indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Jagie
User
spacer line

Hallo,

Over een aantal maanden gaan mijn man en ik naar IndonesiŽ. Mijn grootouders zijn 2 jaar geleden overleden en komen daar vandaan. Wij willen graag wat "as" meenemen om daar over zee te verstrooien.
Wie heeft hier ervaring mee?
Ik weet dat het vanuit Nederland geen probleem is om het "as" mee te nemen, maar IndonesiŽ in weet ik dus niet en wel geen problemen krijgen bij de douane.

Hoop dat iemand mij hierover meer kan vertellen.. Alvast bedankt!

spacer line  

Jagje,er zijn wat onduidelijkheden over het vervoeren van as per land,zover ik weet moet je wel een uitvoerverguning hebben hiervoor,het beste kan je de Indonesische Ambassade bellen en inlichtingen omtrent de gang van zaken er is ook veel informatie op www.uitvaart.nl.

spacer line  

Jagje even het volgende,je kan het ook meenemen,zonder iemand erover in te lichten, ( dus de as in een plastic zak stoppen )of je doet het officeel,dan moet je via het crematorium een bewijs mee krijgen,en ook de Indonesische ambassade erover inlichten,die je een bewijs meegeeft voor het invoeren van de as.
Geef wel van te voren aan bij de band controle dat je zoiets bij hebt in je handbage, met de officiele papieren,anders gaan ze moeilijk doen en weer een heleboel romslomp etc etc...succes.

Jagie
User
spacer line

Hallo Tukad Ganga,

Via www.uitvaart.nl was ik inderdaad te weten gekomen dat het vanuit Nederland geen probleem is. Ik zal dan ook maar contact op gaan nemen met de Ind Ambassade. Aangezien het niet om de hele urn gaat, maar om een gedeelte (van beide)...hoop ik dat het geen probleem of een gigantisch papierwerk gaat worden.
Bedankt in elkgeval voor je reactie en tip(s)!..

spacer line  

Hoi Jagie,

Waarom doe je niet gewoon dat gedeelte van je grootouders..in je handbagage (hoe raar dat ook klinkt ), volgens mij gaat daar echt niemand over zitten zeuren. Ik ken iemand die nam zelfs de komplete Urn mee richting Java....niemand die daar iets van zei. Dus zonder aanvragen en wat dan ook.

Suc6

Live life to the max.......

Jantje
User
spacer line

On 14-03-2006 19:01 Martin-Solo. wrote:

Hoi Jagie,

Waarom doe je niet gewoon dat gedeelte van je grootouders..in je handbagage (hoe raar dat ook klinkt ), volgens mij gaat daar echt niemand over zitten zeuren. Ik ken iemand die nam zelfs de komplete Urn mee richting Java....niemand die daar iets van zei. Dus zonder aanvragen en wat dan ook.

Suc6

...

...

Hierom niet:

Men ziet het hier al gauw aan voor versneden narkoba. Dan is helemaal de geest uit de fles. Emoticon: Yeah right!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

68,293,850 topic views - 230,457 posts - 13,656 topics - 20,402 members - last post @ 18-02-2019 03:43 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

113,668,973 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com