indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

Volgens Kaouthar Darmoni wel ......

Zij doceert Media en Cultuur aan de Universiteit van Amsterdam en geeft buikdansles aan zakenvrouwen. Op 8 maart 2005 (vrouwendag) verzorgde zij de traditionele Aletta Jacobslezing aan de Rijksuniversiteit in Groningen.
Volgens haar liggen de wortels van de Arabische 'genotscultuur' in de Koran.
Moslims mogen van seks genieten, in tegenstelling tot Christenen.

'Ahu kura ahia, mansia nia'

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 21-02-2006 20:21 AnisJ wrote:
Volgens Kaouthar Darmoni wel ......

Moslims mogen van seks genieten, in tegenstelling tot Christenen.

Dus indirect beweert ze dat de christenen niet van de sex mogen genieten.
OmSip zou gelijk van zijn stoel en geloof af vallen als hij niet van de sex mag genieten.
Krijgt zeker pschychosomatische klachten , en ook een grote kans op blindheid.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

In veel landen in het Midden Oosten is sex zelfs strikt verboden Emoticon: Devil

Gracias. Sama sama

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

i. tegenstelling t. en niet i. tegenstelling m. Emoticon: I love it

Begin de details te vergeten

TERDAD
User
spacer line

Aduh seh!
Mag niet van sex genieten? Zelfs de apen doen het met veel plezier!
AnisJ, Arabische genotscultuur,bestaat die dan?
Sidia,dat je er blind van kan worden als ister geen sex,heb ik ook nog nooit gehoord,wel als je het te veel doet! En als mag niet, bisa jadi gila,dat geloof ik wel!
Kiwimave, in het midden Oosten is sex verboden?????? Hoe toch jij?
Mijn ervaring is, ze zijn allemaal oversex - sex maniakken zijn het!

Slechte ervaring opgelopen in het midden Oosten(Negara Teluk)
Salam dari Terdad

INDONESIA ABADI - TETAP MERDEKA

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Emoticon: I love it ze mogen nog niet voor het zingen de kerk uit Emoticon: Yeah right!
En blid werd je volgens mijn vader als je aan zelf meet deed.
Het papje werdt de lucht in geblazen maar niet waar het thuis hoorde? Emoticon: Nice

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 21-02-2006 21:58 TERDAD wrote:
Aduh seh!
1.Mag niet van sex genieten?

2.Sidia,dat je er blind van kan worden als ister geen sex,

3.heb ik ook nog nooit gehoord,wel als je het te veel doet! En als mag niet, bisa jadi gila,dat geloof ik wel!
4.Kiwimave, in het midden Oosten is sex verboden?????? Hoe toch jij?
Mijn ervaring is, ze zijn allemaal oversex - sex maniakken zijn het!

Salam dari Terdad

Vrienden , ik denk dat het een misverstand is.
1.Door het letterlijk lezen van de boek der boeken.
Daar staat : dat je "het" mag doen om te kunnen voortplanten.
Dus niet alleen ( maar ) voor het genot.
(vergeef mij als ik het verkeerd begrepen heb).

Bij de andere jongens staat geschreven dat je de vrouw als "akker" moet gaan "beschouwen ".
Je kan het lezen / interpreteren als :Je kan de akker bevloeien en de vruchten van de akker consumeren.
De letterlijk tekst kan ik niet snel vinden.
Dus zeg die mevrouw : die anderen kunnen van sex genieten.

2. Het blind worden (werd gezegd, en psst ik geloof het ook) als je te veel met je zelf gaat spelen .
Doordat je geen genot van hebben in sex met anderen.
Je wil je partner niet meetrekken in zonde.
3.Ja ,ik ben eens , als je alles letterlijk lees zoals de fundis dat doen kan je gefrrustreerd raken.
4.Om Terdad , zou het niet zo zijn dat je misschien een verkeerde bril hebt ?
De jongens zijn daar gewoon vrij om van het sex te genieten , ze hebben geen verbod gekregen. Lekker relax en dan hoppa.
Daarom lijkt het voor buitenstaanders alsof ze te veel aan sex doen(oversexed).
Proef ik hier niet een beetje "jaloersheid" ? Emoticon: Clown
groetjes

Mas Rob
User
User icon of Mas Rob
spacer line

On 21-02-2006 23:01 sidia wrote:

...

