indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

louis
User
User icon of louis
spacer line

Zoals Sidia zegt als er een kleine in het spel is ben kwetsbaar en chantable.De moeder en ik zijn 2 maanden na de geboorte uit elkaar gegaan ik maakte 200 euro(terlalu banyak)over elke maand.Ik was nog geen 2maanden in nederland en moeder vond 200 euro niet genoeg en het bedrag moest verdubbeld worden anders zou ze yanisa verkopen.Ik heb dit een tijdje genegeert(omong kosong)Maar toen ik berichten kreeg dat mijn dochter ook nog eens werd verwaarloosd wist ik dat ik hier een eind aan moest maken.Pakte eerste beste vliegtuig naar indonesia trof moeder aan in hotel yanisa verwaarloosd zonder eten drinken en kleertjes.Heb gevraagt of yanisa met mij mee na veel gedoe($)is het allemaal gelukt.Je snapt dat ik de politie erbij heb betrokken(SIDIA)zodat ik achteraf niet voor ontvoering kan worden beschuldigt.Ik heb 2 aktes laten opmaken akte1 moeder staat ouderlijke macht af aan biologische vader.akte2politie verklaring

Yanisa is officieel volgens de papieren(erkenningsakte) mijn dochter.Ze draag ook mijn naam achternaam.Het probleem is dat zowel Indonesie als nederland haar niet erkennen als staatsburger.Ze is staatsloos.En als je om een oplossing vraagt krijg je van beide kanten ind en ned.We weten het niet.

Afstand doen,nadat ik al 5 maanden voor yanisa te hebben gezorgt al moet ik 3 jaar voor haar zorgen in Indonesie.

louis
User
User icon of louis
spacer line

.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 18-02-2006 12:59 louis wrote:

Ik heb 2 aktes laten opmaken akte1 moeder staat ouderlijke macht af aan biologische vader.akte2politie verklaring

Yanisa is officieel volgens de papieren(erkenningsakte) mijn dochter.
Ze draag ook mijn naam achternaam.Het probleem is dat zowel Indonesie als nederland haar niet erkennen als staatsburger.Ze is staatsloos

Afstand doen,nadat ik al 5 maanden voor yanisa te hebben gezorgt al moet ik 3 jaar voor haar zorgen in Indonesie.

*Wat voor akte is het , bij wie werd het gemaakt.Een onderhandse akte ?
Via notaris , of via de rechtbank .
Het gaat natuurlijk om de juridische kracht.(volgens de wet gemaakt)
Een akte is nietigd als het in strijd is met de wet.
(zo is het ook in nederland).=zelfs internationaal.

*Dezelfde vraag : bij wie en hoe .?

*Ik kan best voorstellen dat nederland haar (voorlopig) niet erkend.
Maar volgens de mij bekende Indonesische wet (U.U. Kewarganegaraan),dus weet niet of het inmiddels veranderd is , heeft jou dochter de Indonesische nationaliteit.
Artikel 1. pt. e:
Als het geboren is uit Indonesische moeder -----
pt i. : Als bij de geboorte geen nationaliteit vd moeder en of de nationaliteit van de vader kan beschikken.
(indonesia accepteerd geen statenloosheid).

Mijn uitleg : als zij niet de Nldse Nationaliteit heeft , dan is zij per definitie Indonesische staatburgeres.
Het laten adopteren bij vreemden is n.m.m. de beste optie , de banden met de moeder word officieel verbroken , je kan met schone lei beginnen met de nwe pleegouders.
groetjes

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Veer01
User
User icon of Veer01
spacer line

Ik lees dat jouw verhaal wel ingewikkeld is.Je bent dus uit elkaar gegaan,na korte tijd.Dit ziet er wel somber uit voor je kind,want aan beide kanten zal nu wantrouwen heersen,hier omdat jullie relatie al kwetsbaar bleek,daar omdat ze geboren is zonder sprake van een wettige band.Ik zou maar eens proberen via rechtshulp advies in te winnen hoe jij je dochtertje kan helpen,want de moeder blijkt dus niet goed voor de kleine te kunnen zorgen. Emoticon:

louis
User
User icon of louis
spacer line

Ik heb de aktes laten maken bij een notaris(neneng sumarningsih) in Pangandaran.Ekennings akte staat in dat de moeder en ik de biologische(natuurlijke) ouders zijn van Yanisa.2de akte Moeder draagt vrijwillig de rechten en verantwoording van Yanisa over aan de vader,dat wij de natuurlijke ouders zijn en dat Yanisa een buitenechtelijk kind is.De aktes zijn vertaald, gelegaliseers en compleet met alle stempels(ambassade,ministirie buitenlandse zaken ind/ned).

