indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Goedenavond,
Ik heb iets zeer interessants gezien op een indonesische website en wil dat kopen (volgens mij is het een internetveiling). Vermoedelijk is de waarde gering, maar voor mij is de waarde hoog, omdat ik die spullen verzamel (we hebben het hier over sentimentele waarde). De kosten zijn dus vermoedelijk geen probleem, ook de portokosten naar Nederland niet. Ik kan de plaatjes wel zien en dus beoordelen dat het iets is wat ik zoek.
Maar...
Ik kan de tekst die erbij staat niet lezen. Ik zou dus ook niet weten hoe ik de spulletjes kan bemachtigen. Wie helpt mij??

spacer line  

nog even een aanvulling: het gaat om twee stripboeken en ik geef 10 euro commissie bij een succesvolle transactie.

maseddi
User
User icon of maseddi
spacer line

wanneer je die tekst nou es op dit forum plaatst zullen velen je kunnen helpen
(tenzij je het om bepaalde redenen niet wil)

Wanneer ik me niet vergis heb je eens een winkel boven Tommy in tilburg?

Ed Vos

Sweet young thing

spacer line  

Beste Ed,
Nou hoop ik niet dat iedereen die twee boekjes wil gaan kopen, want dan ben ik in de aap gelogeerd. De teksten kan ik niet plaatsen, want het is allemaal erg ingewikkeld. Hier zijn de links....

plagiaat Eric de Noorman (Judah Noor)
http://indonetwork.co.id/comiccafe/207194

http://indonetwork.co.id/comiccafe/203209

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Hoewel mijn bahasa Indonesia absoluut niet bijzonder is, kan ik hier toch wel iets van maken, zo moeilijk is het niet. Emoticon: Puh!

Stripboek van grote klasse, bewerking van het werk van Hans G Kreese, zwartwit, Cover door Jan Mintagara, tekeningen (binnenin) door Judah Noor.

Het eerste "Komik ukuran besar" is letterlijk 'stripboek van grote afmetingen', dit moet wellicht niet letterlijk opgepakt worden.

spacer line  

Jeroen,
Ja, ja, nou is de vraag: hoe kan ik er op bieden ? Wellicht moet er gecorrespondeerd worden met de verkoper? Ik ben overigens beheerder van de website www.ericdenoorman.nl. De boekjes staan al feestelijk op de pagina: http://www.ericdenoorman.nl/f2vertalingen.htm
Als er een kans is, dan wil ik ze hier naartoe halen. Het is bijna van wetenschappelijk belang, snap je?

maseddi
User
User icon of maseddi
spacer line

Neen, niet moeilijk, maar de titels, daar gaat het om
Hoe zijn die - bekend - in het nederlands?
Moet je het hele oeuvre van Kresse's Eric de Noorman doornemen.
Kun je niet vanaf de voorpagina afleiden, ik tenminste niet Emoticon: Smile

Sweet young thing

maseddi
User
User icon of maseddi
spacer line

Ja, gezien, op je site eric!

ja dat bieden moet je eerst inloggen, en dan bieden,
moet je maar verder afhandelen met jeroen of iemand anders, ik moet buitenshuis wat zaakjes afhandelen nu

mohon penawaran (doe een bod ) en wat rupiahs vermelden, zal wel lukken

veel sukses

Ed

Sweet young thing

spacer line  

Bedankt Ed,
Voor alle anderen: Ik kom niet verder; de taal, invulvelden etc. Hopeloos.... Wie helpt mij en wil 10 Euro verdienen? Ik betaal de verkoper vooruit, de commissie wordt betaald zodra de verkoper de verzending naar Nederland heeft bevestigd.

maseddi
User
User icon of maseddi
spacer line

Hi Eric,

Ben ik weer effe snel, heb met je te doen..

Ik weet niet of de druk voor jou belangrijk is, of een herdruk.
Maar ik zou als ik jou was eens aan iemand op dit forum die naar Indonesie gaat, vragen of hij deze boekjes voor je wil meebrengen.

je kunt alles wel in de keranjang (het mandje) willen gooien -maar wat zijn de verzendkosten.
je kunt ook bieden, maar dan gaan opeens een paar 'vriendjes" vet meebieden

De boekjes kosten slechts 3 euro per stuk...

maar je kunt ook mailen naar hieronder

http://www.comicorner.com/

en vermeld de titel van de boekjes en de prijs, die je evt ervoor maximaal wil betalen, de persoon is al blij wanneer ie de boekjes voor 2 x de prijs (60.000 /75.000rupiah) kwijtraakt .
maar vervolgens moet je naar de bank BCA transfereren, ook weer zoiets

laat iemand op dit forum die in indonesie woont dit alles gewoon voor je regelen (wanneer ie wil) ben je van veel gezeur af..

