indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (2 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Laura74
User
spacer line

Hallo mensen,

Mijn vader heeft in zijn diensttijd een geruime periode op Biak vertoefd en ik zou hem graag verrassen met een ticket daarnaar toe. Ik heb uitgezocht dat Garuda op Biak vliegt maar dan betaal je ook een fikse duit. Iemand nog andere suggesties?

Alvast bedankt!

Groetjes, Laura

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Merpati, Batavia Air en Airefata

Merpati is iets goedkoper dan Garuda, de andere 2 veel goedkoper.
Batavia vliegt met Boeing 737 - 200/300 en Airefata met MD-88, beide ieder dag, of liever gezegd 's nachts vanaf Jkt.

Alleen Batavia heeft een werkende website:

http://www.batavia-air.co.id/sched.php

Gruces

Laura74
User
spacer line

Beste Londoh,

Heel erg bedankt voor je antwoord. Van Merpati kan ik echter geen website vinden, die van Batavia Air heeft nog geen online reserveringssysteem en Airefata ligt uit de lucht. Heb jij enig idee wat de vanaf-tarieven zo'n beetje zijn? Is Biak trouwens erg veranderd sinds de jaren '50 of weet je dat wellicht niet?

Groetjes, Laura

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Hi Laura,

Al die goedkope maatschappijen in Indonesia doen niet an on-line reserveringen, per sms kan wel. De Indonesiers doen niet zo aan internet, sms'en des te meer.

Tarieven Garuda ongeveer 2,5 milj Rupiah Batavia/Airefata 1,9 - 2 milj. Rp.(enkele reis)

Ik ben een paar keer op Biak geweest, het veranderd niet zo hard als op Java, er zijn wel wat aardige zaken voor de toerist, maar ik was niet onder de indruk. Op mijn site stana trouwens wel veel foto's van vroeger en ook van nu. De Nederlanders van toen zijn vervangen door Javanen en Makassaren, dat is natuurlijk heel anders, die brengen ook moskeetjes mee. Het oude KLM hotel is wel leuk, vlak t/o het vliegveld, ze hebben een mooi nieuw gebouw ook. Voor iemand die in dienst heb gezeten gaat niet als toerist, die wil vroeger herbeleven, ik denk dat dat wel lukt. Er gaan veel veteranen terug naar Biak.

Ik heb zelf een forum voor die ex-NG'ers, waar ze kunnen kletsen,iedereen die terug geweest is, is razend enthousiast, aan de andere kant natuurlijk droevig als ze de huidige toestand onder ogen zien. Als je NL in 1950 bekijkt en vergelijkt met nu is dat nog veel erger veranderd. Maar ze hebben ook alemaal een heel erg sterke band met dat eiland, dat is heel anders dan met de rest van de Archipel.

Gruces

NB Hier is de site van Merpati http://www.merpati.co.id/, ze zijn in juli 2004 blijven steken Emoticon: Shiny

goyang2
User
User icon of goyang2
spacer line

Boek de N klasse bij GA

CGK naar BIK dat kost: Rp 1.595.500
Hierbij zeg ik dat je dit ticket alleen in Indonesie kunt kopen en deze is geldig op: zondag t/m donderdag op woensdag vliegt de GA niet op Biak en natuurlijk niet op de tanggal rood.
Buiten de N klasse reken maar op prijzen rond de Rp 2.5 jta tot 2.8 in de andere klassen

Lon...kapan datang ke Biak....? Emoticon: Wink

Biak: B-ilang I-ngat A-kan K-embali

goyang2
User
User icon of goyang2
spacer line

dus doe zoals ik, als je in die gelegenheid bent en er toevallig stoelen zijn, en je iemand kent in Indonesie die een reserveringkje voor je kan regelen op de sector CGK naar BIK boek deze dan in op de N klasse kosten: wat meer dan 100 euro, en dat voor een one way. Daar kopen is goedkoper zo is mijn ervaring....enfin ik woon op Biak en vlieg jaarlijks naar Nederland en weet mogelijkheden om iets goedkoper te vliegen vanuit Biak naar andere locatie's binnen Papua, en naar Jakarta

Biak: B-ilang I-ngat A-kan K-embali

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

85,291,474 topic views - 240,165 posts - 13,729 topics - 33,261 members - last post @ 25-09-2020 14:11 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

139,018,440 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com