indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

De Indische Oceaan is niet te vergelijken met de Noordzee, daar mag ook wel eens voor gewaarschuwd worden op deze site! Regelmatige komen er (ook Nederlandse) touristen om in Indonesie om als gevolg van verdrinking.Volgens mij is de kans dat je daar verdrinkt als tourist nog velen malen groter dan als gevolg van een terrroristische aanslag. Nu weer twee mensen overleden in Bali getuige onderstaand artikel uit de Volkskrant van vandaag:

Twee Nederlanders verdronken op Bali
ANP

JAKARTA - In de stad Denpasar op het Indonesische vakantie-eiland Bali zijn naar nu pas bekend is geworden zaterdag twee Nederlandse toeristen verdronken bij de toeristische trekpleister Kuta Beach. De 61-jarige Nederlandse man en zijn 81-jarige reisgenote werden tijdens het zwemmen bij Kuta Beach verrast door de sterke zeestroming. De lichamen werden later op de dag teruggevonden.

De Indonesische autoriteiten wachten nog op de aankomst van de nabestaanden die naar verwachting de twee lichamen naar Nederland zullen halen om daar begraven te worden. Het Nederlandse consulaat in Densapar zal in samenwerking met de Indonesische politie de repatriëring van beide slachtoffers coördineren. De Nederlandse toeristen logeerden in het Bali Garden Kuta-hotel in Denpasar.

Gracias. Sama sama

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Ja wat wil je Kimi,

een man van 61 en ze vriendin van 81, die gingen zich natuurlijk, totaal verzwakt na een wippie, baaien om de viezigheid dr af te spoelen. Mooie dood toch, het sperma kleefde er nog an Emoticon: Shiny

Gruces

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Dus dat geldt voor alle bekende stranden waar veel nederlanders komen zoals Pelabuhan Ratu(wijnkoopsbaai) ,Pangandaran etc .en dat strandje in de buurt van Yogya.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

Die hele Indische oceaan is gewoon berucht om z'n sterke onderstroom... je merkt het al wanneer je half in het water staat wat voor krachten er aan je kunnen trekken... aangezien baywatch maar minimaal aanwezig is telt een gewaarschuwd mens voor 2... heb trouwens liever een zwembadje van het hotel met veel chloor dan die zoute zee...

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

EdwinJ
User
spacer line

Londoh,

Waarom zo een vreemde reactie op een serieus en triest bericht dat Kiwimawe schreef.
Slaat toch helemaal nergens op hoe je daarop reageert. Beetje fatsoen is wel gepast.
We kunnen er natuurlijk wel overheen lezen maar je komt er helaas vanzelf langs als je de hele discussie leest.

Edwin

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Amai, bijna naamgenoot. Zo ernstig Emoticon: Yawn ! Heb jij nu helemaal geen gevoel voor humor? Als een forum alleen maar bezocht werd door mensen als jij, zou het hier een doodsaaie boel worden. Emoticon: Shut up!
Londoh, keep up the good work. Emoticon: Laugh out loud

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

EdwinJ
User
spacer line

Ik heb heel veel gevoel voor humor maar humor kent zijn grenzen natuurlijk. Blijkbaar liggen die grenzen bij de één wat verder dan bij de ander.

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 09-03-2006 08:26 EdwinJ wrote:
Londoh,

Waarom zo een vreemde reactie op een serieus en triest bericht dat Kiwimawe schreef.

Als men (te) lang op Java verblijft wordt men automatisch vreemd (aneh) de mensen (mannen) gaan hiero ook lachend, met kreteks in de mondhoek effies iemand begraven. Het is een onderdeel van het leven dat nog dichtbij staat. Een prima houding waar ik een groot voorstander van ben. Ik ben niet van plan om met uitzonderingen (noem ik sijkerts) rekening te houden. Afijn neem het maar met de moderator op, misschien krijg ik een poosje vrij Emoticon: Shiny

Gruces

EdwinJ
User
spacer line

On 09-03-2006 09:18 londoh wrote:

Als men (te) lang op Java verblijft wordt men automatisch vreemd

Precies, je zegt het zelf al. Emoticon: Bye bye

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

We kunnen Lon's verhaal gaan relativeren...

Duik in zee fataal voor twee mannen

JAKARTA, donderdag
Een zonvakantie op Bali is voor twee Nederlandse stellen uitgelopen op een ramp. De mannen lieten hun echtgenotes achter voor een duik in zee en verdronken beiden.

