indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

anton
User
User icon of anton
spacer line

Ik ga volgende week wederom naar Java - Indonesie.
Nu heb ik al enige ervaring in het reizen over land enz. maar nog niet met de binnenlandse vluchten.
Heeft iemand een advies hoe ik het beste een ticket van Yogyakarta naar Jakarta kan regelen? En via welke maatschappij? Natuurlijk zo goedkoop mogelijk want ik ben maar een arme backpacker :-)
Nu heb ik al wat info ingewonnen via internet. zoals Lion Air bijv.
Hoogstwaarschijnlijk logeer ik wederom in hotel Prambanan aan de Jalan Prawirotaman van de eigenaar Ludo Wauters.
Heeft iemand een leuk en goed advies voor me?

Gr.
Anton

maanmist
User
spacer line

Je kan natuurlijk ook de trein nemen. Goedkoop en relatief snel, zo'n 9 uur.

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Er zijn dagelijks 20 vluchten tussen Yogya en Jakarta, 8 van Garuda dus valt voor een arme backpacker af (de bus kan je al nemen voor 50.000 Rp, vliegen binnenlands valt buiten het begrip "arm" Emoticon: Wink . Blijven over Wings Air (2) Lion Air (2)Mandala Air (2) Adam Air (4) en Batavia Air (2) keuze zat dus.

Gruces

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

De trein is inderdaad iets goedkoper, al scheelt het niet zo veel meer met de goedkope maatschappijen zoals Lion Air, als je in Executive class reist. In Business class is het wel heel goedkoop, maar daar is geen AC. Ik ging vroeger steeds met de nachttrein. En keer heb ik in Business gereisd, maar dat is niet voor herhaling vatbaar. In elk station stappen verkopers op, dus van slapen, vergeet het maar. In Executive class mogen die verkopers niet binnen, dus is het er heel rustig. Je bent lekker uitgeslapen als je op de plaats van bestemming bent.
De duurste vliegtickets zijn die van Garuda, ong. 450.000 IR. Dit is wel het gemakkelijkste om mee te vliegen. Hun kantoor is in de internationale terminal: gewoon de trap op en helemaal naar rechts gaan. Ook hun domestic flights vertrekken vanaf de internationale terminal. De goedkope maatschappijen vertrekken vanuit de Domestic terminal, waar ook hun kantoren gevestigd zijn.
Vorig jaar zijn we in Jkt toegekomen, ben ik naar het kantoor van Garuda gegaan, en een uur later zaten we alweer op het vliegtuig. Lekker makkelijk. Zij hebben veel meer vluchten per dag naar Yogya, dus met bv Lion Air moet je al geluk hebben om dezelfde dag te kunnen vertrekken.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

anton
User
User icon of anton
spacer line

Beste maanmist,
De trein is voor mij geen optie omdat ik op dezelfde dag door naar huis wil en moet vliegen. Rond 7 uur in de avond vlieg ik vanuit Jakarta naar huis en wil dus dezelfde dag een binnenlandse vlucht nemen. Zeg ergens begin van de middag.
toch bedankt voor de snelle reactie.

anton
User
User icon of anton
spacer line

Erwin,
Bedankt voor je uitvoerige uitleg. Duidelijk en goed verhaal waar ik zeker wat aan heb. Thanks..

Gr.
Anton

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Anton:

Goedkoopste met AdamAir voor 199.000. Adam vliegt tegenwoordig trouwens 5x per dag tussen CGK en JOG. En ze gebruiken als 1 van de weinigen relatief nieuwe toestellen (737-400 en 737-500)

Voor iedere Jogja-bezoeker misschien wel een handige site:

http://www.gudeg.net/index_pes(...)lHari=2&lang_ver=eng
--> dienstregeling van alle vliegmaatschappijen van/naar Jogja

http://www.gudeg.net/index_kereta.php?lang_ver=eng
--> idem voor de treinen incl prijzen

Gracias. Sama sama

anton
User
User icon of anton
spacer line

Beste kiwimawe,
Ook jij bedankt voor het snelle reageren. Dit gaat zeker lukken.. Zeer overzichtelijk allemaal.
Ook voor andere guests is dit een goed iets om te bekijken.
Thanks....

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

78,842,965 topic views - 236,146 posts - 13,703 topics - 27,450 members - last post @ 23-01-2020 07:32 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

128,599,929 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com