indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

geniux
User
spacer line

Hoi mensen,

ik vlieg op 3 februari met KLM naar jakarta en ik vroeg me af wat voor een type toestel ik dan zit. Ik had begrepen dat die nieuwe boeing 777 toestellen uitgerust waren met een zo'n klein schermpje bij elke stoel, bij de wat oudere toestellen zijn alleen de 1e klas stoelen voorzien van zo'n schermpje.

Dus iemand hier die toevallig (uit ervaring) weet of KLM 777's vliegt van en naar jakarta?

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Op je boekingsbevestiging of reisschema staat per stuk dat je vliegt als het goed is ook het type vliegtuig vermeld.

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

Vandaag en morgen (neem aan voor de 3e ook) wordt er een B747-400 Combi ingezet voor deze route. Ik meen met een tankstop in Kuala Lumpur. Helaas geen schermpjes voor jezelf in economy...

Overigens is die B777-200 niet meer zo nieuw... vliegt al een jaar of 10 rond alleen niet bij de KLM... zij doen dit echter wel graag voorkomen dat zij de eerste zijn...

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

geniux
User
spacer line

helaas staat het niet op mn reisschema en kan het ook nergens terugvinden op de KLM site.

Wel jammer als het een 747 is, met die schermpjes zijn de 14 uur reistijd zo voorbij. Ik zal morgen maar eens een extra stapeltje boeken kopen Emoticon: Wink

Ik vlieg trouwens terug op 5 juli, misschien dat dan die nieuwe airbussen al in gebruik zijn genomen bij KLM (die gigantische dubbeldekkers)

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

On 29-01-2006 12:52 geniux wrote:
...misschien dat dan die nieuwe airbussen al in gebruik zijn genomen bij KLM (die gigantische dubbeldekkers)

... ook daar kan de KLM alleen maar van dromen...

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

On 29-01-2006 12:53 Richy wrote:

...

... ook daar kan de KLM alleen maar van dromen...

Heeft KLM die uberhaupt wel besteld? Eerst Singapore Airlines en Malaysian. Malaysian is wellicht de eerste die op Europa gaat vliegen met die dingen, naar London. Dit werd me verteld op de vakantiebeurs, wel door iemand van Malaysian. Altijd afwachten natuurlijk. Emoticon: Puh!

geniux
User
spacer line

Heeft KLM geen airbus besteld? Valt me wel een beetje tegen van ze :( Emoticon: Wink

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

On 29-01-2006 12:57 geniux wrote:
Heeft KLM geen airbus besteld? Valt me wel een beetje tegen van ze :( Emoticon: Wink

Airbus wel de A330-200... ook daar doen ze van voorkomen dat dit het nieuwste van het nieuwste is... de A380 hebben ze niet besteld en dat zullen ze voorlopig ook wel niet doen.

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

On 29-01-2006 12:56 Jeroen wrote:
Dit werd me verteld op de vakantiebeurs, wel door iemand van Malaysian. Altijd afwachten natuurlijk. Emoticon: Puh!

Wat doe jij op de vakantiebeurs?... je weet toch waar je heen gaat Emoticon: Wink

P.S. MAS zal waarschijnlijk wel de eerste zijn die op AMS gaat vliegen... trouwens wordt een prototype A380 verwacht op AMS ergens in de eerste helft van dit jaar.

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Zo een A380 dat kan toch helemaal niet op Schiphol, hoe moeten al die mensen langs de paspoortcontrole, mogen ze wel een speciale opvangruimte(hal) gaan bouwen. Ik kan me niet heugen dat ik minder dan een uur voor paspoortcontrole heb gewacht op Schiphol, zowel dr in als dr uit. Emoticon: Angry

Gruces

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

... ach je moet toch wachten op je bagage... dit heeft mij ook een uur gekost de laatste keer... en vervolgens word ik iedere keer weer eruit gelicht door de douane... alles controleren en nog steeds niets vinden. Emoticon: Smile

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Ja als je Schiphol gewend ben dan raak je op Changi in de stress, alles zo snel en verdacht vriendelijk. Ze pikken mij er bijna nooit uit, ik heb een criminele kop en die hebben meestal niets op hun geweten Emoticon: Yes!

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

Vriendelijker... want die (import) Singaporezen vind ik daar ook niet in uitblinken. Hetzelfde geldt voor het vliegen met SIA... gemaakte (klant)vriendelijkheid wat er gedurende hun gediciplineerde opleiding goed erin gestamt is. Overigens nog altijd beter dan de KLM om maar weer Ontopic te komen.

