indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

maria
User
spacer line

Wie heeft er ervaring met het reizen op de genoemde eilanden en wat zijn die ervaringen. Positief, negatief. Is het de moeite waard. Is het zelf allemaal gemakkelijk te regelen. Kortom, alle infor is welkom.

Bedankt alvast

acufjo
User
User icon of acufjo
spacer line

Ik weet niet wanneer je gaat maar ga niet in het regenseizoen. Deze schijnt heftiger te zijn als op Java/Bali

Ik was juli 1996 op zowel Timor als Sumba.

De hoofstad van Timor, Kupang is niets aan een gewone middelgrote indonesische stad. Van Kupang ben ik gegaan naar Soe, een paar uur naar het oosten met de bus. Vandaaruit met een handje vol toeristen en een gids gegaan naar een traditioneel dorpje op paar uur lopen van de geasfalteerde weg. Via smalle paadjes en bijna droge grote rivierbedding ernaar toe gelopen. We werden hartelijk ontvangen door ratu en raja (ze noemden zich zelf koning en koningin) Na een rondleiding, kwam het spontaan tot een feest met traditionele muziek en dans waar wij ook aan mee mochten doen. De naam van het dorpje is mij ontschoten maar zullen ze absoluut weten in Soe bij hotel eigenaar en gidsen.

Sumba kan ik me herinneren als een eiland met glooiende landschap ietwat verdord gras vlakten. Hietrop graasden de paarden, koeien en kerbauen. Er zijn vele traditionele dorpjes die soms mooie ikat kleden verkopen. Ik heb er meerdere bezocht met en zonder gids. Je geeft wat geld en krijgt een rondleiding door het dorp. Als je de mogelijhk hebt blijf dan even in Waikabubak in het oosten van het eiland. Er zijn gidsen die laten weten wanneer er ergens een begravenis is en jij kunt samen met een paar toeristen tegen enige betaling ook naar toe. Het is teveel om uit te leggen, maar is als je een sterke maag hebt zeker de moeite waard (diverse beesten worden voor je ogen geofferd) Oh ja ten zuiden van Waikabubak heb je een schitterend verlaten strand, met wit zand en helemaal geen toeristen, echt een paradijs op aarde.

Vervoer en hotels is goed te regelen op Sumba en west timor, met een goede reisgids.

Ik ben zelf wel benieuw naar ervaringen van forum genoten naar Lembata, pantar en alor, wil er zelf ook een keer naar toe.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

74,239,887 topic views - 233,321 posts - 13,683 topics - 23,664 members - last post @ 18-08-2019 16:01 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

122,134,858 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com