indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Voor de ervaren e-mails gebruikers;
Doordat poort 25 gesloten is kan ik geen e-mail verzenden met mijn NL e-mail adres. Kan wel gewoon ontvangen. ik moest dus een Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.telkom.net e-mail adres aanmaken. de reden is zodat men geen spam kan verzenden dat weet ik. In NL heeft niet zolang geleden Casema dit ook gedaan bij al zijn gebruikers.

Is er iemand die weet hoe je dit kunt omzeilen en toch mijn eigen NL e-mails en Yahoo, kan verzenden.

Het aanbieden van een andere provider heeft geen zin, deze zijn niet voor handen in dit gehucht.

Merci,

Albert

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Bondalem
User
spacer line

Albert is gmail niets voor jou.
Ik kan je eventueel iets sturen waarmee je je kan aanmelden.
Wereldwijd te gebruiken

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

FF of topic maar: Ik hoorde van Londoh dat er tegenwoordig ADSL beschikbaar is in Solo voor 200.000 roepies, hoe zit het in Yogyakarta??? En hoe heet die club die dat aanbiedt?

Gracias. Sama sama

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Volgens mij is het Yogya Media Net die het aanbied.. +/- Rp 450rb/bln + 10% taxes. Niet overal beschikbaar trouwens, kabels liggen nog niet overal.

Je kan ook kabel tv krijgen van dezelfde club, 36 kanalen voor +/- Rp 100rb/bln + 10% taxes.

Prijzen waren van afgelopen Juni.

Maar dat was offtopic inderdaad. Emoticon: Puh!

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

On 21-02-2006 12:50 Bondalem wrote:
Albert is gmail niets voor jou.
Ik kan je eventueel iets sturen waarmee je je kan aanmelden.
Wereldwijd te gebruiken

Bedankt doch heb ik reeds.
En ook Gmail kun je niet verzenden via Telkom.
Men is in dit land waar veel kan, blijkbaar bang voor Spam.

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Om de maibox voor Outlook Express te kunnen gebruiken dien je in te bellen op TelkomNet.

Voor netmail hoeft dat niet.
Setting ke Telkomnet Instan

My Computer
Dial Up Networking
Make New Connection
Setting DNS bila diperlukan

My Computer

Dial Up Networking
Pilih koneksi ke Telkomnet Instan klik kanan pada mouse

Nomor Akses : 080989999

User : telkomnetRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.instan
Password : telkom

Properties
Server Type
TCP/IP
Klik pada Specify name server address :
Primary DNS : 202.134.2.5
Secondary DNS : 202.134.0.155
Setting proxy server bila diperlukan

Klik Start

Pilih Setting
Control Panel
Internet atau Internet Option
Pilih Connection
Klik pada The Internet using a proxy server
Pengisian
Address : proxies.telkom.net.id
Port : 8080
Ok

Succes

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

On 23-02-2006 01:41 Tuti & Jan wrote:
Om de maibox voor Outlook Express te kunnen gebruiken dien je in te bellen op TelkomNet.

Voor netmail hoeft dat niet. Succes

Bedankt,

Doch ik maak al jaren gebruik van Netmail (o.a. Yahoo).
Netmail is alleen on-line bereikbaar met Microsoft outlooft kun je je e-mail of-line lezen. Spaart telefoon tikken.

En een bedrijf runnen via alleen net mail? Beetje erg omslagtig lijkt mij.

Merci,

Albert

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 21-02-2006 15:30 kiwimave wrote:
FF of topic maar: Ik hoorde van Londoh dat er tegenwoordig ADSL beschikbaar is in Solo voor 200.000 roepies, hoe zit het in Yogyakarta??? En hoe heet die club die dat aanbiedt?

Als alles goed gaat dan begint Telkom per 1 maart met ADSL in Midden-Java. De kosten zijn Rp 300.000 p/m, dit is met de laagste download capaciteit.

Overigens heb ik met telkomnetRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.instan geen moeilijkheden met email, kan alle emailprogramma's (Outlook en OE) gewoon gebruiken. Je kan natuurlijkook gewoon voor uitgaande mail de mailserver van je provider invoeren.

Gruces

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Ik heb een NL mail addres Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.muurkrant.nl kan ik niet mee verzenden,. Ik heb Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.yahoo.co.uk adres kan ik niet mee verzenden.

(In komend) pop.mail.yahoo.co.uk
(Uitgaand) smtp.telkom.net
Kan ik alleen mee ontvangen niet mee verzenden.
Kan alleen verzenden, wanneer uit beiden telkom zijn.

