indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Ik had laatst een discussie met mijn (indonesische) vrouw. zei heeft een aantal bule vrienden in Jakarta en daar heb ik er een paar van ontmoet in de kroeg (club).
Ik ben altijd erg recht door zee en die gasten vinden het schijnbaar heel normaal om naast je vrouw er een andere meid bij te hebben. of ronduit te flirten met een meid in de kroeg.
Ik vertel dan ook gelijk ronduit dat ik dat werkelijk niet begrijp, zeker niet als je een fijne relatie met je vrouw hebt.
Elke keer als ik dat zeg, is het gelijk afgelopen met de "vriendschap" word ik niet meer uitgenodigd, alsof ik een gevaar zou zijn.....
Mijn vrouw zegt dan dat ik dat gewoon niet moet zeggen, volgens haar zijn alle bule kerels hier zoals dat..( behalve ik dan natuurlijk)

Ik vind het ok als die gasten zo nodig vreemd moeten gaan, maar ik vind het zo raar dat ik daar niet mijn eigen mening over kan vertellen,

Nu vraag ik me af of er nu hier (jakarta) werkelijk geen kerels zijn die daar geen moeite mee zouden hebben? iemand als ik met een uitgesproken mening.
Of is het nu werkelijk zo dat alle bule kerels hier alleen maar zijn omdat ze zo makkelijk een jong poppeke kunnen krijgen en zich daar eigenlijk voor schamen?

goyang2
User
User icon of goyang2
spacer line

Midlife crisis...after hormonen attack, jeugd frustatie's...schaamte, stoerheid

Biak: B-ilang I-ngat A-kan K-embali

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Ik ben blij dat ik te Solo verblijf, er is hier nauwelijks een expat gemeenschap. Er zijn wel veel buitenlanders die allerlei Javaanse culturele zaken hier bestuderen (Wayang, Javaans, Budaya etc) en die spreken Javaans onderling. Kom ik echter in Yogya dan verveel ik me snel, al die "heren" die maar over vrouwen, imigrasi en hun eigen geweldige zaken kletsen. De Indonesier komt er nooit zo best van af. Vreemd gaan zijn ze allemaal kampioenen in, als je hen mag geloven. Ik ben blij dat ik een ander leven leidt, elke avond lam met stoere verhalen lijkt me niets. Ik vraag me af of ie nog wel overeind komt na zo een slemppartij, maar ja dat is mijn probleem niet, meer een binnenpretje, het zijn tenslotte allemaal iets oudere heren, met wallen onder hun ogen en een stevige riem om hun "bon empoint" anders valt ie als een gordijn......

Gruces

goyang2
User
User icon of goyang2
spacer line

On 30-01-2006 08:40 londoh wrote:
Ik ben blij dat ik te Solo verblijf,

Blij dat ik op Biak woon, gelukkig nog niet zoveel mesjid die je wakker schreeuwen en ook geen expatjes

Biak: B-ilang I-ngat A-kan K-embali

Hitami
User
spacer line

Laat het zo stellen, ih had nog nooit expat ontmoet die nooit vreemd ging.

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Laten we het zo stellen;

Buitenlanders zijn makkelijk te krijgen. Net zo zeer een Indonesische makkelijk te krijgen is. Ik hoor vaak mijn vrouwlijke personeel zeggen. Ik will een buitenlander want dan heb ik geld en ben ik rijk.
Buitenlanders (Zowel expat als zakenlieden) hier in Jepara slapen of Rotzooien met iedereen.

Waarom niet in eigenland? Simpel, omdat de vrouwen in b.v. Nederland het niet toestaan. Je hoeft hier een vrou alleen maar aan te kijken en ze denkt dat je met haar wilt trouwen. De vrouwen zijn dan van de laagste arbeidsklasse. Zeer naief, weten niets van een Londoh af.
Ook hebben veel eigenaren van een bedrijf een vrouw hier welke b.v een voormalig prostitue was of gewoon een huishoudster. Want waarom, omdat een vrouw met brains gevaarlijk is wanneer je hele hebben en houwen op haar naam staat..

