indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

.
Eind verleden week kreeg ik ineens zin om weer naar de Molukken, en wel Ambon te gaan, even de kas nageteld en op de kalender gekeken en dacht: zou kunnen. Ik heb zin om nog meer forten te fotograferen, op Ambon en omgeving staan nog wel enige gebouwen uit de VOC tijd, hoewel de jarenlange onlusten hebben grote schade toegebracht. Ik heb maar 14 dagen, meer vrij kan ik niet nemen. Dat is keuzes maken. Bij Ambon ligt Banda, ik denk dat ik daar ruim een week voor nodig zal hebben, dus valt af.

Blijft Ambon. Volgens mijn gegevens zijn daar nog 8 forten te vinden (rooie stippen op de kaart. In Ambon stad het beroemde Victoria, dan in Hila nog een VOC fort, in Lima een, waarschijnlijk Portugees fort alsmede voorbij Morelo. Op Haruku twee VOC forten, op Saparua 1 en op Nusa Laut eentje. Als ik in NL zou wonen zou ik veel meer gegevens kunnen verzamelen, maar Allah, ik moet hiero roeien met de riemen die ik heb. Ambon stad legt in puin, dus een verblijf is onaangenaam, dat heb ik al genoeg gezien, hoewel de meeste hotels zijn in Ambon stad. Ik vernam dat er een leuk hotel nabij Hila is en is dat een aantrekkelijker optie. Verder is het spaarzaam, ik zie me niet zo gauw bij mensen in huis zitten, al die aandacht is niets voor mij. Ook in Saparua en omgeving ister nog wel logeergelegenheid. Als ik voor elk fort 1 dag uittrek dan ben ik 8 dagen kwijt, 2 dagen niets doen, voor reizen en rusten, want ik ben al een ouwe zak, dan heb ik nog 4 dagen over. Daar zit ik over na te denken, hoe vul ik die in? Op Seram is nog een fort (Portugees) dat is vanaf Taluha makkelijk te bereiken. Maar ik zou ook naar Fakfak op Papua kunnen,ik heb dat altijd zo een aantrekkelijke naam gevonden, geen forten daar. Wel grotten met rotstekeningen. Wings Air vliegt elke dag vanaf Ambon. Fuckfuck is vanaf Biak en andere oplaatse in de Vogelkop veel moeilijker te bereiken.En dan is er nog Buru, lijkt me zeer aantrekkelijk daaro.

Als ik de baai van Kayeli bekijk, moet een zeer aantrekkelijk iets zijn, vermoed ik. De Portugezen en de Ternateanen hebben daar strijd geleverd, de VOC heeft alle kruidnagelboen daar vernietigd. De baai is een ideale plek voor zeilschepen, want beschut. Ik heb vage gegevens over een fort in Kayeli. In Namlea schijnt er een fort met de naam defensie te zijn, volgens gegevens uit 1885. Een wandeling langs de baai vanaf Namlea naar Kayeli lijkt me ook wel leuk, althans op de kaart. Ik ben niet zo een planner, ik zie het liefst ter plekke, als het leuk is blijf je langer en als er geen zak aan is ga je verder. Mijn route wordt bepaald door de forten die nog aanwezig zijn en de poen op zak natuurlijk.

alfred
User
User icon of alfred
spacer line

Dank voor de informatieve beschrijving van jouw Molukken-plannen. Paar jaren geleden zelf een paar keer genoten van Fort Cochin aan de zuidwestkust van India, waar Portugezen, Nederlanders en Engelsen hun sporen (ook) achterlieten. Geinig om in een hotelletje in Burgherstreet te logeren en erachter te komen dat de huizen daar door/voor Nederlanders zijn gebouwd en even later in een kerkje eenhuwelijks-/doop- en begrafenisregister op schoot te krijgen omdat de koster zag dat je Nederlandse epitaven staat te lezen. Komen jouw foto's van de forten hier of elders op het internet?

spacer line  

Zeg Bung-lon,

Zit tie al onderweg ofzo Emoticon:

Selamat Jalan.

