indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Ans H
User
spacer line

Hallo, volgende week ga ik via Jakarta naar Sulawesi. Aan mijn dochter gevraagd Malariapillen te kopen, (zij woont in Jakarta) Dit was dus een onmogelijke vraag. Ze zijn niet tekoop.

Zijn er mensen met ervaring die zonder deze pilletjes naar Sulawesi zijn gegaan????

Hoe doen andere Indonesiers die naar Sulawesi gaan en hoe overleven de Sulawesiers???

groetjes Ans

diederick
User
User icon of diederick
spacer line

Waarom koop je die pillen gewoon niet in Nederland? Elke apotheek heeft ze. Meer informatie is te vinden op www.travelclinic.nl of bij je lokale GG&GD. Uitgebreide informatie (in Engels) bijv. op http://www.rph.wa.gov.au/labs/(...)ia/prophylaxis.html. Malarone is nu het nieuwe middel. Ik kan me overigens niet voorstellen dat malariatabletten niet te koop zijn in Jakarta. Ik ben wel eens zonder tabletten naar malariagebieden gegaan, maar het blijft heel riskant (zie de discussie onder enge spinnen). Huidbedekkende kleding dragen bij schemering en je goed insmeren met Deet doet al wonderen, en veel spuiten met muskietenspray.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Ans,

Ik ben een week op Sulawesi geweest en ben niet eens gestoken. Echter, dat is geen garantie, want ik schijn een uitzondering te zijn (geloof ik ook graag trouwens). Naar mijn weten kun je in IndonesiŽ bij de meeste apotek in de steden malaria-remmende producten kopen. De naam ervan weet ik niet.

Makassi
User
User icon of Makassi
spacer line

Hallo Ans,

Ik ben al drie keer in Sulawesi geweest en ik gebruik helemaal geen malariapillen. Ik koop daar een flesje AUTAN, rose met een lekker geurtje en ik heb nergens geen last van muggen. Natuurlijk is dit geen garantie, maar de kans dat een mug met malaria jou steekt is dermate klein, dat ik de bijwerkingen van malariapillen gevaarlijker vind.

Voor de rest wens ik je een hele fijne tijd daar. Waar ga je overal heen?

Pardi
User
spacer line

De apotheek op Pasar Baru in Jakarta verkoopt malaria tab, diverse soorten. Als je ze daar niet kunt krijgen dan zijn ze uitverkocht, dan verwijzen ze wel wel naar een andere. Ik begrijp dat fam van je ze voor je moet kopen. Apotheek Titi MURNI Jl. Kramat Raya no 128 Telp 3909682 is ook een goed adres voor echte medicijnen. Er zijn veel valse pillen in omloop in Indonesia/Jakarta.

Groet Pardi

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

78,769,833 topic views - 236,129 posts - 13,703 topics - 27,403 members - last post @ 20-01-2020 13:12 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

128,499,440 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com