indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Richy, het eerste wat een vriend tegen mij zei toen ik hem vertelde dat ik op zoek was binnen IndonesiŽ was niet naar welk bedrijf of iets dergelijks maar dat ik er voor moest zorgen dat ik vrijgezel zou zijn ten tijde van mijn stage. Nu lijkt dat mij sowieso wel handig, omdat je niet de hele tijd wil terug denken aan NL als je daar eenmaal zit, en je wilt ook niet dat iemand gedurende 3-5 maanden alleen maar aan jou zit te denken.

De financiele sector spreekt mij niet heel erg aan, ik ben nu aan het kijken bij een bedrijfje op ICT gebied - niet direct mijn vak gebied, maar wellicht boeiend. Ik moet mij er eerst verder in verdiepen. Emoticon: Smile

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Ik was de eerste dag na Lebaran op het hoofdkantoor, was nog nooit in een van die nieuwe gebouwen geweest, ik was de enige klant, want nog niets op gang. Ik was onder de indruk van de omvang van het geheel. Ook in Kota ben ik diverse malen geweest, toen het nog als kantoor fungeerde. Mooi oud gebouw.Perfect als museum, nog geen tijd gehad om het als museum te bekijken. Doch ik ken de collectie van het Bataviaasch Genootschap, die was jaren gesloten en nu waarschijnlijk daar onder gebracht. Als je met mij daar gaat kijken, lul ik je de oren van je kop

Gruces

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

On 31-01-2006 17:11 sgfwarnaars wrote:
Richy, het eerste wat een vriend tegen mij zei toen ik hem vertelde dat ik op zoek was binnen IndonesiŽ was niet naar welk bedrijf of iets dergelijks maar dat ik er voor moest zorgen dat ik vrijgezel zou zijn ten tijde van mijn stage. Nu lijkt dat mij sowieso wel handig, omdat je niet de hele tijd wil terug denken aan NL als je daar eenmaal zit, en je wilt ook niet dat iemand gedurende 3-5 maanden alleen maar aan jou zit te denken.

Het ligt er helemaal aan wat voor waarde je aan een relatie legt hier in Nederland. Klinkt mij nl. een beetje vreemd in de oren dat je ervoor "moet" zorgen dat je vrijgezel bent alvorens naar het Sodom en Gemorra af te reizen. Het blijft afhangen van de beheersing van je eigen hormoon huishouding... en de kippen die je in het uitgaansleven ontmoet zijn allemaal hetzelfde... je zult er snel op uitgekeken zijn. Maar hier zijn al genoeg topics over vol geschreven.

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

spacer line  

haha, idd. To be honnest, ik geloof het allemaal wel. Hier in Nederland kan ook heel veel, en op een gegeven moment heb je dat wel gezien en ik denk dat de verschillen niet zo heel groot zullen zijn op dat gebied. Ik ga niet naar IndonesiŽ om daar de beest uit te hangen, dan kan ik net zo goed naar het oostblok gaan.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 31-01-2006 17:11 sgfwarnaars wrote:

De financiele sector spreekt mij niet heel erg aan, ik ben nu aan het kijken bij een bedrijfje op ICT gebied - niet direct mijn vak gebied, maar wellicht boeiend.

Volgens Londoh is B.I een gigantisch bedrijf.
Als je de gebouwen oa de hoofdkantoor ziet , dan is het gebouw en komplex van de Nederlandsche Bank (DNB) in Amsterdam(frederiksplein) een kleintje .
Ben duizenden keren langs de H.K van BI gereden , het is echt mooi .

Je kan ook zeggen dat ze organisatorisch gezien een walhalla is voor stagiairs , tenminste als je geplaats kan worden.
Ze hebben diverse directoraten , zie hun organisatiestruktuur.

Lon :
Als je perongeluk bij die museum komt , moet je in hun catalogus over het museum kijken , zie je mss een bekende naam.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

RienRaket
User
User icon of RienRaket
spacer line

On 31-01-2006 15:44 Richy wrote:

...