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 29-01-2006 15:16 Richy wrote:
Overigens nog altijd beter dan de KLM om maar weer Ontopic te komen.

On Topic is niet mogelijk want het gaat over iets dat niet bestaat. Emoticon: Shiny Ik houdt wel van gemaakte vriendelijkheid als de service heel goed is, en dat is met SIA het geval (Silk Air ook trouwens) Hoewel het charmante gestuntel van Garuda heeft mij ook nooit geirriteerd, ik kan nogal wat hebben en denk gauw verrek maar en sluit me af van de hele wereld. ga me daar een beetje druk maken. (ik eis......) Als ik me druk maak is het zeker gespeeld.

Gruces

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Ik denk dat de KLM in alles 10 jaar achterloopt. De 747 op zich is ook al een verouderd toestel, maatschappijen als SIA zijn alweer druk bezig hun 747s verkopen. Die dingen hebben een aerodynamisch design uit te jaren 60 (vergelijk het maar met die gele kleine stoptreintjes die de NS nog inzet, ja uit diezelfde tijd stamt de 747).

Ach ik heb me altijd geirriteerd aan de KLM, vooral aan de stewardessen, die wijven moeten hun plaats kennen, het enige wat ze moeten doen is koffie schenken op 3 hoog (en bukken voor de gezagvoerder in het transithotel), en een EGO dat die viswijven hebben! En qua gastvrijheid komen ze nog niet eens in de buurt van de Singapore Airlines girl. Gulf Air is vaak nog beter.

Een vriend van mij heeft als frequent flyer een muismat van de KLM toegestuurd gekregen met hun nieuwe A330-300. Ze doen inderdaad of ze die dingen zelf ontworpen hebben!

Nee voor mij geen KLM meer

Gracias. Sama sama

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Is het meteen nodig personeel voor viswijf en dergelijke uit te maken? Ik denk dat het uiten van je ongenoegen ook zonder die woorden kan. Het doel van je tekst is toch wel duidelijk.

Ikzelf vlieg trouwens ook geen KLM, ook vanwege een niet te positieve ervaring. Ze hebben mijn eerste intercontinentale vlucht ook weten te verpesten met hun chargijnige kop. Schijnbaar komt het vaker voor dus, maar da's voor mij verder geen reden om mensen uit te gaan schelden, ik vlieg er gewoon niet meer mee, tenzij het hÚÚl goedkoop wordt (iedereen kent zijn prijs natuurlijk Emoticon: Cooool )

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Ik vind jullie allemaal een stel zeikers. Emoticon: Puh! Je moet je niet zo druk maken over wat dames die 16 uur een vriendelijk gezicht op moeten zetten voor een paar van die zeurders die zich zogenaamd moeten behelpen met te weinig beenruimte, en waarvan het eten weer eens tegenvalt terwijl ze zelf 3 keer per week fast food eten. En denken dat ze ook nog wat te zeggen hebben terwijl we gewoon another piece of luggage zijn.
Het heeft me nog nooit wat uitgemaakt met welke maatschappij ik vlieg. Elke vlucht is weer anders en uitdagend. Wel eens meegemaakt dat er twee koters door de gangpaden achter elkaar aankropen, onder luide nabootsing van een hond? Ja? Grote kans dat het die van mij waren? Emoticon: Wink
Groetjes, Johan

Begin de details te vergeten

spacer line  

now we're talking! En zo is het!

