indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (2 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

open new topic | reply to this topic | newest topics | active topics | login
alfred
User
User icon of alfred
spacer line

er lijkt een wedstrijdje cynisme en quasi eruditie aan de hand hier op het forum...mr. londoh gooit hoge ogen...kunnen we er niet een speciale rubriek voor maken, hebben gewone lezers er minder hinder van...

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Ach cynisme kan best leuk zijn... ik houd er ook wel van mijn eigen land Belanda op zijn tijd flink af te kraken.

We houden allemaal erg van Indonesie anders komen we niet op forum terecht. Maar het is nu eenmaal makkelijker dingen af te kraken dan een mooi positief verhaal te schrijven. Emoticon: Shiny

Gracias. Sama sama

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Zo Menir Einstein, leuk paaltje gevonden voor Uw azijnpisserij ? Emoticon: Shiny

Mas Rob
User
User icon of Mas Rob
spacer line

Nou Menir Alpred,

Ik ben ook maar een gewoon lezertje... Heb wel eens een boekje gelezen over Indonesie en kwek graag mee. Mij hindert het allemaal niet zo hoor. Londoh, Sidia en vele anderen op het forum hebben allemaal veel te vertellen door hun kennis en ervaring. Dat mensen het niet met elkaar eens zijn, maakt het voor mij alleen maar leuker. Misschien is het toch maar beter om voor uzelf te spreken en u niet op te werpen als woordvoerder van de gewone lezertjes...

Salam
Rob

Jantje
User
spacer line

On 10-03-2006 12:15 alfred wrote:
hebben gewone lezers er minder hinder van...

De woorden: "cynisme en quasi erudiet" die gebruikt de gewone lezert niet. Emoticon: Confused
Trouwens, hoe komt u aan die woorden? Ik ben benieuwd naar uw verhaal/reisverslag. Emoticon: Shiny

goyang2
User
User icon of goyang2
spacer line

Alfred,

Ben met maar een paar postings op dit forum net als velen een gewone lezer, woon in Indonesie maar heb bewondering voor Lon omdat hij vaak net even datgene zegt wat waar is. Dat maakt het leuk, verschillende mensen, verschillende meningen. Daar breekt mn bek niet van open... Emoticon: Yeah right!

Biak: B-ilang I-ngat A-kan K-embali

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

Alfred,

Er is volgens mij niets mis met een beetje cynisme en eruditie betekent : brede verstandelijke ontwikkeling. Maar dan dat quasi ervoor snap ik dan niet zo goed. Wat we hier doen is elkaar informeren en dat kan op verschillende manieren gebeuren. De recht door zee manier van Lon is duidelijk, helder en lijdt niet tot misverstanden. Kennelijk zijn er meer forumleden die hier zo over denken, want anders hadden we de andersdenkenden al gehoord. Emoticon: Bye bye

alfred
User
User icon of alfred
spacer line

De grote woorden...ook op het thorntree-forum van Lonely Planet moet je soms door een rijstebrijberg van flauwekul heen vreten om in het cocagne van de goede smaak en dito verhalen terecht te komen...snap ik ook allemaal wel...en van veel reizen wordt behalve het vreemde van de ander ook de vreemde in jezelf steeds een beetje duidelijker waarneembaar...ik zie de grappen in het cynusme...ik zou eraan mee kunnen doen op grond van eenzelfde 9levens)reiservaring...wil slechts de main stream informatiestromen een beetje verschonen van (te) veel harde en ongemanierde spot zoals bijvoorbeeld n.a.v. het verdrinkingsgevaarverhaal, pas op dit forum...het smaragden gordel inteelt-gevaar lijkt mij wat te veel op die verdrinkingsrisico's...ik ben geen positivo pur sang, heb door dat met name londoh van wanten weet en op azijn schuinse wijze veel extra toevoegt aan onze kennis omtrent IndonesiŽ, maar het gekoketteer met door opzettelijke taalfouten en gevoelloze humor doorspekte "verhalen vind ik op mijn beurt nogal kinderachrtig en zurig...verder buig ik het hoofd voor hen die zich willen wiegen in het cynisme..it's a free world...

alfred
User
User icon of alfred
spacer line

post scriptum

valt het niet op hoe de rijen zich sluiten tegen een andersdenkende in dit geval (kritiek op de gruces-guru, tjťťťtje) met een herhaald beroep op het recht op anders denken...daarvan maak ik nu juist gebruik...enfin...IndonesiŽ is voor mij na een reisje nog een onbekend terrein, India is mijn reizigersvoorland en natuurlijk hoop ik met iedereen eerlijk van (verschillende?) gedachten te kunnen blijven wisselen...ik vraag niet om censuur vooraf, wel om fatsoen en zwarte humor moet daar vanzelfsprekend ook een plaats in vinden...

