indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Op het internet vind ik momenteel vluchten voor minder dan 600 euro naar Jakarta Kemaroyan. Vertrekkend vanuit Brussel, Dusseldorf of Parijs.
Ik vind echter nergens waar precies deze luchthaven gelegen is. Heeft hier iemand een idee?

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Vast erg oude sites waar deze aanbiedingen staan. De luchthaven Kemayoran is in 1985 opgeheven. Er zijn en worden woningcomplexen etc .gebouwd

Gruces

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Dat had ik ook gevonden.
Maar de aanbiedingen zijn echt voor 2006! Kijk zelf maar: http://www.connections.be/book(...)y/2006/as_cnx_nl.htm
Ik vertrek dadelijk naar het reisbureau, hopelijk kunnen zij me zeggen waar deze luchthaven zich bevind.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 06-01-2006 14:26 erwin wrote:
Dat had ik ook gevonden.
Maar de aanbiedingen zijn echt voor 2006! Kijk zelf maar: http://www.connections.be/book(...)y/2006/as_cnx_nl.htm
Ik vertrek dadelijk naar het reisbureau, hopelijk kunnen zij me zeggen waar deze luchthaven zich bevind.

Emoticon: Confused Emoticon: Confused

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

We kunnen ook nog naar IndiŽ volgens die website. Die kunnen we wel verkopen op de Pasar Malam

Hyderabad / IndiŽ

Emoticon: Laugh out loud

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 06-01-2006 15:04 Jeroen wrote:
We kunnen ook nog naar IndiŽ volgens die website.

Hi Jeroen,

In feite is dit correct Nederlands, maar we gebruiken liever het Engelse India om niet in de war te geraken met onze v/m kolonie. Een staatsburger van India wordt wel weer IndiŽr genoemd.

Ik schrijf wel eens stukkies voor een Belgisch blad en had ik eens iets over de Aziatische activiteiten van de VOC in India ook wel Voor-IndiŽ genoemd en Ned.Oost IndiŽ. Die werden helemaal gestoord vamme, hun zeggen IndiŽ en IndonesiŽ.
Zoiets zouden de Indo's (dus geen IndiŽrs Emoticon: Shiny ) nooit pikken

Gruces

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

Yerunce, 'pimpelemunce' zit je weer te dollen met die jongen ..... Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye
als doorgewinterde 'luchthaven-man'.

'Ahu kura ahia, mansia nia'

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Zou dat een belgische grap kunnen zijn. ?
De 1ste keer dat ik weer terug ging naar jakarta (1979) landde ik op Halim Perdana Kusumah.
Kemayoran(niet Kemaroyan) was toen een vliegveld voor binnenlandse vliegverkeer.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

On 06-01-2006 15:31 londoh wrote:

...

Hi Jeroen,

In feite is dit correct Nederlands, maar we gebruiken liever het Engelse India om niet in de war te geraken met onze v/m kolonie. Een staatsburger van India wordt wel weer IndiŽr genoemd.

Ik schrijf wel eens stukkies voor een Belgisch blad en had ik eens iets over de Aziatische activiteiten van de VOC in India ook wel Voor-IndiŽ genoemd en Ned.Oost IndiŽ. Die werden helemaal gestoord vamme, hun zeggen IndiŽ en IndonesiŽ.
Zoiets zouden de Indos (dus geen IndiŽrs Emoticon: Shiny ) nooit pikken

Gruces

Aah, nu zie ik het.. het correcte Nederlands wordt in BelgiŽ gesproken. Emoticon: Wink de website is een Belgisch domein.

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Probleem is opgelost. Die Kemayoran was een vergissing, het moest wel degelijk Soekarno-Hatta zijn. Vluchten zijn geboekt van Dusseldorf naar Jakarta voor 584 euro, wat ik een zeer zacht prijsje vind. Maatschappij is Emirates.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Hoeveel stops heb je dan?

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Op de heenreis een overstap in Dubai.
Op de terugreis weer een overstap in Dubai, plus nog een stop, waarschijnlijk in Singapore, maar dat was nog niet helemaal zeker.

balangan
User
spacer line

Emirates stopt in Dubai en ook in Singapore(tankstop).

