indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

Verliesgevend Malaysia Airlines kondigt reorganisatie aan

27-02-2006

KUALA LUMPUR - Malaysia Airlines heeft maandag (27 februari) bekendgemaakt over het financiŽle jaar 2005 een verlies van 350 miljoen dollar te hebben geleden. De maatschappij wijt het verlies met name aan de met veertig procent gestegen brandstofkosten en een lagere bezettingsgraad. Als gevolg van het verlies heeft de Maleisische luchtvaartonderneming een reorganisatieplan aangekondigd.

Tot de maatregelen die worden genoemd om MAS weer winstgevend te maken behoren het verhogen van de ticketprijzen, het staken van onrendabele diensten, het terugdringen van de kosten met twintig procent en de verkoop van het hoofdkantoor in Kuala Lumpur.

Dit jaar wil Malaysia Airlines door diverse maatregelen ongeveer een miljard dollar extra aan kasreserve opbouwen. Ook wil de maatschappij de gemiddelde opbrengsten per passagiers opkrikken. In 2007 richt het plan zich op het verbeteren van de efficiŽntie en in 2008 op uitbreidingsmogelijkheden.

Bron: http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?id=12573

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

On 27-02-2006 23:25 Richy wrote:
Verliesgevend Malaysia Airlines kondigt reorganisatie aan

27-02-2006

KUALA LUMPUR - Malaysia Airlines heeft maandag (27 februari) bekendgemaakt over het financiŽle jaar 2005 een verlies van 350 miljoen dollar te hebben geleden. De maatschappij wijt het verlies met name aan de met veertig procent gestegen brandstofkosten...

Onzin natuurlijk, daar heeft iedere airline last van. Ik denk dat ze gewoon de concurrentie niet aankunnen met prijsvechters als AirAsia etc. Je kan bij MAS ook nog steeds niet online boeken, wat dat betreft lopen die gasten ook ver achter.

Dus dat zal bezuinigen worden: geen gratis alcohol meer aan boord (kunnen ze goed verantwoorden want alcohol was toch eigenlijk al haram), niet te veel andere extraatjes meer etc. Nee ik zie MAS nog eens goed afglijden in de komende jaren van de top van de wereld (met SQ en Cathay) naar een middenmootpositie. Was toch altijd al raar he, een Moslimairline die zo gastvrij was he Emoticon: Wink

Gracias. Sama sama

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Kiwi, hoezo onzin? Het is helemaal geen onzin dat het verlies onder andere te wijten is aan de gestegen brandstofkosten. Dat ze op andere vlakken niet in een eerder stadium zijn gaan reorganiseren/besparen om dit op te vangen, net zoals de KLM: dat is het um.
Groetjes, Johan

Begin de details te vergeten

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Kom Kimi, volgens mijn leg je een beetje slap te lullen hiero. Onderschat die Maleisiers niet. Die zullen MAS niet zo maar laten schieten, zijn ze veels te trots voor, ik denk eerder dat MAS Air Asia opkoopt als het evt. moet de staat zal daarvoor diep n de buidel willen tasten. Toen ze met die Proton op de markt kwamen (auto) lachte iedereen zich ook rot. Nu zie je in Malaysia meer dan 70% auto's van nationaal fabrikaat op de weg.

Gruces

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Tot de maatregelen die worden genoemd om MAS weer winstgevend te maken behoren het verhogen van de ticketprijzen

Voor een retourtje Brussel - Jkt betaal je nu al 250 euro taksen! Ik vloog de laatste jaren met Mas, maar nu zijn ze te duur geworden. Als ze winstgevend willen worden door hun tarieven te verhogen, zijn ze volgens mij verkeerd bezig.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

Het gerucht gaat dat MAS een aantal routes gaat overdragen aan AirAsia. MAS is een een eenling die voor de domestic routes het zwaar te verduren heeft met lowcosters AirAsia aan voor de international routes hebben ze te maken met concurrentie als SIA die op practisch dezelfde bestemmingen vliegt. MAS zie ik overigens niet failliet gaan.

Nog ff een verhaaltje...

"There is no question in my mind that we are facing a crisis in Malaysia Airlines," said Idris Jala, managing director of Malaysia Airlines, it was reported today.

As part of the turnaround plan, Idris pledged to cut the budget by 20 percent across the board, terminate many unprofitable routes, freeze recruitment except for front-line staff, and crack down on corruption.

66 of the airlines' international routes are unprofitable while 48 are profitable. Of its 118 domestic routes, 114 are unprofitable, he said.

Without the rescue plan, the company would likely run out of cash by April, Idris said.

