indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (4 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

punch
User
spacer line

hoi,
ik studeer nu psychologie in maastricht en heb de mogelijkheid mijn keuze blokken volgend jaar in indonesi te volgen, nl aan de universiteit van surabaya. ik heb al veel info opgezocht van deze stad, maar de meningen zijn uiteraard zo verdeeld, zodat de keuze steeds moeilijker w. Emoticon: Confused
ik zou er 6 maanden verblijven. is er iemand die er al voor lange tijd gebleven is? ik weet dat de stad zelf niet zoveel biedt, maar rondtrekken staat soieso opt programma. is het veilig als meisje alleen? en waar kan ik het best verblijven? weet er iemand goede plekjes om te verblijven? die voor 6maandan betaalbaar zijn?

alvast bedankt aan degene die mij kan helpen

groetjes Emoticon: Bye bye

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Wat versta je onder "niet zoveel biedt" zeker van Bali-lovers op doorreis gehoord. Ten eerste Surabaya is bloed- en bloedheet, en verder lekkere soto ayam, nasi rawon en sate karang, de mensen aldaar zijn zeer plezierig. Ik ken Surabaya alleen van zaken doen, en vind de mensen veel aardiger dan bijv. Jakarta. Veilig voor een meisje alleen legt aan het meisje.Surabaya is een moderne haven en marinestad. Ja wat moet ik meer aan iemand vertellen die bevooroordeeld is. Emoticon: Confused

Gruces

zieleffe
User
spacer line

Ja een meisje alleen is het aanvaardbaar in een vreemd land?
Bij wie kan je steun krijgen, en bij wie als je alleen naar Surabaya gaat, waar logeer je.
Het is echt vragen om moeilijkheden.
U ziet wat er al in den vreemde gebeurd is?
Zie die meisje in Mexico, alleen op reis gaan levens gevaarlijk.
Minimaal moet je met z'n tween zijn om eventuele calamiteiten op te vangen.

Of je moet een sport gedaan hebben op verdedigen zoals jujutsie, judo, en zo.
Mijn dochter heeft op jujutsi de zwarte band behaald, en eerlijk ik ben wezen kijken als je dat ziet, hoop ik dat ze niet iemand tegen komt, die haar zal proberen aan te randen, want dan blijft er zeker geen zakje meer over, ook niet als ze met mes komen, je moet echt je mannetje kunnen staan.
Wat ze gelukkig niet doet alleen op reis gaan, ze heeft een vriend, die ze hoe kan het anders ook jujutsie doet houden ze elkaar scherp. Emoticon: Stupid

Neen ik zou het afraden om alleen te gaan dat is vragen om moeilijkheden .
Die hanen gedrag, en hun cultuur, bij de mannen daar, is de kat op het spek zetten.
Als ik je vader was verbood ik het dat alleen te doen. Emoticon: Frustrated
Tenzij de school garant voor je staat.
En je onder controle houd, maar je schreef al dat je rond wilde trekken.
Nou, en dat zou ik zeker niet alleen doen, een gewaarschuwd mens telt voor twee! Emoticon: Worship
En psychologie Emoticon: Confused is geen garantie om al die kemphanen van je af te houden? Emoticon: Wink

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Beste P.
Ga je bij de UnAir studeren ?
Zo ja kan je gewoon vragen aan de stud.decaan of ze een plaats hebben bij hun campus , en je zal niet de enige buitenlandse student zijn die daar studeert.

Ziel ,
je kan 10de dan hebben maar tegen een 45er kan je toch niks doen.

Amsterdam kan ook al gevaarlijk zijn , OmSid durf ook niet meer op s' nacht rond te lopen in centrum van Amsterdam.
En wat heb je met hanen/kemphanen ?
Ben je afgelopen week-end met je kleinkinderen bij een kinderboerderij geweest ?

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Ayam sori Heren, de geile Java-haantjes zullen als vliegen om de stront om die jongedame heenzwermen (indien alleen) haar allerlei voorstellen doen, vragen hoe laat het is en of ze alleen is, dicht tegen haar aan gaan zitten & zo, maar haar met geen vinger aanraken. Ik heb het over de Javaanse heren, leer mij die boomapen kennen seh, bang, bang, bang plus hun gigantische minderwaardigheidscomplex.