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Tankstop lijkt me sterk, vroeger vlogen ze ook nonstop van Al-Qaida city naar Jakarta. Die stop in Singapore zal wel zijn om in ieder geval nog een beetje winst te maken op die route.

Gracias. Sama sama

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 06-01-2006 21:24 erwin wrote:
Vluchten zijn geboekt van Dusseldorf naar Jakarta voor 584 euro, wat ik een zeer zacht prijsje vind. Maatschappij is Emirates.

Inderdaad een zacht prijsje als je alleen naar het bedrag kijkt, maar vertrek van Dusseldorp, hoeveel uur in Dubai en andere voorwaarden? Alle waar is naar zn geld. Maar Airbus maakt comfortabele vliegtuigen, dat zit dus wel goed.

Gruces

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Maar drie uurtjes in Dubai.
Vanuit Antwerpen is Dusseldorf maar 30 km verder dan Schiphol.
Hier in BelgiŽ worden steeds meer tickets verkocht vertrekkende vanuit Dusseldorf of Parijs. Vertrekkende vanuit Brussel (meestal eerst een vlucht naar Londen, Frankfurt, Zurich of Wenen) en Schiphol zijn de tickets honderden euros duurder! Ik ga samen met mijn vrouw en dochter, verschil met vertrek uit Brussel was 550 euro!
De stop in Singapore is om passagiers op te halen/af te zetten.

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Hi Erwin,

Nu je verteld dat je in Antwerpen woont wordt e.e.a.duidelijk. Ik vertrek altijd van Schiphol, want dat is maar op 20 minuten afstand van mijn verblijf in Amsterdam. Overigens is Schiphol een vrij nare luchthaven, met veel lange rijen hier en daar, de paspoortcontrole is echt een bende daar, zowel bij vertrek als bij aankomst, zelfs in Jakarta is het overzichtelijker. En ook moet je van wandelen houden.

Hoelang moet je wachten in Dubai op de terugreis ?

Gruces

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Het zijn geen dramatische tussenstops, van 3 uur. Maar ik streef er toch naar zo min mogelijk te moeten wachten, en ik ben bereid daar wel iets voor te betalen. Scheelt wel dat ik geen vrouw en kind mee hoef te nemen, dus ik heb makkelijk praten op deze manier. Emoticon: Puh!

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

On 07-01-2006 12:40 balangan wrote:
Emirates stopt in Dubai en ook in Singapore(tankstop).

Waarom zou men een tankstop maken als Amsterdam - Singapore gewoon te vliegen is, bovendien kost de brandstof vast veel minder dan in Singapore. Emoticon: Confused

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Ik had deze keer een enkele reis Singapore genomen en wil met een retour SIN - AMS terug naar NL.

Dit zijn prijzen die ik uit S'pore heb, ik ga alleen voor rechtstreeks

NB 1S$ = 0,5 euro

- Air France 1 maands retour S$920

- SIA One Year Ticket S$2089 (Return Trip ) in NL zou deze ruim 1600 euro kosten (althans in OKT)

Hier eentje met een overstap in KL.

Singapore -AMS MAS 6 maanden retour S$1048

Fares are not valid on 4-digit Malaysia Airlines code-sharing flights
Stopoverē No stopover is allowed for the One Way Fare, strictly point to point travel.
ē For YEE or YRT fares (except S.E.A fares) ,stopover in Kuala Lumpur is allowed with an additional fare of S$175.
ē For S.E.A fares , stopover in Kuala Lumpur is allowed only on return fares with an additional fare of S$175.
Bookings on Singapore - Kuala Lumpur - Singapore Sector :
ēBook on "Y" Class for Singapore - Kuala Lumpur - Singapore
Mixed Class fares :
ēThere is no mixed Class Fares. However, in the event of a confirmed mixed class bookings,
the higher fare band will apply.
Refund: A refund admin fee of S$125 will be charged for refund on completely unused tickets.
Child Fare: - Applicable when traveling together with adult
- All unaccompanied minors must apply the adult fares
Airport taxes, Airline Insurance taxes, and Fuel Surcharges are not included in the airfares displayed because they
may be subject to frequent revisions by airlines and also they may be subject to currency fluctuations.
Taxes and Fuel Surcharges can only be finalized and confirmed at the point of ticket issuance
Check in time at Singapore airport 2 hours / 3 hours prior to flight departure

PS Deze tarieven zijn geldig tot 31 maart as

balangan
User
spacer line

On 07-01-2006 12:50 kiwimave wrote:
Tankstop lijkt me sterk, vroeger vlogen ze ook nonstop van Al-Qaida city naar Jakarta. Die stop in Singapore zal wel zijn om in ieder geval nog een beetje winst te maken op die route.