Among the other measures he has in mind are cash rationing, selling assets such as the airline's main office building, a high rise in downtown Kuala Lumpur, sale and lease of aircraft and engines, increasing domestic fares, and raising fuel surcharge.

The plan summary indicates that Malaysia Airlines might reduce or cut flights to Calcutta and Ahmedabad in India, Xian in China, Chengdu in South Korea, Fukuoka in Japan and Vienna, Austria, over the next three to six months.

The airline could form code sharing and other alliances on lesser used European routes so that it can increase its flight frequencies on selected trunk routes."

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 28-02-2006 18:15 erwin wrote:

...

Voor een retourtje Brussel - Jkt betaal je nu al 250 euro taksen! Ik vloog de laatste jaren met Mas, maar nu zijn ze te duur geworden. Als ze winstgevend willen worden door hun tarieven te verhogen, zijn ze volgens mij verkeerd bezig.

Wat zijn 250 taksen ? Waarop ?Een onbegrijpelijk verhaal, volgens U te duur, in vgl met wat ? Als U goedkoop uit wil wezen: vakantie in eigen land toh Emoticon: Shiny

Gruces

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Lonnieboy dat weet je toch wel? Luchthavenbelastingen, veiligheidsbelasting, brandstoftoeslag, administratieve "fee". Allemaal leuk en aardig maar bij de ene Airline betaal je 100 euro (Emirates) en bij de andere tot 250 euro (zoals MAS, Thai en LH) terwijl je toch echt evenveel kilometers aflegt... Emoticon: Shiny

Overigens vind ik ook dat de brandstofkosten de spuigaten uitlopen. Over de afstand Amsterdam-Jakarta (11.500km) is een gemiddelde airline tegenwoordig 299 euro kwijt per persoon aan brandstof voor een retourtje Amsterdam-Jakarta *

* Airbus 330-200 gebruikt 2,6 liter kerosine/100km/passagier. Toestel=80% vol. Prijs liter kerosine=0,40 eurocent

Gracias. Sama sama

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Nee Kimietje Emoticon: Shiny is nieuw voor mij, ik heb me zelfs nooit afgevragd of daar verschil tussen zou zitten. Ik ben veels te makkelijk met geld, want betekent niets voor me, of het moet oud zijn, daarom moet ik een leven als armoezaaier in Indonesia leiden. Ik vind nooit iets duur of goedkoop, ik ga er gewoon vanuit heb ik het in me zak, is het me dat waard.

Salami

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

Die ticketbedragen relativeer ik... je kunt wel klagen over al die extra kosten die je met betalen... maar je moet het uiteindelijk toch betalen... overigens heen en weer naar Jakarta voor een bedrag van 3 eurocent per kilometer... welk ander vervoermiddel doet dat na Emoticon: Yes!

garuda
User
User icon of garuda
spacer line

ach, je kan natuurlijk ook te voet gaan....duurt langer maar wel goedkoper DAT DAN WEER WEL (Hans Teeuwen ) Emoticon: Laugh out loud en er waren genoeg gekken die liepen over de Evenaar, dus waarom wij niet? Maar of de baas daar wel zo blij mee moet zijn Emoticon: Confused
al met al, de tickets zijn gewoon duur, TENZIJ je je ticket in BELGIE besteld, scheelt wel, en je gaat met SINGAPORE AIRLINES.
maar alle belastingen etc. zijn toch al bij je ticket inbegrepen????

I AM THE MOST CRAZIEST IN THE WHOLE WIDE WORLD!!!!!

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

I AM THE MOST CRAZIEST IN THE WHOLE WIDE WORLD!!!!!

Garuda, is het niet "the most crazy" of begin je ook al op zijn Indonesisch Engels te spellen?? Emoticon: Wink

Dit kwam ik trouwens tegen bij de "terms and conditions" van Air Asia toen ik een ticket wilde boeken, ik moest eerst toestemming geven dat ik AirAsia niet verantwoordelijk houd als mijn vlucht vertraagd is als gevolg van een "act of God"

"7.2 If your flight is delayed as a result of any event outside our control such as, but not limited to:

- air traffic control
- weather
- security reasons
- airport and runway closures
- acts of God

AirAsia will not be held liable for reimbursement or compensation" Emoticon: Shiny