Beloof maar niets Emoticon: Wink ... het vrouwelijk geslacht zal al je vrije tijd van je afnemen of je nu wilt of niet Emoticon: Nice

..Hier sluit ik me bij aan..!

En in Jakarta hangt een groepje van 5 Nederlandse studenten met elkaar rond die er stage lopen, kep helaas geen email of telnr (meer). Zijn meestal zaterdagavond saampjes aan het bowlen en hangen in īPlaza Indonesiaī, maar daar heb je nu weinig aan Emoticon: Smile

..En lees evt. ook ff mijn post hier: http://forum.indahnesia.com/to(...)anies_in_jakarta.php

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

[quote] On 31-01-2006 17:11 sgfwarnaars wrote:
Richy, het eerste wat een vriend tegen mij zei toen ik hem vertelde dat ik op zoek was binnen IndonesiŽ was niet naar welk bedrijf of iets dergelijks maar dat ik er voor moest zorgen dat ik vrijgezel zou zijn ten tijde van mijn stage. /quote]

Tja de Indonesische vrouw... een vloek of een zegen?? 1 Ding is wel zeker, als je terug in Nederland komt zal je je niet meer snel aangetrokken voelen tot het Nederlandse vrouwvolk. Wen er maar vast aan!

Gracias. Sama sama

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 31-01-2006 18:55 sidia wrote:

...

Volgens Londoh is B.I een gigantisch bedrijf.
Als je de gebouwen oa de hoofdkantoor ziet , dan is het gebouw en komplex van de Nederlandsche Bank (DNB) in Amsterdam(frederiksplein) een kleintje .
.
Lon :
Als je perongeluk bij die museum komt , moet je in hun catalogus over het museum kijken , zie je mss een bekende naam.

Hi Sid,

Wij zijn ouwe lullen, wat begrijpen wij nou van stage. Ik denk wat moet zo iemand nou voor 3 maanden in JKT, je begrijpt er nog niets van en dan ga je al terug. Om MVV te regelen en zo Emoticon: Shiny Die mensen hebben ook een CV, nou als ik een CV moet maken heb ik me hele harde schijf nodig, toch nooit op school gezeten. Leer trouwens nog iedere dag.

Die collectie is de oude collectie van het Bat. Genootschap. Bijeengebracht door de heren Netscher, Van der Chijs (die van het plakkatenboek) en Moquette. Van de laatste heb ik de veilingcatalogus, want toen hij in 1929 te Buitenzorg de pijp uitging, werd zijn collectie geveild te Amsterdam. Om je vingers bij af te likken (ik dan met me eigen vingers). Ik heb wel es contact gehad met zn achterkleinkinderen, om te vertellen over de liefhebberijen van overopa.

Gruces

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 30-01-2006 12:47 kiwimave wrote:

...

Je begint het al te leren Semmie

Ya Ya , die Semmie toch , nog niet eens begonnen en hij krijgt al tips van kenners , zoiets van (hoge ? )mensen benaderen .
En die hoge oompjes(pejabats) zijn niet makelijk te benaderen .
Stel is voor Sidia een eenvoudige amsterdamse volksjongen en hij moet een stageplaats of werk gaan zoeken in Indosenia .
Nou het is nog de vraag of hij langs de portier voorbij kan.

Froeher kan je dat doen , met vitamine K(koneksi) enof vitamine R (relasi).
Mas KIW : Dat bedoelt je toch met de opmerking : je begint het al te leren Semmie ?

Ik denk dat je een verschil moet maken tussen werk zoeken en stageplaats.
En ook of het een groot of klein bedrijf is , of je "beschermheer " de eigenaar of dga is .

Bij een gewone bedrijf is het moeilijk , want als je geparachuteerd wordt probeert iedereen jou te laten struikelen. En als je struikelt verlies je en jou beschermheer zijn gezicht.
Tegenwoordig zijn zulke KKN (Korupsi, Kolusi , Nepotisme) geintjes niet meer van zelfsprekend.En goed ook .

