indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Aanstaande maandag, dinsdag en woensdag gaat het weer gebeuren. De beruchte Bali Nine krijgen hun vonnis van de rechters van het Denpasar District Court te horen. (Voor diegene die het nieuws niet hebben gevolgd het afgelopen jaar: allen zijn aangeklaagd wegens het organiseren en exporteren van harddrugs uit Bali naar Australie, iets waar je in Nederland als je gepakt wordt met minder dan 1,5 kg niet eens de bak in hoeft)

De uitspraken zullen natuurlijk life op de Australische TV te zien zijn, met geld krijg je in Indonesie ten slotte bijna alles voor elkaar, hoewel het steeds moeilijker wordt (deze jongens en meisjes mochten de rechters geen "cadeau" meer doen in ruil voor een "vriendelijke" veroordeling).

De verwachting is dat de 2 opperhoofden de doodstraf zullen krijgen (een nekschot op een prachtig verlaten strand in Noord-Bali), en de andere 7 ezels voor minimaal 20 jaar de bak in moeten.

De fundi's onder ons zullen zeggen: hadden ze maar geen drugs moeten smokkelen; ik kijk echter liever naar het grote geheel: een door de Indonesische staat uitgevoerde executie zal natuurlijk weer heel wat protesten veroorzaken en wederom zal het aantal touristen naar Bali/Indonesie naar beneden bijgesteld moeten worden (als het nog verder naar beneden kan).

Voor het laatste nieuws in de beste Australische krant:
http://www.smh.com.au/

Gracias. Sama sama

spacer line  

iets waar je in Nederland als je gepakt wordt met minder dan 1,5 kg niet eens de bak in hoeft)

Tja wat dat betreft heeft nl ook weer zijn voordelen...en kunnen handelaren wat onbezorgder te werk gaan. Verder verwacht ik niet dat deze 2 de doodstraf krijgen....maar ff zitten wel !

Goed aanpakken is niets mis mee....in de goede zin voor het land juist !! nl is al bekend als grootste...daar zijn we goed mee !

Live life to the max.......

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Ik dacht dat er ook een paar landgenoten(nederlanders) die de doodstraf hebben gekregen, maar nog niet zijn uitgevoerd.
Wordt er dan geen aandacht geschonken aan hun gruwelijke lot ??
Wordt er dan geen akties gevoerd ?

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

titel genormaliseerd

reuveul
User
User icon of reuveul
spacer line

Doodstaf is perfect om moordenaars uit de weg te ruimen.

voor drugdealers moeten ze gewoon het goedje zelf op laten spuiten ,snuiven,enz.

rob

like to live in ID,but it takes a while to get there

Veer01
User
User icon of Veer01
spacer line

Ik vind het oke,dat ze zwaar straffen voor dit delict...per slot van rekening verpesten drugs andermans leven,maar de doodstraf voor dit delict?Ik plaats hier vraagtekens bij.Blijft voor mij altijd de vraag,in hoeverre de veroordeelden echt schuldig zijn...iedereen weet hoe kwetsbaar je bagage is in het buitenland,dus wie zegt mij dat ze niet slachtoffer zijn van een opgezet plannetje? Emoticon: Blush

maseddi
User
User icon of maseddi
spacer line

De fundi's onder ons zullen zeggen: hadden ze maar geen drugs moeten smokkelen;

Aan elk beroep kleeft een risico, ook dat van drugs-crimineel.
Loopt alles gesmeerd, dan viert men feest met het verworven geld en hoor je ze niet..
Loopt het mis, dan moet er zonodig een handtekeningenactie of een petitie ondertekend worden om hen vrij te pleiten.
Ik ben niet voor de doodstraf, maar men wist dat dat de konsekwentie was..

een door de Indonesische staat uitgevoerde executie zal natuurlijk weer heel wat protesten veroorzaken en wederom zal het aantal touristen naar Bali/Indonesie naar beneden bijgesteld moeten worden (als het nog verder naar beneden kan).

Ik begrijp het verband niet?

Ed Vos

Sweet young thing

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Ik zou zeggen dat Bali veiliger gaat worden,
dat spuitende , zuipende , slikkende probleemtoeristen afgeschrikt worden.
Dat gewone nette gezinnen uit binnen en buitenland(Wisman) er graag weer komen.
Dat ik ook met gerust hart mijn 17 jarige (nog onschuldige) dochters ook met gerust hart naar Bali met vakantie te laten gaan.

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 12-02-2006 20:42 sidia wrote:
.
Dat gewone nette gezinnen uit binnen en buitenland(Wisman) er graag weer komen.

