indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

kastanja
User
spacer line

Hallo,

Wij willen 27 febr. IPB (personeelsreizen) vliegen met KLM. We hebben de laatste week van januari een visum aan willen vragen.We zitten met ons handen in onze haren,GRRR

Nu zijn we op het volgende probleem gestuit, we gaan met zijn 4-en.Mijn vrouw vliegt bij KLM, dit betekent dat als we de visum aanvragen dat mijn vrouw haar paspoort minimaal 11 dagen kwijt is.Dit terwijl ze nog moet werken
in die 11 tussen liggende dagen omdat ze dan in het buitenland zit.

Ok volgende mogelijkheid was, spoedprocedure...voor de lieve som van 110EUR! Wij bellen naar de ambassade ...na 3000x de telefoon overgaan wisten ze mij te vertellen dat die spoedprocedure niet meer geldt!

En toen zagen we het even niet meer zitten.Alleen als er iemand overleden is, geldt de spoedprocedure.
Beroepsgewijs kan mijn vrouw niet haar paspoort missen, PUNT UIT.
En toch kun je geen visa aanvragen zonder je paspoort!Ook al heb je dit nodig voor je werk!!!

De laatste mogelijkheid die we nu nog hadden was, dat er een 2e paspoort aangevraagd kon worden.Via de KLMwerkgever moet je een werkgeversverklaring af laten nemen waarin staat dat KLMwerknemer in dit geval ten alle tijden haar paspoort nodig heeft.
Vervolgens vraag je een spoedaanvraag bij de gemeente van een tweede paspoort aan die buiten het gewoon aanvragen van een paspoort (40EUR)
nog eens 40EUR kost!!

Kortom, laat het alsjeblief afglopen zijn met die visumaanvraag!!!!!
Het heeft ons dagenlang gebel,gemail en een hoop frustratie gekost!!!!

Dank jullie wel voor het lezen!

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Dit is al zo vaak beschreven op dit forum, stuur een verzoek aan het kabinet in Den Haag dat zij eens om de tafel gaan zitten met de verantwoordelijke ministerie in Indonesie.
Vermoedelijk heeft het visum andersom van Indonesie naar Nederland daar wat mee van doen, daar wordt op zijn Limburgs gezegd ook bij velen de pis lauw gemaakt!
Jan

kastanja
User
spacer line

maar we voelen ons nog steeds gefrustreerd...dagenlang ellende om een mogelijkheid te vinden voor die verdomde visum..

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Die frustratie had je je prima kunnen besparen als je tevoren even rondgekeken had. Dan had je je kunnen voorbereiden en had je direct gezien dat een spoedvisum al even niet meer kan, en dat het paspoort inderdaad een tijd op de ambassade ligt.

Ik heb tot op heden (4x visumaanvraag) nog nooit enige frustratie of probleem ondervonden, dus wat mij betreft is het allemaal prima zo.

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Sorry voor jullie,
Ik heb een keertje meegemaakt dat we 3 dagen voor het vetrek naar Nederland nog even naar Jakarta konden voor een interview bij de Nederlandse Ambassade, we waren met de trein net op tijd terug om de vlucht van die middag naar NL te halen.
Ik ben echt geen uitzondering wat dat betreft.
Er is voor jullie een troost bij geen visum stap bij de tussenstop in Bangkok, Singapore of Kuala Lumpur uit en geniet daar van jullie vakantie.
Jan

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Ik lees altijd met groot genoegen dit gekanker. Ik heb 10-tallen visa voor Indonesia aangevraagd, nog nooit last ondervonden. De laatste 2 keer, weliswaar in Singapore, merkte ik een grote flexibilteit en gevoel voor service.

In Den Haag ook nooit gedonder ondervonden. Mijn laatste visum van daar was de dag voor vertrek niet klaar, foutje, toch had ik mijn paspoort de volgende ochtend.

Gruces

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Visa on arrival

Begin de details te vergeten

kastanja
User
spacer line

ik heb wel degelijk op de forums gelezen, maar je gaat toch kijken of het wel mogelijk is. In ons geval is het natturlijk wel eenbeetje uitzonderlijk dat je perse je paspoort nodig hebt (voor je werk) terwijl je paspoort 11 dagen bij de ambassade ligt. Daar ligt onze frustratie, je hebt je paspoort nodig voor je werk..dus je kan 'm niet missen.Voor 1 bezoek een onderneming met een 2e paspoort en extra kosten,voor wat....30 dagen visum,YES

En dat die paspoort 11 dagen bij de ambassade ligt, dat wist ik wel.

