indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

SatuJohan
User
spacer line

Ik ga in februari met twee kinderen naar West Jawa. In plaats van in hotels kan je ook overnachten bij particulieren. Veel gezelliger en tussen de bevolking. Althans van die mogelijkheid heb ik wel eens gehoord. Maar die particulieren zijn vanuit Nederland niet te vinden. Wie weet hier iets over te vertellen?

Johan

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

probber eens gaan googlen
(guesthouse bandung)
mogelijkheden zat.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Geldt ook voor sukabumi , alleen wat heb je in sukabumi te zoeken.?
een klein gat .
Ik zou liever in Bogor gaan logeren (ongeveer 1 uur rijden naar sukabumi en naar jakarta ).
Je gaat bogor als uitvalbasis gebruiken ipv jakarta .
Lekker koel, schoon en goedkoper dan jkt.

Pardi
User
spacer line

Hi Sidia.

Hoezo Bogor je weet toch dat je daar als je pech hebt 365 dagen regen kan verwachten! Gelukkig niet altijd, maar de jaren dat ik daar bij familie kwam heb ik nog nooit zonder regen mee gemaakt. Als je geluk hebt begint het met regenen om 17.00 uur heb je pech dan al om 14.00 uur. En koel? hoezo met al die regen.......dan is het erg vochtig en klam. Maar het moet gezegd het is een betere plaats als Jakarta om te verblijven.

SatuJohan
Alles is beter dan Jakarta als je met je kinderen naar Indonesia gaat. En je bent in een uur in Jakarta, de trein en stopt op station Gambir, zo ben je gelijk bij monas en vlakbij Pasar baru, allles op loop afstand. Pas op het verkeer als je oversteekt erg risicovol.

Veel plezier met je kinderen in het mooie Indonesia.
ALS JE ER OOG VOOR HEBT.

P.S laat je niet aanklampen door mensen bij Monas en loop door.

Pardi

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Om Pardi.

Je hept gelijk dat in bogor veel regent , de andere naam is Kota hujan .
Maar het regen daaro is niet dezelfde als regen hiero.Voorbeeld : Het is bekend dat London vaak geteisterd wordt door mist , maar iedereen gaat toch naar Londen , zelfs in de winter.
Het is toch warm , en ondanks tropische regensbui , is het niet te vergelijken met de regen zoals in amsterdam(holland).En je heb een auto + supir .

Dus Johan de 1ste . ga niet met de trein. Of als je het wil meemaken , voor foto's en verhaaltjes ,
kan je enkele reis nemen en laten ophalen door je "prive
auto en chauffeur ".Je huurt hem toch per dag.Dus slapen in Bogor , er is een goede guesthouse in jl pajajaran (?) , op loop afstand van de plantentuin , goede komfort .
Laat je brengen naar station voor de treinreis(Eksekutip) ,Je laat de supir de kaarten kopen. en 1 uur later laten ophalen door je supir in statiun Gambir.Laat je brengen naar Monas Museum , en daarna naar Pasar Ikan .
Taman Mini en dan terug naar Bogor.
Voor de shopping malls moet je minimaal 2 dagen reserveren.

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

On 20-01-2006 13:42 sidia wrote:
Dus Johan de 1ste . ga niet met de trein. Of als je het wil meemaken , voor fotos en verhaaltjes ,

Voor het verhaal hoef je de express trein Bogor-JKT niet te nemen... lijkt teveel op de sprinter in Nederland... en heeft niets avontuurlijks. Voor echt avontuur neem je de economy kereta en dan het liefst tijdens de spits... een plaatsje op het dak is aan te raden zo ongeveer op een meter afstand van de hoogspanningsleidingen. Niet echt aan te raden dus met kinderen.
Wil je JKT bezoeken vanuit Bogor (met kinderen) huur dan een auto rijdt eerst naar TMII (dan is het er nog uit te houden), Monas, Sunda Kelapa en als je nog tijd hebt naar Ancol.

P.S. mocht je naar Sunda Kelapa gaan dan kun je uitstekende stop maken bij het VOC cafe om jezelf bij te tanken. Echt een aanrader..

