indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (4 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

punch
User
spacer line

hoi,
ik studeer nu psychologie in maastricht en heb de mogelijkheid mijn keuze blokken volgend jaar in indonesi te volgen, nl aan de universiteit van surabaya. ik heb al veel info opgezocht van deze stad, maar de meningen zijn uiteraard zo verdeeld, zodat de keuze steeds moeilijker w. Emoticon: Confused
ik zou er 6 maanden verblijven. is er iemand die er al voor lange tijd gebleven is? ik weet dat de stad zelf niet zoveel biedt, maar rondtrekken staat soieso opt programma. is het veilig als meisje alleen? en waar kan ik het best verblijven? weet er iemand goede plekjes om te verblijven? die voor 6maandan betaalbaar zijn?

alvast bedankt aan degene die mij kan helpen

groetjes Emoticon: Bye bye

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Wat versta je onder "niet zoveel biedt" zeker van Bali-lovers op doorreis gehoord. Ten eerste Surabaya is bloed- en bloedheet, en verder lekkere soto ayam, nasi rawon en sate karang, de mensen aldaar zijn zeer plezierig. Ik ken Surabaya alleen van zaken doen, en vind de mensen veel aardiger dan bijv. Jakarta. Veilig voor een meisje alleen legt aan het meisje.Surabaya is een moderne haven en marinestad. Ja wat moet ik meer aan iemand vertellen die bevooroordeeld is. Emoticon: Confused

Gruces

zieleffe
User
spacer line

Ja een meisje alleen is het aanvaardbaar in een vreemd land?
Bij wie kan je steun krijgen, en bij wie als je alleen naar Surabaya gaat, waar logeer je.