indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Hitami
User
spacer line

Vanaf morgen 04 02 2006 is verboden te roken in openbare gebouwen, dus mensen u bent gewaarschuwd ! Boete 50 miljoen rupiah of 6 maanden gevangenis !

spacer line  

Dat is toch altijd verboden geweest....buiten de rookruimtes om.

Live life to the max.......

Hitami
User
spacer line

Sinds vorige jaar is de wet ingegaan maar vanaf morgen ook daadwerkelijk in uitvoering !

spacer line  

In iedergeval een pittig bedrag ! dan kan je heb beter op Singapore airport aansteken daar kost het maar 500,- us Emoticon: I love it .

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

waar wordt dat roken verboden?

Begin de details te vergeten

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Belachelijk , diskriminatie van rokers .

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Om sid, begrijp ik het goed: u heeft een eigen mening zonder te schipperen tussen de overige forumleden? Emoticon: Wink Emoticon: Smile

Begin de details te vergeten

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

Ik rook alleen in onze tuin tussen het onkruid Emoticon: Devil
Maar alleen kretek. Emoticon: Shut up!

Yth.Umberto

kadir
User
spacer line

en dit in een land als Indonesie.... shame Emoticon: Frustrated

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

We gaan er van uit dat elke roker weet dat het niet goed is voor de gezondheid.
De hetze tegen de roker is begonnen in het land wat door die sigarettenindustrie rijk is geworden.
Een rookverbod op plekken waar iemand er last van heeft is voor mij (een verslaafde aan het nicotinestokje) nooit een probleem geweest.
In Nederland is men echter zielig bezig, van vrienden vernam ik dat roken op een openlucht treinstation zelfs verboden is, daar heeft er toch niemand last van.
Om de peuk op te laten ruimen brengen wij voldoende Euro's in de staatskas.
De Nederlandse overheid kan de oudere medemens niet geven waarvoor zij heel hun leven voor hebben betaald, laat die mensen toch hun peuk opsteken, des te eerder zijn ze van die lastposten af.
Een roker word minder oud bewijzen allerlei onderzoeken, dus de tijd we leven brengen wij extra geld in het laatje bij de overheid en door minder oud te worden scheelt het nog eens flink met AOW en de pensioenen.

In Indonesie zorgen de rokers voor veel overlast, je zal geen hotelkamer vinden waar meubilair niet beschadigd is door een peuk, er word gerookt in bussen zonder A.C., niemand die zich daar druk over maakt of er moet een Bule in de bus zitten.
Dat daar wetten voor gemaakt worden is leuk en wel maar wie durft iemand een bekeuring te geven, er zal een verandering van de cultuur geforceerd moeten worden.
Iedereen die Indonesie een beetje kent weet dat disipline ver te zoeken is.

Als ik ergens in een openair strandrestaurant zit te genieten van een peuk zal ik die zeker niet uitmaken omdat 2 tafels verder een Bule daar opmerkingen over maakt, zij/hij draait zich maar met de rug naar mij toe want van meeroken is zeker geen sprake, dit is geen fantasie maar heb ik zelf meegemaakt.

Voor mij mag het mogen roken worden toegevoegd aan de rechten van de mens, maar mogen er ook wetten gemaakt worden om de overlast te beperken.
Jan

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Toen de airport te Cengkareng enige jaren geleden rookvrij werd gemaakt, lachte ik me rot, doc dit is vrij aardig gelukt, zonder dat er echt moeilijk gedaan wordt als je in restaurants rookt. Op bepaalde plekken vraagt iemand in uniform soms of je niet wilt roken, dan maak je m gewoon uit. Heel relaxed allemaal.

50 jt boete, in geen 50 miljoen jaar. Er zijn erg veel regels in Indonesia, niemand die zich er aan houdt en niemand die controleert. Maar met die anti-rook wetjes zijn ze een modern land, gaan mee met onze tijd.

Gruces

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 04-02-2006 01:19 Tuti & Jan wrote:

In Indonesie zorgen de rokers voor veel overlast, je zal geen hotelkamer vinden waar meubilair niet beschadigd is door een peuk, er word gerookt in bussen zonder A.C., niemand die zich daar druk over maakt of er moet een Bule in de bus zitten.

Dat daar wetten voor gemaakt worden is leuk en wel maar wie durft iemand een bekeuring te geven, er zal een verandering van de cultuur geforceerd moeten worden.
Iedereen die Indonesie een beetje kent weet dat disipline ver te zoeken is.

Dat zijn ook barbaren die dat doen.

Wetten/regels in overvloed.
Maar het om de handhaving.
Daarom komt men ook met zo'n gekke regels / hoge boete en arme gelegenheidsrokers zoals Om Sid moet het weer de dupe worden.
Kennelijk is het wel nodig om harde maatregelen te nemen.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 03-02-2006 20:57 JohanN wrote:
Om sid, begrijp ik het goed: u heeft een eigen mening zonder te schipperen tussen de overige forumleden? Emoticon: Wink Emoticon: Smile

Welke overige forumleden ???
Het is ook soms moeilijk om tegen de stroom te gaan zwemmen.

