indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Per 8 Maret as

Jakarta - Kupang (via Surabaya)
Jogjakarta - Surabaya
Semarang - Surabaya
Denpasar - Surabaya
Denpasar - Kupang

Per 24 Maret as

Surabaya - Menado
Jakarta - Ternate (via Menado)

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Sriwijaya?? Is dat niet die maatschappij met de alleroudste grafkisten van heel Indonesie??

(zegt de grootaandeelhouder AdamAir ) Emoticon: Shiny

Gracias. Sama sama

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Ik heb er in verleden jaar eentje gezeten die was echt antiek dus dat was genieten vor Ome Lon. Je mag wel oppassen dat je zodirekt niet in aanvaring komt met onze luchtvaartdeskundoloog de heer R. Leeftijd van een vliegtuig zegt niet alles. Ik heb de afgelopen maanden 6 keer met Sriwijaya gevlogen en kan hier nog steeds berichtjes neerzetten (dat karretje zien jullie toch niet) Overigens was er nog heel wat te doen vanwege die groentenkist van Adam die illegaal van Sumba naar Makassar was gevlogen, zonder de deskundigen gelegenheid te geven om te onderzoeken waarom dat ding 3,5 uur zonder radio of radar over Indonesia had gevlogen. Hadden zeker wat te verbergen om jouw dividend veilig te stellen Emoticon: Shiny

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

Lon,

Was eigenlijk wel benieuwd hoe hoog die Adam zaak nu wordt opgespeeld... of verdwijnt het weer in de doofpot/ vergeethoekje zoals vaak/altijd het geval is. Is het nu werkelijk waar dat die kist nadat hij op Sumba geland is is "omgedraaid" en doorgevlogen na zijn/ haar eindbestemming (goed, nadat er wat bandjes waren verwisseld)? Of waren de authoriteiten al ter plaatse en hebben ze dat ding "geground"? In ieder geval behoorlijk knudde van die heren voorin om 3,5 uur later met low fuel in Sumba uit te komen... dan ben je pas echt amateuristisch bezig... mijn enthousiasme die ik had voor Adam Air wordt opeens een stuk minder.

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Hi Rich,

Ik had het artikel nog, want ik had er zoals een echte inlander betaamd mijn vieze kleren in verpakt. Soms denk ik: zou ik ooit nog in NL kunnen wonen zonder as compleet gestoord te worden aangezien. Overigens heb ik er weinig meer van vernomen, ik heb echter de laatste weken nauwelijks kranten gelezen. Het is zo dat de volgende dag de piloot rustig met het vliegtuig zonder "flight approval" van Sumba (geen Sumbawa) naar Makassar is gevlogen, zonder dat er onderzoek is kunnen doen. De passagiers waren eerder met 2 Trigana ATR-42 naar Makassar verplaatst. De licensie van de piloot is onmiddelijk ingetrokken. Volgens de direktur komunikasi van Adam Air was er wel een flight approval, zoiets is natuurlijk heel goed mogelijk in Indonesia, Adam Air had daar logischerwijze natuurlijk heel wat centjes voor over. Amateuristisch ? Als niets werkt en je kan door alle bewolking heen nog Sumba bereiken en op een te korte landingsbaan landen Emoticon: Confused Emoticon: Confused Ik heb nog nooit met Adam gevlogen, sinds kort vliegen ze ook vanaf Solo naar Jakarta, maar ik kies voor Sriwijaya gezien de gunstige vertrektijd en natuurlijk de kans om in de oudste Boeing 737 ter wereld te vliegen en een lange neus naar de grootaandeelhouder AA te maken (voor de spiegel in de plee)

Gruces

http://www.mediaindo.co.id/berita.asp?id=90656

Uit deze blijkt ong. hoe de "flight approval" is afgegeven

http://www.hariansib.com/index(...)iew&id=1331&Itemid=2

Overiegns zou ik zoiets ook gedaan hebebn als ik een vliegmaatschappijte in Indo had Emoticon: Shiny

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 03-03-2006 15:19 kiwimave wrote:
Sriwijaya?? Is dat niet die maatschappij met de alleroudste grafkisten van heel Indonesie??