De aktes zijn door het IND goedgekeurd als wettelijke vastelling van het het ouderschap.De reden voor afwijzing is dat het IND geen problemen voor mij ziet om 3 jaar voor Yanisa in Indonesie te verzorgen.Volgens de wet die april April 2003 van kracht is zou ik dan me vaderschap kunnen aantonen en krijgt Yanisa de ned. nationaliteit.In het bezwaarschrift waar mijn advocaat mee bezig is ga we proberen aan te tonen dat het voor mij eigenlijk een onmogenlijke opgave is om 3 jaar als alleen staande vader voor Yanisa te zorgen in indonesie.Na het lezen van wat topics heb ik begrepen dat het voor mij onmogenlijk is om een verblijf vergunning te krijgen zonder dat ik werk heb in Indonesie.Volgens de Indonesische wet ben ik strafbaar omdat Yanisa een buitenechterlijk kind is.
Weet iemand of heeft iemand ervaring met deze wet en in hoeverre loop ik inderdaad risico?

Het verkrijgen van een de Indonesische nationaliteit kan pas na haar 18e,dit heeft mijn advocaat in Indonesie uitgezocht.Het adopteren is ook lastige proces en kom zelf nooit in aanmerking.

Al met al een bak ellende.Ik ben blij met de tips over het wonen in de een stad en zal dat ook zeker doen.

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Louis, wat is dit voor waanzin? Dus beide landen zien je als legale vader, alle papieren zijn in orde, maar je kunt je eigen kind niet Nederland in krijgen? Kun je haar niet in Nederland krijgen zodat je hier voor 3 jaar voor haar kunt zorgen? Is de IND de enige dwarsligger?
Groet, Johan

Begin de details te vergeten

louis
User
User icon of louis
spacer line

Dat is nou het probleem ze kan niet naar nederland komen.De nederlandse ambassade(IND).Geeft geen pasport dit door de wet van april 2003 ik moet eerst 3 jaar voor haar zorgen.Dit omdat ik niet getrouwd was met de moeder.Indonesische immigrati(catatan sipil)geeft geen paspoort omdat in de indonesische wet staat dat een kind geboren in indonesie de nationaliteit volgt van de vader.(dit heb ik zwart op wit)Het bekende kastje naar het muur verhaal..........Ja het IND is een dwarsligger zei kunnen een lasser passer(eenmalig reisdocument) afgeven en een MVV.OP het moment dat ze in nederland is kan ik een verblijfsvergunning aanvragen,en nadat ze het intergratie(inburgering)project heeft afgelegt.5 jaar mag ze in nederland verblijven zonder problemen.In die tussen tijd zijn die 3 jaar verstreken(aantone vaderschap) en krijgt ze een nederlands pasoort.Zeer(ABSURD) ingewikkeld maar de enigste legale manier..................

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Louis, zo ingewikkeld klinkt het eigenlijk niet. Je hoeft dus niet naar Indonesia toe, maar kunt hier blijven en je kind laten komen op basis van een lasser passer en een MVV? Waarom wil je dan naar Indonesia?

Begin de details te vergeten

louis
User
User icon of louis
spacer line

1 november de aanvraag ingediend in Jakarta en een week later in nederland.14 dagen geleden kreeg ik dan eindelijk bericht...AFGEWEZEN.Het IND ziet geen problemen voor mij waarom ik Yanisa niet gedurend 3jaar in Indonesie kan verzorgen.

Een buleh spreekt een beetje bahasa zonder werk en inkomen(in indo) geen famillie of (echte)vrienden in indonesie heeft, die geen verblijfsvergunning kan krijgen en zonder enig ervaring met het ZELFSTANDIG opvoeden van een kind, laat staan in het buitenland....
ENAK AJA geen probleem

Zo ingewikkeld is het nou.........

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Vraag : hoe zit dat met de nationaliteit van Yanisa ?,
volgens indonesische wet is zij indonesische staatburger(moeder is indonesisch).

Het feit dat ze "geweigerd "is beteken het voor mij dat ze Indonesisch is.
Waarschijnlijk ziet Nld dat ook zo.

*Is imigrasi dan dezelfde als catatan sipil (heb ik toch twijfel).