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Om Sid, wat een onzin post toch weer! Altijd maar die malu malu instelling. Als je denkt aan de portier zit je toch echt fout. Het is mij nog nooit overkomen dat een, zoals u dat noemt, hoge oom, mij niet te woord wilde staan. Als je gewoon jezelf bent, dan zijn ook de zogenaamde hoge ooms vriendelijk en geinteresseerd. Als u iets anders īuit uw eigen ervaringī heeft meegemaakt, heeft u het gewoon niet goed aangepakt.
Niet makkelijk benaderbaar is wat anders dan geen tijd hebben.

Begin de details te vergeten

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 01-02-2006 14:58 JohanN wrote:

Om Sid, wat een onzin post toch weer!

Altijd maar die malu malu instelling. Als je denkt aan de portier zit je toch echt fout. Het is mij nog nooit overkomen dat een, zoals u dat noemt, hoge oom, mij niet te woord wilde staan.

Als je gewoon jezelf bent, dan zijn ook de zogenaamde hoge ooms vriendelijk en geinteresseerd.

AAch Ya , het is hoe je het bekijkt.
Ik geef toe dat ik vaak uit een andere hoek een zaak gaat bekijken en vaak ook tegenovetgestelde mening hebt.

*Het is een bwvs post(bij wijze van spreken).
Bedoeling is om de nwkomers in Indosenia niet te overmoedig gaat worden, vooral als ze al van te voren enigzins beinvloed kunnen worden door allerlei verhaaltjes.
Ik heb ook een verschil gemaakt voor de echte werk en een stageplaats.
Voor de echte werk moet je echt goed zijn om een leuke goed betaalde baan te krijgen, alleen de beste kan een plek bemachtigen.
Vraag maar aan je indon. collegas hoe het gaat , bv hoe zwaar het is om een werkplek te krijgen bij B.I .
(voor stageplaats is anders , ze kunnen altijd een onbetaalde jongste bediende gebruiken , voor de reproafdeling of koffie te gaan halen=bwvs dan)

* Over die hoge(?) oompjes , ja je zou ook kunnen afvragen wat je onder hoge oompjes versta , hoe hoog is hoog.

* Ik heb geen ervaring met werk zoeken in Indosenia (gelukkig maar).
Maar wat ik gehoord hebt , het echt is moeilijk , de situaties hebt ik gevolgd vanaf 1980 tot heden .
Toen ik afstudeerde is het makelijker geweest , maar ya het is vorige eeuw he .
Voor gewone baantjes hoeft je bijna geen moeite te doen , vooral als je zgn een buitl. diploma hebt.
Maar voor een goed betaalde baan (een echte baan) is het andere cerita.

Ik ken een verhaal van een menir , net afgestudeerd , leuke banen voor het grijpen in multinationals zoals Unilever , Siemens , en uiteraard bij diverse staatsdepartementen .
Ook echte oom en tantes die achter hem staan. Toch zeg hij nee.Reden is dat hij niet tot een groep behoorde .In zijn tijd heb je de M.I.T groep of de Berkeleygroep(bekend ook als Berkeley.Maffia)..
Het is vaak volkstammestrijd , tussen buitenlandse alumnies en de Gadjah Mada of de U.I.Dus je moet dubbel alert zijn , voordat je weet lig je op de vloer.
Nou tegenwoordig zijn de tijden veranderd .
Alles gaat eerlijker .Zelfs De overgang van SMP naar SMA is ook gebaseerd op wie de beste is .De rol van kruiwagen is uitgespeeld .

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Om Sid, sorry voor mijn scherpe insteek in mijn vorige post, maar naar mijn mening kom je met openheid en fairheid het verst, waarbij de functie van de persoon er niet toe doet.

