indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Baboy
User
User icon of Baboy
spacer line

Emoticon: Stupid Wie kan mij zeggen hoe het op het ogenblik is in Kuta voor wat betreft de gezelligheid en toeristme. Dit is naar aanleiding van de geruchten dat er sinds de bomaanslagen niets meer te beleven zal zijn
Emoticon: Blush Emoticon: Bye bye

RienRaket
User
User icon of RienRaket
spacer line

Ik was er een maandje geleden..voor de 1e keer dus kan t niet vergelijken met drukkere tijden. Wat ik gehoord heb is dat het er wel een heel stuk rustiger is, hotel waren ook aardig leeg (20% bezettingsgraad). Veel (luxere)hotel hebben ook gereduceerde prijzen voor dit ´laagseizoen´ meestal rond de 50%..!

Qua uitgaan was het in enkele tenten toch wel aardig druk (voornamelijk Mbargo). En nog steeds de meest toeristische stad die ik in Indonesie heb gezien...

Uitgestorven is het er dus zeker niet..eerder aangenaam rustig. Emoticon: Shiny

Groetjes,

Rien

Baboy
User
User icon of Baboy
spacer line

Emoticon: Talk to the hand Rien, hartelijk dank voor je antwoord, we zullen het in de gaten houden door deze keer maar veel excursietjes te maken.

Ruud Emoticon: Bye bye

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

Hallo Ruud,

Ik kon je geen mail zenden,,,,
Kreeg het terug dat je mailbox vol zat

Wil je me mailen? sidhi.astu.1Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.planet.nl
Dank je
Umberto

EdwinJ
User
spacer line

Twee weken geleden nog op Bali geweest.
Was er erg stil vond ik. Merendeel van de toeristen waren Indonesiers zelf.
De straten van Kuta, Legian waren erg stil, vergeleken met 4 jaar terug toen ik daar ook was.
Ik begreep dat een negatief reisadvies voor Indonesie welke was afgekondigd in Australie en Japan hiervan één van de hoofdoorzaken was.
In het hotel waar wij verbleven (Sahid Raya, Kuta) waren slechts 40 van de 240 kamers in gebruik. Normaal is het in januari volgeboekt.
Taxi's staan voornamelijk stil. Zijn al blij als ze 2 ritten per dag hebben.
Hard Rock café vond ik ook erg leeg. We hadden geraft. Die 2 dag hadden ze 2 boten, de dag ervoor 0. Normaliter 20 boten per dag. Veel hotels en restaurants ook gesloten.
Erg erg zielig om dit te zien en te horen.
Ik hoop dat de toerismestroom eerdaags weer wat meer op gang komt want zo kunnen ze het daar niet lang volhouden vrees ik.

Desondanks hebben wij ons er prima vermaakt en ik raad iedereen aan: Gewoon naar Bali gaan.
Als alles meezit gaan wij december weer!

Salam

Edwin

stijn
User
spacer line

He Edwin J,
Ben jij degene die ik denk die je ben?

Heb jij iets met Sundanees in de media?

Terug naar het Topic..
Vorig jaar voor de (nieuwe) aanslag was Kuta ook rustig..Ik heb mij wel prima vermaakt (dat mag eigenlijk niet als 'cultureel' reiziger die zijn neus op dient te halen voor té toeristische plekken). Toch wel lekker die grote keus aan hotels, barretjes, restaurantjes etc. ook toen was er een negatief reisadvies, nog stammend van de vorige aanslag . Ubud (blijft een aanrader) was zelfs bijna helemaal verlaten, op de onvermijdelijke reggaebar na. Alleen Padangbai leek behoorlijk bezet, dat zal wel te maken hebben met de positie als doorvoerhaven naar Lombok..