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Ik heb van diverse mensen uit NL gehoord dat ze gewoon een VOA hebben gehad, maar ga dat natuurlijk niet van de daken schreeuwen Emoticon: Shiny Stel je voor ineens geen gesijk meer over visa, wat zou het leven hiero vervelend worden Emoticon: Shiny Emoticon: Shiny

Gruces

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 02-02-2006 13:31 kastanja wrote:
Daar ligt onze frustratie, je hebt je paspoort nodig voor je werk..dus je kan m niet missen.

Ja en daaro legt de contradictio interminis, zal je bij ambassades van andere landen hetzelfde mee kunnen ondervinden. Bij een visum behoort nou eenmaal een paspoort.

Gruces

kastanja
User
spacer line

ik vindt het zo grappig, niemand heeft last ondervonden met aanvragen van een visum.Nee ..omdat jullie je paspoort niet Emoticon: Nooo nodig hebben voor je werk als je een visum aanvraagt... Emoticon: Bye bye

Jullie hebben gewoon de standaard procedure kunnen volgen, dus jullie gaat het makkelijker af.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Emoticon: Confused Wij hebben daarom een Identiteitskaart Koninkrijk Der Nederlanden,aangeschaft.
Zodat je niet zonder je identiteit komt te zitten, want je moet je kunnen intentiviseren toch in Nederland.
Mijn Schoon moeder heeft geen rijbewijs die je daarvoor ook kan gebruiken.
Maar goed het is zo, ja de regering zou best eens meer actieve kunnen worden om dit geval.
Maar je krijgt een formulier van de Ambassade dat je paspoort is ingenomen voor een visum aanvraag.
Ook de paspoort is, voor de Nederlanders een nationaliteit document.
En eigenlijk is dat het niet, het is een gewoon document, voor om dat je gaat reizen.
Andere Landen zoals BelgiŰ heeft bij een paspoort een Identiteitskaart die je zlefs in je tuin moet kunnen aantonen.
IndonesiŰ heeft toch ook een KTP die belangrijker is dan Paspoort.
Daar kan je paspoot laten maken bij je reisbureau, die verzorgen dat voor je als je maar betaald. Emoticon: Wink

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

On 02-02-2006 13:48 kastanja wrote:
ik vindt het zo grappig, niemand heeft last ondervonden met aanvragen van een visum.Nee ..omdat jullie je paspoort niet Emoticon: Nooo nodig hebben voor je werk als je een visum aanvraagt... Emoticon: Bye bye

Jullie hebben gewoon de standaard procedure kunnen volgen, dus jullie gaat het makkelijker af.

Ik denk dat iemand die bij KLM werkt, toch wel zover na kan denken over dit 'duivelse dillema', toch?

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Valt het nu helemaal niet op dat Lionel en ik het over een visum on arrival hebben? Kent niemand dat? dat is toch de oplossing?

Begin de details te vergeten

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Visum on Arrival? Als Nederlander mag je niet eens het vliegtuig in als je rechtstreekse eindbestemming IndonesiŰ is. De boete voor de airline schijnt al een paar 1000 euro te zijn als ze je uberhaupt al meenemen. (?)

Maar goed, de optie Singapore (of een andere plek in de buurt) is een goede oplossing lijkt me zo. Minder wachttijd, en je hoeft je paspoort geen weken kwijt te zijn.

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Ik blijf het zeggen, maar ik vind het op zijn minst hufterig hoe lastig die klootzakken van de KBRI het voor ons maken wat betreft het aanvragen van een toeristenvisum.

Ok, de Indahnesia.com bezoeker met vette WAO- of WW-uitkering hoor je niet klagen, die hebben tijd genoeg om 2x op en neer te gaan naar Den Haag te gaan en er dan nog een mooi dagje shoppen bij de Bijenkorf aan vast te knopen.

Mij gaat het erom dat er ook mensen zijn die 40+ uur per week werken, die dus al een dag vrij moeten vragen om naar die mongolen te reizen. Ik vlieg bovendien vaak naar buiteneuropese gebieden voor mijn werk, heb het paspoort dus zelf nodig, kan het niet gebruiken dat die bananenvreters mijn paspoort 2 weken in beslag nemen.

Gracias. Sama sama

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Ok, de Indahnesia.com bezoeker met vette WAO- of WW-uitkering hoor je niet klagen, die hebben tijd genoeg om 2x op en neer te gaan naar Den Haag te gaan en er dan nog een mooi dagje shoppen bij de Bijenkorf aan vast te knopen.

ik werk gewoon full-time, toch krijg ik gewoon een visum geregeld. Kostte me dit keer 60 euro en een paar cent. Hoef ik niet 2x een retourtje Den Haag te kopen, geen twee keer een vrije dag op te nemen e.d.