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Ik ben het helemaal met je eens Alfred. Misschien wordt het weer eens tijd om een paar positieve verhaaltjes op dit forum op te tekenen. Iemand een suggestie?

Gracias. Sama sama

Mas Rob
User
User icon of Mas Rob
spacer line

Hai Alfred,

Ik (maar ja, wie ben ik?) vond je eerste posting nogal ongelukkig. Je zet hoog in met het verwijt dat mede-forumgebruikers cynisch en quasi-erudiet zijn. Geen wonder dat daar reacties op komen...

Je suggereert, tenminste zo kwam het op mij over, voor de gewone lezer te spreken. Uit de reacties blijkt dat dit nogal voorbarig is. Verder noem je een forumgebruiker bij naam. Nu ken ik die forumgebruiker al een tijdje van diverse fora en moet vaak om hem lachen, ik mag die mopperpot wel. Ik doe het hem niet na, niet omdat ik niet zou willen, maar omdat zulke taal uit mijn systeem geslagen is (Indische opvoeding!). Je moet maar denken: ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is.

En dan lees ik je posting en denk: wie is toch die Alfred? Wat wil hij toch?

Ik voel me een beetje ongemakkelijk als iemand het woord fatsoen in zijn mond neemt als het over een ander gaat. Voor mij is fatsoen iets wat ik (lukt heus niet altijd) vooral op mezelf probeer te betrekken, en niet op een ander. Iets mag me dan nog zo onfatsoenlijk lijken, het geeft, in mijn ogen, geen pas om iemand daar op hoge toon op aan te spreken. Want dat is toch ook niet zoals het hoort?

Want stel eens voor dat iemand zou toeteren dat het niet passend is om op een openbaar forum iemand voor quasi-erudiet of kinderachtig uit te maken en zou doorzagen over iets met een pot en een ketel... Dat zou je toch ook niet netjes vinden? Maar misschien ben ik wel wat vreemd en hou er rare opvattingen op na.

Ik geloof dat niemand je het recht zou willen ontnemen om anders te denken. Ik zou zeggen, draag bij aan het door jou begeerde luilekkerland van goede smaak en dito verhalen en post naar alle vrijheid kwalitatief hoogstaande stukjes...

Ayo, habis perkara!

Salam
Rob

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Alfred,

Mij lijkt het beter een aparte rubriek te maken, voor mensen (?) zoals jij, die absoluut geen gevoel voor humor hebben en te dom zijn om zelf een zinnige bijdrage te leveren.
Het is duidelijk dat je eerst een woordenboek hebt bovengehaald, daar wat moeilijke woorden hebt opgezocht om die hier neer te schrijven. Trouwens, ik heb in school geleerd, dat je een zin beŽindigd met een punt. De volgende zin begin je dan met een hoofdletter... het leest zo voor iedereen gemakkelijker.... dan moeten de lezers niet gokken.... waar het over gaat.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

On 11-03-2006 00:51 erwin wrote:
..., ik heb in school geleerd,

Emoticon: Wink

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Wij Vlamingen zeggen inderdaad IN school. Trouwens, we zaten wel binnen in de klas, dus in school, en niet buiten OP het dak, dan zou het inderdaad OP school zijn. Emoticon: Yes!

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

On 11-03-2006 01:09 erwin wrote:
Wij Vlamingen

Kijk dat maakt het weer duidelijk... Emoticon: Wink Wel cynisch opvatten om weer ontopic te komen Emoticon: Yes!

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Ik geloof dat er hiero een paar personen vreselijk zitten te sijken. Ik weet eigenlijk niet precies wat voor forum dit is, gaat het over Indonesia in het algemeen of over Indonesia voor toeristen? In het algemeen mijd ik de afdeling toerisme alsof daar een vreselijke ziekte heerste, en geef meestal mijn ervaringen als inwoner van dit land weer. Maar mag ik er even op wijzen dat de personen, die zo vragen om andere verhalen, dat ik, die niets met toerisme van doen heeft, op ditzelfde forum binnen 3 maanden maar liefst 15 A-4'tjes tekst met informatie over Singapore, Batam en de Noord Molukken heb gegeven. Daarbij was het geheel nog voorzien van foto's. Van wie meer staan er op dit forum reisverslagen als ze naar Indonesia gaan ? Die staan er nauwelijks. Al met al vind ik wat er hier over mijn persoon wordt gezegd volkomen ongegrond. Zelf heeft men niets te vertellen en gaat men maar andere personen door het slijk halen. Een beetje zielig allemaal, leeghoofden. Met schrijven heb ik geen moeite, ik ros zo een A4'tje vol. Echter om wat stukjes te gaan schrijven daar nog foto's bij te zetten is wel een hoop werk, en dat is nog eens liefdewerk voor oud-papier, gewoon om anderen van informatie te voorzien. Ik vermoed dat ik binnen twee weken weer naar de Molukken ga, misschien ook nog naar Papua, ik ben een beetje aan het plannen. Vanwege mijn aanstaande afscheid van dit land wil ik nog alle plekken zien waar ik zo vaak over heb leggen mijmeren. Ik zal me er voor hoeden de mensen hiero te vervelen met een eventueel verslag hierover. Dit lokt alleen maar kritiek uit, nou is kritiek zeer welkom, echter de kritiek die ik hiero lees is tegen mijn persoon gericht, over mijn manier van schrijven en gaat niet over hetgeen ik probeer bij te dragen. Trouwens er zijn nog meer fora, waarschijnlijk ben ik hier aan slijt onderhevig, zo gaat dat en ik kan goed begrijpen dat er mensen zeggen "daar heb je die lul weer", het zal me er echter niet van weerhouden gewoon door te gaan met hetgeen ik denk te melden te hebben. Bij mezelf vermoed ik dat er jaloezie in het spel is, mensen die op een andere manier leven dan het doe-maar-gewooní polderleventje zijn een gevaar voor het Ďweldenkende deelí van de samenleving, die op hun beurt gaan zeggen dat ze ďandersdenkendĒ zijn. Laat me niet lachen, hun hersenpan is een gevangenis van conventies.