Als Ze nederlandse is , kan NLd haar niet weigeren.Ze gaat pulang kampung zoals OmSid pulang kampung gaat naar Jkt.

*De argument van I.N.D dat je haar kan verzorgen in indonesia is flauwekul , een potentiele illegaal (geen werk, geen verblijfsvergunning ) kan zijn zijn dochter daar niet gaan verzorgen.(vrienden/familie is niet relevant).

Het verzorgingseis, betekent ook dat je daar lijfelijk aanwezig moet zijn ?.
Als je haar laat verzorgen door pleegouders , voldoet je dan aan de verzorgingseis.?
Zo ya dan kan je haar beter laten verzorgen , en 2(/3/4 ) keer per jaar haar gaan bezoeken.En na 3 jr haar defenitief naar nederland meenemen .

andre
User
spacer line

Yanisa is officieel volgens de papieren(erkenningsakte) mijn dochter.Ze draag ook mijn naam achternaam.Het probleem is dat zowel Indonesie als nederland haar niet erkennen als staatsburger.Ze is staatsloos.

Zoals Louis al heeft uitgelegd: Yanisa is stateloos. Dit klopt, want sinds2003 bestaat deze discrepantie tussen de Nederlandse en Indonesische wet in bijzondere gevallen (zoals Yanisa).

IndonesÔe zegt: NL-vader = NL-kind (gehuwd of niet) en Nederland zegt: Indonesisch kind met Nederlandse verzorger (want: geŽcht) = zorgplicht gedurende 3 jaar.

Wonen in IndonesiŽ kan alleen als je iemand bereid vindt jou in dienst te nemen. Dit kost diegene zowieso $1200/jaar aan belasting, en daarnaast onkosten voor procedures etc. Wellicht kan je een constructie bedenken met een "vrije jongen" in IndonesiŽ die jou wil helpen, waarbij jij de onkosten die hij maakt vergoed. Maar ik kan natuurlijk niet in je dompet kijken.

Voor de verzorging van Yanisa (waar jij naar eigen zeggen geen ervaring in hebt), kan je wel een (betaalde) hulp vinden.

andre
User
spacer line

Zomaar een gedachte die me te binnen schiet:

Schrijf een brief naar de koningin, alle partijen in de 2e kamer (met name CDA en christenunie), de rotary (in NL en ID), de lions club, etc.etc.

Een brief waarin je je situatie en de ontkenning van staatsburgerschap door NL en ID duidelijk uitlegd. Niet geschoten is altijd mis, en wellicht heb je nog iets aan het antwoord dat je (gegarandeerd) krijgt.

Succes...

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Voor de duidelijkheid :

1.In het begin werd gesteld dat Y statenloos is.
(N.m.m niet , ze is indonesische op grond van geboorte UU.KW pt.1e)
2..Werd verteld dat ze de NLDschap niet kan aanvragen ,vlg Nld. wet 2003
(= dus ze is indonesische, daarom moet ze een inreisvisum hebben
,dat kan ze krijgen als Pa/Moe samen hert kind 3 jr verzorgen in Indonesia).
Als Indonesische staatburger kan OmSid en zijn zoon toen ten allentijde pulang kampung naar Jakarta.
3.Het feit dat je een overeenkomst maakt met de moeder(bij de notaris) geeft geen uitsluitsel dat Y geen Indonesische is).
4.Imigrasi is niet dezelfde als Catatan Sipil (sinds wanneer ?)
5.Jou advocaat , is het een nederlandse advocaat of Indonesische advocaat.?
Als het een Nldse adv. is , heeft hij kennis vd Indon.wetten.?

6..Opmerking van Andre : dat Nld en R.I. de staatsburgerchap van Y ontkend geldt allleen voor Nederland.
(Indonesia erkent de kind van een Indon. vrouwe altijd als haar eigen staatburger.)

De Fout die sommige buitenlanders maken in Indonesia is dat ze de Indonesische wetten niet of minder belangrijk vinden dan hun eigen wetten.
Terwijl ze daar wonen , dus de Ned.wetten minder belangrijk zijn.
groetjes

andre
User
spacer line

Emoticon: Frustrated

Geen fout... Indonesiche wetten zijn des facto minder belangrijk. Dat is niet dankzij "sommige buitenlanders" maar dankzij alle ambtenaren, rechters en politici in IndonesiŽ die vrolijk meedoen aan k.k.n.

Indonesia erkent de kind van een Indon. vrouwe altijd als haar eigen staatburger.