Kan dus allemaal prima.

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

On 02-02-2006 14:38 kiwimave wrote:
Ik blijf het zeggen, maar ik vind het op zijn minst hufterig hoe lastig die klootzakken van de KBRI het voor ons maken wat betreft het aanvragen van een toeristenvisum.

Dan moet je bij de Nederlandse ambassade in JKT komen... dan ervaar je eens wat Nederlandse gastvrijheid is. Die regels zijn nu eenmaal opgesteld en als je je aan houd dan is er niets aan de hand.

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Kastanja
Gewoon langsgaan en zeuren bij de ambassade... toen ik mijn visum aanvroeg was er ook iemand die haar paspoort niet kon achterlaten. Spoedvisum was niet meer mogelijk... maar mevrouw begon moeilijk te doen en was niet echt van plan om zonder visum het pand te verlaten... "opeens" was er wel iets mogelijk en werd ze in een apart kamertje neergezet... dus wellicht het proberen waard.

P.S. hoe zit het met de overboekingen als IPB'er... kom je tegenwoordig nog wel weg?

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

kastanja
User
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Richy

Ik heb al heel vaak geIPB-ed ondanks overboeking heb je gelukkig ook mensen die niet komen opdagen (no-show) Emoticon: Nooo

Voor de rest ligt het ook aan of je alleen of met meerdere personen gaat.

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

On 02-02-2006 15:24 Richy wrote:

...

Dan moet je bij de Nederlandse ambassade in JKT komen... dan ervaar je eens wat Nederlandse gastvrijheid is. Die regels zijn nu eenmaal opgesteld en als je je aan houd dan is er niets aan de hand.

Hey Rich,
Wie is nu 1ste wereldland en wie nu 3de wereldland? Allah heeft nu eenmaal geregeld dat wij de centen hebben en "zij" niet dus wij moeten een soort van fort van Europa maken. Anders hadden de Marrokanen de tent hier al lang overgenomen en was de bule niet eens meer baas in eigen land! Emoticon: Wink

Gracias. Sama sama

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

Tuurlijk qua regels... maar ook qua behandeling door het personeel? Geen wonder dat we hezelfde kunnen verwachten in DH.

P.S. 1ste wereldland met een opkomend Azie... we zullen zien hoe het over een jaartje of 10 hier uitziet... mag hopen dat ik hier tegen die tijd weg ben. Emoticon: Smile

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 02-02-2006 19:38 kiwimave wrote:

...

Anders hadden de Marrokanen de tent hier al lang overgenomen en was de bule niet eens meer baas in eigen land! Emoticon: Wink

Kiw,
kennelijk heb je iets met de marokaanse nederlanders , of is het de nederlandse marokanen ?

Anders de tent hier al lang overgenomen ???

Het lijkt wel of je geen kranten leest ,tv kijkt , of je woont in de propinsi .Dat zal wel .
Jonge jonge , ze zitten al vanaf het begin jaren 70 , ze hebben de zaak al lang overgenomen.
Nooit een dagje toeren naar de grote steden ?

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Om Sid,

Ik woon in de propinsi, dat verklaart het zeker Emoticon: Wink

Gracias. Sama sama

goyang2
User
User icon of goyang2
spacer line

Ik ondervond nooit geen problemen bij de ambassade, aardige mensen, beetje ngombrol2 geef mn papieren af en sta een uur later weer buiten de poort, het werkt in je voordeel als je iemand kent die op de ambassade werkt... Emoticon: Shiny Heb nu overigens een business multiple entry visa,

Biak: B-ilang I-ngat A-kan K-embali

miroslav
User
spacer line

kastanja,
ben net zelf terug van indonesie en ga elk jaar soms wel 2X naar indonesie nooit problemen ondervonden ook niet bij ambasade in den haag nog in indonesie.wel verschillende malen gezien dat mensen bij visa on arrival hoop problemen hadden verkeerd in vullen geen rupiah bij dan weer opnieuw in de rij staan. en ik en mijn vrouw kunnen gewoon door lopen,Wat ik niet begrijp hoe die andere stewardessen gezagvoerders van de klm het dan doen zouden ze ook elke keer hun paspoort 11dagen kwijt zijn of hebben ze allemaal dubbele paspoorten wat ik bijna niet geloof.Miroslav Emoticon: Smile

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

50,527,866 topic views - 222,871 posts - 13,503 topics - 16,512 members - last post @ 17-10-2017 10:39 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

90,941,587 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com