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Johan, ik lees dat je kinderen 13 en 18 zijn. Hebben zij ondertussen geen ideen? Ik neem aan dat de oudste ondertussen wel kan vertellen wat ie wil. Ik bedoel qua reisidee. Wat vinden ze zelf?

Begin de details te vergeten

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Zeg Richy ,
ik zie een nieuwe avatar met een stralende mempelai.
En die jonge bruidegom met witte hoofddeksel
Is het sumatraans ?.
Trouwens hoe is de bruiloft ?

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

Om Sid,

In 1,5 maand heeft m'n meisje (helemaal alleen Emoticon: Worship ) echt een geweldig feest opgezet. Waarbij het echt aan helemaal niets ontbrak... alles was tot in de puntjes geregeld. Zij is Javaans en wij zijn ook (deels) volgens deze traditie getrouwd. Al moet ik zeggen dat het maar een heel klein deel betrof want ons huwelijk had een vrij moderne inslag. Vooraf alleen het aanzoek waarbij de familie aanwezig was met het uitwisselen van de (huwelijks) geschenken/symbolen. Eigenlijk was het meer een gezellige selamatan waarbij de families elkaar voor het eerst hebben ontmoet.
Het was gezellig druk op het feest waarbij er (gelukkig) niet zo overdreven veel mensen zijn gekomen zoals velen deze wel kennen van Indonesische huwelijken. De ceremonie vooraf was indrukwekkend maar ging in een flits aan mij voorbij... wachten maar op de DVD zodat ik het nog eens kan zien...
De legalisatie van het huwelijk is heel voorspoedig verlopen. Binnen 2 weken hadden wij alles voor elkaar en ik begreep van diverse mensen dat dit vrij snel is. Het heeft ons veel tijd gekost (lang leve de corruptie) maar we zijn er nu tenminste vanaf. Het enige wat ik nog moet doen is het laten registreren in Den Haag.

Sorry Jeroen ff off topic Emoticon: Smile

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

SatuJohan
User
spacer line

Bedankt iedereen voor tips en adviezen. Wij zijn helaas maar twee weken in Indonesie, op familiebezoek in Jakarta, Sukabumi en Bandung. Ik wil echter niet vragen om bij hen te slapen als ze het zelf niet aanbieden. Als ik Guesthouse intype bij Google krijg ik verblijven die nagenoeg hetzelfde als hotels zijn en geen particuliere adressen. Dus dat wordt dan lekker hotellen in Jakarta en de overige plaatsen (ook Guesthouse Bogor) maar helaas niet tussen de bevolking zoals je dat bij particulieren hebt en dat vind ik juist zo jammer. En tussen alle plaatsen moet ik wel supir dan bus huren en dat doe ik vanuit het Guesthouse in Bogof omdat ik daarover op internet goede berichten lees. Nee, de kinderen weten nog maar sinds kort van de reis en weten niet wat ze te wachten staat en welke keuzes op het gebied van atracties ze moeten maken. Hebben we ook geen tijd voor in twee weken. Anders had ik de Borob., Bali en Lombok wel meegepikt. We doen nog wel de Krater, dat is immers bij Bandung.

Nogmaals, blij met jullie reacties, ik hoop dat ik ook nog reacties hoor over parriculiere adressen.

SatuJohan
User
spacer line

Veel mensen op de site en zelfs mijn familie in Ind. raden mij af met openbaar vervoer te gaan. Doe ik dus dan ook niet omdat ik geen risico wil nemen met name omdat ik ook bijna blind ben en behoorlijk afhankelijk ben van de kinderen. Supir met bus is dus wel zo relax en veilig en je kan tussendoor uitstappen waar je wilt. Bogor gebruik ik de laatste twee dagen als uitvalbasis naar het vliegveld, dus de bevestiging van Sidia doet mij goed. Nooit gedacht aan veel regen in dat gebied. Nou ja, ik kan helaas niet alles voorzien, ik moet het er maar op wagen. 26 jaar geleden was ik voor het laatst in Indonesie (4e keer) maar toen wilde ik nog alle risicos nemen. Ik kreeg toen wel enorm de balen van de corruptie (geld eisen door douane op het vliegveld, even inparkeren met de auto leverde al diverse geldvragende "hulpverleners" op, om maar iets te noemen). Nooit meer een vijfde keer dacht ik toen. Tja, en nu wil ik toch de roots aan de kinderen laten zien....