Kortom, komt naar Bali! (en reis door naar andere eilanden, niks zo lekker dan terug op Bali te komen uit plaatsen met de keus tussen een leuk gelegen hotel met vieze gevangeniskamers en een schoon hotel aan de hoofdstraat met drie moskees)

Stijn v H

EdwinJ
User
spacer line

Hoi Stijn,

Ik heb niets met Sundanees in de Media. Dus ik denk dat je een andere Edwin J in gedachten hebt.
Wie is de Edwin J dan die iets heeft met Sundanees?

Ik ben de Edwin J, woonachtig in de omgeving Delft.
M.b.t. de Topic: Ja, het was nu nergens een probleem om een tafeltje te vinden in een restaurant, een stoel te vinden in het vliegtuig of een hotelkamer te vinden.
Maar doordat het zo stil is op Bali vond ik het het ook minder gezellig. Maar het mocht de pret niet drukken hoor. Nog 10 maandjes en dan zitten wij (mijn Indon. vrouw en ik) er weer. Nergens is de zee zo lekker als in Kuta. Warm water, hoge golven.
Die Noordzee hier 17 KM verderop is mij te vies, te koud en te druk.

Salam

Edwin

Balibagus
User
spacer line

hallo ,
Ik ben sinds 13 juni 2005 op Bali en het was na de bom i.d.d. rustig.Aussies blijven in grote getale weg(voor mij mag dat ,maar voor mijn Balinese vrienden niet natuurlijk).
Op het ogenblik stikt het van de ''Hollanders'',Russen,Japaners( weer terug ),Koreanen,en vooral ook ''Locals''.
De grote dure hotels ondervinden het meeste last van het minder aanbod van touristen,de middel en goedkopere zitten voor 75 % vol.....in ''mijn'' hotel 100 %
Er wordt ook goed gewerkt in de export bedrijven en veel buissiness people zijn hier ,dus al met al niet te slecht .Maar het kan natuurlijk altijd beter.En dat wordt het ook weer ,ik wed dat voor eind maart is alles weer op peil(natuurlijk hopen we dat alles zo blijft als het nu is ).
Dus iedereen die wil komen ,mensen kom......er is niks aan het handje en het is er nog altijd heerlijk verblijven op het mooiste eiland ter wereld( voor de 5 x door een van s'werelds grootse reisorganisaties is Bali uitgeroepen tot het mooiste eiland ter wereld)
Selamat Datang,Balibagus,Putu-Lou.
http://groups.msn.com/balinusadaricinta

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 09-02-2006 07:54 Balibagus wrote:
hallo ,
Op het ogenblik stikt het van de Hollanders,Russen,Japaners( weer terug ),Koreanen,en vooral ook Locals................de middel en goedkopere zitten voor 75 % vol.....in mijn hotel 100 %............................................................Er wordt ook goed gewerkt in de export bedrijven en veel buissiness people zijn hier ,dus al met al niet te slecht ...........En dat wordt het ook weer ,ik wed dat voor eind maart is alles weer op peil(natuurlijk hopen we dat alles zo blijft als het nu is )......................................op het mooiste eiland ter wereld

Hoe krijg je het voor elkaar, zoveel leugens in zo een kort berichtje Emoticon: Bye bye

Gruces

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

En dat wordt het ook weer ,ik wed dat voor eind maart is alles weer op peil
Ik heb nog een goede naam voor een site: promotie-bali.com of .net .co.id etc.
Als je wat langer in Bali woont weet je meteen waarom wij met een site met die naam gestopt zijn.
Lees het topic: Problemen oplossen bij de Banjar of Lurah maar eens aandachtig, dan lees je hoe Bali ook kan zijn.
De toestand in Zuid Bali is momenteel niet best, niet met de hoeveelheid toeristen en zeker niet met het humeur van sommige verkopers.
Een tip: Ben erg voorzichtig met het maken van een grappig bedoelde opmerking naar die lui.
Succes met Bali nusa Dari Cinta,
Jan