(zegt de grootaandeelhouder AdamAir ) Emoticon: Shiny

Hi Kimi,

Had je deze van Adam allis geprobeerd ?

PK-KKF bouwjaar 1980 in 2004 in dienst gesteld Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

goyang2
User
User icon of goyang2
spacer line

Hi Lon,

Je melde een keer iets in de trent dat je de kisten en de staat ed; info vlieguren etc opzoekt voor je gaat vliegen. Ik neem aan dat deze info op een of andere site staat, de site van de maatschappij?

Als de websites vaak al niet deugen dan zal de info op de sites mbt vlieguren ed ook wel niet up to date zijn.

Waar speur je die info...?

Enfin, jou en Richie kennende zullen jullie de info wel van de piloten zelf krijgen Emoticon: Shiny

Biak: B-ilang I-ngat A-kan K-embali

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

On 04-03-2006 02:31 londoh wrote:

...

Hi Kimi,

PK-KKF bouwjaar 1980 in 2004 in dienst gesteld

Adamair heeft ook nog een paar 737-200 grafkisten (waarmee ze op die routes vliegen waarbij de concurrentie evenzo met een 737-200 vliegt zoals CGK-Pontianak, slim hoor Emoticon: Bye bye ), die toestellen kunnen ze waarschijnlijk over een paar jaar nog wel kunnen slijten bij Srijiwaya, Top Air of Merpati. Maar ze hebben tenminste wel ziekte-inzicht, binnen een paar jaar kopen ze 30 gloednieuwe Airbus 320s. Daar kunnen maatschappijen als Sriwijaya alleen maar een natte droom van krijgen op dit moment.

Gracias. Sama sama

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 04-03-2006 09:33 kiwimave wrote:

...

Adamair heeft ook nog een paar 737-200 grafkisten (waarmee ze op die routes vliegen waarbij de concurrentie evenzo met een 737-200 vliegt zoals CGK-Pontianak, slim hoor Emoticon: Bye bye ), die toestellen kunnen ze waarschijnlijk over een paar jaar nog wel kunnen slijten bij Srijiwaya, Top Air of Merpati. Maar ze hebben tenminste wel ziekte-inzicht, binnen een paar jaar kopen ze 30 gloednieuwe Airbus 320s. Daar kunnen maatschappijen als Sriwijaya alleen maar een natte droom van krijgen op dit moment.

Aldus een echte fan die zich in zijn vliegende kruis voelt getast Emoticon: Laugh out loud

balangan
User
spacer line

Wacht nog steeds op een rechtstreekse verbinding van Bali naar Bandung.
Iemand een idee of die er komt of misschien al is?

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Nog niet nee. Gelukkig is er tegenwoordig wel 3x/week een rechtstreekse vlucht van Bandung naar Jogja, met Merpati. Kosten: 230rb.

Aan het tijdperk dat er alleen met de grafkisten van Kalstar (voor 450rb) werd gevlogen tussen deze steden komt hiermee gelukkig ten einde.

Gracias. Sama sama

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

On 04-03-2006 02:09 londoh wrote:
Amateuristisch ? Als niets werkt en je kan door alle bewolking heen nog Sumba bereiken en op een te korte landingsbaan landen Emoticon: Confused Emoticon: Confused

