indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (2 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Laura74
User
spacer line

Ik vraag me af of er mensen zijn die net als ik de mooiste eilanden ter wereld (althans, ik kan me geen mooiere voorstellen), de Perhentians in Maleisie hebben bezocht en daarna net zulke mooie plaatsen in Indonesie zijn tegen gekomen (of vergelijkbaar). Ik ben benieuwd welke plaatsen dit zijn......

Groetjes van Laura

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

hoi Laura,

Ik ben niet op de Perhentians geweest maar wel op Tioman Island, dat ligt in de buurt, en ik moet zeggen dat er weinig eilanden zijn die zo paradijselijk uizien als Tioman (zeker aan de oostkant waar geen resorts liggen). Verschil met bekende Indonesische eilanden als de Gili's bij Lombok, Bunaken bij Manado etc is dat Tioman zeer bergachtig is, wat echt een sprookjesachtige sfeer geeft: lekker snorkellen op het smalle strand en direct achter het strand rijst de jungle omhoog (ook handig als er een tsunami komt natuurlijk). Bovendien zijn de Maleisiers wat gedisciplineerder en zie je bijna geen bomenkap. Ik denk dat je naar Oost-Indonesie (Molukken, Papua) moet gaan kijken om dit soort eilanden in Indonesie tegen te komen. Misschien in de buurt van N-Sumatra ook nog (Nias) maar ik weet eerlijk gezegd niet wat er op dit moment van al die eilanden nog over is na de tsunami.

Gracias. Sama sama

stijn
User
spacer line

De Togean eilanden in Centraal Sulawesi zijn schitterend. Zowel qua koraal als natuur. Je moet alleen wel durven om erheen te gaan vanwege regelmatige onrusten in Poso (ten zuiden van Togeans) en omgeving. Je komt als je op Palu vliegt regelrecht in dat gebied terecht op weg naar de haven van Ampana. Vandaar is het nog 3 tot 4 uur met de boot. Een veilige oplosing is om via Gorontalo (ten noorden) te reizen -veel reisorganisaties kunnen dat regelen- maar dat betekent wel een bootreis van minimaal een uur of tien.

jasper
User
spacer line

Laura, Perhentian eilenlanden ,bagus,maar iedereen beleeft zijn eigen emotie toch .Ga maar eerst Indonesia verkennen,ik denk dan wel dat je
ook mooie dingen zal zien.
baik baik ya
jas

Laura74
User
spacer line

Bedankt voor jullie antwoorden. Leuk dat Tioman wordt genoemd. Daar ben ik ook geweest. Moet zeggen dat ik desondanks de Perhentians veeeel mooier vind (kun je nagaan). Wat Jasper zegt is waar. Iedereen ervaart het weer anders. Maar toch, als iedereen het min of meer eens is over de schoonheid van een plek versus de andere plek dan neem ik aan dat dat toch wel zo zal zijn. Gelukkig ga ik ook weer naar de Perhentians dus het komt wel goed, maar wilde erg graag weten of IndonesiŽ ook zulke mooie plekjes heeft......

Sulwaesi niet echt een optie, Stijn. We gaan maar vier weken naar IndonesiŽ en we moeten keuzes maken vrees ik. Vind jij Sulawesi mooier dan de eilanden daar onder?

Groetjes, Laura

goyang2
User
User icon of goyang2
spacer line

Jembekiri, een uur varen vanuit Ransiki wat weer onder Manokwari ligt is mijn favoriet. Woon zelf op Biak en een half uur van mijn vandaan heb je de Padaido eilanden, maar Jembekiri met achter je de uitlopers van Arfak...prachtig

Enfin, Indonesie...bijna 14.000 eilanden genoeg keuze lijkt me!

Biak: B-ilang I-ngat A-kan K-embali

stijn
User
spacer line

Beste Laura,

Welke eilanden daaronder bedoel je? Ik neem aan Java, Bali, Lombok? Of reis je tot aan Flores. Dan kan je een Perama tour nemen langs de Komodo eilanden van 4-5 dagen. Qua luxe moet je niet al te veel verwachten (tenminste 6 jaar geleden niet), maar je komt langs mooie snorkelplaatsen, het ene eiland na de andere trekt aan je voorbij en kan natuurlijk de komodo-varanen zien. Je zou tot Maumere (Flores) kunnen reizen en vandaar terugvliegen. Flores (met name Bajawa en Kelimutu) is zeker de moeite waard, maar je moet wel van veel reizen houden en veel geduld hebben. Niet alles is even goed geregeld, maar je komt er altijd wel uit..

Groetjes Stijn

Laura74
User
spacer line

Beste Goyang,

Leuk dat jij Biak noemt. Ik ga misschien met mijn vader daarheen. Hij heeft in zijn diensttijd het KLM hotel met een maat opgeknapt (en er een fiets van kunnen kopen Emoticon: Smile Staat dat hotel er nog? Ik heb gehoord van wel. Jij kan mij vats wel vertellen wat de prijs is van een retourtje Jakarta of Denpasar naar Biak?