Gracias. Sama sama

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

De slogan van Lion : Fly is cheap Emoticon: Shiny

zieleffe
User
spacer line

Mijn Fly middel of noway
Met het verstrijken van de jaren zal je denk ik er niet aan ontkomen, wanneeer die grote Airbus A380 gaan vliegen.
De kosten willen ze binnen 10 jaar er uit hebben?, tel je dan het aantal pass rond 500 of meer?
Hoeveel zal dan de ticket prijs moeten zijn?
Och ja nu ga ik met de Duitsers proberen naar de andere kant van de wereld te komen.
Kijken,en meemaken hoe dat is na alles wat aan Asie, en klm te bieden had.
Emoticon: Devil Emoticon: Smile

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Luchthavenbelastingen, veiligheidsbelasting, brandstoftoeslag, administratieve "fee". Allemaal leuk en aardig maar bij de ene Airline betaal je 100 euro (Emirates) en bij de andere tot 250 euro (zoals MAS, Thai en LH) terwijl je toch echt evenveel kilometers aflegt...

Inderdaad, zulke zaken zitten er allemaal in. Maar de airliner bepaald zelf hoe hoog deze taksen zijn. Dus krijg je soms verschillen van meer dan honderd euro op hetzelfde trajekt.
Tegenwoordig adverteert men de vluchtprijs zonder de taksen, bv: BRU - CKG Ä 600. Als je dan wil gaan booken blijkt dat er nog Ä 250 taksen bijkomen. Ik vraag mij eigenlijk af wanneer men hier gaat ingrijpen. Ik dacht dat men altijd de nettoprijs moest adverteren. Stel je voor dat je een auto koopt, en achteraf blijkt dat je nog 21 procent BTW extra moet betalen. Te gek voor woorden.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

On 28-02-2006 21:30 kiwimave wrote:

...
...moest eerst toestemming geven dat ik AirAsia niet verantwoordelijk houd als mijn vlucht vertraagd is als gevolg van een "act of God"

Sluit mooi aan op die bidboekjes die je bij veel maatschappijen tegenkomt. Voor elke religie wel een versje... zolang ik de crew zelf ze niet zie gebruiken heb ik goede hoop op een goede landing Emoticon: Wink

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

Garuda is weer gespot in Europa... ingehuurde hadj-kist die Salzburg aandoet... ik vermoed een eenmalige aktie en dat de kist terug naar de eigenaar gaat.

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

Weer ff ontopic... stukje uit de flightinternational...

Malaysia Airlines warns of April bankruptcy if cash injection not found

Malaysia Airlines (MAS) warns it will go bankrupt in April if it does not immediately restructure its business and raise cash.

MAS says in its newly unveiled business turnaround plan that ďon its current business assumptions, course and speed, MAS will likely fail, running out of cash in April 2006.

Hele stuk is te lezen via deze link: klik hier

Met SIA als grote regioconcurrent en AirAsia die de lokale markt wegkaapt.... mag MAS wel met hele goede plannen komen... Emoticon: Nooo

twanbali
User
User icon of twanbali
spacer line

Kan iemand mij bevestigen; Ik heb gehoord via de tamtam dat Garuda deze zomer weer de lijn Amsterdam gaat openen. Emoticon: Confused

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Lijkt me vrij dom... zullen ze toch eerst de visumplicht moeten opheffen en de anti-neuk wet moeten intrekken anders krijg je die route nooit rendabel.

Gracias. Sama sama

Anbrie
User
spacer line

Bron onbekend, van m'n collega's uit Kuala Lumpur:

================
"There is no question in my mind that we are facing a crisis in Malaysia Airlines," said Idris Jala, managing director of Malaysia Airlines, it was reported today.

As part of the turnaround plan, Idris pledged to cut the budget by 20 percent across the board, terminate many unprofitable routes, freeze recruitment except for front-line staff, and crack down on corruption.

66 of the airlines' international routes are unprofitable while 48 are profitable. Of its 118 domestic routes, 114 are unprofitable, he said.

Without the rescue plan, the company would likely run out of cash by April, Idris said.
================

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 02-03-2006 10:10 twanbali wrote:
Kan iemand mij bevestigen; Ik heb gehoord via de tamtam dat Garuda deze zomer weer de lijn Amsterdam gaat openen. Emoticon: Confused

Ik kan bevestigen dat je naar de verkeerde berichten luistert, Garuda is failliet in theorie, dat wordt nooit meer iets. Echter dat gerucht dat ze weer...enz. is de wereld niet uit te helpen.

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

Malaysia Airlines verkoopt deel vloot voor kostenbesparing (klik hier)

Malaysia Airlines zoekt toenadering tot KLM (klik hier)

Had Garuda ook moeten doen...

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

82,523,977 topic views - 239,388 posts - 13,721 topics - 31,434 members - last post @ 04-06-2020 10:19 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

134,538,331 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com