Begin de details te vergeten

spacer line  

Sidia, ik heb geen ervaring met werken in het buitenland, ook niet met een stage lopen in het buitenland dus ik kan alleen aangeven wat ik heb gehoord over stages.

Ik had toen ik begon met zoeken de keuze om het op 2 manieren aan te pakken: Ik kon mij inschrijven bij AIESEC, dat is een wereldwijde organisatie die stages bemiddeld tussen bedrijven en studenten. Het voordeel hiervan zou zijn dat onderdak en een sociaal vangnet voor mij onderdeel van het pakket zouden zijn en dat er, bij weinig eisen vanuit mijn kant, makkelijk een stage kon worden gevonden. Aangezien mijn universiteit een buitenland stage als doel geeft mij de internationale ervaring voor minimaal 3 maanden te geven kan ik dus genoegen nemen met engels les geven op een schooltje in de binnenlanden van Taiwan. Ik heb de buitenland ervaring denk ik echter al (ik heb nooit in het buitenland geweest, maar heb al veel gereisd naar veel verschillende locaties op andere trips dan all-inclusive vakanties), om die reden zou ik graag een wat grotere uitdaging aan willen gaan.

Om die reden regel ik nu zelf mijn stage, en dat probeer ik via via - zo goed of kwaad als dat kan. Ik kan genoegen nemen met het doen van repro werkzaamheden, maar dat is naar mijn idee niet echt leerzaam/iets om achteraf trots op terug te kijken. Ik wil dus een echte uitdaging, en als je op een gegeven moment een beetje door hebt wat je wilt, heb ik gehoord dat ook die grote bedrijven wel oren naar je hebben. Ik heb contact gehad me een hoge oom, zoals jij dat noemt. Ik heb hem zeer netjes aangesproken in mijn mails, en hij is altijd heel snel geweest met antwoorden, op een allervriendelijkste manier.

Dat deze meneer mij zo behandelde is denk ik niet omdat ik familie heb die in amerika heeft gestudeerd (het zou knap zijn als hij verre familie met mij weet te linken). Ik kan mij voorstellen dat voor mensen die niet in zo'n netwerk zitten het allemaal nogal mysterieus overkomt, maar er is echt niets mysterieus aan denk ik. Er zal ongetwijfeld wel iets van een wedstrijd zijn tussen de mensen van die universiteiten, maar dat is meer een vorm van gezonde rivaliteit, zoals dat ook heerst tussen mensen uit Rotterdam en Amsterdam. Ik heb het dan niet over het types die in Beverwijk elkaar de hoofden inslaan, maar meer over beschaafde mensen die inzien dat waar je woont niet uit maakt voor wie je bent, maar dat het leuk is om elkaar een beetje te sarren. Emoticon: Shiny

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 02-02-2006 10:17 sgfwarnaars wrote:

mij de internationale ervaring voor minimaal 3 maanden te geven kan ik dus genoegen nemen met engels les geven op een schooltje in de binnenlanden van Taiwan.

Ik heb de buitenland ervaring denk ik echter al (ik heb nooit in het buitenland geweest, maar heb al veel gereisd naar veel verschillende locaties op andere trips dan all-inclusive vakanties), om die reden zou ik graag een wat grotere uitdaging aan willen gaan.

Er zal ongetwijfeld wel iets van een wedstrijd zijn tussen de mensen van die universiteiten, maar dat is meer een vorm van gezonde rivaliteit, zoals dat ook heerst tussen mensen uit Rotterdam en Amsterdam.

* Het is leuk om een buitenlandse stage/ ervaring te hebben in je CV maar het moet wel relevant zijn voor je studie.
Je zei iets in het begin over het lesgeven in de binnenlanden van peru , of taiwan , maar het is toch niet om naar huis te kunnen schrijven.
Kan het ook in de binnenlanden van Sumatra zijn Emoticon: Smile ? .