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Ik had trouwens begrepen dat dat rookverbod alleen in Jakarta geldt. Voor de openbare weg zijn er twee grote wegen aangewezen, Jl. Thamrin en Jl. Sudirman. Voor de rest was het OV, openbare gebouwen etc.

Gruces

EdwinJ
User
spacer line

Goeie actie!

Als je niet buiten roken kan ga je maar buiten roken. Emoticon: Bye bye Ik erger me altijd groen en geel (ook in NL) als er weer iemand in een restaurant een paar tafels verderop zit te roken. Ja hoor, ook dan heb ik er last van, zeker als de luchtstroom mijn kant op gaat.
Als een roker besluit om zijn eigen longen te gaan vervuilen, prima, maar ik wil daar geen last van hebben. En mijn kleren gaan er ook nog eens van stinken. Verschrikkelijke lucht. Zal niet lang meer duren denk ik voordat in NL er ook een rookverbod komt in de horeca.
Dus een goede zet om ook in Indonesie een rookverbod voor openbare gebouwen in te stellen.
Begrijp overigens niet waarom mensen Łberhaupt roken: Kost een hoop geld, slecht voor de gezondheid, stinkt en anderen hebben er last van.
Maar goed, ik als niet roker zal het wel niet begrijpen.
Alleen de boete van 50 juta vind ik wel erg hoog.

Salam

Edwin

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

rookverbod komt in de horeca
Erg slim van Horeca NL, ze klagen al steen en been, dit is gewoon een grote groep klanten weg jagen.
Stevige drinkers zijn in de regel ook roker.
Jan

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Och het went wel ze passen zich steed meer,en meer aan de situatie.
En om eerlijk te zijn gisteravod bij een Indonesisiche avond, in een zaal waar niet gerookt mocht worden was het prima te vertoeven.
Stel je eens voor dat daar wel gerookt zou worden dan weten wij zeker dat je kanker kan oplopen.
Het viel mij op dat het door de Indiche gemeenschap geacsepteerd word wij weten dat ze stevige rokers kunnen zijn.
Maar die gene die wel willen roken gingen even naar buiten.
Het wordt steeds meer geaccepteerd door de rokers.
Dat ze merokkok, is dat ze hier erg duur uit zijn.
Ze willen er wel van af maar ze kunnen niet die slapjannesen.
Het zit gewoon tussen je oren. Emoticon: Worship
Gewoon er mee uitscheiden leg een slof wat je ook doet klaar op tafel, en probeer er van af te blijven, dan ben je een meid en kerel van de hoogste plank, dan ben je pas een sterke persoon, die baas over zich zelf kunnen zijn.
Anders ben je maar een flapdrol, die zielig over zich zelf is Emoticon: Clown Emoticon: Clown

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

petteke
User
spacer line

Ik woon in Italie.Sinds 1januari 2005 ,is er een nieuwe wet ingegaan,tegen het roken.Je mag praktisch alleen buiten,thuis en in speciale restaurants voor rokers.Deze restaurants lopen heel slecht,want er komen weinig klanten.De rokers gaan naar de bars en restauranten waar niet gerookt mag worden en gaan af en toe buiten een sigaret roken.Gewoon begrip voor de andere mensen en het is nog gezonder ook.

Ciao.

petteke
User
spacer line

Ik woon in Italie.Sinds 1januari 2005 ,is er een nieuwe wet ingegaan,tegen het roken.Je mag praktisch alleen buiten,thuis en in speciale restaurants voor rokers.Deze restaurants lopen heel slecht,want er komen weinig klanten.De rokers gaan naar de bars en restauranten waar niet gerookt mag worden en gaan af en toe buiten een sigaret roken.Gewoon begrip voor de andere mensen en het is nog gezonder ook.

Ciao.

spacer line  

De rokers gaan naar de bars en restauranten waar niet gerookt mag worden en gaan af en toe buiten een sigaret roken.

Doch ga je me niet wijs maken dat bars en restaurants er beter van worden als er niet gerookt mag worden ! Ik kom verder weinig in bars of restaurants en het lijkt me spannend om de uitslag te horen als het hele gebeuren hiero wordt uitgevoerd....!! misschien toch maar thuis met vrienden een biertje drinken Emoticon: Puh!

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

...!! misschien toch maar thuis met vrienden een biertje drinken Emoticon: Puh! [/quote] Emoticon: Nice Dan kom ik ook als Jeroen terug is uit IndonesiŽ. Emoticon: Blush Kumpulan Emoticon: I love it Martin Solo Emoticon: Confused
Umberto.

Maar dan zonder drumstel Emoticon: Cooool

spacer line  

Dan kom ik ook als Jeroen terug is uit IndonesiŽ. Kumpulan Martin Solo
Umberto.

Is goed Emoticon: Shiny ...maar dan wel een mini-kumpulan Emoticon: Wink

M-Solo.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

79,672,034 topic views - 236,682 posts - 13,710 topics - 28,457 members - last post @ 21-02-2020 14:25 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

129,996,947 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com