matur suksama

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Emoticon: Angry Als je schrijft over het vliegen naar IndonesiŰ, niet voor het eerst met de KLM, vroeger meer gebruik van gemaakt maar ook al verschillende maatschappijen gehad. Onze Nationale trots kun je niet tot de beste van de wereld kwalificeren, wat ze vroeger wel was. Het is slecht gesteld sinds ze met Air France zijn samen gegaan, dat hoor je ook van het personeel. Door de ochtend te laten verlengen en de raampjes dicht te laten zodat de zon en het daglicht niet binnen kon komen, het licht uit lieten, hadden ze een maaltijd bespaard dat is snel verdiend. Wel gingen ze af en toe met een klein plastic bekertje rond met orange juice en water. Dan kreeg je het ontbijt dat bestond uit een doos met wat voedsel en zo kwamen wij,
na het eten van het ontbijt, pak weg nog anderhalf uur vliegen, bij de eerste tussenstop te Kuala Lumpur aan; vroeger was de tussenstop Singapore. Het was inmiddels plaatselijke tijd kwart over 3 in de middag. Ik heb nog nooit van mijn leven zo'n lange nacht meegemaakt. En allemaal vanwege bezuinigingen terwijl ik zeker weet dat ik honderden Euro's meer heb betaald dan mijn medereiziger.
Want wat ik nooit meer doe is de tickets bij de KLM zelf bestellen via Internet, de reisbureau's zijn goedkoper door gelijk wat meer te boeken zodat ze een prijs kunnen afd(w)ingen bij de luchtvaartmaatschappij. Dan kun je misschien zeggen dan had je maar business class moeten boeken; is dan tweedeling zaaien en klasse kwalificatie er aan geven. Wat ik ook zo schandalig vind is dat je maar 20 kilo mag meenemen, per koffer. Sommige andere maatschappijen hanteren 30 kilo en dan kijken ze niet zo streng naar overgewicht maar bij de KLM, als je overgewicht hebt, betaal je het gelag, met drie personen een overgewicht van 8,1/2 kilo voor 200 euro extra en waarom? Omdat de gigantische topsalarissen moeten worden betaald? Een groot schandaal voor onze Nationale trots die
het niet meer mag zijn en het Koninklijke zou er af moeten bij die naam. Zo ga je niet met mensen om, het is aan de beurs genoteerde commissarissen om daar wat aan te doen. Ze zullen dat moeten veranderen voordat ik ooit noch met de KLM ga vliegen. Geef mij Garuda maar, die sedert het afgelopen jaar jammer genoeg niet meer vliegt op Amsterdam; een groot gemis!
Emoticon: Eerie Dit was mijn bijdrage in het verhaal wat bij suara Indo site staat Emoticon: Talk to the hand

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

Ik classificeer dit toch als passagiersgeklaag... zo'n verhaal past perfect thuis op www.turbulentie.nl ... staat er nl. vol mee... de beste flight crew staat immers aan de grond Emoticon: Smile

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Ik classificeer dit toch als passagiersgeklaag
Als bovenstaand verhaal waar is hoort dit zeer zeker onder pasagiersgeklaag waar serieus mee omgegaan dient te worden, anders is dit klanten weg jagen naar de concurent.
Ik ben al vele malen naar Indonesie gevlogen, KLM heeft mij echter nooit als klant mogen begroeten om de eenvoudige reden dat zijn buiten de Yanks de eerste maatschappij waren om het pafke te verbieden.
Met Garuda ben ik vaak gevlogen, de vakantie begon al op Schiphol bij het instappen, de inrichting mocht dan wel wat kwaaltjes vertonen maar de spontane verzorging maakte dat meer dan goed.
Waar Garuda voor mij met name in uitblonk was als er eens kleine kinderen aan boord waren, daarvoor was niets te veel, ik heb die kleine kinderen niet maar toch valt zoiets op.
Het is nu bijna 4 jaar geleden dat ik die lange pokke vlucht heb gemaakt, sindsdien schijnt er veel bezuinigd te worden.
Jan

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Jan zit je al vier jaar op Bali zonder in Nederland terug te zijn geweest??? Heb je geen heimwee? Emoticon: Wink

Gracias. Sama sama

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Kiwimave,
Ik ben inderdaad nu bijna 4 jaar in Indonesie waarvan ruim 3 jaar in Bali zonder te zijn terug geweest te zijn in Nederland, wat mij betreft mogen er nog wel wat jaren volgen.
Waar zou Jan heimwee naar moeten hebben???
Jan

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Broodje haring, kopstootje, bruin brood met boerenbelegen, lekker sijken, met een jas aan in de zon lopen, normaal TV kijken, capucijners met spek, kroketje uit de muur, voetbal op TV op normale tijden. Je s morgens nog eens omdraaien want koud, van gedachten wisselen met mensen die hersens bezitten dus niet dat gengomong kosong op die lege vlakte. Een seven lekker iemand verrot schelden, niet steeds die complimenten aanhoren, die erop gericht zijn je zakken (zak?) te legen enz., enz.

Gruces

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

En weer dagelijks naar de slijter om een krat pils en een fles jonge klare te halen!
Jan

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,847,173 topic views - 234,918 posts - 13,695 topics - 25,649 members - last post @ 14-11-2019 11:03 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,632,894 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com