Goed... tot zover niet amateuristisch... ze hebben een landingsbaan gehaald en iedereen kan het navertellen. Feit blijft echter dat ze naar Makassar moesten en in Sumba (dat ligt toch wel een stukje uit elkaar) zijn uitgekomen na 3,5 uur (rond)vliegen. Waarom hebben ze die kist niet op bijv. Bali neergezet. Men doet vookomen alsof alle instrumenten zijn uitgevallen maar er zijn ook "standby" instrumenten aanwezig (onafhankelijk systeem) die ervoor dienen dat wanneer alles op zwart staat je toch nog op je bestemming aankomt. Daarvoor zijn de heren voorin getraind om met dit soort situaties om te gaan en de vraag blijft dus of zij dit wel kunnen. Maar goed SOP's (Standard Operations Procedures) waar het in de luchtvaart allemaal om draait is nog een vaag begrip in Indonesie. Verder klinkt het mij erg vreemd in de oren dat een kist na een incident al een dag later wordt weggevlogen (ook al is het maar een ferry-vlucht)... en zo zijn er nog tig zaken die er voor mijn gevoel niet kloppen. Maar ik ken de feiten ook niet allemaal en daarom zal ik maar verder mijn Emoticon: Shut up! dichthouden.

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

On 04-03-2006 02:31 londoh wrote:

PK-KKF bouwjaar 1980 in 2004 in dienst gesteld Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Fijne kist mocht mij ook gelukkig prijzen om er laatst aan boord te stappen. Stessen deden ter vermaak nog een quiz (als inflight entertainment) vlak voor de landing waarmee er leuke dingetjes mee gewonnen konden worden. Heb er nog de hoofdprijs mee in de wacht gesleept door de safety demonstration voorin de cabine na te spelen... jammer genoeg was de hoofdprijs geen gratis ticket maar een echte Adam Air tas Emoticon: Puh!

Kan trouwens weer een likje verf gebruiken... en jammer van al die repairs onder zijn buik...

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 04-03-2006 03:15 goyang2 wrote:
Hi Lon,

Je melde een keer iets in de trent dat je de kisten en de staat ed; info vlieguren etc opzoekt voor je gaat vliegen. Ik neem aan dat deze info op een of andere site staat, de site van de maatschappij?

Hi Paul,

Door de contacten met Richy heb ik gezien dat het op het internet sterft van de "planespotters" sites. Als ik tegenwoordig vlieg ga ik achteraf altijd even kijken in wat voor "grafkist" ik gevlogen heb, daarvoor noteer ik de registratie die oa op de vleugels staat en google daarmee, je staat er versteld van wat voor gegevens je tegenkomt. Probeer maar eens met de genoemde Adamair sinaasappelkist PK-KKF

Gruces

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Hi Richy,
Op Bali neerzeten, daar is het toch druk en ze hadden geen navigatieinstrumenten, het was ook behoorlijk bewolkt die dag, want regenseizoen Ook stel je voor dat er net een andere landt ( PanAm-KLM Tenerife effect).

Jij stelt jezelf vragen, ik lees het als een cowboy verhaal dat kan allemaal in Indonesia. Je kan wel allemaal "westerse" regeltjes gaan toepassen, maar dit is het wilde Oosten waar het Westen maar al te graag zijn overtollige vliegtuigen, die in het Westen niet mogen vliegen, dumpt. Ze kunnen ook nog een zooitje slooponderdelen kwijt, vette winst toch.

Stel je eens voor dat het vliegtuig in het luchtruim van Singapore was terecht gekomen, meteen een stelletje straaljagers dr op af, geen reaksi nog even waarschuwen en dan paf,paf, paf, dat had een gigantisch schandaal geworden. Al met al een smulverhaal.

Gruces

sandy
User
spacer line

Hallo Londoh
Doet de Sriwijaya air de vlucht Surabaya -Manado dagelijks of alleen maar de 24 Maart as.? Weet je misschien ook de tarief hiervan .
Groetjes en bedankt

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Hi Sandy,

Ik weet niet meer dan ik heb bericht, het geschrevene pikte ik op uit een advertentie van hun. Ik zal me melden als er meer bekend is.

Gruces

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

On 05-03-2006 02:36 londoh wrote:
Probeer maar eens met de genoemde Adamair sinaasappelkist PK-KKF

Dan zie je dat die kist 26 jaar geleden zijn eerste levensdagen hier mocht slijten in het koude Noorden... meeste passagiers zal het geen ene ruk uitmaken waar dit ding vandaan komt... maar zelf vind ik het altijd wel leuk om te bekijken... en nee... ik ben echt geen spotter.