Ik zal er geen piring nasi minder om eten, laat ze toch de koelere krijgen

Gruces

NB koelere is een woord dat tijdens de Aceh oorlog is ontstaan, erg veel soldaten gingen dood door die zelfde koelere.

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 11-03-2006 01:09 erwin wrote:
Wij Vlamingen zeggen inderdaad IN school. Trouwens, we zaten wel binnen in de klas, dus in school, en niet buiten OP het dak, dan zou het inderdaad OP school zijn. Emoticon: Yes!

Hi Erwin,

Ik heb het genoegen om dagelijks met een Vlaam te mogen samenwerken. Ik beleef altijd veel plezier aan het simpele en logische taalgebruik van onze Zuiderburen. Kunnen die 'Ollanders nog iets van leren met hun grote liefde voor alles wat buitenlands is.

Gruces

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

On 11-03-2006 03:15 londoh wrote:
Ik geloof dat er hiero een paar personen vreselijk zitten te sijken...

Uit jouw laatste reisverslag is wel gebleken dat het aantal personen die jouw geschrevene waarderen in ruime meerderheid is. Zowiezo zijn het stuk voor stuk geweldige verhalen die eens een realistische kijk geven op alles wat het land te bieden heeft. Daarbij zijn er maar zeer weinigen die het tevens zo kunnen verwoorden dat je zelf een verbeelding krijgt er deel van uit te maken. Dat mag toch wel als een gave gezien worden Emoticon: Wink .

Gewoon doorgaan dus!

P.S. Ik heb me laatst trouwens nog suf gelachen om het verhaal "Sakit di Indonesia". Eerste klas herkenbaarheid.

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 11-03-2006 03:45 Richy wrote:

...

Gewoon doorgaan dus!

Hi Rich,

Er is geen sprake van dat ik stop, maar af en toe is het wel eens goed om van forum te veranderen. Ik weet uit ervaring dat als ik op een forum verschijn het bezoek aantrekt, of de stoppen bij de moderator slaan door, waarschijnlijk vanwege mijn manier van schrijven. Ik probeer de zaken die zich in mijn hoofd afspelen op dezelfde manier neer te zetten als waarop ik zou spreken. Dat is mijn maniertje, en zou dit nooit kunnen veranderen, althans als ik over Indonesia vertel. Ik schrijf ook wel eens numismatische artikelen, en gebruik dan een gortdroge toon. Voor Nederland was die nog te erg en als ik tegenwoordig over munten schrijf dan is het voor een Belgisch tijdschrift. Voor ik hiero kwam ben ik binnen een week van 2 fora afgeschopt, vanwege mijn verhaal "Koloniaal erfgoed" (te vindn op mijn site) dat werd niet gevreten. Na verloop van tijd gaan figuren van een bepaald slag altijd sijken, dat zijn de bekrompen en intolerante geesten die zelf geen hout van dit leven terecht brengen, wat zich uit in geklaag, gebrontak en gekatsjouw. Als ze vroeg oud en versleten zijn lullen ze alleen nog maar over het weer en de aanbiedingen in de plaatselijke supermarkt, en natuurlijk over anderen, waar niets van deugt. Ik heb helaas geen tijd om nieuwe verhaaltjes te schrijven, hoewel ik bergen materiaal heb. Ik heb me trouwens voorgenomen in de naaste toekomst te gaan schrijven, maar dan wel in Nederland, want daar is het makkelijker om aan referentiemateriaal te komen. En dan jaarlijks op vakantie in Indonesia.