SatuJohan
User
spacer line

Kan iemand mij ook nog vertellen wat ik kwijt ben p.p. in een gemiddeld restaurant?

reuveul
User
User icon of reuveul
spacer line

Over prijzen zou ik me niet zo druk maken qua eten.(tenzij je exclusieve
eet huizen op zoekt).
Ik zou nog wel ff met je kinderen naar Taman Safari gaan in cisarua bogor,
leuk daaro ff met een tijger op de foto..

Veel plezier in IndonesiŽ

PS: in puncak kun je al een villa huren voor 50 euro per week met personeel

like to live in ID,but it takes a while to get there

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Robert, de oudste van Johan dun Erstu is 18; zet die maar in de Embasy of op Blok M af Emoticon: Puh!
Over eten moet je je inderdaad niet druk maken, op straat in de warun eet je voor 1,30 euro en bij de restaurants in de duurdere hotels gewoon westerse prijzen.
Oja, Bogor als uitvalsbasis naar het vliegveld? Ik zou het niet riskeren. Files zijn er snel en gaan zeer langzaam weg.
Groetjes, Johan

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 21-01-2006 19:53 SatuJohan wrote:

26 jaar geleden was ik voor het laatst in Indonesie (4e keer) maar toen wilde ik nog alle risicos nemen. Ik kreeg toen wel enorm de balen -----------

. Tja, en nu wil ik toch de roots aan de kinderen laten zien....

Lees ik het goed ? 26 jr geleden ?
Nou ik denk dat je een behoorlijke Schock zal krijgen.
En omdat het de 1ste kennismaking is voor de kinderen moet hert reis nu wel perfect verlopen.
Ik zou Bogor als uitval basis gebruiken van af de 1 ste dag .
De laatste 2 dagen in Jkarta (evt. bij familie) ivm file als je naar het vliegveld moet.
Ik heb geen ervaring met guesthouses of wisma of melati hotel.
Dat is een goede hotel en van alle gemakken voorzien.
Je hebt 3 klassen(vroeger) ,de melati 1 , melati 2 en melati 3 ..
Daarna heb je ook de sterrenhotels.
Ik zou nooit gaan eten bij warungs vooral als je al lang niet geweest ben.
Dus niet doen.Een paar euro erbij per persoonlijk ben je relatief veiliger.

Voor adressen in Bandung moet je kijkern naar
http://www.geocities.com/bandungcity/hotel.htm

Voor vervoer , neem ik altijd Raratu in jkt , een nieuwe car rental is van Dian in jkt , een speciale tak van Dian Taxi.Het zijn proffesionals.
Heb 4 dagen getoerd zomer 2005.
Ben even de naamkaarten a/h zoeken.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Voor info bogor
zie http://bogor.net
klikken Pariwisata , Pamondokan.
Let op : de hotels / guesthouse/wisma zitten ook vaak buiten Bogor.
Behalve bij die Jl Pajajaran , Bogor inn .en nog een paar.
Of stuur een mail : redaksiRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.bogor.net
Je kan ook de 1ste / 2 nachten bij de Mirah hotel logeren .Komen vaak nederlandse toeristen , dus schoon, comfort en niet te duur.
En ga nooit i/d weekend naar Safari park / cibodas etc.
Daar zeggen ze Macet Total.Heel regio Jabotabek gaat naar "boven" voor recreatie.