Wat betreft het Adam Air incident ben ik het ermee eens dat dit een compleet andere wereld is... alleen zal men zich daar snel andere manieren (dmv trainingen) moeten aanleren om het veiligheidsniveau te kunnen garanderen. Het wordt steeds drukker in de lucht boven Indonesie en de kans dat het een keer goed mis zal gaan wordt alleen maar groter... en aan "inshallah" heb je op dat moment weinig. Ik ken de verdere harde feiten niet dus ik zal verder geen suggesties doen... verhalen uit de krant zijn verder ook niet de betrouwbaarste.

P.S. "Scrambling" door militaire vliegtuigen gebeurd in Nederland zelfs op maandelijkse basis. Lees je niet eens meer in de krant. Het neerschieten van een burgertoestel zal daarbij wel de laatste optie zijn (al hebben de Russen daar een andere mening over toen ze een Korean neerhaalden). Men zal eerst ernaast vliegen en proberen contact via de frequentie te zoeken. Mocht dit geen oplossing bieden dan kunnen er signalen gegeven worden door te schommelen met de vleugels en bijv. het neerlaten van het landingsgestel om duidelijk te maken dat er geland moet worden. Zouden de heren van Adam Air ook van op de hoogte moeten zijn al moet ik voorzichtig zijn wat ik zeg Emoticon: Yes!

spacer line  

Vliegt dat kissie ook van Bali naar Manado...of heb ik wat gemist Emoticon: Wink

Live life to the max.......

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Nu we toch bezig zijn....Heeft er iemand nog foto's van de fantastische airport van Ende??? Het beton van de gemiddelde Waalse autoweg is er niets bij. Fantastisch gewoon.

Ende is gewoon een van de bestemmingen waar ik zeker nog eens naar toe wil, al is het maar voor het vliegveldje daar.. Emoticon: Shiny

Bijschrift: "In Ende, Flores, the runway doubles as a road and playground, a siren being sounded before take-offs and landings. On the platform is a Pelita Air Fokker Fellowship, PK-PJL"

FF een vraagje trouwens voor de luchtvaartprofessoren: Bestaat Bouraq eigenlijk nog?? Ik zie op de verslaafdensite http://www.airfleets.net dat ze 5 van de 7 toestellen binnen hebben staan... Emoticon: Nooo

Gracias. Sama sama

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

Recent durf ik het niet te zeggen misschien dat Lon het weet,

In 2005 moeten ze nog geopereerd hebben met 12 kisten (hoeveel er daadwerkelijk vlogen staat er niet bij Emoticon: Smile ) Bedrijfje van de familie Sumendap dat opgestart is in 1970 en codeshares uitvoert met Pelita en zelfs Silk Air. Bouraq heeft nog een dochterbedrijf (100%) dat opereert onder de naam Bali Air en die heb ik zelf wel met regelmaat gezien op JKT-DPS.

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Hi Kimi,

Ik ben ooit eens op die Airport geweest op weg naar Kupang, kan me herinneren dat ie klein was, maar ik was toen nog een groentje in Indonesia en alles was nieuw voor mij. Inmiddels heb ik van 29 luchthavens in Indonesia gebruik mogen maken, sommigen zijn niet meer dan een saai vliegveld anderen vergeet je nooit meer. Ik was op weg naar Ternate onverwacht (masalah teknis) op Juanda - Surabaya en vielen mij de vele soorten reigers op die daar te zien zijn. Op vele luchthaventjes in Oost Indonesia wordt die sirene gebruikt. Het meest nodig was dat op het vliegveldje op Serui, alle Papua's lopen uit om het vliegtuigje te zien opstijgen en landen, echt druk daar. De landingsbaan is verhard, maar geen aspal. En dan het houten stations gebouwtje, de angkot die als taxi de pssagiers opwachten, zeer charmant allemaal. Ende had al een stenen stationsgebouw. Overigens loeit de sirene ook op het vliegveld Mokmer (Frans Kasiepo) te Biak, een immense airport door de Japanners en Amerikanen aangelegd. Ik heb daar nog een mooie oude zwart-wit foto van, zal ik es opzoeken. Op mijn vlucht Ternate pp heb ik steeds een window seat gehad, meestal neem ik aisle of emergency, want die Indonesiers verdommen het om op te staan als je even wil pissen en moet je je langs hun en hun barang (doos) heenwurmen. Tijdens het opstijgen van Ternate zag ik ook vlak naast de landingsbaan kinderen vliegeren en kijken, sommigen hadden de handen op de oren maar de meesten niet.

