indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Laura74
User
spacer line

Hallo mensen,

Ik ben bezig het hele net aan het afstruinen naar een beetje aantrekkelijk geprijsde tickets naar Jakarta of Denpasar. Iemand suggesties? Bedankt!

Groetjes, Laura

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Hallo jongedame,

Typisch een noodkreet van een vrouw op zoek naar een koopie, gezien het gebruik van 'afstruinen'. Ik zie een stalletje op de markt voor me met allerlei graaiende en kijfende vrouwtjes in rijen dik er omheen, ik hoor het geluid van scheurende tickets. Om een prijs van een vliegticket te bepalen zijn er meer gegevens nodig dan alleen het woord "goedkoop". Hoelang & wanneer zijn bijvoorbeeld zeer belangrijk.

Overigens dat jullie-2 is wel leuk gevonden Emoticon: Shiny

Gruces

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

Suggestie:
www.dewisritravel.nl= Heeft ook een agentschap in Bali.
Umberto

mleeuwen
User
User icon of mleeuwen
spacer line

Laura,
Cathay Pacific heeft momenteel zeer aantrekkelijke aanbiedingen als je niet naar de reistijden kijkt; http://www.cathaypacific.com; of kijk eens bij deze touroperator:
http://www.nusaina.nl/webgen.a(...)geID=43&framesetID=0
goedkoper kan bijna niet!
groeten
Mar van Leeuwen

josari
User
spacer line

Ook leuke aanbiedingen bij
www.bmair.nl

denpasar bv € 589,-- met MAS
succes

Erik_
User
User icon of Erik_
spacer line

En natuurlijk niet te vergeten de fántástische aanbiedingen van de firma Van Verre die met de banner in de linkerkolom van deze site dit forum mede mogelijk maakt!

goyang2
User
User icon of goyang2
spacer line

Mijn tickets voor de binnenlandse vluchten koop ik altijd in Indonesie, en niet in Belanda want SOTO (Sold Outside Ticketed Inside) is altijd duurder dan SITI (Sold Inside Ticketed Inside) mn tcket AMS-JKT die schaf ik meestal aan op een paar gronden, is een 3 maands of 6 maands ticket, flexibel; geen gezooiemieter met bijbetalen ed. Vaak kleeft er het eea aan ticket: maatschappijen adverteren met prijzen, die sebarang2 zijn een maatschappij adverteert bij voorbeeld met een tarief van 100 euro, maar er zijn maar voor dit tarief alleen twee of drie plaatsen, vaak zelfs nul ! En dus is de betreffende tariefklasse dichtgegooid en bestaat 't geadverteerde product niet in de geadverteerde prijsklasse. Ik wil enige zekerheden hebben, als ik een date flight change wil dan moet die zo uit te voeren zijn zonder al teveel susah. Met de GA is het mooi, EC+ status, jammer dat ze niet meer op AMS vliegen, bij de KL ben ik sinds kort een blauwe vogel (blue wing) Emoticon: Shiny

Biak: B-ilang I-ngat A-kan K-embali

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Emoticon: Bye bye Wie kan mij de betekenis van klasse K, B, Q, V,L, M sommige met een verblijf van 7 dagen / 1 maand, uitleggen?
Ik begrijp wel, dat er bij sommige verklaringen de tijd duur, met dat verschil de tijd dat de tickets geldig zijn,te verklaren is.
Maar er staan er ook bij met de zelfde aantal dgn tot een maand, met klasse V,T,Q.
Bij BM Air Reizen Vliegtickets Jakarta Emoticon: Laugh out loud

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

josari
User
spacer line

Zieleffe ,
Dit heeft te maken met de aanbieding.
Ze beginnen met de goedkoopste. In dit geval L € 589,--.
Als die tickets zijn uitverkocht, dan komt de volgende klasse in de aanbieding
Enz., enz.
Zo is dit mij uitgelegd bij BMAir. Als je meer wilt weten vraag dan maar naar
Patrick