Gruces

punch
User
spacer line

hoi, aan londoh wil ik eventjes zegge dat ik helemaal geen vooroordelen heb. maar zoals ik al zei waren de meningen die ik tot nu toe zo uiteenlopend waren dat ik het allemaal zo moeilijk vond. daarom wil ik graag de meningen van mensen die daar ooit al geweest zijn. dat zou mij al heel wat vooruit helpen.
enja zieleffe, ik begrijp jouw punt ook wel, maar ik heb liever de mening van mensen die er ooit al zelf geweest zijn. want "van horen zeggen...." da hebk al genoeg gehoord.

hopelijk kan ik meer info krijgen van mensen die er dus echt ervaring mee hebben, daarvoor dank aan londoh.

groetjes

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

On 14-03-2006 11:19 zieleffe wrote:
............................................
Of je moet een sport gedaan hebben op verdedigen zoals jujutsie, judo, en zo.
Mijn dochter heeft op jujutsi de zwarte band behaald, en eerlijk ik ben wezen kijken als je dat ziet, hoop ik dat ze niet iemand tegen komt, die haar zal proberen aan te randen, want dan blijft er zeker geen zakje meer over, ook niet als ze met mes komen, je moet echt je mannetje kunnen staan.
Wat ze gelukkig niet doet alleen op reis gaan, ze heeft een vriend, die ze hoe kan het anders ook jujutsie doet houden ze elkaar scherp..............................................................................................

Mooie raadgever ben jij nu moet dat 'meissie' k nog een cursus 'zelfverdediging' gaan volgen met weer extra uitgaven .......... wat doet ze dan als ze 'een boze wolf in het bos' tegenkomt die 'pencak silat' kent ....... zeker daar niet aangedacht h ????
Meisje neemt gewoon je 'glimlach mee van Zeeuws meisje' en denk erom als 'modaal student' - 'ons bent zuuunig' ...... Emoticon: Wink Emoticon: Wink Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

Probeer een vertrouwens persoon te vinden 'die de weg weet' er zal op die Uni toch wel 'begeleiding' zijn voor buitenlandse studenten ..... in ieder geval is er op Surabaya, voor nood gevallen, een consulaire vertegenwoordiging, dacht ik van de Nederlandse ambasade.
Maar meisje er zijn k zat aardige INDOnesirs; jongens/studenten k hr !!!

'Ahu kura ahia, mansia nia'

zieleffe
User
spacer line

punch quote

die daar ooit al geweest zijn. dat zou mij al heel wat vooruit helpen.

Meisje als toekomstige psychologie had je uit mijn verhaal best kunnen veronderstellen dat ik niet had gereageerd, als ik Surabaya, en vooral Indonesie niet zou kennen.
Ik kom er al jaren dus troost je, ik wilde je even alleen, uit mijn instinkt als ook een vader waarschuwen voor de gevaren op deze klote wereld.
Sidia quote

je kan 10de dan hebben maar tegen een 45er kan je toch niks doen.

Je zal je eigen verbazen, als je ziet hoe grote kerels het onderspit delfen.
Ik zou zeggen ga eens een keertje kijken naar zo'n wedstrijd.
AnisJ quote

Mooie raadgever ben jij nu moet dat 'meissie' k nog een cursus 'zelfverdediging' gaan volgen met weer extra uitgaven .......... wat doet ze dan als ze 'een boze wolf in het bos' tegenkomt die 'pencak silat' kent ....... zeker daar niet aangedacht h ????
Meisje neemt gewoon je 'glimlach mee van Zeeuws meisje' en denk erom als 'modaal student' - 'ons bent zuuunig' ......

Als u gelijk had dan ook je verantwoordelijkheid op je nemen als er wat gebeurd. Emoticon: Angry
Hebt u zelf kinderen, en dan dochters zal je dat adviez dan ook zo geven, ik denk van niet Ik heb ze wel en mijn dochters zijn nu 35 jaar (tweeling)zelfstandig genoeg, lijkt mij.
sidia quote
En wat heb je met hanen/kemphanen ?

Als daarover een burung (eentrekvogel)overvliegt dan kan het wel vogelgriep oplopen. Neen moet je die onschuldigen eens (horen kan ik ze niet) maar schrijven over hanengedrag? Hallo grotebroek aantrekken.
Ja meisje Londoh kent als geen andere het volk, ik vergis mij niet dat het gekscherend, een waarschuwende betoog in zit.
Als je dan gaat hoop ik dat je verstand gebruikt en je eigen niets laat opdringen. twee benen alleen gebruiken op de grond te houden om te kunnen lopen. Emoticon: Worship

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Beste P,
Je schreef over info zoeken en dat de meningen verschillend zijn.