SatuJohan
User
spacer line

Prrrr, wat moet ik nou gezien jullie reacties? Wel of niet de laatste dagen naar Bogor (Pall Inn guesthouse, ziet er zo leuk uit op http://members.home.nl/yja.wol(...)s/tx750/Pallinn.html
wegens de files? Ik heb er in Belanda al zo'n hekel aan, laat staan in Indonesia waar ik een plane moet halen. Anders ga ik de laatste dagen toch niet naar Bogor maar lekker chillen in een hotel met zwembad in Jkt en vandaar gebruik ik Raratu vervoer naar het vliegveld.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Die Pall Inn .
Volgens mij zit het buiten Bogor , in Cisarua. Richting Puncak na Tjiawi(Ciawi).In Bogor zelf(Bogor Stad ) heb je diverse guesthouses.
Die chauffeur kan je wel nemen, vooral als die Fam Wolters tevreden zijn.
In Jln Pajajaran op loopafstand van de plantentuin heb je diverse guesthouse.Dan kan je s'avonds of er tussendoor naar de diverse place of interest gaan cq Malls.Bij Pall in zit je buiten de stad , niet leuk voor de kinderen.
Voor de laatste 2 dagen kan je ook bivakeren in Jln K.H wahid Hasyim (je heb 2 accors hotel en 3 of 4 indonesnische 2*/3* hotels)
Kamer zijn ong. 300.000 rp per kamer , dicht bij Sarinah ,Sogo Mall* ,Plaza Senayan* Monas etc. En nog net nieuw geopende Mall .De Taman Anggrek Mall * moet je echt zien.Vanaf Wahid Hasjim Naar de vliegveld is ongeveer 45 min. rijden , uiteraard zonder file.Daarom is het link als je vanuit Bogor vertrekt.

SatuJohan
User
spacer line

SIDIA, WAT BEN JE TOCH GOED!. Wat is de Taman Anggrek Mall? Iets met miniaturen? Dus voor de kinderen is het beter om in Bogor stad te hotelleren. Als ik smorgens uit bogor vertrek ben ik inclusief eventuele files toch wel op tijd voor de plane van 17.15? Of duren die files uuuuuuurrrrrreeeeeennnnn? Heb je op de site van Pall Inn gezien welke fantastische excursie je naar het national park kunt maken? Volgens mij is dat vele malen mooier dan de plantentuin in Bogor, ondanks de enorme waterlelies en cactussen daar. Het is waar, 't Is maar net waar je geinteresseert in bent.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Mijn voorstel is dat je vanaf de 1ste dag in Bogor (stad) gaat bivakkeren als je je familie niet lastig wil vallen.
Het is koel en gezonder dan jakarta.
De afstand naar jakarta Sukabumi is niet ver (ongevver 1 uur rijden).Je kan daar naar Tjibodas bij Tjipanas .En je kan ook naar Die Safaripark ,Niet i.d weekenden.
Dan kan je ook naar Pelabuhan Ratu(wijnkoopsbaai ).
De meeste reisgezelschappen gaan ook Bogor als uitvalbasis gebruiken , omdat het koeler is en ook goedkoper verblijf vergeleken met Jakarta.
Hoewel ik een jakartaan ben , is jakarta te vol en vies , warm voor mij.
Ik zou Bogor kiezen.
Taman Anggrek Mall is een grote Overdekte winkelcentrum.Het is de beste vind ik.Daarnaast heb je Sogo , Plaza Senayan en de Mangga Dua Mall , zit in de oude chinezen wijk , voor kleren en spelletjes .
Je hebt zomer 2005 alles te koop daar als je over spelletjes/ en programmas praat .Uiteraard illegale kopie.Niet te veel kopen, denk a.d Nederlandse douane.
Spelletjes / films (ook de allernieuwste , soms nog niet gedraaid in nederland) kan je al kopen voor 1 euro.Mijn zoon staat altijd op tilt als wij naar Mangga Dua Mall gingen, PS2 spelletjes van 50-60 euro in nederland kosten daar 1 a 1,5 euro.En ook de nieuwste film.Moet je wel goed gaan bekijken of de kwaliteit goed zijn(het is een kopie).Maar voor die prijs kan je niet gaan zeuren.De PS2 spelletjes zijn O.K bevonden door mijn zoon.
Het is paradijs voor de kinderen , staat op de 4 de verdieping , en alles is met a.c. dus lekker toeven , het is koel , de kinderen hebben het leuk(spelletjes= niet te veel kopen ivm douane schiphol) , en de ouders kunnen gaan uitrusten, eten in de foodcourts).Of naar kleren kijken.
Je moet ook de Blok M / Pasar Raya .
Ga maar surfen en zoeken naar de diverse Malls.Heb een keertje de sites gezien.
Daarom is de laatste 2 of 3 dagen in jakarta logeren, in Jln Wahid Hasyim.
Het is centraal gelegen.En de grote shopping kan beginnen.
Ik neem altijd lege koffers , en volle terug.