Goed idee Sid, kunnen al die keurige ambtenarengezinnetjes uit Jakarta in alle rust van hun zuur verdiende corruptierupiaatjes op Bali genieten, zonder dat tuig om hen heen.

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

On 12-02-2006 20:42 sidia wrote:
Dat ik ook met gerust hart mijn 17 jarige (nog onschuldige) dochters ook met gerust hart naar Bali met vakantie te laten gaan.

... en naar Loret de Mar of ieder andere Spaanse (of Nederlandse) kustplaats kun je ze wel met gerust hart laten gaan Emoticon: Confused Dat doet er echt niet voor onder... Kleine meisjes worden snel groot en voordat je het weet hebben ze er zelf 1 Emoticon: Wink

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

maseddi
User
User icon of maseddi
spacer line

Ik zag regelmatig moslim-meisjes (uit java) op het strand te Sanur met een baju muslim en een jilbab gaul rondlopen.
Kan daar perfect hoor, zonder dat ze daar lastig gevallen worden.

Ed

Sweet young thing

spacer line  

Even een reactie van mijn zijde ,ik betwijfel of indonesie het lef zou hebben om de doodstraf uit te voeren.
Zeker nu ze economisch er slecht voorstaan,ze zouden gigantisch kritiek over zich heen krijgen,van de westerse wereld,en als ze dat toch zouden doen,kunnen ze de buitenlandse investeerders en toerisme de komende tijd wel vergeten.
Het zal wel uitlopen op een celstraf van 10 a 15 jaar,ben benieuwd, ????en wat sidia betreft kom op zeg,als ze in Mokum de regels weet te houden ,hoeft Bali geen probleem te zijn.
Weet niet hoe jij je dochter opvoed,maar het vetrouwen begint bij de opvoeding
Om Sid zoals het vogeltje gebekt is !!!!!!!!!
Het drugs probleem onder de Indonesische jongeren heerst al langer dan men denkt............sabu sabu op Bali is heel populair en elders in Indo,
Ik denk nog eerder dan een Bule ooit over gehoord heeft.
De alom bekende omeletten met champions die in Bali al verkrijgbaar was toen Kuta nog een vissers dorp was.
Laten ze eerst de hand in eigen boezem steken !!!!!!!!!!!!!!! wie vogt

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 12-02-2006 23:11 tukad ganga wrote:
ik betwijfel of indonesie het lef zou hebben om de doodstraf uit te voeren.

Zeker nu ze economisch er slecht voorstaan,ze zouden gigantisch kritiek over zich heen krijgen,van de westerse wereld,en als ze dat toch zouden doen,kunnen ze de buitenlandse investeerders en toerisme de komende tijd wel vergeten.
Het zal wel uitlopen op een celstraf van 10 a 15 jaar,ben benieuwd, ????en
.
Weet niet hoe jij je dochter opvoed,maar het vetrouwen begint bij de opvoeding
Om Sid zoals het vogeltje gebekt is !!!!!!!!!

Het drugs probleem onder de Indonesische jongeren heerst al langer dan men denkt............sabu sabu op Bali is heel populair en elders in Indo,

*Ben benieuwd , een ministadstaat heeft het wel aangedurfd.
*Zal wel treurig zijn als je voor extra beleg op je brood , je eigen wetten en ook de volkksgezondheid gaat verkwanselen.
*Figuurlijk gezien, heb geen dochters.
*In mijn oude tijd(midd.bareschl) kennen ze daar al gandya , maar de laatste jaren is het erg geworden.

25 jr geleden is het alleen "bekend" bij een kleine laag vd bevolking , nu is het een levensbedreigende kanker.
Chemotherapy , bestraling helpen niet meer , dus amputeren maar.
Of te wel de beuk er in.

stijn
User
spacer line

Twee hebben levenslang gekregen, zwaarder dan de 20 jaar die was geeist.

www.liputan6.com/view/2,117594,1,0,1139836862.html (indo)

Een vraagje, is IndonesiŽ een heroine (of andere drugs) exporterend land geworden, of is het doorvoer...De laatste tijd xtc fabrieken opgerold, altijd al ganja in Aceh met een dubieuze rol van leger en politie....Voor eigen (binnenlands) gebruik dacht ik. Ik rook of slik zelf niets maar zo af en toe een xtc pil of een jointje kan niet veel kwaad vind ik. Maar deze killing harddrugs is andere koek....Kan je beter vanaf blijven..