Over welke info wil je hebben ? Over de Universiteit zelf ?
Als het DE universiteit van Surabaya is dan zal het de UnAir zijn.
De bekende staats Universitas Airlangga .Ze hebben een mooie site , zal ook wel een stud. decaan hebben. En waarschijnlijk ook veel buitenlandse studenten .
Als je over veiligheid wil weten is de antwoord ook niet moeilijk .
Hangt natuurlijk af van de plaats , de tijd en de mensen met wie je om gaat.
In Amsterdam is het ook zo.
(Dus in een drukke winkelstraat /markt is de kans dat je gerold wordt altijd groter)

Dat geldt ook met de sociale contacten met de Indonesiers , hangt ook af met wie je in contact komt.
Dat is een algemene opmerking , verder weet ik niks van Surabaya , behalve dat ik daar een paar keren geweest ben als toerist en op familiebezoek.

Ik denk ook niet dat ik aan mijn neven en nichten kan vragen over het studenten leven (i.h.b van de buitenlandse) , het is al jaren geleden dat ze zijn afgestudeerd.

kadir
User
spacer line

hi punch,
heb zelf 6 maanden gestudeerd aan de universiteit van surabaya: UBAYA..
ik was niet alleen maar er waren daar ook meiden die allen waren!!!! bijv. uit frankrijk en hongarije... zij verbleven in een kos net tegenover ubaya met andere studentes... dat is de beste en de veiligste als je alleen bent..
de stad op zich is een beetje saai maar als je er echt voor gaat kan je je tijd benutten om te studeren en je kan natuurlijk reizen...
een vraagje: ben je blond????
want dan trek je indedaad heel veel aandacht en kan je je soms onveilig voelen..
als je wilt heb ik ook wel een paar adresjes, namen waar je kan verblijven...

succes

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 14-03-2006 18:18 punch wrote:
hoi, aan londoh wil ik eventjes zegge dat ik helemaal geen vooroordelen heb. groetjes

Dan verschillen wij gewoon van mening over wat een vooroordeel is en wat niet. Echter als iemand die nog nooit in Surabaya is geweest schrijft: "ik weet dat de stad zelf niet zoveel biedt, maar rondtrekken...." dan heb ik ernstige twijfels over de bronnen die je hebt geraadpleegd. Het is toch te gek voor woorden dat de 2e stad in Indonesia "niets te bieden" zou hebben. Apalagi de hoofdstad van Oost-Java, Oost-Javanen zijn heel gezellige mensen en harde werkers. Ook heb ik het meer dan eens over Madura gehad, waar ik zelf 3x ben geweest, op een uur afstand van Surabaya. Ik weet niet wat je van Indonesia cq Surabaya verwacht, maar ik vermoed al op de voorhand een verkeerde instelling.

Overigens wat mij altijd opvalt in Suroboyo is dat je in het centrum zo moeilijk kan oversteken, neem bijv. de Jl. Pemuda (ABN-Amro, Ned. Consulaat) in 6 rijen dik schiet het verkeer constant met hoge snelheid voorbij, voor je oversteekt eerst even bidden (Moeder Maria help mij asjeblief, dan zal ik altijd van je blijven houden, Amin)

Sekian dulu

JosKoevoet
User
spacer line

Hoi!

Ik woon nu drie jaar in Sby en ben hier voor het eerst als student aangekomen, - pas op, het is verslavend ;o) Ik durf te zeggen dat Sby een veilige stad is op het verkeer na weliswaar Als je als vrouw net zo oppast as in NL voorzie ik geen problemen, zeker niet omdat je in de praktijk hier nooit alleen maar altijd minstens met zn tweeen ergens naar toegaat. Het is een drukke, chaotische, stad die bol staat van tegenstrijdigheden. Moderne voorzieningen voor sport, winkelen, film en eten zijn aanwezig, voor natuur moet je de stad uit of een golfcourse op. Gelukkig zijn Bali en Yogya dichtbij en de heuvels rondom de stad linen zich prima voor hiking maar dat is het dan ook wel.
Emoticon: Very funny

JosKoevoet
User
spacer line

OOPS, verkeerde knopje gedrukt... Je universiteit kan vast verblijf regelen, Op de ITS zit nu een student van de TUE, hij logeert bij een gastgezin. Andere Uni's (in elk geval Erlangga) regelen soms appartementen. Na een tijdje kun je je reizen vast zelf plannen, of je gaat met een groepje nieuwe vrienden op pad en laat hen eea uitzoeken. Alles is hier een groepsgebeuren, zeker op Uni's. Reizen is goedkoop hier, hotelletjes kosten 7 - 15 euro per nacht (backpacker style.), voor 40 euro zit je super en als je meer geld uit wilt geven kan dat beslist ook - maar bel me dan even, dan ga ik graag mee haha!

