indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Wij zijn nu tweemaal op Bali geweest en Bali heeft voornamelijk bij mij iets speciaals achtergelaten.
Zo waren wij Feb. 2005 in de omgeving van Tanah Lot en hebben daar een ontzettend mooi trouwkapelletje gezien op het terrein van bluepoint bay villa's (Jimbaran) Het was wit met ontzettend veel ramen en gelegen op de rotsen met uitzicht over de zee, een echt trouwkapelletje.
Het lieftst zou ik daar trouwen, maar nu schijnt het regelen van een huwelijk op Bali nog al een gedoe te zijn. Het schijnt ook zo te zijn, dat je alleen volgens de wet kan trouwen als je een verklaring van je geloof kan overleggen.
Mijn vriendin is niet aangesloten bij de kerk en ik trouwens ook niet meer, maar ik ben wel gedoopt.
Is er iemand die meer weet over het trouwen op Bali.
Ik weet dat je naar verschillende organisaties kan gaan die alles voor je regelen, alleen deze vragen ontzettend veel geld, maar dat moet toch ook anders kunnen.

We willen trouwens geen trouwseremonie, gewoon in onze eigen kleding en met een paar mensen er bij.

Mocht het zo zijn dat er iemand is die de vraag gaat stellen waarom wij dan op Bali willen trouwen, dan is dit alvast het antwoord: Het is voor ons beiden de mooiste plek waar wij ooit geweest zijn.

Groetjes Peter

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Succes. Zonder die organisaties die geld vragen kun je het wel schudden. Er zijn voldoende goede buro's die dit voor jullie kunnen regelen.
Maar let wel op dat het een rechtsgeldig huwelijk is, anders kijk je net zo vreemd op als Jerry Hall die daar met Mick Jagger was gehuwd en bij de scheiding bleek dat het in Bali gesloten huwelijk in de USA niet rechtsgeldig was.

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Peter waarom moeilijk doen? Je gaat als Nederlander toch niet helemaal daarnaartoe om te trouwen met alle rompslomp. Lekker in Nederland trouwen en op Bali ´pro forma´ gewoon nog eens overdoen. Heb je ook geen instanties nodig en kun je je concentreren op het feest en de ambiance zelf.
Groet, Johan

Begin de details te vergeten

spacer line  

Daar heb je gelijk in, wij hadden daar ook al aan gedacht. Maar dan wel eerst in Bali trouwen anders lijkt het zo nep. Dus bij terug komst gelijk naar het stadhuis op een maandag morgen, dat kost niets.

groeten Peter

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

Ik heb een mailtje gezonden. Emoticon: Bye bye
Hoop op jullie reactie.
Had nog een heel oud e-mail adres

Umberto Emoticon: Worship

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Umberto,
Dit is een forum en de gebruikelijke gang van zaken is dat antwoorden worden gegeven die de mede-forumleden kunnen lezen.
Het is voor mij erg merkwaardig dat u mensen buiten het forum om gaat benaderen.
Dat u dat doet is uw recht maar waaom moeten wij dat allemaal meekrijgen.
Voor mij is het net of u iets te verbergen heeft met die privé-mails.
Jan

spacer line  

Tuti en Jan.

Het zou leuk zijn als u dan ook iets toevoegd wat met dit onderwerp te maken heeft.
Maar ook u voegt op dit moment geen waarde toe aan deze topic.
Mail hem dan even persoonlijk, op deze manier krijg je weer een discussie die tot niets leid en mijn onderwerp valt in het niets.

Peter

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Als jullie graag weten wat nodig is om in Indonesie te kunnen trouwen kijk dan eens even op onze website, dat maakt niet uit of je buitenlander of Indonesier bent.
Dus eerst trouwen voor het geloof en vervolgens wettelijk.
Zijn jullie eenmaal getrouwd kan het Consulaat der Nederlanden in Bali zorgen voor de legalisatie van alle aktes.