Bij de andere jongens staat geschreven dat je de vrouw als "akker" moet gaan "beschouwen ".
Je kan het lezen / interpreteren als :Je kan de akker bevloeien en de vruchten van de akker consumeren.
De letterlijk tekst kan ik niet snel vinden.

Sura 2, 223
Uw vrouwen zijn akker voor u: zo komt dan tot uw akker zoals gij maar wilt, maar doet iets daaraan voorafgaan vooruzelven. En vreest Allah en weet, dat gij Hem ontmoeten zult. En geef goede tijding aan de gelovigen.
(vertaling van dr. J.H. Kramers)

Salam dari Rob

Jantje
User
spacer line

On 22-02-2006 10:42 Mas Rob wrote:

...

Sura 2, 223
Uw vrouwen zijn akker voor u: zo komt dan tot uw akker zoals gij maar wilt, maar doet iets daaraan voorafgaan vooruzelven.
Salam dari Rob

Dus...ploegen met die geit Emoticon: Angry

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Hmm misschien moet ik dan toch maar Moslim worden, als ik onbeperkt "akkers mag bevloeien" Emoticon: Shiny

Gracias. Sama sama

andre
User
spacer line

Zou mevrouw Kaouthar Darmoni het genieten van sex door vrouwen gehad hebben? Het was immers een Aletta Jacobslezing.

In dat geval lijkt me haar opvatting in tegenspraak met een andere opvatting binnen de islam over vrouwenbesnijdenis. Emoticon: Nooo

Dat mannen binnen de islam meer van sex genieten lijkt me evident. Ga maar na: vier vrouwen max en besnijdenis voor een langer uithoudingsvermogen Emoticon: Smile

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 22-02-2006 12:44 andre wrote:

1.Dat mannen binnen de islam meer van sex genieten lijkt me evident.

2.Ga maar na: vier vrouwen max en besnijdenis voor een langer uithoudingsvermogen Emoticon: Smile

1.Ya ya , zeer evident zelf.
Wat zijn ze toch bevoorrecht .Zou je haast jaloers worden .

Maar alle gekken op een stokje (ned.spreekwoord) , jullie hebben nog steeds niet begrepen.
MasJan (ploegen met die geit)
MasKiw :onbeperkt de akkers bevloeien.
(wordt tijd dat je bij club gaat melden.

Zouden jullie wel willen .
Dat gaat zo maar niet.
STAAT duidelijk geschreven : Maar doet iets daaraan voorafgaan voor u zelven.

Je gaat ook niet in de winter je akker gaan ploegen en bevloeien.

2.Wat let je , komt bij de club.
groetjes

Jesses
User
User icon of Jesses
spacer line

Aan interpretaties van de Koran waag ik mij niet, maar je zou voor de grap eens bij Gramedia moeten kijken: een heel schap vol met boeken voor mensen die worstelen met de vragen hoe sex en de islam zich tot elkaar verhouden en hoe zij hun sexleven kunnen inrichten op een wijze die niet in strijd is met hun geloof..

Dergelijke boeken heb ik bij Bruna (bij de Evangelische Boekhandel kom ik niet) nog niet zien liggen (misschien te vaak de hand aan mijzelf geslagen Emoticon: Cooool )

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 22-02-2006 17:29 Jesses wrote:

je zou voor de grap eens bij Gramedia moeten kijken: een heel schap vol met boeken voor mensen die worstelen met de vragen hoe sex en de islam zich tot elkaar verhouden en hoe zij hun sexleven kunnen inrichten op een wijze die niet in strijd is met hun geloof..

Dat blijkt dan dat de tafsir (uitleg) een moeiljke zaak is , vooral als je kennis te weinig en of fragmentarisch is.En ze hebben geen Dr Ruth of Dr Phil.