Aldus de Telegrof van vandaag... RIP Emoticon:

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Nou dat ruimt lekker op, in 1 week 4 Balilovers minder. Misschien hebben ze wel tips gehad op dit forum Emoticon: Shiny Wellicht een gat in de markt. Compleet verzorgde 14-daagse reis naar Bali (inclusief crematie). Emoticon: Nice Kan je nog korting op je reisverzekering ook krijgen, hoeven ze die lijken niet terug te halen, scheelt toch weer

Gruces

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

Nee Lon... is hetzelfde verhaal... 2 echtparen op vakantie waarvan beide mannen zijn verdronken... en de vrouwen op het strand zaten.

EdwinJ
User
spacer line

Ik wil voorstellen dat Londoh als eerste deze reis boekt! Emoticon: Smile

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Ayam sori knul, ik ben een fervente Bali-hater. Ripperseiland Emoticon: Bye bye Zelfs gratis niet.. liever in Java onder de pohon kemboja

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 09-03-2006 12:35 Richy wrote:
... 2 echtparen op vakantie waarvan beide mannen zijn verdronken... en de vrouwen op het strand zaten.

Hi Rich, Zaten die wijven natuurlijk achter, die leggen nu, bij wijze van voorschot op de verzekeringsgelden, met kleinbesneden Bali gigolo's te rotzooien en gillen het uit. Leuk verhaal, heb je er meer Emoticon: Shiny

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

Het drama speelde zich afgelopen weekeinde af bij de populaire badplaats Kuta. Volgens de plaatselijke autoriteiten zijn de slachtoffers, respectievelijk 61 en 81 jaar oud, tijdens het zwemmen waarschijnlijk verrast door de sterke onderstroom.
De omgekomen vakantiegangers en hun partners maakten op het Indonesische vakantie- eiland deel uit van een groter reisgezelschap uit ons land. De lichamen van de slachtoffers worden in de loop van de dag gerepatrieerd.

Alle sarcasme op een stokje... is het best triest natuurlijk... ik zie me al een overbevolkt strand voor van alle lokalen waar jouw partner uit het water wordt gesleurd... ohw niet te vergeten is "Saksi Mati" inmiddels ook al aanwezig om even een close up van de net gedregde slachtoffers te maken en vervolgens de nabestaanden te filmen... al die emoties moet het weer goed doen voor 1 uitzending.

spacer line  

Londoh = beetje verward misschien?

matur suksama

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

“HO HO ,Albert”, sorry wij hebben afgesproken hier niet op de man te spelen.
Alleen berichten die met inhoud te maken heeft kan je mee komen.
Als je rancune hebt, en je bent er niet mee eens, dan gaat het niet hier verzieken, door dat je met hem niet eens bent, om zijn uitlatingen.
Een vogel zingt zoals die gebekt is, en dat is een natuur element van ieder mens. Emoticon: Eerie
Een uitlaat klep die met inhoud een mening heeft, die eerlijk zijn, en niet zoals de huidige politiekers doen, er om heen draaien.
NIET Emoticon: Frustrated
Als het je niet bevalt lees het, en reageer dan niet , en als je er NIET tegen kan niet lezen, is mijn advies. Emoticon: Worship

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Albert H
User
User icon of Albert H
spacer line

Eigenlijk een beetje eigen schuld.
Mensen gaan zwemmen in gebieden waar of geen strandwacht is of, nog erger, notabene in een gebied waar de vlaggen staan met het bekende doodshoofd.

Diverse malen meegemaakt dat ze juist uit zo'n gebied mensen moeten redden.

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

Inde topic: "studeren in Surabaya" antwoordde Londoh op een posting van Ruud Zevenhoven met : ".......Ze moesten de beul op je af sturen om die apekloten van je dr af te hakken en ze daarna op laten voeren aan de buaya putih in de Kali Brantas die is gek van dat soort onsmakelijke prakkies."

Dit vind ik ook op de man spelen, en niet te flauw ook. Maar dan hoor je die Zieleffe niet. Duidelijk behept met een grote portie selectieve verontwaardiging deze man.

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

On 26-03-2006 05:33 sapolidi wrote:
Inde topic: "studeren in Surabaya" antwoordde Londoh op een posting van Ruud Zevenhoven met : ".......Ze moesten de beul op je af sturen om die apekloten van je dr af te hakken en ze daarna op laten voeren aan de buaya putih in de Kali Brantas die is gek van dat soort onsmakelijke prakkies."

Dit vind ik ook op de man spelen, en niet te flauw ook. Maar dan hoor je die Zieleffe niet. Duidelijk behept met een grote portie selectieve verontwaardiging deze man.

Toen ik een stukje plaatste over het feit dat een man was gearresteerd omdat hij de preken in de moskee vertaalde in het Bahasa Indonesisch.
Beschuldigde Londoh mij ook van, van alles en nog wat.
En ook toen hoorde ik Zieleffe niet.
Ik vind het gewoon kinderachtig en rond uit onbeschoft zoals die persoon (Londoh) van tijd tot tijd op stukjes reageert.
Waarschijnlijk ging een koop van zijn muntjes of antiek niet door en moest hij zich afreageren in het forum.
Wie weet woont die Zieleffe ook in Solo ..........................

