indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (2 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

RCvdH
User
spacer line

Hoi, Ik doe Horeca/management opleiding op MBO niveau. Ik zit nu in het 2de jaar en volgend jaar moet ik voor 4 maanden een stagebedrijf vinden. Aangezien je ook naar het buitenland kon, wou ik graag naar indonesie, liefst in Yogya.
Nou vroeg ik me af hoeveel kans ik maak met mijn opleiding om daar stage te kunnen lopen. Dus wat info zou ik wel op prijs stellen, en mischien wat ervaringen van andere mensen die in indo stage hebben gelopen.

BVD Robert

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

Zoek eerst een adres in Yogya.
Kleine Tip: Rumah Mertua.
Nog een voor de moeite.
Probeer Behasa.

Umb.

kadir
User
spacer line

je kan bij de (buitenlandse) hotellen solliciteren... ze zullen je wel aannemen aangezien je een buleh bent!... succes

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

On 18-02-2006 00:06 kadir wrote:
je kan bij de (buitenlandse) hotellen solliciteren... ze zullen je wel aannemen aangezien je een buleh bent!... succes

Waarom zouden ze dat doen? Het kost een belachelijke hoop regelwerk en geld. En het hotel zal echt niet extra bezocht worden omdat er een blanke werkt hoor.

kadir
User
spacer line

het kost echt geen geld of wat dan ook... ze hoeven geen arbeidsvergunning aan te sluiten omdat het niet betaald werk is... en een buleh in dienst is een kwestie van status... dat moet jij toch weten jeroen

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 19-02-2006 01:24 kadir wrote:

en een buleh in dienst is een kwestie van status...
dat moet jij toch weten jeroen

Is het zooo ??

Wah , een omgekeerde tempo doeloe verhaal.
Jaman sekarang (tempo sekarang) zijn veeel zaken veranderd .

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

maurits
User
User icon of maurits
spacer line

Beste Kadir,

Alleen Bule-zijn volstaat niet om bij een dergelijk hotel stage te kunnen lopen. Het kost een hotel inderdaad geen geld, omdat ze je niet hoeven te betalen. Echter kunnen ze wel andere regelen treffen zoals je een kamer geven, gratis eten in de restaurants, en free laundry. Maar het is moeilijk om zomaar in Indonesie stage te kunnen lopen, de taal spreken is tegenwoordig een pre en daarnaast moet JIJ wat te bieden hebben. Verder selecteren hotels geen mensen die graag in Yogja willen werken, maar op mensen die graag in hun organisatie willen werken.

Ja tuurlijk, zou iedereen ook op Bali willen werken omdat je dan op het strand kan liggen enz, maar zo werkt het dus niet. De hotelwereld is niet een negen tot 5 baan en daarin is zeker geen plek voor mensen die wat willen werken en daarnaast bruin willen worden.....

Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

On 19-02-2006 01:24 kadir wrote:
het kost echt geen geld of wat dan ook... ze hoeven geen arbeidsvergunning aan te sluiten omdat het niet betaald werk is... en een buleh in dienst is een kwestie van status... dat moet jij toch weten jeroen

Waarom zou ik dat moeten weten? Ik ben niet diegene die een stage zoekt in Jakarta. Het zal dan allemaal geen geld kosten voor het hotel, echter en buitenlander die werkt zonder vergunningen, is een groot plezier voor de lokale autoriteiten.. Zakkenvullen wel te verstaan, want illegaal werken mag ook in IndonesiŽ niet Emoticon: Cooool

Fotograaf
User
spacer line

Laat je niet ontmoedigen Robert.
Ben diverse Nederlandse stagelopers (wel op een ander vlak) tegengekomen in Indonesie dus het is zeker mogelijk.
Vraag eens op school of bij je stagebegeleider of er andere studenten eerder stage hebben gelopen in Indonesie. Via hun kun je uitvinden hoe ze dat geflikt hebben.

Waar een wil is, is een weg.. Emoticon: Smile

RCvdH
User
spacer line

Ok, badankt voor de reacties. Mischien wat informatie vergeten te vertellen. Ben zelf half indonesisch, en spreek bahasa voor laat ik zeggen 75%. Ik wou graag in yogya werken omdat wij daar ook een huis hebben, dus die kosten hoeven zowiezo niet betaald te worden.

maar iig bedankt voor de reacties.

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

Ja ik hoop dat je ook even kijkt op de website van rumahmertua.De eigenaar is Albert Spenrath.Hij is een Nederlander ( Indo) en het is zijn bedrijf.Succes dan en hopelijk kan hij je verder helpen in je branche.
Umberto

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

84,181,303 topic views - 240,034 posts - 13,725 topics - 32,691 members - last post @ 10-08-2020 14:02 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

137,309,332 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com