Alleen het ja-woord geven voor het geloof kan ook tijdens een plechtigheid waar jullie voor kiezen, natuurlijk wel even aktes meenemen waaruit blijkt dat jullie allebei vrij zijn om te trouwen, zijn jullie beiden niet eerder getrouwd geweest is het zeer zeker geen probleem.
Er zijn in Bali genoeg gebedshuizen van diverse geloofsovertuigingen en ik ben er van overtuigd dat de pastoor of dominee jullie graag zullen trouwen, ik ga er van uit dat jullie voor de Katholieke of Protestantse kerk willen trouwen.
Mogelijk is om op dit forum een Nederlander te zoeken die in Bali woont en vragen of die man/vrouw met de Pastoor of Dominee gaat praten over jullie plannen.

Wil iemand trouwen voor het Islamitisch geloof willen wij best een en ander voorbereiden zonder dat we daarvoor een vergoeding verwachten.
Het wettelijk gedeelte is veel gemakkelijker te regelen in Nederland en kan buiten het kerkelijk huwelijk om.
Voor welk geloof er ook getrouwd word heb je 2 getuigen nodig die de zelfde godsdienst hebben.
Zonder geloof trouwen zal zeer zeker niet lukken, voor de Indonesiers is het een rare zaak als mensen geen geloof hebben.
Succes met de verdere voorbereiding,
Tuti & Jan

Aanvulling:
Er zijn in Bali ook bedrijven aktief die alles voor jullie regelen, uiteraard niet gratis.

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

On 22-01-2006 00:11 Tuti & Jan wrote:
Umberto,
Dit is een forum en de gebruikelijke gang van zaken is dat antwoorden worden gegeven die de mede-forumleden kunnen lezen.
Het is voor mij erg merkwaardig dat u mensen buiten het forum om gaat benaderen.
Dat u dat doet is uw recht maar waaom moeten wij dat allemaal meekrijgen.
Voor mij is het net of u iets te verbergen heeft met die privé-mails.
Jan

Je hebt gelijk Jan,
Maar ik hád hun oud e-mailadres,wij correspondeerden eerder. Emoticon: Eerie
NB.Ik ken een Balinese Priester hij was in 2002 vanuit Ierland naar Nederland gekomen om naar het het SVD-klooster te gaan in Steijl.Hij loggerde bij ons.Hij heet Father Freddy Day.

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Leuk dat u kennis heeft met een Balinese priester, maar zoals ik al schreef helpen wij enkel en alleen mensen met het Islamitisch geloof als die willen trouwen in Bali, daar weten we ook precies het traject en kunnen ze op onze hulp rekenen.
Om even te trouwen tijdens een vakantie is zonder hulp van hieruit niet mogelijk, maar helaas voor Peter en Amanda zullen wij hen dus niet helpen.
Waarom niet mag iedereen voor zichzelf invullen.
Groetjes,
Tuti & Jan

onesia
User
spacer line

Ik heb goede ervaring met Special Wedding!

Ze hebben onze huwelijk daar fantastisch geregeld ik kan niet anders zeggen..

Van de kleine dingen tot aan het legaal en wettig maken in Nederland.

www.specialwedding.nl

chica_rica
User
spacer line

Puriwedding heeft ons geholpen bij onze bruiloft op Bali. Echt top... alles was super geregeld. Totaal geen organiseer stress gehad. Een echte aanrader!

Vieta
User
spacer line

[Daar heb je gelijk in, wij hadden daar ook al aan gedacht. Maar dan wel eerst in Bali trouwen anders lijkt het zo nep. Dus bij terug komst gelijk naar het stadhuis op een maandag morgen, dat kost niets.]