Live life to the max.......

spacer line  

Om lon vergeet je kodakje LS 745 niet ,willen graag wat van die plaatjes zien straks ......

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 13-03-2006 12:11 alfred wrote:
Komen jouw fotos van de forten hier of elders op het internet?

De foto's zijn bestemd voor mijn collectie foto's van VOC gebouwen op me eigen site

www.londoh.com/foto_index.htm

putih
User
spacer line

Ben een paar weken geleden nog op Ambon geweest ik heb net als in het verleden geslapen in Hotel Avema Lestari.
Dit is een klein hotel met 6 kamers elke kamer met eigen badkamer en een gezamelijke kamer met tv en koelkast.
De andere hotelgasten zijn meestal hoog opgeleide Indonesiers die uitgezonden zijn door een regerings of internationale organisatie om te helpen met de wederopbouw.
Omdat ik in het verleden ook geslapen heb in andere hotels zoals Beta en Game weet ik dat dit het beste hotel is in deze prijsklasse.
De eigenaar is Jan Hekkers een Nederlands sprekende Ambonees de prijs is 100.000 met fan en 125.000 met ac.

Hotel Avema Lestari
Jl. W.R. Supratman 18 (schuin tegen over Hotel Ambon Manise)
Ambon 081-343033842 08-1343033842

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Terima kasih Putih

Gruces

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

Bung 'Lon' yth.,

J/u kent toch wel 'Atlas Maluku' van Lsem, Utrecht; kijk maar op:

www.lsem.nl

Hier staat veel 'visuele info' ...... kaarten, statistieken, e.d.

'Ahu kura ahia, mansia nia'

maluku
User
spacer line

Hallo, Ik ga al heel gauw naar de molukken. De hotel in Bali heeft al ticket voor mij gereserveerd. Weten jullie hoe ik een hotel in Ambon kan boeken, het is me niet gelukt. Het schijnt dat het heel druk is met nederlandse molukkers.
Heeft iemand een tip voor mij. Aan 3 nachten heb ik genoeg, omdat ik verder naar de kampong ga. ( even bijkomen in de hotel)

fred
User
spacer line

Hi Maluku,
Zelfs met de "grote" drukte zal er wel meer dan een kamer vrij zijn, zoals je zelf wellicht wel weet is Ambon stad, in tegenstelling tot vroeger niet meer de place to be, drukte en chaos......
Wil je wat rustiger verblijven, probeer dan wat overnachtingen in Natsepa, bij Oom John, reseveren hoeft niet, inkopen kan je in Passo doen, ze hebben daar" alles" nu, hoef je niet meer naar Ambon stad.
Zelf ben ik vanaf 21 juli terug op Ambon.
Groet,
Fred

wayanjohn
User
spacer line

Hallo Fred,

Ik zou graag het adres en of telefoonnummer hebben van deze accomodatie in Natsepa.
Wil in November weer naar Ambon gaan maar nu een paar dagen aan de kust en later misschien in de stad.

M.vr.gr.

Wayanjohn

quote] On 07-07-2007 10:03 fred wrote:
Hi Maluku,
Zelfs met de "grote" drukte zal er wel meer dan een kamer vrij zijn, zoals je zelf wellicht wel weet is Ambon stad, in tegenstelling tot vroeger niet meer de place to be, drukte en chaos......
Wil je wat rustiger verblijven, probeer dan wat overnachtingen in Natsepa, bij Oom John, reseveren hoeft niet, inkopen kan je in Passo doen, ze hebben daar" alles" nu, hoef je niet meer naar Ambon stad.
Zelf ben ik vanaf 21 juli terug op Ambon.
Groet,
Fred [/quote]

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

68,293,850 topic views - 230,457 posts - 13,656 topics - 20,402 members - last post @ 18-02-2019 03:43 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

113,669,216 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com