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Hallo Laura,
Afstruinen kun je doen op diverse site o.a
vliegwinkel.nl
ATP
Tickettracker
vliegtickets.nl
World ticket center
en er zijn er nog wel meer, tik maar in "vliegtickets"en dan komen ze wel in beeld.
Een maandticket is het goedkoopst en als het niet uitmaakt wannneer je gaat dan moet je regelmatig even kijken op deze sites of er al een aanbieding "langs komt vliegen".
Zelf ben ik net een maand in Indonesie geweest met een ticket van singapore airlines voor € 398.-- , daar komen dan nog wel de luchthaventax + brandstoftoeslag en reserveringskosten bij, momenteel totaal ongeveer € 200.-- maar dat moet je altijd betalen ook als je een duur ticket hebt.
Bij dit soort tickets zijn er wel enkele voorwaarden, je moet binnen een bepaalde tijd boeken, betalen en vertrekken.

Als het dus niet uitmaakt wanneer je gaat dan moet je dit soort aanbiedingen maar afwachten.
Succes Yoke

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 24-01-2006 21:25 goyang2 wrote:
Ik wil enige zekerheden hebben, als ik een date flight change wil dan moet die zo uit te voeren zijn zonder al teveel susah. Met de GA is het mooi, EC+ status, jammer dat ze niet meer op AMS vliegen, bij de KL ben ik sinds kort een blauwe vogel (blue wing) Emoticon: Shiny

Goyang terus, belum capek Mas?

Ik ben overgschakeld op enkele reizen, en richt me op Singapore. Dat is voor jou echter niet zo aantrekkelijk. Als ticket uit Indonesia heb ik een retourtje met de jetfoil Batam - Singapore is geldig tot eind maart 2007. Vanaf Singapore en ook vanaf Jakarta zijn er genoeg aanbiedingen om terug te vliegen. Ik zag zelfs PIA (Please Inform Allah) SIN - AMS. De gunstigste aanbiedingen (voor mij) zijn momenteel Jaarretour SIN - AMS S$ 2086 met Singapore Airl. kan ebruikt worden voor 2 steden in Eur. of een 6 mnds retour SIN-MAS met MAS voor S$ 890, zal nog wel een zooitje bij komen voor de airporttax op Schiphol.

Zo ben ik nergens meer aan gebonden, pack&fly.

Gruces

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ik tracht met mijn jongste dochter naar "het beloofde land" (nee, niet RI maar NL) te gaan en moet van hieruit tickets aanschaffen. Blijkbaar heeeeeeel wat duurder dan omgekeerd. Kom op zelfde soort bedragen uit als Londoh.
Zijn er nog ticketingburo's in NL die tickets uitgeven vanuit RI naar NL en retour (en dan dus met hopelijk goedkopere prijzen dan hier?

goyang2
User
User icon of goyang2
spacer line

Goyang2 terus....!!!

Lon, moet je maar een keer uitleggen hoe je dat doet met al die constructie's ik neem aan dat jij ook voor weinig vliegt....zal vast wel.... Mijn situatie weet je, woon op Biak, en ga een keer per jaar jaar betaald door organisatie's naar NL, de andere keer sa bayar sendiri, maar 'ons ben zuunig' en wil natuurlijk ook voor een dubbeltje op de eerste rij zitten...als ik weer naar Belanda ga zelfs kalau pesawat ada goyang2 terus

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

On 25-01-2006 06:35 Yogya-Bali wrote:
Zijn er nog ticketingburos in NL die tickets uitgeven vanuit RI naar NL en retour (en dan dus met hopelijk goedkopere prijzen dan hier?

Ben er ook opzoek naar maar kan ze niet echt vinden (vaak met extra kosten voor het afleveren daar)... enige oplossing wat Lon al aandraagt om een retourtje vanuit SIN naar AMS te boeken en vervolgens zelf nog een retourtje naar SIN met een Lowcoster...

