indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Agung
User
User icon of Agung
spacer line

On 26-12-2005 14:37 Robert70 wrote:
Sidia
Mijn vrouw is indonesisch, woont volgende week 4 jaar in Holland. Heeft vier weken terug de papieren gekregen, dat ze genaturaliseerd is. Op het moment kan ze dus het nederlands paspoort ophalen, maar ze heeft ook nog het indonesisch in het nachtkastje liggen.

Voor zover ik weet mag een Indonesisch staatsburger geen 2 paspoorten hebben. Op het moment dat zij dus een Nederlands paspoort heeft moet zij dus afscheid nemen van haar Indonesische paspoort. Zo niet, dan is ze in overtreding. Ik zou maar een beetje oppassen hiermee.

Bij aanvraag van een Indonesisch paspoort in Den Haag moet er een recent papiertje van je gemeente meegebracht worden waarop staat dat ze Indonesische is. Zo'n papiertje zul je niet meer kunnen krijgen, dus haar paspoort in Nederland vernieuwen kun je vergeten. Misschien dat je een nieuw pasporrt binnen Indonesia wel zou kunnen krijgen.

Groetjes,

A.A.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 27-12-2005 04:15 londoh wrote:
Nou Sidia dit is een lekker broodje kouwe kalkoen voor jou, sambal staat ernaast. Emoticon: Nice smakelijk
Gruces

Je Zus nog aan toe , ik probeer hier iets te vertellen , en krijg gelijk veel ruis info , die misschien el waar is maar niet de antwoord geeft aan de vrager.
Di Roberto , kennelijk hebben onze heeren mede users te veel getafeld en aan de wijn staan te lurken(in indie : arak) , want zo zoe je maar.
Extra oprispingen , maar ik geef toe dat ze ook enigzins gelijk hebben ,er gebeuren ook rare dingen daar.
Dus als je daar niet tot de happy few (geld, baan, opleiding, afkomst etc) dan is het beter om hier in hollandia te beginnen en te blijven proberen.
De enige antwoord die Y-B geeft is dat de kosten daar groter kan zijn om in een goede universitas te gaan studderen.
En als je ingeloot wordt (geen omkoping).
Ik heb in mijn post verteld over goede uni , goede SD(?) , SLTP, SLTA (en geen sekolah kejuruan= beroepsonderwijs).
Dus (let op) een goede scholen in voormalig nederlands indie (oeps indonsenia) .
Ik durf HIER te beweren dat ze minimaal gelijk zijj en soms beter zijn dan de hele mikmak van de hollandiase scholen.
Met uitzondering dat de VWO (NT) wel mss beter zijn qua mathematiek, en uiteraard de talen , de nederlanders zijn bekend in europa(hele planeet zelfs) dat ze goed zijn vwb hun talenkennis).
En ik moet ook toegeven dat de HBO(de oude stijl) en de W.O in holland op hoger nivo staan.(eerlijk is eerlijk).Dat komt door te weinig ervaren docenten (zitten vaak in buitenland) en te weinig geld .
Maar tot de AVO (excl.vwo nt) en beroepsonderwijs ) durf ik mijn dinges in de vuur steken .
Door mijn pers. ervaringen kan ik vergelijken maken over het nivo vd opleidingen in Indon. en Nederland .(ik kan later pertellen als er behoefte is ).

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. de Poros SyS = solo- semarang- yogya , komen jullie vaak nij elkaar kletsen ?
Is het gezellig , zo'n mini kumpulan in den tropen ?Kan ik ook meekletsen als ik daar heen kom ?

Terug naar de fancy universiteiten , ya ik sta gewoon te giegelen als ik fancy namn leest , zoiets zoals universitas keloet , universitas duta besar , universitas sungai musi .
Dat zijn allemaal (bijna allemaal dan , straks word ik aangeklaagd wegens laster) in mijn ogen fake universtiies.
Zijn ze di-akui(erkend) , di-samakan (gelijk gesteld) of belum di- amankan(nog niet gesloten).Zoiets van erkend door ministerie van O.W.
Sidia lag dubbel van tertawa ter-kikik2 (schijnheilig lachen).

Oya , dit is geen oprisdpingen van de overvloedige kerstdinee (ik vier geen kerst) ,heb wel lekker bakmi gemaak en gisteren panggang bebek sama nasi pandan.
Aduh lekker seh.

groetjes
(disambung , over de kwaliteit vd scholen in vergelijking met hollandiasche scholen perteld door Om Sid)

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 27-12-2005 06:40 Yogya-Bali wrote:

...

Lijkt me een aardig idee, maar mogen we dan ook de vrouwelijke studenten wippen zoals gebruikelijk?