Ik heb samen ge- OH met die Londoh over de grote bank van Indonesia.
Dat is een paradijs voor stagiairs , en als je het lukt zal het beter staan in je CV : stage bij de Centrale Bank van Indonesia. Je zou kunnen beginnen om een brief te sturen naar bv de Directeur van de Directorat van Human resource , de juiste benaming van die directorat weet ik niet precies(kijk naar hun site) Ze hebben Marketing afdeling, ICT , HuMas (hubungan masyarakat) etc etc .Het is een gigantisch bedrijf(volgens menir Londoh) en zit ook in jakarta.En in de weekend kan je daar lekker uitgaan , de plekjes zijn bekend bij de ervaren kroeglopers .(ervaringsdeskundigen in deze forum)
Kan je altijd nog "advies" vragen.

Het verhaal van de jongste bediende en voor koffiejongen spelen is een grapje , maar het kan wel gebeuren , nietwaar ?.

Dat verhaaltje over de strijd van alumnies is vaak op "leven en dood" , want er komt politiek erbij.Dat is een andere wereld anders dan in nederland..
Trouwens het is een verhaaltje van froeher .

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 01-02-2006 18:15 sidia wrote:

...

AAch Ya , het is hoe je het bekijkt.
Ik geef toe dat ik vaak uit een andere hoek een zaak gaat bekijken en vaak ook tegenovetgestelde mening hebt.

Hallo Ome Sid,

Weet U dat ik me vaak te barsten lach als ik lees wat u schrijf. Ik vind het zo typisch Indonesisch, van die mooie verhalen, wat dat betreft bent U wel een sierraad voor dit forum. Helaas wel een juweel van Mas lapis met een stuk geslepen glas dr in als zijnde een Intan uit Banjarmassin, dijamin asli. Ik ken de Indonesische mentaliteit inmiddels dusdanig dat ik weet als zij het over hun land hebben dat altijd met de achterliggende gedachte "right or wrong my country" zal zijn. Op zich niets op tegen, doch in bijna al deze verhalen slaat hun fantasie op hol en het schitterende beeld dat zij in hun neergeschreven hersenspinsels schetsen heeft niet met de Indonesische werkelijkheid van Anno Sekarang van doen. Helaas krijg ik wel de indruk dat U doet alsof U tegen een stelletje achterlijken predikt die zelf niet kunnen waarnemen cq nadenken. Zoals U vast wel gezien zult hebben schrijf ik ook wellis hiero, toegeven, soms terlalu, er zitten aan mij een paar steekjes los, er is indertijd bij de productie een naaifoutje gemaakt. Daardoor wordt ik mateloos gebiologeerd door het slechte, lage en gemene in de mensheid. Ik heb nooit zo in de goedheid van deze tweebeners geloofd. Wat betreft slechtheid kom ik in Uw land mateloos aan mijn trekken, wat een oplichtersbende seh, hiero.

Als ik dit lees :
Nou tegenwoordig zijn de tijden veranderd .
Alles gaat eerlijker .Zelfs De overgang van SMP naar SMA is ook gebaseerd op wie de beste is .De rol van kruiwagen is uitgespeeld .

dan donder ik echt van me stoel vanwege het lachen dat dat bij mij teweeg brengt. Hoe verzint ie het, denk ik dan. Weet U niet dat als je eenmaal afgestudeerd bent in Indo, dat als je een job wilt hebben je een heel groot pak geld moet meenemen om aan het werk te kunnen. Er is bijvoorbeeld geen ambtenaar, politieagent of militair, die zonder betaling wordt aangenomen, is big bisnis. Elke functie heeft zijn prijs, een baantje bij het Kantor Imigrasi of bij de Narcoticabrigade zal zeer prijzig zijn, want dat zijn functies waar je kan plukken. Trouwens op scholen en universiteiten is het al niet veel beter. Diploma's en bevorderingen daar wordt gewoon voor betaald. Soms hebben dames het makkelijker, want die gebruiken gewoon hun knappe gezicht, als ze dat hebben, maar zeker dat dingetje dat tussen hun dijen is gemonteerd, om hogerop te komen. Dit is al jaren aan de gang met als gevolg dat op vele kantoren in de RI domheid en geldzucht heerst, tussen het lezen van de krant en het slap OH"en door. Voor mensen zonder geld blijven alleen de spaarzame baantjes onderaan over, of ze moeten zelf iets beginnen. U zou zich wat meer met de alledaagse realiteit in de RI moeten bezighouden, dan zult U er ook achter komen dat U in Nedeland in een eerlijke samenleving verblijft, zeker als je die vergelijkt met hoe het hier gaat. Dat spat op een dag als een zeepbel uiteen.