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 25-01-2006 06:35 Yogya-Bali wrote:
Ik tracht met mijn jongste dochter naar "het beloofde land" (nee, niet RI maar NL) te gaan en moet van hieruit tickets aanschaffen. Blijkbaar heeeeeeel wat duurder dan omgekeerd. Kom op zelfde soort bedragen uit als Londoh.
Zijn er nog ticketingburos in NL die tickets uitgeven vanuit RI naar NL en retour (en dan dus met hopelijk goedkopere prijzen dan hier?

Hi YB, je kan met Robbie van Cathay Travel in ASD mailen (Yerun heeft het emailadres wel) Maar volgens mij kan je goedkoper vanuit Jakarta. Je weet toch dat voor het bedrag waarvoor ze in NL 1 uur werken ze in Indo een maand aan de slag gaan. Ik schat vanaf JKT een kleine 700 US$ retour, dat was het de laatste keer dat ik informeerde. KLM was toen goedkoop, die bieden vaak goedkope tickets aan in Indo.

Gruces

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 25-01-2006 06:58 goyang2 wrote:
Goyang2 terus....!!!

Lon, moet je maar een keer uitleggen hoe je dat doet met al die constructies ik neem aan dat jij ook voor weinig vliegt....zal vast wel.... Mijn situatie weet je, woon op Biak, en ga een keer per jaar jaar betaald door organisaties naar NL, de andere keer sa bayar sendiri, maar ons ben zuunig en wil natuurlijk ook voor een dubbeltje op de eerste rij zitten...als ik weer naar Belanda ga zelfs kalau pesawat ada goyang2 terus

Ayam sori Paul, ik vlieg nooit voor weinig tussen AMS en hier, ik hou van goed en snel. Binnenlands vlieg ik in toestellen waarbij het jou dun in de broek loopt, bijv. met die Boeing 737-200 van Sriwijaya uit 1968, dat vind ik echt een te gek toestel en als een naaimachientje. Lion nooit want ik vindt die MD's niet lekker, behalve als ik in die leren stoelen voorin mag zitten, wat me bij Lion vaak is overkomen.

Laatste keer had ik met Singapore enkel vanaf AMS plus daaraan vast een 6 - mnds retour met SILK Air SIN - SOC 850 euri betaald

Gruces

goyang2
User
User icon of goyang2
spacer line

Oom Lon, ik vlieg ook graag goed en dan op een half jaar ticket oid, omdat ik graag blijf plakken, en mn itinerary altijd weer door de war gooi. Heb niet zoveel feeling met ticketing en tariefconstructie's....

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Hi Paultje Sagower Emoticon: Nice

Met mijn precies hetzelfde, ik moet er niet aan denken dat als ik geen zin heb, en geen zin wil maken op een vliegtuig te moeten stappen. Ergens 5 uur in de woestijn te moeten rondhangen met biertjes van 10US$ per stuk om 100 euri uit te sparen. Of bij verandering van een ticket persoonlijk naar een kantoor te moeten en nog es 150 euri te schokken. Kijk als je op vakantie gaat is dat anders, iets waar je naar uitkijkt, dan sta je al 4 uur van tevoren op Schiphol te trappelen, naar het vliegtuig staren, kijk schat dat is die "van ons" nou wat mij betreft wordt die luchthaven door Ben Laden & Co opgeblazen,zijn we van die "SEE, BUY & FLY" af, finito & baai baai, Bouw Changi na by Almere.. Men moet zich trouwens rotschamen om met zo een tassie in Indo rond te lopen.

SIA/Silk Air is perfect voor AMS - SOC, 19 uur van deur tot deur. Maar mijn deur in AMS is 20 taximinuten en in SOC 30 min.

Gruces

nona
User
spacer line

laura kijk website www.ebooeker.nl

nona
User
spacer line

londoh zit je nu nog in nederland ? of bevalt niet meer in Indonesia?????