Tuliskan judul komik dan alamat ke mana komik harus dikirim
ke: -

SMS/telepon: 08121717722
- Email: arieswendhayahoo.com

Tunggu konfirmasi dari kami dan setelah OK, kami akan kirimkan jumlah pembayaran yang harus Anda bayar ditambah ongkos kirim

wacht op confirmatie en total bedrag
Transfer pembayaran Anda ke no. rekening 0900721790 BCA atas nama: Siswoyo
Barang akan kami kirim lewat TIKI
Barang akan diberikan pada pembayar pertama yang memesan, jadi sebaiknya sebelum transfer, konfirmasi dahulu.

OKido
Ed

Sweet young thing

spacer line  

en vermeld de titel van de boekjes en de prijs, die je evt ervoor maximaal wil betalen, de persoon is al blij wanneer ie de boekjes voor 2 x de prijs (60.000 /75.000rupiah) kwijtraakt .

Dat heb ik zojuist gedaan Ed. Ik wacht even af. Als het niet werkt, dan ga ik met tip 2 aan de slag Emoticon: Talk to the hand

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 25-01-2006 21:48 maseddi wrote:
De boekjes kosten slechts 3 euro per stuk...

Ik moet wel lachen om jullie, stelletje marktverziekers. Als ik die vent was zou ik ze niet voor minder dan 150.000 Rp per stuk wegdoen (orang barat banyak duit). Ik heb de aanbieding niet gezien, maar 35.000 rp had meer dan genoeg geweest als bod, dat weet ik in de blind (handel =toepen) Ik volg dit verder met grote spanning, wetende dat je in de Indohandel altijd "cool" moet blijven en nooit hevige interesse tonen. Genoemde manier van zaken doen is alleen maar slecht voor de Baratse reputasi, en dat terwijl iedereen hier altijd over goedkoop zit te zeuren, ze weten niet eens wat goedkoop is.

Ik zit al te rekenen hoeveel untung die Eric heeft, zal nietmisselijk zijn. Ik zal e.e.a. in de gaten houden als ik naar kertas bekas zoek.

Gruces

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 26-01-2006 02:08 londoh wrote:

...

..

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Vrienden ,

Het doet me denken aan 15 jr geleden, ben in de pasar seni(kunstenaars dorp) in Ancol in de buurt van DuFan (Dunia Fantasi), het is niet alleen een markt maar ook slapen/wonen de kunstenaars daar.
Ik heb een payung(parasoltje) gekocht , de prijs van 60.000rp naar 20.000 rp naar beneden onderhandeld.En ook alleen gedaan , mijn vrouw en zoon laat ik ergens anders wachten, want als ze naast mij lopen , en ik moet gaan onderhandelen over een prijs , dan kan ik het vergeten.Een echte prestatie.
Dus ik trots mijn aankoop laten zien aan mijn ouders in jakarta ,nou ze zeggen tegen mij . ya je ben een toerist , op de markt kost het hoogstens 10.000 rp.Nou ya wat een afgang zeg , terwijl ik vloeibaar indonesisch en jakartaans praat.
Dus als je met sidiaRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.indahsekali.nl gaat bieden, bestaat de kans dat de prijzen over de kop zal gaan .
Het beste is dat iemand het voor jou kan regelen in indonesia , met indon. adres.
Trouwens een leuke indonesische site . Im zoek al lang buku silat .

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

On 26-01-2006 07:52 sidia wrote:
Dus ik trots mijn aankoop laten zien aan mijn ouders in jakarta ,nou ze zeggen tegen mij . ya je ben een toerist , op de markt kost het hoogstens 10.000 rp.

Dat heeft mijn vrouwtje zelfs wanneer ze met mij op de markt loopt. Dan ben ik al wat donkergebruind en in mijn sloeber kleding moet ik niet opvallen als bule in JKT en wat heel verstandig is om mijn mond dicht te houden. Zelfs wanneer ik ergens onopvallend ergens achteraf ga staan zodat zij rustig kan onderhandelen hebben die die marktkooplui dat gewoon door. Ze hebben er gewoon een extra zintuig voor...

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Richy,
Ik ben blij om te kunnen lezen dat je nu met jouw vrouwtje over de markt loopt.
Je mag dan wel donker gebruind zijn, een goede verkoper ziet op afstand al dat er een Orang Barat aankomt.
Ik treur echt niet als ik eens te veel betaal, laat die mensen ook hun schik en wat extra inkomen hebben, het gaat vaak om kleine bedragen.
Groetjes,
Tuti en Jan

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

Helemaal mee eens Jan... ik ben ook de beroerdste niet wanneer dat op een schappelijke manier gebeurd... ik gun het ze zelfs.