Stijn, ik bedoelde inderdaad die eilanden, ja. Maar wat jij schrijft over Komodo is precies iets dat ik van plan ben! Duurt zo'n tocht 5 dagen? Je slaapt dan op de boot, hŤ? Wat ik wel heb gelezen op de site van perama is dat ze vrij duur zijn. In de Lonely Planet worden bedragen genoemd van om en nabij de 400.000 RP maar Perama vraagt er meer dan een miljoen! Weet jij andere bureautjes die dezelfde tour aanbieden? Kom je bij Komodo vanaf Maumere? Is er een vlucht van Jakarta of Bali naar Maumere? Terug overland vanaf Maumere naar Jakarta, is dat te doen? Veel vragen maar ik hoop dat je me op weg kunt helpen. Je kunt me ook mailen op: infoRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.avoncosmetics.nl

Groetjes, Laura

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

De Lonely Planet is echter alweer een paar jaar oud, in tussentijd zijn de brandstofprijzen (en de rest van de prijzen) flink verhoogd, meer dan verdubbeld. Verder vind ik 1 miljoen voor een compleet georganiseerde trip van 5 dagen niet veel geld.

stijn
User
spacer line

Hoi Laura,
De tocht duurt met Perama heen (cabine 1.5 milj dek 1050.000) (lombok-komodo-flores) geloof ik 4 dagen met drie overnachtingen. Terug (cabine 1milj dek 700.000) een nacht langer (?) Je komt als je in Lombok begint aan in Labuan bajo, met voldoende hotels restaurants enz. Vandaar is de eerste plaats met faciliteiten Ruteng (4 uur bus) in een mooi sawah gebied. Een aanrader is de volgende plaats met hotels, Bajawa vanwege de traditionele dorpjes in de omgeving (6 uur van Ruteng). Van bajawa kan je naar Ende (5 uur ?) en door naar Moni, de startplaats voor een tocht naar Kelimutu, als het bewolkt is heb je pech, de gekleurde meren zijn dan onzichtbaar. Ende heeft een vliegveldje en vliegt op Bali. Wel reserveren en reconfirmen. Als je echter nog wat tijd heb kan je door naar Maumere een klein stadje met regelmatiger en rechtstreeks vliegverkeer op Bali. Je zou buiten de stad in Wodong kunnen verblijven (hotel sunset of juist sunrise is een aanrader) en aan het strand met evt. snorkelexcursie wachten op de vlucht. (Je kan de reis natuurlijk ook omgekeerd doen)

Buiten deze route, die de enige 'goede' asfaltweg op het eiland volgt is het lastig reizen en zijn er weinig faciliteiten. In het noorden ligt nog wel een mooi plaatsje Riung met prachtig koraal voor de kust en een tweetal simpele hoteletjes.

Ik weet niet of Perama een monopolie heeft. Zes jaar geleden nog niet. Er zijn dus wel verschillende Klasses op Perama, met als laagste slapen op het dek..Bedenk ook dat eten en waarschijnlijk koffie en thee inclusief is. Sla de lonely planet erop open, daar staat het zeker in. Of check
www.peramatour.com

Hoeveel dagen wil je op de kleine sunda eilanden doorbrengen? Verder oostelijk zijn mooie afgelegen eilanden als Lembata en Alor zeker ook de moeite waard. En in het zuiden, te bereiken met een ferry van Ende ligt Sumba, dat ook een bezoek van enkele dagen waard is. Van Sumba kan je zeker ook op bali vliegen. De laatste eilanden heb ik vorig jaar nog aangedaan. Ik zou het zo weer doen...

Groetjes Stijn

Laura74
User
spacer line

Hoi Jeroen,

Natuurlijk is het niet veel geld voor Nederlandse begrippen maar dat is (naar mijn mening) de fout die veel mensen maken als ze op reis zijn: de kosten met het thuisfront vergelijken. 100 euro is daar volgens mij voor de lokale bevolking toch een antal weekjes eten of zie ik dat verkeerd?

Groetjes, Laura

Laura74
User
spacer line

Hoi Stijn,

Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ik zal je info nog eens nalezen met de kaart erbij want zo kan ik de situatie enigzins moeilijk plaatsen. Wat ik zelf in gedachten had, maar weet niet of dat realiseerbaar is, vanaf Lombok naar de dichtsbijzijnde haven, bootje naar Komodo (maximaal 1 nacht) en daarna enkele dagen op Komodo verblijven. Daarna weer terug naar het vasteland. Maar goed, zoals ik het lees ben je in totaal al zo'n dag of 9 alleen aan de reis zelf kwijt? Is er geen snellere optie zonder overal te stoppen?

Groetjes, Laura

stijn
User
spacer line

Hoi Laura,
Inmiddels weet je waarschijnlijk al meer, maar als je binnen 1 dag en nacht op komodo (of Rinca) wil zijn zal je moeten vliegen..
Die Perama tour is wel echt een aanrader net als de plaatsen op Flores. Als je van snorkelen houdt is zowel het Karang Merah rif (komt Perama langs) bij Komodo als het nationale park bij Riung geweldig..Ook bij Wodong (voorbij Maumere op Flores) heeft hotel sunrise excursies naar snorkel eilanden... Wat heb je besloten te doen? Ben gewoon nieuwsgierig....

Groetjes Stijn

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

85,291,474 topic views - 240,165 posts - 13,729 topics - 33,261 members - last post @ 25-09-2020 14:11 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

139,017,337 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com