NB Weet je al dat de vertrekhal van het vliegveld Polonia te Medan is afgebrand ?

Gruces

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

Dus gewoon doorgaan met hetgeen waar je goed in bent. Emoticon: Smile

P.S. Dat van Medan heb ik gehoord/gelezen... Ik heb ook een gerucht gehoord dat er gepoogd is een Adam kist te kapen die JKTYOG vloog... 1 passagier zou hierbij zijn omgekomen... kan er (nog) niets van terugvinden... weet jij hier iets van?

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Daar heb ik weer niets over gehoord. maar er gebeurd dagelijks iets in het luchtvaartwezen, wat in NL grote paniek zou veroorzaken. Nog niet zolang geleden lanndde er een vliegtuig op het oude vliegveld van Padang omdat er eentje in zn HP'tje zat te kletsen werd de verbinding verstoord. Na 8 minuten steeg het vliegtuig op en gingen ze naar het nieuwe vliegveld. Leuk toch Emoticon: Blush

Gruces

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

On 11-03-2006 03:15 londoh wrote:
Ik vermoed dat ik binnen twee weken weer naar de Molukken ga, misschien ook nog naar Papua, ik ben een beetje aan het plannen. Vanwege mijn aanstaande afscheid van dit land wil ik nog alle plekken zien waar ik zo vaak over heb leggen mijmeren.

Hey Lon hoe lang heb je in Indo gezeten als je terugkeert naar "de Gazastrook van West Europa" (Amsterdam)?? Je weet toch dat je naar een fatsoenlijk AOW kan fluiten als je meer dan 10 jaar in het buitenland hebt gezeten??

Trouwen Erwin, beŽindigd is met een T. Dus niet zo intellectueel lopen doen als je er zelf ook niets van snapt Emoticon: Wink

Gracias. Sama sama

alfred
User
User icon of alfred
spacer line

Dag Mas Rob,

Dank voor je genuanceerde reactie...ook ik moet hand in eigen boezem steken...verwar mijn eigen allergie voor meligheid en sarcasme soms met wezenlijke ergernis aan onsmakelijkheden...vind verder dat het geen kwaad moet kunnen elkaar te wijzen op wansmaak als na het verdrinken van twee mensen hun dood een bron van "viezigheid"- en "sperma afspoelen"-humor wordt...meer wou ik met mijn post eigenlijk niet beweren...en lees deze topic nog maar eens door, het op de man spelen gebeurt vooral door hen die mij hetzelfde verwijten...jammer...ik zal vanaf nu deze zaak met rust laten...inderdaad met naÔeve toeristenvraagjes en opmerkingen terugkomen...blijven genieten van de substantiŽle bijdragen van bijvoorbeeld londoh...en mij het recht voorbehouden om als dat nodig is te vragen om enig fatsoen als daar gerede aanleiding toe is...namaste, namaste

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Een vraag :
Toen ik dese woordjes ging typen (in typen ?) zit ik voor mijn PC of achter mijn PC te "werken" ?
Een Indonesier (?) zou niet zeggen werken achter of voor de PC .
Maar met de PC.of met gebruik van = pakai PC
(met = dengan) .
terima kasih.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 11-03-2006 10:20 kiwimave wrote:

...

Hey Lon hoe lang heb je in Indo gezeten als je terugkeert naar "de Gazastrook van West Europa" (Amsterdam)?? Je weet toch dat je naar een fatsoenlijk AOW kan fluiten als je meer dan 10 jaar in het buitenland hebt gezeten??

Hi Dok, Emoticon: Shiny

Inmiddels meer dan 16 jaar, maar ben in die 16 jaar vaak in NL geweest, echter nooit meer voor langere tijd, dat is wat bij mij op het program staat. Daar zijn meerdere redenen voor. Ik ga vanaf juni voor onbepaalde tijd terug, maar niet definitief. Ik wil eens kijken hoe dat gaat, ik heb in ieder geval genoeg te doen daar. Ik vrees echter dat ik na al die tijd moeilijk zal kunnen wennen aan dat opgefokte zooitje daaro. Aan mijn AOW heb ik nog geen seconde gedacht, ik kan me niet voorstellen dat ik met werken stop, want dan heb ik niets te doen. Mijn hobbies zijn al jaren mijn werk geworden. Ik vind geraniums echter wel mooie planten en ook niet zo moeilijk, misschien alvast wat stekkies vragen hier en daar.

Als je in de Gazastrook bent geboren merk je niet wat voor bende het is, is me trouwens nooit opgevallen, buiten Amsterdam krijg ik altijd een beklemmend gevoel. Almere, Utrecht vind ik allemaal heel eng

Gruces

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

open new topic | reply to this topic | newest topics | active topics | login

84,091,012 topic views - 240,018 posts - 13,725 topics - 32,672 members - last post @ 08-08-2020 07:07 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

137,170,424 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com