Gruces

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

On 02-02-2006 16:33 sidia wrote:
Dat is een paradijs voor stagiairs , en als je het lukt zal het beter staan in je CV : stage bij de Centrale Bank van Indonesia.

Je omschrijft het voorzichtig door te schrijven... het staat beter... beter dan wat? Mijn ervaring is dat ze 9 van de 10 sollicitaties niet eens vragen naar je buitenlandervaring. "Ohw je bent in Indonesie geweest... was het leuk daar Emoticon: Yawn " Een lang antwoord geven is meestal overbodig want men is daar toch niet in geinteresseerd. Als ze er al over beginnen... als je pas van je opleiding komt nog wel (want er staat weinig meer op je CV)... daarna niet eens meer. Maar goed ook... want als ze gaan doorvragen wat je opdracht heeft opgeleverd voor het bedrijf kun je wederom een heel verhaal houden... maar het komt er toch op neer dat ze er niets mee hebben gedaan.
Mijn/ons onderzoek staat netjes ingekaft (alleen zoals ze dat in Indonesie kunnen met gouden letters) te verstoffen bij de nationale airliner. Voor hun een herinnering aan die twee bule's die ooit bij hun op kantoor rondliepen en een naslagwerk voor diegene die nog gaan komen.

P.S. en het stappen... na een aantal weken/ maanden heb je dat ook wel weer gezien. Al die kippen in het uitgaansleven zijn hetzelfde. De eerste avond krijg je al spijt dat je ooit je mobiel nummer (zonder verdere bijbedoelingen) aan een meid hebt gegeven want tot maanden daarna zal ze je gaan stalken. Laat staan dat ze je adres weten Emoticon: Wink

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 03-02-2006 05:47 Richy wrote:

...

Je omschrijft het voorzichtig door te schrijven... het staat beter... beter dan wat?

Mijn ervaring is dat ze 9 van de 10 sollicitaties niet eens vragen naar je buitenlandervaring. "Ohw je bent in Indonesie geweest... was het leuk daar Emoticon: Yawn " Een lang antwoord geven is meestal overbodig want men is daar toch niet in geinteresseerd.

Mijn/ons onderzoek staat netjes ingekaft (alleen zoals ze dat in Indonesie kunnen met gouden letters) te verstoffen bij de nationale airliner.

P.S. en het stappen... na een aantal weken/ maanden heb je dat ook wel weer gezien.