Ik dacht dat Bouraq nog steeds operationeel was maar Bali Air niet meer. Bouraq had in de 90'er jaren van die leuke propellor vliegtuigen, Vickers-Viscount geloof ik. Eens van Balikpapan naar Palu gevlogen, kon niet landen, terug en ben ik een dag later maar naar Ujung Pandang gegaan. Ook eens van Menado naar Gorontalo gevlogen in zo een ding, echt heerlijk om op die manier te kunnen vliegen, maar is (bijna) verleden tijd. Ik heb gelukkig nog een verse herinnering aan een Casa 212.

Gruces

Mokmer - Biak, foto ongev. 1950

goyang2
User
User icon of goyang2
spacer line

On 06-03-2006 01:53 londoh wrote:
Overigens loeit de sirene ook op het vliegveld Mokmer (Frans Kasiepo) te Biak,

Is niet meer zo Lon, Ik heb een half jaar naast de baan gewoond in desa Ambroben. Achter Frans Kaisiepo. Dat mooie stuk asfalt wordt buiten start en landingen om gebruikt door de jeugd om te voetballen.

" rel="nofollow">

Biak: B-ilang I-ngat A-kan K-embali

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

On 06-03-2006 01:53 londoh wrote:
Bouraq had in de 90er jaren van die leuke propellor vliegtuigen, Vickers-Viscount geloof ik. Eens van Balikpapan naar Palu gevlogen, kon niet landen, terug en ben ik een dag later maar naar Ujung Pandang gegaan. Ook eens van Menado naar Gorontalo gevlogen in zo een ding, echt heerlijk om op die manier te kunnen vliegen, maar is (bijna) verleden tijd. Ik heb gelukkig nog een verse herinnering aan een Casa 212.

Even nog wat nostalgie... mocht het Emoticon: Yawn worden laat me het dan maar weten...

Bouraq opereerde met 2 typen propliners in die tijd... de Hawker Sidley en Vickers Viscount (Beiden Engelse meuk). In de jaren '90 nog steeds te bewonderen op Soekarna-Hatta

Zo'n Vickers heb ik in 2003 nog stored zien staan op Yogya... maar inmiddels is deze waarschijnlijk gerecycled tot becaks.

Overigens is er maar 1 overtreffende trap qua Propliners van die tijd en dat is de F27... Eerste types vlogen een jaar of 50 terug en tot vandaag de dag vliegen ze nog steeds in aktieve dienst in Indonesie bij Merpati, GT Air en de Indonesian Air Force.

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Hi Rich,

Ja Fokker, bij het horen van de naam krijg ik bijna trane...lamaar, gaat wel weer over. F27 lang niet meer in gezeten, hoewel ze nog vliegen. Garuda deed nog heel langde JKT - Solo route met een F28, hoewel ze die officieel niet hadden. Ik had een beetje een pleurishekel aan dit toestel, altijd gelazer met me handbagage, mn speciale koffertje paste niet in de ruimtes boven de stoelen en wilden ze altijd afpakken om tussen de gewone bagage te stoppen, moest ik weer vertellen dat ze als Indonesier toch wisten hoevel er uit bagage gejat werd, dan kon ie in de pantry. Achterin moet je niet zitten vanwege de teringherrie.Verleden jaar nog een F100 mark II van Batavia, dat vond ik een sensatie.

Gruces

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

79,021,193 topic views - 236,353 posts - 13,704 topics - 27,698 members - last post @ 29-01-2020 16:59 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

128,922,707 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com