Wat een naieve vraag is dat zeg, ben benieuwd hoe lang je het volhoudt Mas Guru, elke avond thuiskomen met de kloten in je sandal jepit kan je niet voor Ibu verbergen. In de kankerblauwdruk staat een speciale afdeling voor de mahasiswi geplanned, bagian perintah halus, bovenste etage met de zachte bankjes, zeg maar banken, 3,5-zitters. De jongensafdeling (gescheiden anders wordt het een bende) krijgt gewoon van die plastik warungkrukkies. Dat zal nog wat worden met die jongens, want als die in het openbaar spreken hebben ze in 1 hand een papier en met de andere staan ze constant in hun kruis te graaien (sommige dames ook, maar dat zijn dus geen dames) Dus een hand moet op de rug gebonden worden. Op de TV hebben ze dat opgelost met een vel papier in de ene en een microfoon in de andere hand. Maar soms gaat die microfoon.......

Gruces

Robert70
User
spacer line

Hi all,

Allereerst wil ik een ieder bedanken voor de info welke ingebracht is betreffende dit item. Tussen de onzin door, lekker draken, staat toch zeer bruikbare info. Deze info willen/zullen gaan gebruiken om eventueel een plan te maken. Ook hiervoor zullen we niet over één nacht ijs gaan. Jullie hebben me zeker aan het twijvelen gebracht of een studie in Holland niet aantrekkelijker is. Het belangrijkste zijn na de studie niet de topsalarissen, maar zie het ook als verdere uitbreiding van de algemene kennis, het zich prettig voelen op een vakgebied. Studeren is ook plezier hebben, het genot is groter in moerstaal.
Allerlei aanvullingen welke direct op het item slaan zijn nog zeker van harte welkom.

Di Roberto

maseddi
User
User icon of maseddi
spacer line

Hoi Robert,

Jammer dat ik deze thread pas nu lees.
Ik ben goed bevriend met Mas Rahmat uit Yogyajarta, en hij is ook universitair docent. (heeft economische psycholie gedaan)
Loopt nu tot 2007 stage aan de KUB te tilburg en wil daar op voor een doctorstitel,
Hij heeft een kamer vlak achter mijn flat.
De man is helaas vandaag voor drie maanden vertrokken naar Yogya.
Anders had ik hem wel het eea voor je kunen vragen enwat info kunnen laten halen
Hij komt in maart pas terug met zijn vrouw (die gaat op vakantie naar nedrland) en zij is ook universitair docent.

Mocht je tegen die tijd nog vragen hebben, dan wil ik hem deze wel stellen.

Gelukkig dat je nu al enige info heb voor de materie en jullie je beslissing daarop kunnen nemen.

Moeilijk he met vrouwen die weer terug willen naar indonesie, het klimaat in nederland is te koud voor ze.. Emoticon: Smile

Ed

Sweet young thing

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

On 27-12-2005 01:24 londoh wrote:
Ik weiger bijna altijd die verzoeken. laatst een uitzondering gemaakt voor een jongedame. Heb haar intensief Emoticon: Yeah right! geholpen met haar skripsi over de door de VOC gecontroleerde opiumhandel te Semarang. Na de skripsi kon ze meteen dosen worden bij de Universitas Negeri te Surabaya jurusan sejarah.

Mocht je daarna als dank wel nog even over haar heengaan Londoh? Emoticon: Yes!

Gracias. Sama sama

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 27-12-2005 20:13 maseddi wrote:
Hoi Robert,

Loopt nu tot 2007 stage aan de KUB te tilburg en wil daar op voor een doctorstitel,
Ed

Wat een verrassing , ik dacht dat ik ergens las dat de unversiteiten in den oosten vaak flut universiteiten zijn.

Hoe kan dat dan dat een indonesische meneer met een basis van (eerst )een SMA (SLTA) , later naar de Uni in den oosten en plotseling naar de KUB kan gaan (voorheen ook bekend als K.U.T) om een doctors titel te gaan halen.

Mas Edi het zal wel leuk zijn als je over dese forum aan aan jou vriend . gaat vertellen.
Ben benieuwd wat zijn reactie zal zijn.

Stel is voor dat men gaat zeggen , ah zal wel een flut universiteit zijn .
Zoiets een fancy(internet) universitas met een exotische naam UBS afkorting van Universitas Bengawan Solo .
groetjes

maseddi
User
User icon of maseddi
spacer line

Hoe kan dat dan dat een indonesische meneer met een basis van (eerst )een SMA (SLTA) , later naar de Uni in den oosten en plotseling naar de KUB kan gaan (voorheen ook bekend als K.U.T) om een doctors titel te gaan halen.