Gelukkig heb ik een vrouw met brains welke niet materialistisch is.

Conclusie de vrouwen laten het toe, dus de beest in de man komt naar boven. Hij kan zijn hormonen niet controleren.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

De vrouwen , de expats .
Ze gaan allemaal vreemd.
Is dat zo .?????
Ik zou me unhappy gaan voelen als ik expat ben en met mijn vrouw daarO te gaan lopen.(of omgekeerd de vrouw met eenb expat/ bule echtgenoot)

De omgeving zal "gelijk"denken en soms ook openlijk vreemd gaan reageren zoiets zoals , weer een oudere expat heer , met zijn domme vrouw die aleeen maar geld , geld wil zien.
Of je ben een jongere expat , goed getrouwd met een goedopgeleide vrouw van daarO.
Nou dan kan de mensen ook denken , weer zo'n jonge mislukking die zijn heil in buitenland moeten gaan zoeken. Hij moet wel iets mankeren.
Of indirect worden de westerse vrouwen in een kwaad daglicht gesteld.
Te lui , grote bek , terlalu banyak emansipasi.Kan niet koken etc etc.
Ik vind dat zulke opmerkingen over De vrouw , De expat niet geplaats kunnen worden.
Zoiets van nog nooit een expat ontmoet die nooit vreemd gaat.

Stel is voor dat ik Mas Hitami of Mas Londoh per ongeluk in Yogya ontmoet , dan kan ik hun ook vreemd aankijken , weer zo'n loser die vreemd gaan.
Vooral omdat ik jullie niet ken, en ook omdat ik "beinvloed"of verkeerd geinformeerd werd door zulke negatieve berichten.
Terwijl jullie een gewone degelijke nederlandse jongens zijn.

Of een bule met een Indon. vrouw , kan de omgeving ook verkeerd gaan denken , weer zo'n oudere loser met een domme materialistisch ingestelde vrouw. (men kan niet zien of de vrouw een knappe kop heeft , ze loopt niet met haar diplomas op haar voorhoofd.)
DUS een beetje terughoudendheid is wel op zijn plaats.,
groetjes

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

spacer line  

Conclusie de vrouwen laten het toe, dus de beest in de man komt naar boven. Hij kan zijn hormonen niet controleren.

hmmmm.... in mijn geval; ik heb als vrijgezel echt wel veel gerotzooid en met veel plezier, voor mij is dat nu genoeg geweest, ik heb alles al wel meegemaakt.
Maar als ik een relatie had was dat dan ook echt over. Waarom anders een relatie toch? niet dan?
Ik ben nu getrouwd en daar ga ik dan ook helemaal voor....
Hormonen zijn dan toch erg eenvoudig te controleren....?
Maar goed.....

Ik zou toch best wel mensen bule willen leren kennen in en rond Jakarta die er hetzelfde over denken.....

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 30-01-2006 08:03 goyang2 wrote:
Midlife crisis...after hormonen attack, jeugd frustaties...schaamte, stoerheid

Denk het niet....... Het is hier gewoon normaal. Ook voor de Indonesische mannen. Als je ergens naar toe gaat, zullen de Indonesische mannen al snel aan je vragen om even naar de "cewek" te gaan. Prostitutiebezoek (vaak verkapte prostitutie) is ook gewoon onder Indonesiers. Er een "isteri simpanan" op na te houden is een "must" en ongeschreven adat als je geld hebt. Ik heb gewoond in een perumahan waar alle buurvrouwen "isteri simpanan" (concubines) waren van zakenlui, hoge ambtenaren, etc.
Het is onzin om daar de expats, de bule's op aan te kijken. Men past zich blijkbaar gewoon aan en dan kan het opeens niet meer omdat het calvinistische vingertje erover heen moet.
Het betreft hier zeker niet alleen maar oudere dikbuiken met jonge vrouwen; er zijn er ook genoeg die als bule nog jong genoeg zijn en ook niet altijd de jongste vrouw er uit pikken maar iemand van eigen leeftijd. En indien met een jongere, so what.....?
We zitten hier op een forum over Indonesia en dan moet men dit ook kunnen accepteren.
Dat Dutchguy zijn houding niet wordt geaccepteerd; ja, dat is wel hanig gedrag van die mannen. Tenslotte moeten zij het ook accepteren als iemand niet naast de pot wil pissen.