SatuJohan
User
spacer line

Kan ik in die winkelcentra veilig winkelen of is het meer dan in Nederland oppassen geblazen? En moet je in het winkelcentrum ook tawarren?

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Nee , kan niet .
Je kent toch die winkelcentrum(MALL) Babylon in DenHaag.Een oudje.
(of zijn er andere Malls in Nld , ik ga nooit meer uit , dus niet op de hoogte van de laatste ontwikkelingen ).
Oya , de Magna Plaza achter de Paleis in Amsterdam.
Nou die Malls in Jakarta (zoals Taman Anggrek) is 10 X groter , als het niet groter is , beter en ------- vul maar in.Moet je eerst zelf gaan kijken.
Dus daar kan je niet gaan tawaren.
Ik wil ook wel jou bijpraten , via jou mail ?
Ik moet tenslotte mijn land en mijn stad gaan promoten.

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

Om Sid,

Tawarren kan wel in malls als Manga Dua en de ITC malls.

Overigens was ik weer verbaasd over het aantal malls wat er in 2 jaar tijd is bijgekomen. Bij Hotel Indonesia, Plaza Senayan, Taman Mini en nog een aantal aan de jl Sudirman. Het houdt maar niet op... vraag me af hoe dit allemaal gefinancieerd wordt en of er enige rendement in deze malls zitten.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 24-01-2006 21:31 Richy wrote:
Het houdt maar niet op... vraag me af hoe dit allemaal gefinancieerd wordt en of er enige rendement in deze malls zitten.

Kennelijk is er nog steeds behoefte , en vergeet niet de zuurverdiende geld(wit, grijs of zwart) moet ook geivesteerd worden.
En meer dan 10 miljoen mensen wonen in regio Jabotabek.
Dus veel potentiele kopers.

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. 1johan : hier heb je diverse sites
Richting/in Kebayoran (jakarta Zuid)
http://plaza-senayan.com *
Pasar Raya* Kleding en handwerk
Blok M mall

Jakarta West
Taman Anggrek* ( ook een site)
Mal Ciputra(citraland)
Karawaci (redelijk groot maar te ver)

Jakarta Centrum
De oude dame Sarinah * = nostalgia= de 1ste waren huis.
http:www.plaza indonesia.com bekend onder de naam Sogo=warenhuis)*
Semangi plaza (nw, vorig jaar geopend, klei, heb nog niet gezien)

Jakarta timur
Kelapa Gading (idem)

Jakarta Noord
Mangga 2 Mall * (spelletjes/kleren)
En veel kleinere Malls (toch groter dan Babylon/Magna Plaza.

Ze hebben echt goede en soms dure winkels , soms zijn de warenhuizen nog beter dan Bijenkorf amsterdam.
Moet je een paar dagen gaan uittrekken voor die leuke malls.
In Ancol heb je ook zo'n kunstenaarsdorp * , kan je schilderijen/foto's , naamborden laten maken.S'avonds is het leuk om daar heen te gaan.
1 week jakarta(shopping) is niet genoeg , praat nog niet eens over cultuur /nachtleven (heb ik geen verstand van)

groetjes

* = is verplicht , anders ben je niet in jakarta geweest.

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Richy, hier vind je nog wat trends over vastgoed in jakarta:
http://www.pwcglobal.com/Extwe(...)9F8ACA257076001A656A

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,889,266 topic views - 222,098 posts - 13,483 topics - 16,230 members - last post @ 19-09-2017 16:43 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

89,931,541 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com