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 26-01-2006 12:30 Tuti & Jan wrote:
Ik treur echt niet als ik eens te veel betaal, laat die mensen ook hun schik en wat extra inkomen hebben, het gaat vaak om kleine bedragen.

Sorry Jan, kan ik me niet permitteren. Ik moet mijn geld hier in rupiahs zoeken, net als een Indonesier, en heb weinig trek om meer te betalen. Als je iets verkoopt ga je uit van de waarde van het product, niet van de waarde van de koper. Dat staat er buiten. Echter niet in dit land.
Dat dwingt me dus op den duur alleen bij vaste klanten te kopen, zeker als het voor m'n business is. Alhoewel ik wel een blanke ben, ben ik geen toerist. Het is ook niet altijd de blanke die meer betaalt. Als ik op Bali ben bij mijn vaste adresjes moet ik altijd even mijn mond houden over prijzen als er een stel Jakartanen of Surabayanen binnenkomt. Die betalen heel wat meer dan deze blanke. Business is business en ik moet een goeie prijs hebben en anders niet. Vind me geld anders wel weer op een andere manier (overigens zonder corruptie en bedriegerij).
Een eenmalige verkoop zoals hierboven? Ja, daar worden beide niet armer van. So what?!

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

En wil men geen goede prijs geven, dan effe met wat flappe klappe en de prijs gaat vaak beduidend naar beneden. Men kan het aanzien van geld niet weerstaan. Zolang je tawart is het abstract, maar zodra je de rupiahs uit je zakt haalt, komt het kwijl om de mondhoeken. That's the tric.

Sorry, geen medelijden met mensen hier. Hebben ze ook niet met mij. Daar ben ik al achtergekomen na verschillende aanrijdingen. Al lig je gewond op de weg zullen ze eerst je HP stelen, je helm en je motor. Als alles van waarde al is verdeeld onder de lijkenpikkers, komt er eens iemand op het idee dat een bule wellicht ook iets menselijks heeft, ook al behoort hij niet tot het uitverkoren volk suku Jowo en voorzichtig de politie waarschuwen. Die eist vervolgens ook nog eens geld anders helpen ze je niet.
Jaja, gun ze ook wat??!!!

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 26-01-2006 12:55 Yogya-Bali wrote:
En wil men geen goede prijs geven, dan effe met wat flappe klappe en de prijs gaat vaak beduidend naar beneden. Men kan het aanzien van geld niet weerstaan. Zolang je tawart is het abstract, maar zodra je de rupiahs uit je zakt haalt, komt het kwijl om de mondhoeken. Thats the tric.

Inderdaad. Ik doe meestal zaken met Chinezen die ik al jaren ken, er hoeft nooit lang over een prijs onderhandeld te worden. Leven en laten leven. Maar die Javanen, verschrikkelijk dat getawar, ik heb er een hekel aan en begin er niet aan. Als zo een boomaap iets komt verkopen bekijk ik de handel, bepaal een prijs en doe een bod. Daarna laat ik hem het bekende verhaal met veel susah dr in afdraaien, ik herhaal nog een bod, misschien en beetje dr bij en dan ben ik het zat, haal ik cash tevoorschijn, dan zijn ze meestal verkocht. Beca hetzelfde, hoewel ik weinig gebruik maak van deze mafia 3 roda, als ikdan eens een ritje wil maken douw ik ze een paar duizendje in de hand en zeg waar ik naar toe moet, voor hem 10 andere mocht het niet lukken.
Voor bepaalde handel ga ik s morgens vroeg op pad, het is wereldwijd onder handelaren bekend dat een vroege deal geluk brengt.

Gruces

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 28-01-2006 09:25 londoh wrote:

...

hoewel ik weinig gebruik maak van deze mafia 3 roda, als ikdan eens een ritje wil maken douw ik ze een paar duizendje in de hand en zeg waar ik naar toe moet, voor hem 10 andere mocht het niet lukken.

Inderdaad is dat maffioso; zeker in Yogya. Ik neem dan in principe ook nooit de becak in Yogyakarta (wel in andere steden). Help je ze aan klanten, krijg je nog stank voor dank. De opperroverhoofdman van de becak-rijders in Prawirotaman kan al jaren mijn bloed drinken na een behoorlijke lijfelijke aanvaring. Tuig van het ergste soort. Als een andere bacak-rijder die straat in komt, dan wordt ie er uit gejaagd. 2 jaar geleden hebben ze er een afgeslacht omdat ie niet van dezelfde club was. Zijn lijk was onherkenbaar verminkt.
Neem lekker de becak, steun je de bevolking is de leuze. Nou, sorry je steunt de maffia.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,289,886 topic views - 234,448 posts - 13,692 topics - 25,294 members - last post @ 24-10-2019 00:13 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,754,459 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com