Dat is gewoon niet waar. Als er op dezelfde akte lahir een buitenlandse vader staat is er geen catatan sipil/immigrasi (die verantwoordelijk is voor het uitgeven van paspoorten) te vinden die dit kind een Indonesisch paspoort zal geven. De enige mogelijkheid is dat er een akte (kenal) lahir is, waarop alleen de moeder (geen vader) vermeld is. In dat geval is het kind officieel een buitenechtelijk kind en volgt het wŤl de nationaliteit van de moeder.

Dat verandert overigens niets aan de situatie van Louis, want zijn probleem blijft de keuze tussen 3 jaar in Id, of eindeloos procederen om Yanisa naar NL te krijgen.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

[quote] On 20-02-2006 14:50 andre wrote:
Emoticon: Frustrated

1.Geen fout... Indonesiche wetten zijn des facto minder belangrijk.------------

...

2. Dat is gewoon niet waar.
Als er op dezelfde akte lahir een buitenlandse vader staat is er geen catatan sipil/immigrasi ---------etc etcpaspoorten) te vinden die dit kind een Indonesisch paspoort zal geven. De enige mogelijkheid is dat er een akte (kenal) lahir is, waarop alleen de moeder (geen vader) vermeld is. In dat geval is het kind officieel een buitenechtelijk kind en volgt het wŤl de nationaliteit van de moeder.

3.Dat verandert overigens niets aan de situatie van Louis, etc etc quote]
--------------------------------------------------------------------------------------------
1.Minder belangrijk ?
Ya dat word zo ervaren door de buitenlanders Dankzij korrupte /incompetente onderbetaalde ambtenaren.
Maar Wet is Wet.Punt uit.
Als ik hier in Nld leef , moet ik ook gaan conformeren aan Nederlandse wetten.
2.Hoe bedoeld je niet waar.
Lees de Undang2 kwarganegaraan .
Behalve als de wet inmiddels veranderd is.
Wet van 2 kewarganegaraan /2006 is mss niet van toepassing op Yanice (ze is nu al 8 maanden oud.)
Volgens de oude wet is Yanice een Indonesische staatburger.

Dus volgens jou is surat kelahiran een bewijs dat de vermelde persoon de indonesische nationaliteit heeft.
Ya dan kan wel als beide ouders indonesiers zijn , mocht het niet duidelijk zijn (artikel 1 pt. i v.d U.U.) dan krijgt ze automatisch de Indon. nationaliteit.

Bij een buitenechtelijk kind is 1 of beide ouders bekend.
Of ze gaat mee met de moeder , of ze gaat mee met de vader.
Als ze mee gaat met de vader , dan is ze nederlandse.

Als ze nederlandse is , waarom moet ze een inreisvisum aanvragen, en eerts 3 jr wachten.
Conclussie , Yanisa is geen nederlandse in de ogen van de Nederlandse wetten.
3.Tuurlijk wel , als ze nedewrlandse is (volgens jou/louis) , waarom mag ze niet pulang kampung.Ik zou de nederlandse regering aanklagen desnoods tot straatsburg.
Als ze indonesische is (en dat denk ik) , dan word het een lijdensweg voor de vader.
Mijn alternatief is , zoek een pleegouders voor 3 jaar.
groetjes

louis
User
User icon of louis
spacer line

k

louis
User
User icon of louis
spacer line

Wet betreffend het verkrijgen van het staatsburgerschap van het Republiek Indonesie
Personen,wier moeder op het tijdstip van hun geboorte staatsburger van de Republiek Indonesie is,indien zij op dit niet in familierechtelijke bertrekkingen tot hun vader staat.

Helaas is dit in de praktijk niet zo makelijk.De catatan sipil zegt dat Yanisa nederlandse is en verwijst mij door naar de nederlandse ambassade.Op het moment dat je ze op hun eigen wet wijst weten ze het niet meer.Een Indonesische advocaat waarschuwd mij ook dat ik(en ook moeder) strafbaar ben en voorzichtig moet zijn als het gaat om indonesische ambtenaren wijzen op hun eigen wet.

Bij de nederlandse ambassade ik citeer,
In het geval kan worden vastgesteld dat Yanisa rechtgeldig door louis als zijn dochter is erkend en hij dan kan worden aangemerkt als de juridische vader van Yanisa,betekend dit echter nog niet dat Yanisa aan de erkenning ook het nederlanderschap heeft onleend.Daartoe is naar het nederlands recht meer nodig.(verwijzing naar gewijzigde rijkswet 1 april 2003)

Pas nadat u uw kind na de erkenning gedurend een onafgebroken periode van 3 jaar heeft verzorgd en opgevoed,kan het kind door optie het Nederlandsschap verkrijgen.