Hoop dat je hier wat aan hebt, succes met beslissen, ik zou er voor gaan!

Jos.

sandy
User
spacer line

In Surabaya moet je na 7 `s avonds als meisje niet alleen op stap gaan dan vraag je om moeilijkheden ,het is geen bang makerij maar het is echt waar,ik heb zelfs 15 jaar in Surabaya gewoond vooral niet naar de stille /donkere plaatsen

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Dat is in heel (islamitisch) Indonesia zo want om dat avondlijke uur zwermen de kupu-kupu malam uit. Het is natuurlijk eerder avond omdat men hier vroeger opstaat. Kwestie van aanpassen aan de in dit land geldende zeden en gewoonten.

Gruces

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 15-03-2006 10:11 londoh wrote:

om dat avondlijke uur zwermen de kupu-kupu malam uit.
Kwestie van aanpassen aan de in dit land geldende zeden en gewoonten.

Kupu kupu malam = nachtvlinders (workinggirls)
Tegenwoordig heb je in de grote steden van Indonesia veel( import) dames van plezier.
Ze komen vaak uit (oost) europese landen en uit zuid oost azie.
Dus een alleen "loslopende" nette meisje kan ook per ongeluk aangezien worden als 1 van de werkende meisjes.

Trouwens wat doet een nette meisje in een stille en donkere plaatsen ???

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

On 14-03-2006 20:47 zieleffe wrote:
punch quote

...
...........................................................................................................................
AnisJ quote

...

Als u gelijk had dan ook je verantwoordelijkheid op je nemen als er wat gebeurd. Emoticon: Angry
Hebt u zelf kinderen, en dan dochters zal je dat adviez dan ook zo geven, ik denk van niet Ik heb ze wel en mijn dochters zijn nu 35 jaar (tweeling)zelfstandig genoeg, lijkt mij.
...........................................................................

Dus als het aan jou ligt mag dat 'meissie' helemaal niet in INDOnesos studeren; jij doe dus haar kamer op slot ..... gooit misschien de sleutel weg; dan kan ze nooit te weten komen 'hoe de wereld in elkaar zit' ...... Emoticon: Shut up! Emoticon: Shut up! Emoticon: Sadley Emoticon: Sadley Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

'Ahu kura ahia, mansia nia'

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 15-03-2006 10:38 sidia wrote:

...

Tegenwoordig heb je in de grote steden van Indonesia veel( import) dames van plezier

Tegenwoordig ? Waar denk je dat de naam van de wijk Kembang Jepun in Suroboyo vandaan komt? Daar woonden aan het eind van de 19e eeuw de Japanse kutverkoopstertjes. Emoticon: Yeah right!

Gruces

zieleffe
User
spacer line

Dus als het aan jou ligt mag dat 'meissie' helemaal niet in INDOnesos studeren; jij doe dus haar kamer op slot ..... gooit misschien de sleutel weg; dan kan ze nooit te weten komen 'hoe de wereld in elkaar zit'

Natuurlijk wel heb ik dat geschreven ?

ik weet dat de stad zelf niet zoveel biedt, maar rondtrekken staat soieso opt programma.

Alleen zij gaf aan dat ze er op uit zou willen trekken omdat ze Surabaya niet zag zitten om daar alleen te verblijven.
Wat moet ze er zelf er nu van denken wat wij hiero hebben geadvizeerd? Emoticon: Confused
Goede bedoelingen heb ik er alleen voor gehad, het blijkt dat daar meer europesche mensen er zijn, dus zal ze wel aansluitingen vinden met hen.
Maar alleen er op uittrekken is moeilijkheden opzoeken. Emoticon: Shut up!

punch
User
spacer line

hmm, heel veel info weer ineens, en ik moet zeggen alleen maar positieve. mijn beslissing w steeds makkelijker en makkelijker. ik zie het echt wel zitten om te vertrekken, vooral als nu ik de positieve ervaringen van vele heb gehoord,
op n persoon Emoticon: Nooo toch mag hij gerust voor zijn mening uitkomen, maar ik stel hem enkel voor dat op een minder eigenwijze arrogante manier te doen. .
een voorstel als "psychologie studente"