Salam hangat
Stijn

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

In Indonesia zijn ze nogal gek van sabu-sabu wordt geloof ik van ampfetamine gemaakt, verder xtc, en lijm snuiven vinden ze ook heerlijk. En mixen, drank met een pil anjing gila dr in en zo Emoticon: Shiny

Gruces

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 13-02-2006 14:34 stijn wrote:

Een vraagje, is IndonesiŽ een heroine (of andere drugs) exporterend land geworden, of is het doorvoer

Maar deze killing harddrugs is andere koek....Kan je beter vanaf blijven..

Was afzetmarkt geweest , eerst voor de happy few ( de rijken, kunstenaars/muzikanten=bandsleden etc).Voor mensen die toegang kunnen krigen.Dus meer voor eigen gebruik.

Later werd de grote massa vergiftigd , worden in schoolpleinen "gratis " uitgedeeld , in universiteiten en en zeker in de campus.
Kijkt maar hoe het ook heeft kunnen uitbreiden zoals het vroeger in Nederland had plaatsgevonden.
Het wordt big business , en omdat de produktie daar door allerlei omstandigheden makelijker is om het zelf te gaan produceren(verkleining van de afstand producent en consument) wordt de produktie ook verplaats naar Indonesia.

** KILLING drugs ???
Dus de (groot) verspreider sen groot(producenten ) zou je ook kunnen beschuldigen van het "KILLEN" van veel jongeren.En het gebeurt bewust , voor geld.(voorbedachten rade).
Vindt je dan echt vreemd als de regering en de mensen daar gaan zeggen : : Stop met "vermoorden"van onze jeugd ?

Iemand die anders durven te beweren gaan met 2 maten meten en geen respect hebben op de souvereiniteit van een bepaalde land ..

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Volgens KCM :

Doodstraf voor 2 hoofdverdachten .
(2 hebben al 20 jr gekregen )

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

De Bali Nine :
A.C(21 jr) = doodstraf
M.S(24) = doodstraf
M.C (19) ,M.S(19),R.L(27),S.C (19) . hebben levenslang gekregen.

De laatste 3 worden morgen gevonnist.

Agung
User
User icon of Agung
spacer line

Ik doe volgende keer dat ik naar Bali ga toch maar een paar extra sloten op m'n koffers...... Het risico dat er iets in gestopt wordt is met dit soort vonnissen niet grappig meer.

spacer line  

]

Toch maar Sealen misschien Emoticon: Frustrated

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

5 euro??!? In de gemiddelde MataHari koop je tegenwoordig voor 15 euro een mooie Polo-koffer met slot. Ik heb mijn hele familie al van koffers voorzien Emoticon: Wink

Gracias. Sama sama

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Wat zou deze knakker krijgen trouwens als hij hiervoor in Indo werd opgepakt?

http://www.nieuwnieuws.nl/arch(...)akt_nederlander.html

Gracias. Sama sama

spacer line  

In de gemiddelde MataHari koop je tegenwoordig voor 15 euro een mooie Polo-koffer met slot.

Inderdaad kiwimave en hele mooie ook !, alleen die slotjes daar heb ik mijn twijfels over Emoticon: Talk to the hand , (bij elke koffer dan ook)...als dat iemand is de knop zit met 15 meter plastic Emoticon: Nice .
Verder heb ik het zelf nog nooit geprobeerd....volgens mij gaan we off-t.

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

S.lmt s.mua yth.,

Ik heb in de andere topic al gezegd het is 'een pot verwijt de ketel' situatie .......
volgens het 'CIA-handbook' heeft INDOSnesos zelf een eigen binnenlandse drugsproductie ....... dus wie verwijt wie ???
'Druft men vanwege 'rerrorismebestrijding' dit niet aan de kaak te stellen ???'
Want INDOSnesos is toch ťťn van die 'bevriende landen' ......... ????

'Ahu kura ahia, mansia nia'

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 15-02-2006 16:01 AnisJ wrote:

volgens het CIA-handbook heeft INDOSnesos zelf een eigen binnenlandse drugsproductie

....... dus wie verwijt wie ???

Het is ook Zo geworden.
Was vroeher voor "eigen gebruik".
25 jr geleden nog "onschuldig".
Maar door dat het als middel werd gebruik om wapens te kunnen kopen etc , werd het een uitgebreide home industry .Later is het alleen maar om geld te kunnen verdienen.
Door de komst / introductie van buitenland (de pioniers komen uit west europa), werd het een high tech. industrie .Men heeft geld, apparatuur en kennis nodig.En die kwam uit het buitenland.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

51,373,049 topic views - 223,823 posts - 13,518 topics - 16,733 members - last post @ 21-11-2017 11:08 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

92,381,356 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com