenten...wat er berekend wordt van de bank Emoticon: Wink

Live life to the max.......

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,847,173 topic views - 234,927 posts - 13,697 topics - 25,658 members - last post @ 14-11-2019 16:10 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,671,737 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com