[Meisje als toekomstige psychologie had je uit mijn verhaal best kunnen
veronderstellen dat ik niet had gereageerd, als ik Surabaya, en vooral
Indonesie niet zou kennen.
Ik kom er al jaren dus troost je, ik wilde je even alleen, uit mijn instinkt als
ook een vader waarschuwen voor de gevaren op deze klote wereld.
quote][/quote]

punch
User
spacer line

hoi kadir,
ja ik zou dan ook naar uni ubaya gaan. kheb onderts al contacten gehad met nederlandse studenten die daar dus ook 6 mnden verbleven zijn. en het lijkt ij echt een uitdaging die ik maar al te graag wil aangaan. en n van mijn zorgen was dus hoe ik daar contacten kon leggen met andere buitenlandse studenten (qua verblijf en rondtrekken). want ik had vernomen dat er niet zoveel westerse buitenlanders gingen zijn, vooral koreanen. maar nu ik het tegenovergestelde gehoord heb, lijkt het mij leuker. nu nog die ouders geruststellen Emoticon: Shiny
en nee ik ben niet blond Emoticon: Worship , zoals elke brunette had ik een fase dat ik blond wou zijn, maar bij deze dank ik toch voor mijn bruine lokken Emoticon: Shiny

spacer line  

h Londoh,wat voor man ??? ben je eigenlijk,Een jonge dame vraagt om INFO betreffende Surabaya,en niet wat jij daar allemaal uitgespookt heb,wat heeft Madura in dit geval met een verblijf in Surabaya te maken.
En aan je nederlandse vocabulaire moet jij je ook inhouden,en vertel mij als echte surabayaan nu geen verhaaltjes over deze stad en het leven aldaar.
Geef net als de anderen gewoon waarom gevraagt wordt,en niet om de plekjes waar jij je zovaak vertoeft ,tw. waar de nachtvlinders zich hushouden.

Dag londoh

zieleffe
User
spacer line

Mhr Zevenhoven wij gaan hier niet op de man spelen dus uw bijdrage leverd helemaal niets op Emoticon: Frustrated

Sorry Punch ik lees dat je nog aan je ouders het gaat vertellen.
Goed als je denk dat je niet geholpen wilt worden,je bent met mijn bezorgdheid niet eens,( je goed recht) dan maar ervaringen opdoen.
Wat ik je nog aan kan raden, gezien je taal gebruik (te leren bahasa Ind,en respect) dat daar willen ze zeker van je afdwingen dus begint voor je gaat daar maar eens meer aan te denken en te Emoticon: Yes! oefenen

kadir
User
spacer line

hi punch,
van mijn school gaan daar jaarlijks studenten naar toe (de 1e semester).. dus je zal ze zeker tegenkomen daar.... en die koreanen zijn erg aardige mensen, met hen kan je ook goed opschieten maar ze kunnen meestal geen engels!! dus gebarentaal Emoticon: Smile laat me weten als je zeker gaat.... dan kan ik je die namen geven.. ook van mensen van Ubaya die je eventueel kunnen helpen.. kan je alvast contact met ze opnemen....

succes

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 17-03-2006 15:51 ruud zevenhoven wrote:
h Londoh,wat voor man ??? ben je eigenlijk,Een jonge dame vraagt om INFO betreffende Surabaya,en niet wat jij daar allemaal uitgespookt heb,wat heeft Madura in dit geval met een verblijf in Surabaya te maken.
En aan je nederlandse vocabulaire moet jij je ook inhouden,en vertel mij als echte surabayaan nu geen verhaaltjes over deze stad en het leven aldaar.
Geef net als de anderen gewoon waarom gevraagt wordt,en niet om de plekjes waar jij je zovaak vertoeft ,tw. waar de nachtvlinders zich hushouden.

Dag londoh

Echte Surabayaan ? Me togus. Als je niet eens weet dat 30% van de bevolking van die stad uit Madurezen bestaat. Overigens wat geef jij voor info in je bericht ? kosong-koma-kosong. Ze moesten de beul op je af sturen om die apekloten van je dr af te hakken en ze daarna op laten voeren aan de buaya putih in de Kali Brantas die is gek van dat soort onsmakelijke prakkies.

Gruces

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

95,501,587 topic views - 242,162 posts - 13,761 topics - 35,541 members - last post @ 03-12-2021 10:10 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2021
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

156,245,706 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com