Uitgaand kan naar mijn mening niet een Nederlandse e-mail provider zijn als je mij vraagt.
In NL had ik;
pop3 Muurkrant.nl
Uit XS4all (als internet provider).
Het lijkt mij dus vreemd dat hier uitgaand je e-mail provider is en inkomend je internet provider.

Midden Java zal in deze regio wel eerst Semarang worden en Jepara pas eeuwen later.

Verder heb ik ook geen problemen met IE (OE), Netscape, of Microsoft Outlook .

Merci.
Albert

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Ach kan ook uitgaand zijn, ik begrijp niet dat mensen allerlei vreemde emailadressen moeten hebben, stroomlijnen die hap. Ik gebruik hiero zonder problemen mijn eigen mailserver die in NL staat.

Vandaag met Telkom gebeld, ADSL gaat weer niet door in Midden Java, het ministerie weigert voorlopig nog een vergunning af te geven, ze willen graag een achterlijk land blijven. Afgelopen maand weer die kutregering via Telkom met 2,3 juta internetkosten gesponsored, kankerzooitje.

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Albert,
Lees eens even goed de settings:
Primary DNS : 202.134.2.5
Secondary DNS : 202.134.0.155

Die heb je volgens mij nodig om mail te kunnen versturen, of het nu via outlook of webmail is, dus voor alles wat je verstuurd met internet, of dat nu mail is of andere info, dus ook spyware.
Kijk over op de website van Telkom of die settings nog goed zijn.
Succes,
Jan

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Jan,

Ik kan e-mail versturen totaal geen probleem.
Maar allen met een Telkom e-mail adres.

uitgaande smtp.telkom.net
Inkomend pop3.telkom.net

Wel kan ik e-mail van Yahoo.co.uk ontvangen, maar alleen beantwoorden met Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.telkom.net . Beantwoorden met Yahoo kan niet.

Ik krijg letterlijk de volgende error;
Kan het bericht niet verzenden omdat een van de geadresseerden door de server is geweigerd. Server reactie 550. We not not handle mail for yahoo.co.uk. Account; ....Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Yahoo.co.uk. SMTP server , SMTP.telkom.net . Foutnummer 0x800ccc79.

Ik weet even niet zo snel waar ik die D.N.s moet vinden in XP.
Misschien dat je mij even kunt updaten.

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Albert en andere liefhebbers van wat technische praat,

1. Tools in met menu van InternetExplorer
2. Internet options
3. Connections
4. Klik op Telkom-Instan of net de naam die je Telkom hebt gegeven
5. Settings
6. Proxy server aanvinken
7. Bij adres vul je in : proxies.telkom.net.id
8. Bij Port: 8080
9. Klik op Properties bij Dial-up settings vervolgens naar Networking
10. Internet Protocol (TCP/IP) moet zichtbaar en aangevinkt zijn, selecteer die en dan Properties
11. Dan zie je een scherm, zorg dat USE the following DNS server addresses
12. Daar vul je in bij Preferred DNS server: 202.134.2.5
14. Bij Alternate DNS server: 202.134.0.155
15. Even de PC opnieuw opstarten en het moet werken.

Ik heb nu voor mezelf ook weer de settings, als ik op reis ga bel ik ook vaker in bij Telkomnet en dit werkt perfect.
Ik zal het op onze site op www.parpulo.nl bij INTERNET ook even wijzigen
Succes,
Jan

spacer line  

Lijkt me heel duidelijk jan,

Ik sla ze ook vast op, heb nog geen pc aldaar ! maar dat zal niet zo lang meer duren Emoticon: Wink

M-Solo.

Live life to the max.......

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 01-03-2006 12:34 Tuti & Jan wrote:
Beste Albert en andere liefhebbers van wat technische praat,
Ik heb nu voor mezelf ook weer de settings, als ik op reis ga bel ik ook vaker in bij Telkomnet en dit werkt perfect..
Jan

Ik ben helemaal geen liefheber van techiesche praat, dat laat ik wel aan de echte haantjes over, ook ben ik totaal niet gehinderd door technische kennis van zaken. Ik kan emailen en af en toe een webpagina in mekaar rossen, dan heb ik het wel gehad. Al drie jaar gebruik ik Telkom instan en heb daarvoor niets extra's ingevuld, dan het inbelno, username en pasword, en dat gaat uitstekend. Dus lullen jullie maar lekker verder, als je er niet meer uitkomt, probeer het eens als boven omschreven (ook mijn mailserver in NL werkt zo uitstekend) Je moet je leven niet compliceren maar simplificeren, gemak dient immers de mens Emoticon: Shiny Emoticon: Shiny En de boer hij ploegde voort, langzaam telde hij zijn kloten.