Moet je op Shangi toch maar eens door het raampje naar buiten kijken en je zult zien dat ze aan tanken zijn.

balangan
User
spacer line

On 08-01-2006 10:47 londoh wrote:
Ik had deze keer een enkele reis Singapore genomen en wil met een retour SIN - AMS terug naar NL.

Dit zijn prijzen die ik uit Spore heb, ik ga alleen voor rechtstreeks

NB 1S$ = 0,5 euro

- Air France 1 maands retour S$920

- SIA One Year Ticket S$2089 (Return Trip ) in NL zou deze ruim 1600 euro kosten (althans in OKT)

Hier eentje met een overstap in KL.

Singapore -AMS MAS 6 maanden retour S$1048

Fares are not valid on 4-digit Malaysia Airlines code-sharing flights
Stopoverē No stopover is allowed for the One Way Fare, strictly point to point travel.
ē For YEE or YRT fares (except S.E.A fares) ,stopover in Kuala Lumpur is allowed with an additional fare of S$175.
ē For S.E.A fares , stopover in Kuala Lumpur is allowed only on return fares with an additional fare of S$175.
Bookings on Singapore - Kuala Lumpur - Singapore Sector :
ēBook on "Y" Class for Singapore - Kuala Lumpur - Singapore
Mixed Class fares :
ēThere is no mixed Class Fares. However, in the event of a confirmed mixed class bookings,
the higher fare band will apply.
Refund: A refund admin fee of S$125 will be charged for refund on completely unused tickets.
Child Fare: - Applicable when traveling together with adult
- All unaccompanied minors must apply the adult fares
Airport taxes, Airline Insurance taxes, and Fuel Surcharges are not included in the airfares displayed because they
may be subject to frequent revisions by airlines and also they may be subject to currency fluctuations.
Taxes and Fuel Surcharges can only be finalized and confirmed at the point of ticket issuance
Check in time at Singapore airport 2 hours / 3 hours prior to flight departure

PS Deze tarieven zijn geldig tot 31 maart as

Ben ik toch benieuwd wat er nog aan Tax bij komt bij die tarieven jij noemt..
Hier in Nederland komt er tegenwoordig zomaar 160 tot 200 euro aan Tax bij!

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

On 08-01-2006 18:29 balangan wrote:

...

Moet je op Shangi toch maar eens door het raampje naar buiten kijken en je zult zien dat ze aan tanken zijn.

Balangan, beste vriend, op IEDER vliegveld zal een kist bijtanken, je weet toch dat de kerosine tot op de liter nauwkeurig wordt berekend? Oftewel, een toestel naar Singapore zal alleen maar voldoende brandstof hebben om precies naar Singapore te vliegen + een paar litertjes extra om door te vliegen naar het dichtsbijzijnde airfield als Changi dicht is (Johor Bahru) + om daar nog net 1 doorstart te maken.. Je weet toch hoe een kilootje overbagage beboet wordt. Elke kilo telt! Ik denk dat Aziatische luchtvaartmaatschappijen heel wat besparen doordat hun gemiddelde passagierslijst bestaat uit popjes van 55 kg, en dat Easyjet het juist heel wat extra kost om al die Europese bakvissen naar Torremolinos te vliegen Emoticon: Wink

Gracias. Sama sama

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Kiwimave, je hebt volkomen gelijk. Geweldige gedachte, dat van die popjes en bakvissen! Maar het klopt wel! Emoticon: Smile

Begin de details te vergeten

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Ik hou niet van ultra korte tussenstops. Ik heb liefst tussenstops van 1,5 ŗ 2 uur. Ik ben al drie keer ergens aangekomen zonder bagage, omdat ze door delay's te weinig tijd hadden om de bagage over te laden. Prettig is anders.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

79,021,193 topic views - 236,353 posts - 13,704 topics - 27,698 members - last post @ 29-01-2020 16:59 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

128,922,673 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com