Omdat er nog geen ervaring is met deze wet en het HRWN 2003 niet meer duidelijk biedt.Kan niemand mij vertellen of het financieel verzorgen op afstand en een sturende rol hebben in de belangrijjke beslissingen t.b.v het kind(bijvorbeeld ijs,religie,gastgezin e.d) word aanvaard

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Dus :
Klopt als een bus , volgens de U.U. Kewarganegaraan pt 1 e / i .

De Cat.Sipil(burgerlijkestand) wil hun handen niet gaan branden of weet de wet niet goed genoeg..
(maar volgens Ind wet is Yanisa Indonesische)
Wat een LUL van een Indon. advokaat : voorzictig zijn om Indon. ambtenaren te vragen hun eigen wetten te volgen.
Is hij advokaat of niet .??

Ned.Ambassade: Erkenning vd vader = niet dezelfde als erkenning van de Ned.Nationalieit(dankzij gewijzigde Ned.wet 2003).
(dus Yanisa is Indonesische staatsburger(ook volgens art 1pt e / i UU KW).
De akte van Cat.sipil/politie etc heeft geen waarde mbt de nationaliteit van Yanisa.

Over de werking van de Ned Wet moet je bij de Ned.Autoriteiten zijn.
Jou (groot) probleem is of indonesia bereid is volgens de oude wet (2 nationaliteiten) Yanisa gaat erkennen met dubbele nationaliteit .
Valt ze onder de oude wet (Indonesisch) of onder de nieuwe wet (2 nationaliteit).
Of kan Yanisa ook aanspraak maken met de nieuwe Indonesische wet(2006) ?

spacer line  

On 14-02-2006 13:30 papaya wrote:
Louis,

Ik heb een goede tip voor je. Als je van rust, natuur en koelte houdt ga dan naar Pakem/Kaliurang ten Noorden van Yogyakarta. Ik heb er zelf twee jaar gewoond. Het is er heerlijk toeven, het is er goedkoop en de mensen zijn vriendelijk. Ik heb er in een villa gewoond met vijf slaapkamers en een grote livingroom. Het huis kost 450 Euro per jaar. Als je geinteresseerd bent mail me dan even dan geef ik het email adres van de eigenaar.

Groet, Papaya

Hallo Papaya,
Ik ben wel geinteresseerd in dat mooie en goedkope villa in Pakem]Kaliurang, want dat is ook een plek waar ik vaak ben geweest. De villa kan ik dan met mijn vrouw als een tweede huis gaan gebruiken als ik binnen een paar jaar met vervroegd pensioen ga. Geef me maar het emailadres van de eigenaar dan zal ik zsm contact met hem opnemen. Alvast bedankt, raymondvd53

havana45
User
spacer line

Maw,je word nu dus geestelijk en financieel afgeperst!!Het komt vaker voor dat een gezin dit doet om er financieel beter van te worden.Mijn advies:een dikke streep er onder zetten voordat je te diep bij betrokken raakt.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Mijn advies:een dikke streep er onder zetten voordat je te diep bij betrokken raakt.

Is een eigen kind hebben niet 'diep' genoeg dan?

louis
User
User icon of louis
spacer line

Havana ik word niet financieel afgeperst.Mijn dochter logeert op dit moment bij vrienden van mij in Jakarta tot dat het IND een beslissing heeft genomen aan de hand van het bezwaarschrift.Geestelijk afgeperst dat kan je wel zeggen ja......

Ik wil langzamerhand mij zelf voorbereiden op 3 jaar Indonesie.Ik hoop dat ik nog wat positieve tips kan krijgen.
Ik heb me zelf al laten overtuigen beter in de stad als in een dorp te gaan wonen.Zelf zit ik te denken aan Yogja.Ik weet niet of iemand mij mischien op weg kan helpen met een budgetje van wat ik ongeveer per maand kwijt zou zijn aan vaste lasten,huren van een huis(je) per jaar in Yogja.En niet te vergeten de kosten van : elke 6 maanden het land uit om een nieuw visum aan te vragen.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

74,239,887 topic views - 233,318 posts - 13,683 topics - 23,664 members - last post @ 18-08-2019 09:14 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

122,129,489 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com