indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

open new topic | reply to this topic | newest topics | active topics | login
Holidayman
User
spacer line

Hallo allemaal,

Ik zit met een klein probleempje. Ik wil mijn vriendin voor definitief naar Nederland halen. Nu weet ik dat ik een mvv moet aanvragen. maar ik heb daarover een paar vraagjes.
-Kan ik het beste de MVV in Nederland aanvragen, of mijn vriendin het in indonesie laten doen.
-De prijs van een MVV is in nederland 830 euro. Als er in indonesie een mvv wordt aangevraagt, is het dan de zelfde prijs?
-Hoe groot is de kans dat als Nederland een positief advies uitbrengt, Indonesie dit afwijst. (voor de MVV)
-Mijn vriendin moet ook documenten laten vertalen. een geboorteakte en een akte dat ze niet getrouwd is. Als ze het daar wil doen, kost dit 1.500.000 roepiah per document. Kan dat ook op een andere manier?
-Waar kan ik haar het beste verzekeren (en hoe) als ze in Nederland is.
En ben ik iets vergeten wat beslist nodig is voor een voorlopig verblijf naar nederland?

Ze is trouwens net 2 maanden hier geweest dmv een visum kort verblijf. we hebben nu besloten om definitief in nederland te gaan wonen. (zij dus)

Heel hartelijk dank voor de eventueel genomen moeite om mijn vragen te beantwoorden en hartelijke groeten.

Lindert

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

Wat betreft documenten vertalen heb ik alleen (recente) ervaring... dit hebben wij door een koerier laten doen die het naar een geautoriseerd vertaalbureau bracht voor 10% van jouw kosten per document... mocht jullie interesse hebben (en in JKT wonen) laat het dan maar weten.

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

spacer line  

Lindert over dit onderwerp zijn al pagina"s over uitgeweid,maar er komen weer zoveel nieuwe regels,inburgerings progamma in het land van herkomst enz enz.
Nederland is bezig met een soort ontmoedigings beleid aan te gaan,dus wees gewaarschuwd.
Laat je haar hier komen als partnerschap of ga je met haar trouwen voor dat ze naar Nederland komt.????
Rich heeft dit net achter de rug dus kan hij jou een heel eind op weg helpen.

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Lindert,
Wij hebben onze aktes van ons huwelijk laten vertalen door de Consul in Bali, het tarief per bladzijde was IDR150.000.
Legalistatie komt daar nog bij, voor tarieven en info over de MVV kijk eens op:
http://www.netherlandsembassy.(...)l/mvv_procedures.cfm
Succes,
Jan

Veer01
User
User icon of Veer01
spacer line

Grote god...alles is weer moeilijker geworden sinds wij de procedure hebben doorlopen...raadpleeg de site van IND op alle nieuwe veranderingen.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Lindert,

Ik heb je vorige, identieke topic, gesloten en gezegd even te zoeken. Dat is nu niet anders.

Yerun

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

open new topic | reply to this topic | newest topics | active topics | login

70,665,787 topic views - 231,720 posts - 13,666 topics - 21,375 members - last post @ 23-04-2019 22:52 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

117,011,003 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com