Het staat beter tot ---?
Het moet toch overduidelijk zijn als in een CV staat , stage bij de Hfd kantoor van Unilever .(afd Internationale betrekkingen .Iets anders dan stage bij de H.K van Jumbo.
Of stage bij de Min. van Onderwijs in Jkt of lesgeven in de binnenlanden van Toraja.
Of stage bij de Min.van Binnenlandse zaken in Jkt ,of bij de kantor bupati van Jember.Bagiam HuMas .Zal het geen verschil uitmaken ?
*Hangt af vd interresse , kan je iets beteken voor het bedr. of niet ?
Vooral bij grote bedrijven met voldoende expertise in huis.
Voor een 1 mans bedrijf , VOF kan de komst v.e stagiair een revolutie betekenen.
Bij sollicitatie/aanvragen voor stage hebt ik in de tempo doeloe een beetje mogen ruiken.Ook tijdens stage , bij een verpakkingsindustrie (TDV) in Deventer.
Heb moeten meedraaien in afd PZ , voorbereiden, voorselecteren bij werving/selectie(daarnaast ook meedraaien bij OR vergaderingen , afdelingsvergaderingen etc etc.
Bij werving & selectie heb je in principe 2 bakken, 1 (erg) kleine , de andere een grote (afval)bak.In het begin ga ik ong. 50% selecteren (moet wel verantwoorden) .Daarna is het anders .
En het feit dat je hopman geweest ben of bestuur was bij de schaakclub is niet zo interresant .Het lidmaatschap van een Studentencorps kan wel een + punt zijn , maar dat hangt ook af van de functie.

* Een onderzoekgegevens werd vaak in de archief gedonderd , vooral in de grotebedrijven , ze hebben voldoende kennis in huis.
Er zijn weinig stagiairs die in een grotebedrijf komt en zegt jongens ik heb een nieuw idee. Ik ga jullie redden. Meestal komen ze om te leren.
En grote bedrijven doen het omdat ze maatschappelijk betrokken zijn , en hebben een budget.

*Over stappen, dat is ook nodig , kunnen we ook mss straks meegenieten van de verhalen in indahnesia .
In Jkt zijn de mogelijkheden groter dan in Jember.Of de binnenlanden van Toraja.

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

Om Sid... het gaat erom in hetgeen wat ik schreef om ervaringen in het buitenland of in Nederland bij een gelijkwaardig bedrijf... en geloof me het kennis niveau van de medewerkers van het Indonesische bedrijf waar ik het over heb is/was uitermate treurig op een aantal uitzonderingen na (die zo ongeveer het bedrijf/afdeling trekken). Zo ongeveer iedere stagiair/ afstudeerder zou daar een nuttige bijdrage kunnen leveren aan het bedrijfsproces en dat geldt voor veel (staats)bedrijven daar Emoticon: Wink

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 03-02-2006 04:42 londoh wrote:

...

Weet U dat ik me vaak te barsten lach als ik lees wat u schrijf. Ik vind het zo typisch Indonesisch, van die mooie verhalen, wat dat betreft bent U wel een sierraad voor dit forum.

doch in bijna al deze verhalen slaat hun fantasie op hol en het schitterende beeld dat zij in hun neergeschreven hersenspinsels schetsen heeft niet met de Indonesische werkelijkheid van Anno Sekarang van doen.

Helaas krijg ik wel de indruk dat U doet alsof U tegen een stelletje achterlijken predikt die zelf niet kunnen waarnemen cq nadenken.

Als ik dit lees :
...

dan donder ik echt van me stoel vanwege het lachen dat dat bij mij teweeg brengt. Hoe verzint ie het, denk ik dan. Weet U niet dat als je eenmaal afgestudeerd bent in Indo, dat als je een job wilt hebben je een heel groot pak geld moet meenemen om aan het werk te kunnen.

Aach Om Lon , blij dat ik je weer aan het lachen kan maken.
Heb je mss 1 sec een beetje pret , want als ik leest hoe moeilijk en zwaar de expats daar hebben ?Van fout geparkeerde auto's , afvalprobleem, geluidshinder , dat ze in de rij moeten staan etc etc.Hoef ik niet meer te herhalen.En zoals ik al vaker schrijf , ik benaderd de zaken uit een andere gezichtshoek.Maar het is niet typisch indonesisch , want ik woon al > 35 jr in jullie mooie land.Dus ik , leef , denk (bijna) als de autochtonen (inheemsen) hier.