Hoi Peter & Amanda,

Wij zij van plan om volgend jaar op Bali te rouwen en ondervinden hetzelfde probleem als jullie. Ik ben moslim opgevoed en mijn vriend is niet aangesloten bij een geloof. Zelf willen we geen religueze ceremonie houden en van plan om eerst op bali te trouwen en daarna in Nederland naar het stadhuis. ... Hoe hebben jullie dat geregeld?
Alvast dank voor reactie

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

T rouwen neem ik aan :-)? Op Bali schijnt dit goed te kunnen, andere eilanden zijn wat moeilijker. Wij zijn twee jaar geleden op Java getrouwd en ik had ontheffing van de RK kerk nodig omdat ik niet gedoopt ben. Dat kreeg ik via een Nederlandse RK kerk en we zijn vervolgens gewoon getrouwd op Java.
Er zijn altijd mogelijkheden en hier zijn vast wel mensen die je kunnen helpen. Overigens als jullie nog een fotograaf zoeken voor op Bali, dan heb ik een prachtadres voor je. Hebben onze fotografie ook gedaan en we hebben nu zes dikke boeken die er professioneler uitzien dan je in Nederland ooit kunt verwachten. Zat overigens ook een film in het pakket en dat alles voor een prachtige prijs.

From Dayeuhkolot with love

ibusas
User
User icon of ibusas
spacer line

Hoi!
Ik kan het niet laten en moet even reageren.
www.indasia.nl verzorgt vanuit Nederland ook het sluiten van huwelijken op Bali, waar de plechtigheid plaats kan vinden op Catra (Candidasa) en een heel goed georganiseerd feest, superromantisch op White sand beach/pantai putih. Dat ligt niet bij Padang Bai (dat is de Blue Lagoon), maar halverwege Candidasa en Jasri. (Oost Bali)
Kijk op hun website en je ziet wat er allemaal bij komt kijken. Voor de Indonesische wet moet je wel allebei hetzelfde geloof hebben (of aannemen).

Veel geluk voor alle trouwlustigen!!

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

Op 31-03-2010 19:07 schreef ibusas:
White sand beach/pantai putih. Dat ligt niet bij Padang Bai (dat is de Blue Lagoon),
Veel geluk voor alle trouwlustigen!!

De Blue Lagoon ligt als je voor de haven van Padangbai staat links....maar als je naar rechts gaat kom je nog een strand tegen, waarvan de bordjes aangeven dat het 'the white beach' is....dus er zullen denk ik meerdere strandjes zijn die zo heten!

ibusas
User
User icon of ibusas
spacer line

Is`dat niet waar die Koreaan dat enorme hotel aan het bouwen is, cq het voormalige Dreambeach??

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 31-03-2010 14:09 Vieta wrote:

[Daar heb je gelijk in, wij hadden daar ook al aan gedacht. Maar dan wel eerst in Bali trouwen anders lijkt het zo nep. Dus bij terug komst gelijk naar het stadhuis op een maandag morgen, dat kost niets.]

Hoi Peter & Amanda,

Wij zij van plan om volgend jaar op Bali te rouwen en ondervinden hetzelfde probleem als jullie. Ik ben moslim opgevoed en mijn vriend is niet aangesloten bij een geloof. Zelf willen we geen religueze ceremonie houden en van plan om eerst op bali te trouwen en daarna in Nederland naar het stadhuis. ... Hoe hebben jullie dat geregeld?
Alvast dank voor reactie
Vieta,

Ik weet niet precies wat jullie bedoeling is maar als jullie een wettig huwelijk willen regelen in Indonesie kijk dan even naar de info op de website van de Nerderlandse ambassade in Jakarta. Lees eerst de inleiding en scrol dan tot bijna naar het midden voor , huwelijk tussen 2 Nederlanders.
http://indonesie.nlambassade.o(...)re_zaken/huwelijk_in
Als je hiervoor kiest dan kun je jullie huwelijk bij de Burgelijke Stand van jullie gemeente laten inschrijven.
Ik vraag me dus af of dit dan de bedoeling is. Deze regeling dus met toestemming van ambassade is niet altijd geweest, weet niet precies wanneer dit in werking is getreden misschien was dit niet het geval bij Peter en Amanda destijds.

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Vieta
User
spacer line

Hoi allen,

Bedankt voor jullie reactie! met name Anne Mieke hier kan ik zeker verder mee.

gr, Vieta

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,088,453 topic views - 235,046 posts - 13,697 topics - 25,815 members - last post @ 21-11-2019 10:44 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,922,252 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com