EdwinJ
User
spacer line

Ik sluit me geheel aan bij Londoh zijn woorden.
Een maandje terug zal ik 1 week op Bali. Heb er maar liefst 2 Nederlanders ontmoet. Ik sprak één van hen en zij meldde mij dat ik de 1e Nederlander was die ze in 2 weken tijd hadden gezien.
Dus dat het stikt van de Nederlanders, daar heb ik niets van gemerkt. Vraag me af waar Mr BaliBagus die dan allemaal heeft verstopt. Of de situatie moet de laatste 4 weken ineens anders zijn geworden maar daar geloof ik niets van.
Ik wil wel met hem het weddenschap aangaan dat alles in maart op peil is. Ik geloof daar namelijk helemaal niets van. Begrijp me niet verkeerd hoor, ik hoop dan van ganse harte dat hij het weddenschap wint want zoals het nu gaat op Bali, dat houden ze er niet lang zo vol.

Edwin

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Soms worden mensen zo desperaat dat ze de werkelijkheid gaan omkeren en geloven dat het zo is, zielig ??

Desperado, why don't you come to your senses?
You been out ridin' fences for so long now.
Oh you're a hard one,
But I know that you've got your reasons,
These things that are pleasin' you,
Can hurt you somehow.

Gruces

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Ik zou graag willen dat Mr BaliBagus gelijk had, gaat het met toerisme in Bali goed profiteren daar ook veel mensen uit andere provincies van mee.

En om steeds door een straat te moeten rijden die op een grote wachtkamer bij de Doctor Gigi (tandarts) lijkt is ook niet plezierig, ik gun iedereen het beste maar na zo`n landurige terugval van het toerisme zou het erg verstandig zijn om een andere bron van inkomsten te gaan zoeken.

Het bouwen gaat echter onveranderd door, dus vertrouwen in de toekomst is er wel.
Jan

robbert
User
spacer line

Beste Balibagus,
Waar jij jouw informatie vandaan haalt is mij een raadsel. Momenteel zitten er versch. vrienden van ons op Bali en die melden het totaal tegenovergestelde van wat jij beweert. Lees ook eens de volgende artikelen ; www.balidiscovery.com/messages en dan "Bali recovery update"en "A shorter length of stay". Maar je bent wel een enorm optimistisch persoon en dat is een compliment waard.
En hier is het kloteweer dus jij zit in ieder geval goed.
Rob

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 09-02-2006 13:51 Tuti & Jan wrote:
Het bouwen gaat echter onveranderd door, dus vertrouwen in de toekomst is er wel.
Jan

Mensen met geld hebben geen vertrouwen in de rente die men bij de banken krijgt. Als je op een deposito 11 - 12 % krijgt, moet nog 20% belasting van af en de inflatie is 18% dan ga je erop achteruit. Er is in Indonesia geen betere belegging dan onroerend goed, dus kan je je geld beter door iets waardevast te bouwen beleggen. Als k hier in Solo kijk, zijn het vooral duurdere huizen en Ruko die gebouwd worden, het meeste staat jaren leeg, maar stort natuurlijk niet in. Soms komen er huurders in dat levert iets extra's op. Het is echter geen vetrouwen in de toekomst zoals hier gesteld wordt, want dat is er gewoon niet. Iemand met geld moet ook eten toh. Emoticon: Shiny

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 09-02-2006 13:51 Tuti & Jan wrote:
Jan

Hi Jan,
Ik denk dat het eerder stupiditeit, een kwestie van "keras kepala" en arrogantie is dan vertrouwen in de toekomst.
Heb me buik vol van dat eiland. Wat een eikels daar. Boontje komt om zijn loontje. Hoogmoed komt ten val.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Ook hier kunnen persoonlijke aanvallen achterwege blijven, ga daarvoor maar katten op andere fora.

spacer line  

= moderator edit: kappen dus, en je haalt mensen door elkaar =

spacer line  

Eind 2006 wil ik nog weleens het tabel zien, maar voorals nog...lijkt het me snel tedoen bijtrekken op Bali.

Live life to the max.......

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

72,361,987 topic views - 232,760 posts - 13,677 topics - 22,547 members - last post @ 20-06-2019 19:38 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

119,682,411 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com