Ik geef toe dat ik veel fantasie heb , en ook een grote duim heb , maar je kan niet zeggen dat ik bijna niks weet over den oosten.
Goed , onze ervaringen en en achtergrond (ik indosenier en jij belanda) zijn verschillend , en de impact is ook anders , dat is duidelijk.
Maar wil niet zeggen dat mijn ervaringen en de situaties die ik hier vertelde per defenitie niet waar zijn.Dat zeg ik ook niet van jou feitelijke ervaringen en hoe je het ervaart heb.Dus ik praat ook over den oosten 2006.
Dus moet je zeggen in welke punten is mijn ervaringen/verhaal dat niet kloppen.

* Dat is jou indruk , ik beschouwd de users waarmee ik in discussie treed als een gelijke .Wil vaak weten waarom iemand zo of zo denkt.
Zou niet denken , durven zeggen.
En zeker niet generaliserend.
Uitgezonderd een paar halve zolen die echt geen sieraad is voor de westerse image , vooral als ze in bhs england schrijven.
Dat zal mijn landgenoten in den oosten wel gaan amuseren als ze dat toevallig lezen.
Zoiets van , waar kan ik me laten verwennen , of vrouwtjes die zichzelf bijna gaan aanbieden ,of op sex beluste dekhengst =waar kan ik een vrouwtje "kopen"
hoe kan ik een ambtenaar omkopen ,etc etc (te veel en te belachelijk)

*Over het ritselen en KKN(nieuwe zak voor een oude wijn) daar weet Om Sid ook wel.
Froeher wordt altijd grapjes gemaakt over het meenemen van Ayam en agrarischeprodukten (men heeft toen weinig geld) voor de kepala Pezet (P.Z).

Het zal zo zijn dat je voor de lagere regionen moet gaat schuiven om in aanmerking voor iets schaars(economischeprincipe=schaars is duur) .
Dat werd toen (ook nu nog) gedaan in USA , met de zgn Politieke Bosses .
Het gunnen van (schaars) werk aan mensen die je gaat kiezen.
Tegenwoordig heet het lobbyen of fundraising.

Maar bij echte werk in de grote arbeidsorganisaties is het anders , je moet echt goed zijn.
Uiteraard als er 1000 goeden zijn en er zijn 4 banen te vergeven , dan kan een envellopje wonderen verrichten.
Terwijl froeher is het anders , al ben je slecht maar je heb een grote envellop of een oompje , dan is het okkidokkie.
Ik maak ook een verschil tussen particuliere(eigen)bedrijven en staatsbedrijven.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 03-02-2006 10:44 Richy wrote:
en geloof me het kennis niveau van de medewerkers van het Indonesische bedrijf waar ik het over heb is/was uitermate treurig op een aantal uitzonderingen na (die zo ongeveer het bedrijf/afdeling trekken).

ongeveer iedere stagiair/ afstudeerder zou daar een nuttige bijdrage kunnen leveren aan het bedrijfsproces en dat geldt voor veel (staats)bedrijven daar Emoticon: Wink

Ik geloof je wel , kennelijk heb je nog te maken met de resten van de KKN periode.
Kan ik me voorstellen dat toen veel neven of nichten per ongeluk in een baantje belanden of de bekende wrong men on the wrong place .
Hier maak ik ook verschil tussen techneuten/ afdelingsonderhoud /vliegenpersoneel en kantoormuizen.
Over de techicie weet ik de balen , ken ook niemand.Kan best geloven dat ze minder goed zijn dat de blauwe jongens.(klm)
Denk dat ze op zijn minst erkend worden(ook door buitenland).
De kantoormuizen , heb ik ook geen vrienden/kennissen .
Bij vliegend personeels , bij de chauffeurs heb ik goede vrienden / neven.
Hun rijbewijs is internationaal erkend .
Dus het hangt af in welke afdeling je zit.

Hangt ook af welke staatsbedrijven .Er zijn zoveel.
Maar als ik over B.I. heb dan zit je gebeiteld.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

62,424,102 topic views - 228,686 posts - 13,635 topics - 19,559 members - last post @ 16-10-2018 04:17 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

106,668,426 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com