Maar als je de basis lees (de bron ,eventueel de vertaling ), niet letterlijk leest en de situatie gaat verplaatsen naar de 21 ste eeuw moet het wel gaan lukken.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Volgens Linda De Mol Emoticon: Clown gaat een op de twee mannen naar de hoeren?
Dat hebben ze bij SBS in show nieuws bekend gemaakt volgens hun Enquête.
Dus daar zitten dan ook Christenen, Katholieken, en Moslims bij
De katholieken hebben het makkelijker zij biechten, en het is hen vergeven.
Maar de Christenen, en Moslim die bidden?, de een bij het eten, de andere 5 maal naar Mekka, en vragen ze dat dan ook aan hun hoogste gezant of ze medelijden met ze hebben, of dat ze er een exuus truus er van kunnen maken?.
Ik kan het mij niet voorstellen dat van die mannen ook politiekers bij horen, die zo,n grote mond hebben over Normen en Waarden?
En wat kost dat allemaal niet?
Gatverdamme om altijd in iemands papje te roeren bah brbrbrbrb. Emoticon: Devil
Emoticon: Frustrated Ik wil niet discrimineren maar waar pas een Arabier, Afrikaan, Asiaat, enof boeren lul uut Emmercompaskem? er in geroerd heeft zal ik niet graag na hen komen roeren

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Jantje
User
spacer line

Om Sid,

De kreet van mij:”ploegen met die geit” heb ik opgevangen uit de Marokkaanse hoek. Geloofsbroeders van u. Meisjes ploegen, groeps verkrachting enz. Een van de vele interpretaties van verzen uit uw holybook! Vernederend en pure minachting voor vrouwen. Vrouwen als gehersenspoeld gebruiksartikel.
Uw geloofsgenoten focussen teveel op het hiernamaals en houden geen rekening met hun medemensen, (niet Moslims) in de wereld der levenden. Middeleeuws, asociaal, barbaars, bekrompen en gevaarlijk!
"Kom toch bij die club"? Ik kijk wel uit! Ik heb geen zin om deel te nemen aan die rat-race naar de "maagden"
Christenen hebben maar 1 maagd maar die blijft ook maagd! Emoticon: Yes!

Jantje
User
spacer line

On 22-02-2006 20:54 sidia wrote:

...

Dat blijkt dan dat de tafsir (uitleg) een moeiljke zaak is , vooral als je kennis te weinig en of fragmentarisch is.En ze hebben geen Dr Ruth of Dr Phil.

Maar als je de basis lees (de bron ,eventueel de vertaling ), niet letterlijk leest en de situatie gaat verplaatsen naar de 21 ste eeuw moet het wel gaan lukken.

Semestertje Pesantren wil ook wel eens helpen Emoticon: Devil

Jantje
User
spacer line

On 22-02-2006 14:54 sidia wrote:

...

Dat gaat zo maar niet.

Neehee.... daar moet je wel wat voor doen!

(Om Sid komt naar je toe deze zomer) Emoticon: Shiny

Jantje
User
spacer line

On 21-02-2006 23:01 sidia wrote:

...

2. Het blind worden (werd gezegd, en psst ik geloof het ook) als je te veel met je zelf gaat spelen .
groetjes

Ziende blind en horende doof Om.
"Wat"?
Dohoof!
"ik hoor je niet jantje"
DOOHOOF!! Emoticon: Yeah right!

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 23-02-2006 04:54 Jantje wrote:
Om Sid,

De kreet van mij:”ploegen met die geit” heb ik opgevangen uit de Marokkaanse hoek. Geloofsbroeders van u.

MasJan , daarom zeg ik dat men het niet letterlijk gaan lezen.

Dat een paar mensen die toevallig geloofsgenoten zijn stoute dingen doen kan OmSid ook niet helpen.Het de taak vd nederlandse justitie.
Het zijn een paar (desnoods tientallen) tussen de 1, 3 miljard mensen.

Maar je vergeet dat ze waarschijnlijk Nederlanders zijn ,geboren , grootgebracht en naar school gegaan in nederland en leven volgens de nederlandse wetten.Voel je dan ook aangesproken ?
Als andere mensen/volkeren jou gaat "aanspreken " over het gedrag van ontspoorde nederlanders.?
De "invloed / medeaansprakelijkheid" van 16 miljoen mensen(nederlanders) moet groter zijn dan 1.3 miljard mensen (geloofsgenoten) die andere talen spreken , in ander landen woonden , andere wetten, culturen hebben etc etc .

Agung
User
User icon of Agung
spacer line

Ik heb de indruk dat genieten van sex bij moslims gereserveerd is voor (hetro)mannen. En (jonge) heren die iets "moois" gepresteerd hebben wacht een reeks (minderjarige?) maagden. Of die maagden ook zo blij zijn met die meestal behoorlijk beschadigde (lichamelijk & geestelijk) heren valt te bezien.