Gruces

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Weet iemand waar Microsoft outlook 2000 versie de proxy server zit. Kan het met geen mogelijkheid vinden. kan nu wel verzenden met Yahoo.

Doch wanneer ik naar mijzelf stuur laat zeggen met yahoo naar Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.muurkrant.nl dus niet van yahoo naar yahoo. Komt het echter niet aan. Nu al bijna een uur gewacht doch noppes.

Even voor de duidelijkheid IK ontvang geen error melding.
Dus dat onderwerp hoeft niet besproken te worden.

Wie ohh wie.

Merci,

Albert

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Blijkbaar is een proxy server niet nodig met Microsoft outlook daar met alleen het invullen van de DNS server het aankomt wanneer ik het met b.v. Yahoo verstuur.

Doch bij mij komt het nog steeds niet aan. Dus ik blijf zoeken naar een oplossing.

Doei.

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Op een NL forum heeft men ervaring en verstand hoe een Indonesische provider te werk gaat?
Ik heb al andere dingen ervaren welke in NL niet voorkomen maar omdat men hier in dit land liever lui is dan moe schijnt het hier wel voor te komen.

Als een NL e-mail provider het al niet weet waarom zal men het dan op een forum wel weten? Emoticon: Confused

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Iemand uit mijn eigen kennissen kring vertelde mij dat Microsoft outlook de instellingen overneemt van Internet explorer. Dus de proxies maar in explorer ingevuld - ondanks ik explorer niet gebruik - en kan nu wel aan mij zelf sturen. Dus alle e-mail adressen komen aan.

Londoh het onderwerp mag worden afgesloten. Wat zal jij blij zijn. Emoticon: Bye bye

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Oh ja over ADSL.

Hier beweert de telkom toko dat het waarschijnlijk in July wordt geintroduceerd en dat Solo als eerste aan de beurt komt. Ik heb mezelf in ieder geval op de lijst laten zetten voor het geval dat het ooit eens ervan komt.

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Ik heb in juli verleden jaar een brief hierover gehad, toen werd ADSL aangekondigd voor augustus. Daarna een paar keer uitgesteld, begin februari
werd ik rechtstreeks benaderd toen heb ik gezegd "eerst zien dan geloof ik het pas". Ik heb op 28 februari weer gebeld weer uitstel voor onbepaalde tijd, vanwege vergunningen. Terwijl er in Jakarta nu gratis modems uitgedeeld worden (waarde 500.000 Rp) bijeen abonnement voor 6 maanden. Ik wacht maar rustig af tot 200777.

Toch briljant van je dat je zo een simpel probleempje binnen 3 weken weet op te lossen Emoticon: Shiny zou bij mij hoogstens een dag kosten, ik ga dr een beetje zelf leggen klooien, deskundigen genoeg die dit voor me zouden kunnen doen

Gruces

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Toch briljant van je dat je zo een simpel probleempje binnen 3 weken weet op te lossen Emoticon: Shiny zou bij mij hoogstens een dag kosten, ik ga dr een beetje zelf leggen klooien, deskundigen genoeg die dit voor me zouden kunnen doen

Gruces

1) zo zie je maar hoe weinig tijd ik heb.
2) Ik heb verder geen verantwoording af te leggen of ik 3 weken ben thuis geweest of ergens anders.
3) Het enige wat jij doet is Macho talk. Ik deel tenmijnste mijn bevindingen en/of ervaringen. Ik hou het niet voor mijzelf.

Einde stomzinnige discussie.

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

Albert, mon ami, 'ben je uit de brand ...... of in de drup gekomen ???'

'Ahu kura ahia, mansia nia'

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 13-03-2006 04:00 Albert wrote:

...

3) Het enige wat jij doet is Macho talk. Ik deel tenmijnste mijn bevindingen en/of ervaringen. Ik hou het niet voor mijzelf.

Einde stomzinnige discussie.

Het is nog maar de vraag of mensen die dit forum bezoeken geinteresseeerd zijn in jouw ge-emmer met je komputertje. Ervaringen ? Wat ik er van gelezen heb past dit heel goed in een boek over Tempo Doeloe, de Belanda die zijn mening over die domme Inlanders geeft, alsof hij als assistent van de Heer in de Gordel van Smaragd is nedergedaald als "El Salvador" wat zullen die boomapen jou achter je rug uitlachen. Het bewijs is je minachting t/o hen die je hier behulpzaam willen wezen.

Gruces

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

82,427,091 topic views - 239,308 posts - 13,720 topics - 31,337 members - last post @ 31-05-2020 22:29 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

134,417,198 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com