Hitami
User
spacer line

Volgens de westerse feministen, mannen die nooit vreemdgaan zijn de angsthazen, pengecut etc......

spacer line  

hmmmmm... de westerse feministen vinden alles aan de man verkeerd.... ha ha.... ik heb lang naast een lesbische feministe gewoont, mijn god..... ik denk dat volgens haar het liefst alle kerels ter plekke dood vielen...... zeker toen haar "lesbische" vriendin verliefd op mij werd.... wwhooaaa

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 30-01-2006 10:47 Hitami wrote:
Volgens de westerse feministen, mannen die nooit vreemdgaan zijn de angsthazen, pengecut etc......

Dames medeusers :

Is het zo .????????
Ik zou toch graag de racties van de westerse dames (ook feministen) willen weten.
Of komen hier geen dames langs , of hebben de heeren hier gelijk met hun naar mijn mening vreemde uitspraken.
Ben benieuwd , jullie hebben ook toch een mening ??
Om Sid.

spacer line  

Ik weet het niet zeker Sidia, maar ik denk dat Hitami het over expat heren had

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Zou ook graag de mening van Indonesische dames willen vernemen op dit forum?

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Waaat ??

Hier wordt echt ge-campuraduk (door elkaar gehaald), westerse feministen , lesbische feministe .

Nou dames dat laat jullie toch niet vertellen door zulke macho gebral.
Jullie zijn toch geemancipeerd ?

Hitami
User
spacer line

zelf ben ik met de feministen eens, niet vreemdgaan is maar een saai boel !!!

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ja wat is het verschil
A : tussen Hollandse vrouwen en indonesische vrouwen?
B : ,, ,, ,, ,, ,, ,, Maroko/Turks,Arabiesche
C : ,, Indische ,, ,, ,, Chinesche
D : ,, Javaanse ,, ,, ,, Sumatraanse
E : ,, Japanse ,, ,, ,, en de rest van de wereld
Wat maakt het verschil?///

p.s is het gepermiteerd een grapje?

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

spacer line  

Ho ho ho.... Sidia, rustig, rustig..... wat er net verteld werd deed me alleen denken aan iets wat ik eerder in mijn leven had meegemaakt.... thats it...
Ik geloof eigenlijk niet dat feministen vreemdgaan zouden bevorderen..... zeker niet wat mannen betreft... en effe duidelijk maken mischien..... ik had het over bule MANNEN hier in Jakarta, ik ken eerlijk gezegd geen Bule vrouwen hier...

spacer line  

On 30-01-2006 11:09 Hitami wrote:
zelf ben ik met de feministen eens, niet vreemdgaan is maar een saai boel !!!

Waarom ben je dan niet gewoon vrijgezel??? dan kan je doen wat je wilt zonder gewetens problemen..... ik neem aan dat je het je partner niet verteld.... toch???

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 30-01-2006 11:01 dutchguy1000 wrote:
Ik weet het niet zeker Sidia, maar ik denk dat Hitami het over expat heren had

Mas Hit beweerde dat de westerse feministen (nederlandse ? ) een mening hebben over de mannen .(lafaard als ze niet vreemd gaan).
Zou dat de reden zijn dat de mannen vreemd gaan omdat hun feministische vrouwen hen als lafaard beshouwen als ze het niet doen ?
Ik denk dat zal een feministe niet willen , hoe feminist of geemancipeerd ze zijn .Wordt weer de klassieke huisje boompje beestje.

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Al eens van het spreekwoord gehoord " In Rome, do as the Romans do?". Nou dat gaat voor deze topic vast en zeker op.