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ik zal het nog een keer uitleggen in de hoop dat u het wilt begrijpen.
Hoe meer je er op reageert, hoe erger het wordt.
Zal ik u een geheim verklappen, om een voorbeeld te geven.
Een politieker wordt in de pers beschuldigd van iets.
Hij kan twee dingen gaan doen, het ontkennen, en dan krijgt hij, de hele pers over zich heen.
Of toegeven dan is de interessantheid van die persoon weg.
Dan is het niet meer actueel voor de pers, en wordt er niet meer over geschreven.
Dat is de keuze die deze persoon maken kan, ondanks dat zij of hij niets gedaan heeft of net dicht bij de waarheid zat.
De keuze is aan u, als u zo dom wilt zijn, om hem elke keer daarop te gaan aanspreken, en dan te reageren, dan moet u het zelf weten.
Ik stoor mij eigen er niet aan, hij pakt mij ook wel eens, met een uiting van zijn mannier van zijn schrijf taal, dat is zijn recht Artikel 1 (Artikel 7 dan) van de grond wet
Ik heb totaal geen band met hem, of wat dan ook .
Ik ken hem alleen van deze site.
Ik woon niet in Solo, of Amsterdam. Emoticon: Talk to the hand
Ik ben een mens die realist karakter heeft, en niet dom is om te mensen te gaan bestrijden.
Want als er iets dom is, dan is dat wel, u zag het hoe het afgestraft wordt, door bijna iedereen.
VVD reclame spotjes over de P.v/d.A keert tegen hen.
Dit is het laatste van wat ik hier over schrijf, en vraag u deze site niet te verpesten door te gaan bestrijden. Ieder mens heeft wel iets Positiefs, en of negatiefs in zich????? Emoticon: Smile

Google

GrondwetArtikel 7. Niemand heeft voorafgaand verlof nodig om door de drukpers gedachten of gevoelens ... Grondwet; Kieswet · Universele verklaring vd rechten vd mens.

Oke bedankt kiwimave ik had het eerst moeten opzoeken en die inburgering is voltooid

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

On 26-03-2006 13:49 zieleffe wrote:
Ik zal het nog een keer uitleggen in de hoop dat u het wilt begrijpen.
...Ik stoor mij eigen er niet aan, hij pakt mij ook wel eens, met een uiting van zijn mannier van zijn schrijf taal, dat is zijn recht Artikel 1 van de grond wet...

Dat is dus NIET artikel 1 van de grondwet Zieleffe, maar artikel 7. Wie helpt jouw vriendin/vrouw bij het leren voor het inburgeringsexamen?

Voor de rest bemoei ik me niet met dit woordgemeen Emoticon: Wink

Gracias. Sama sama

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Ben afgelopen week nog op de strandjes bij Yogya geweest, niet Paris (Parangtritis), want dat is de meest ranzige van alle stranden daar. Baron ligt er nog wat beter bij, maar hoe verder weg, hoe schoner ze worden. Maar goed, ook daar is duidelijk aangegeven vooral NIET te gaan mandi-en en zwemmen, omdat het levensgevaarlijk is. Ook in het Engels trouwens, hoewel de borden wel een nieuw laagje verf nodig hebben na een paar jaar op het strand te hebben gestaan.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Er bestaat een mythe in Panangdaran als je iets groen aan hebt dan trekt die goede zeemeermin, een engeltje, je de Oceaan in, en je verdrinkt.
Je ziet daar wel veel strandgangers maar weinig in het water.
Er staan daar ook sterke stromingen die je mee sleurt die zee in
Het feit is, eerst goed kijken wat je ziet, en je omgeving goed door gronden, en dan pas je plan trekken.
En natuurlijk de plaatselijke borden lezen .
Het is dan ook dat je als zo’n bord ziet, en het niet meer te lezen is dit altijd vermelden in je Hotel.
Met een beetje druk om het gevaar goed onder de aandacht willen brengen, moet je durf hebben om de hotel eigenaar mede verantwoordelijk te stellen.
Meestal lacht men het weg, maar met een beetje emotionele mannier, geeft wel indruk.
Het kan dan zijn dat ze het weg wuiven, maar je hebt het gevoel dat je er wat aan gedaan hebt.
Ondanks dat het lijkt te vergeefs de klacht te hebben geplaats.
Passief toe kijken is ook medeplichtig zijn voor wat andere af laten weten.
Zo begint er een betere wereld te worden gevormd beetje voor beetje Emoticon: Laugh out loud

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,937,086 topic views - 234,973 posts - 13,697 topics - 25,709 members - last post @ 17-11-2019 00:10 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,784,425 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com