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 25-01-2006 15:32 nona wrote:
londoh zit je nu nog in nederland ? of bevalt niet meer in Indonesia?????

Hi Sayang, apa khabar ? Semoga Anda baik dan sehat. Ik zit nog in Indo, ik zal wel moeten. In NL ister geen werk voor me : te oud, te eigenwijs, geen opleiding. Ik ben wel gedwongen om tot me ouwe W hiero te zitten Emoticon: Shiny en dan istie op, nooit pensioen opgebouwd, dus werken tot ik er harstikke dood bij neerval Emoticon: Stupid

Ik wordt wel een beetje beroerd als ik hiero om me heen kijk, gaat elke dag slechter (maar niet met mij hoor) Kan je je toch niet lekker bij voelen, de godganse dag geklaag (weliswaar met een smile besar Emoticon: Shiny )
Tapi harapan tiada untuk Republik Pisang ini.

Gruces dari Solo

goyang2
User
User icon of goyang2
spacer line

Sagower...swanrai dngn bahasa Biak...(ook wel bo2) Emoticon: Yes!

Wat raad je aan bij mij...uitgaande van dat ik Biak als deur tot deur situatie neem, Mijn deur in AMS is een uur met de taxi als er geen macet staat op de A2 en A12 richting Utreg en Arnhem, de trein als alternatief.....dat is een gelijk vragen om manische depressie's. Al die in zich zelf gekeerde Hollanders in de trein....een groot verschil met de altijd lachende Indonesier... Emoticon: Shiny

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Hi Paultje BIK yg suka Bo-2

Biak naar ?? is het probleem. Mischien kan je een "persnelling" er in brengen door BIK - Surabaya te vliegen en van daar naar SIN. Scheelt toch Jkt. Silk Air doet bijv Menado (Ibu Kota Bua Vita Emoticon: Shiny ) - S'pore. Moet je gewoon eens uitzoeken

Ja die Nederlanders met hun sjacharijnige snufferds achter een lap papier. Of die Ovd'en met pakken bruin brood met kaas drop plus thermos op hun vrij-reizen, en maar lullen dat niet alles zo als vroeger was.Nemen ze nog maar een King permen. Ik heb wel eens wat geschreven over die bossen bloemen die ze mee slepen, in Indo geef je bloemen al;s iemand de pijp uit is. Als ik dat in zo een zwaar vertraagde trein (de befaamde jam karatBlanda) zit denk ik, t gaat niet goed in Negri Polder, weer een zootje de schoorsteen uit.

Gruces

goyang2
User
User icon of goyang2
spacer line

Oh....gitu looh....

Biak, Surabaya en vandaar op een zijde zachte vlucht van SQ naar Changi, en dan met een Singapore girl naar Amsterdam. Of van Biak naar Manado met Merpati en dan naar SIN en door naar AMS....

Dat Manado...hmmm daar moet ik maar even tot rust komen en bua vita nemen...daun hijau...buat gosok badan Emoticon: Laugh out loud

Laura74
User
spacer line

Hoi mensen,

Bedankt voor jullie antwoorden. Leuk dat jullie met zoveel enthousiasme reageren. Enkele van de door jullie genoemde sites heb ik al bezocht en op de overige zal ik ook eens een kijkje nemen. Tot nu toe ben ik op een tarief van 689 exclusief en 859 euro inclusief gestuit (Malaysia Airlines, 2 maanden) bij Advanced Travel Partners www.atp.nl. Ik laat nog wel even weten welke het straks geworden is. Handig om te weten voor de rest.

4joke4, heb jij jouw ticket gewoon bij Singapore Air zelf gekocht? Ik kom deze tarieven niet tegen. Was waarschijnlijk een tijdelijke deal?

Groetjes, Laura

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,761,485 topic views - 235,517 posts - 13,700 topics - 26,444 members - last post @ 16-12-2019 03:36 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,861,563 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com