Wat kan een bule-man zo'n "lelijk, want zwart" kampong-meisje bieden: macht, aanzien, geld en dat is toch alles wat een vrouw nodig heeft (ook de Nederlandse vrouw al legt ze het niet zo dik erbovenop).

Nog even de wijze woorden van Darwin (oftewel de wetten van de jungle die uiteraard nog steeds gelden):

Een man wil zoveel mogelijk nageslacht(een nachtje eroverheen en hij is af van de zorgen) en de vrouw wil maar enkele kinderen (draagtijd van 9 maanden, daarna opvoeding), maar die kinderen moeten wel van goede genetische kwaliteit zijn).
De man wil zijn zaad in zoveel mogelijk vrouwen deponeren, en de vrouw wil slechts door de beste genen bevrucht worden. Bule genen zijn goede genen voor de Indonesische vrouw (--> copulatie met ander ras leidt namelijk tot rassenvermenging en het elimeren van raciale genfouten --> nageslacht is gezond)
Survival of the fittest en natuurlijke selectie noem je dat

Tot zover deze wijze woorden Emoticon: Wink

Gracias. Sama sama

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

toch blijven ze mooi ! Emoticon: Yes!
Wat zou u denken als u kind thuis komt dat hij gehoord hebt, dat je vader een hoerenloper is, of geweest is?

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

spacer line  

On 30-01-2006 11:32 kiwimave wrote:
Wat kan een bule-man zon "lelijk, want zwart" kampong-meisje bieden: macht, aanzien, geld en dat is toch alles wat een vrouw nodig heeft (ook de Nederlandse vrouw al legt ze het niet zo dik erbovenop).

Nou nou..... hatsjikidee........ dat zijn erg straffe woorden Kiwi..........
Daar kom je wat mij betreft toch niet zomaar mee weg.......
Heeft wat mij betreft niks met wijsheid te maken, meer met een zware onderwaardering van het vrouwelijk geslacht....

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Nou nou..... hatsjikidee........ dat zijn erg straffe woorden Kiwi..........
Daar kom je wat mij betreft toch niet zomaar mee weg.......
Heeft wat mij betreft niks met wijsheid te maken, meer met een zware onderwaardering van het vrouwelijk geslacht....

Wel eens van een zekere Sukarno gehoord of een Bill C.? Denk je echt dat de vrouwen bij hen in de rij stonden omdat het zo'n aardige lieve jongens waren?

Gracias. Sama sama

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 30-01-2006 11:16 dutchguy1000 wrote:

...

Waarom ben je dan niet gewoon vrijgezel??? dan kan je doen wat je wilt zonder gewetens problemen..... ik neem aan dat je het je partner niet verteld.... toch???

Waarom moet je vast blijven zitten aan 1 vrouw? Dit is iets wat door de religies erin is gepompt om te voorkomen dat in bepaalde barbaarse stammen de stamleden elkaar in de haren vliegen vanwege hun haantjesgedrag en daardoor het voortbestaan van de groep bedreigen. Zijn we nog steeds barbaren dat we deze regels nog nodig hebben??
Monogamie blijft onnatuurlijk. Als je trouw wilt blijven aan 1 partner... ga je gang. Maar als een ander wilt vreemd gaan.... laat hem/haar ook zijn/haar gang gaan. Waarom moet je vrijgezel zijn om er op los te mogen neuken en als je gehuwd (ook zo'n instituut door de religies in t leven geroepen) bent, moet je opeeens gewetensproblemen hebben????? Waarom geen gewetensproblemen toen je er als vrijgezel op los wipte en waarschijnlijk vele jonge harten pijn hebt gedaan? Heeft toch niets te maken met een huwelijk c.a. relatie???
Is dit weer iets calvinistisch of islamitisch??

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

70,584,192 topic views - 231,677 posts - 13,666 topics - 21,330 members - last post @ 21-04-2019 08:39 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

116,913,020 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com