Binnen het christendom is het natuurlijk heel lang een trieste bedoening geweest: Sex was bedoeld om de kerk vol te krijgen, zodat daar in volle borst gezongen kon worden.... maar genieten, dat was toch eigenlijk niet de bedoeling. En mocht je werk zoeken binnen de kerk dan kon je het helemaal wel schudden.

Kortom de leiders van Moslim en Christen geloof hebben beide nog wat uit te leggen aan de gewone man en vrouw.

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

On 23-02-2006 12:26 Agung wrote:
Sex was bedoeld om de kerk vol te krijgen, zodat daar in volle borst gezongen kon worden.... maar genieten, dat was toch eigenlijk niet de bedoeling.

In veel moslimlanden wordt een moslima vooral als fokdier gezien om zoveel mogelijk kleine moslimpjes de werpen. Ok, wij in het Westen vinden dat onethisch maar in het Midden-Oosten is deze functie van enorm belang en is er misschien wel iets voor te zeggen:
De Arabische economien staan niet bekend om hun harde werken (China), hoogopgeleide bevolking (Europa/VS) of om hun lage lonen/kostenefficienties (Azie), hoe willen ze dan toch invloed in de wereldeconomie/wereldpolitiek krijgen? Simpelweg door meer nageslacht te produceren. In de toekomst zullen de Palastijnen hun Palesina weer terugveroveren van de Joden, simpelweg omdat ze met een numeriek overwicht zijn. Ach dat gebeurde in de kerk in Belanda ook tot zo'n 50 jaar geleden, gelukkig zijn we ondertussen wel wat moderner geworden. Als de Islam net zo snel hervormt als het Christendom in Nederland in de afgelopen 50 jaar heeft gedaan hoeven we ook niet meer bang te zijn voor de Islam Emoticon: Yes!

Gracias. Sama sama

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

Hallo allemaal, bedank voor jullie 'input' !!!
Ik ben bezig om nog verder uit te zoeken wat zij precies bedoelt met haar 'uitspraak', die vond ik trouwens op de website van KRO1opdemiddag ...
bij nader onderzoek lijkt het dat 'het één en ander een beetje uit zijn verband gerukt te zijn ......... door KRO1opdemiddag !!!'
'Ik las op de 'Googeliaanse berichtgever' dat zij juist wat anders bedoelde ..... maar dat probeer ik uit te zoeken ...... als één van jullie de mogelijkheid(en) heeft om méér 'achtergrondinfo' te geven ..... graag(!!!); want ik wil óók graag weten wat zij in de bovengenoemde 'context' bedoelde .......'
"Op Google schijnt zij juist bedoelt te hebben dat 'Nederlandse zakenvrouwen méér moeten buikdansen'. (.......)"
Zij zei óók dat Nederlandse zakenvrouwen te 'mannelijk' zijn ....... dus misschien dat ze 'het' in die context bedoelde .......
Ik had wat gevonden op:

studium.hosting.rug.nl/activit(...)en%202005/aletta.htm

'Ahu kura ahia, mansia nia'

maseddi
User
User icon of maseddi
spacer line

De forumleden moeten maar eens de boeken van jacob slavenburg lezen
http://www.amerigo.nl/auteur/s(...)burg/slavenburg.html

komt men achter hoe het oercrhistendom tov seks stond

seks was alleen bestemd om kindertjes te maken, en de gnostici (bv katharen) onthielden zich volkomen van seks

overigens zijn boeken geven een aardige inzicht hoe het katholieke christendom ontstond, en zich ontdeed van anderdenkende christenen.

De islam was in dat verband evenzo een soort ketterse gnosis

Ed Vos

Sweet young thing

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 27-02-2006 15:42 maseddi wrote:

*seks was alleen bestemd om kindertjes te maken

* en de gnostici (bv katharen) onthielden zich volkomen van seks

* OmSid denk wel iets anders.
Gelukkig behoort hij niet tot die groep.
(iets minder gefrustreerd).

*Gelukkig ??? zijn ze toen tot de orde geroepen door de katholieken.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,736,067 topic views - 235,509 posts - 13,700 topics - 26,423 members - last post @ 14-12-2019 21:37 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,811,396 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com