Mas Rahmat heeft een studiebeurs gewonnen, na het afleggen van een soort test.
Hij werkt in Tilburg als asistent in opleiding (AIO)
In Indonesie doceert Rahmat aan de UGM (Universitas Gaja Mada) te Yogya

http://www.uvt.nl/webwijs/show.html?anr=561762

Ed

Sweet young thing

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Di Roberto, al lijken mijn opmerkingen wat recht toe recht aan, ik meen ze wel van harte. Veel succes verder met de beslissingen.
Om Sidia, vanzelfsprekend zijn er ook goede universiteiten en slimme mensen in Indonesia. Zoals eerder vermeld doen wij zaken met een universiteit in Yogyakarta en daar komen wij veel studenten en docenten tegen die oprecht zijn, in weze ook slim zijn aangelegd en ook verder willen. Alleen werkt het systeem niet echt mee en is er te weinig up to date informatie aanwezig om op internationaal nivo een stapje hoger te doen.
Mijn vriendin is met haar SMEA en SMA gewoon op een MBO opleiding hier begonnen (jaren terug, toen we nog jong waren.... Emoticon: Wink ) en heeft daarna Schroevers gedaan: Business English. Ze spreekt vloeiend Nederlands en zeer goed Engels en Spaans. Dit alles zou ze niet in Indonesia hebben kunnen bereiken. Sekola´s in Indonesia zijn gewoon van een zeer laag opleidingsnivo. Mijn tante (tante van mijn vriendin) is lerares Engels op een basisschool; Ze leert sneller zelf bij als ze met mij Engels praat dan dat ze op bijscholingscursus wordt gestuurd. Althans, dat zegt ze zelf.
En: de KUB heeft NOOIT de KUT geheten.
Groet, Johan

Begin de details te vergeten

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 28-12-2005 00:03 JohanN wrote:

Om Sidia, vanzelfsprekend zijn er ook goede universiteiten en slimme mensen in Indonesia.

Zoals eerder vermeld doen wij zaken met een universiteit in Yogyakarta en daar komen wij veel studenten en docenten tegen die oprecht zijn, in weze ook slim zijn aangelegd en ook verder willen.

Dit alles zou ze niet in Indonesia hebben kunnen bereiken. Sekola´s in Indonesia zijn gewoon van een zeer laag opleidingsnivo.

En: de KUB heeft NOOIT de KUT geheten.
Groet, Johan

Eh , JohanN belon tidur .
Even een omong kosong van Om Sid.

Tuurlijk zijn er goede unies in den Oosten en er zijn een heleboel indonesiers die goed gestudeerd hebben.Zelfs meer dan de Nederlanders (macht vd grote getallen).

Er zijn verschillen tussen Universiteiten onderling.
De Indonesiers (althans mijn generatie) zijn echt kieskeurig , en waarschijnlijk de jongere generaties zijn ook meer kieskeuriger.
En als geen plaats kunnen krijgen gaan ze vaak naar buitenland ,uiteraard geldt het niet voor iedereen , alleen de happy few .

In onze verlang lijst hebben we alleen bepaalde namen , zelfs de UGM was in mijn tijd niet de erste keuze (ik woonde in jakarta).
En zeer zeker als het om een universites met "Een kurang jelas " status.
Geen hond wil naar zo'n universitas.

Het zou ook kunnen dat VEEL vd middelbare scholen daar een slechte reputatie hebben (kurang jelas= onduidelijk) maar om een goede aansluiting te gaan krijgen moet je wel van een goede school komen.
En dat werd min of meer (bijna) gegarandeerd door een Staatsschool met een bepaalde ranking en door Katholieke scholen zoals Kanisius in Jakarta en ST Ursula , St Maria etc.
Hun nivo is erg hoog , ken iemand met een dochter , zit nu 2de jr TH Delft , haar mathematiek is uitmuntend .Mijn neef zat ook in zo'n Katholieke school.

Weet je ook dat een SMA diploma toegang geeft tot HBO opleiding ?
In mijn tijd werd het ook erkend en goed bevonden in Belgie.
Was daar toegelaten , in Leuven.

Die KUB , die nu UVT heet werd vroeger afgekort als K.U.T. ( de afkorting van Katholieke Universiteit Tilburg )
Zeker weten , heb daar 1 jaar doorgelopen , Sociologie.
groetjes

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Om, belum tidur juga. Dan zal ik het wel mis hebben, ik dacht dat de benaming was gegaan van Katholieke Hogeschool Tilburg naar Katholieke Universiteit Brabant naar Universiteit van Tilburg.
SMA geeft geen toegang tot het HBO. Je kunt de diploma´s gewoon op de ambassade in JKT laten bekijken en daar kunnen ze bepalen wat de waarde daarvan is. Ook kan het gewoon hier in Nederland.
Dus u bent met een SMA diploma op de Universiteit in Leuven terrecht gekomen? Amai.
Groet

Begin de details te vergeten

maseddi
User
User icon of maseddi
spacer line

Hi sidia,

Even een aantal kleine opmerkingen. overigens ook belon tidur.

1. Mijn vrouw heeft op een christelijke school te salatiga gezeten.
de reden was dat het nivo op een christelijke school hoog is.. Moet je nagaan, haar vader, moslim stuurt haar naar een christelijke school.
Maar misschien kunnen ook slechts kinderen van rijke stinkerds naar christelijke scholen.

2. zij heeft dus ook smp/sma en zij is gewaardeerd op HAVO. Kun je dus naar de HBO gaan in Nederland. maar ja ze heeft een Beta opleiding gehad (geen boekhouden, economie en dat soort dingen).
Kom je niet ver mee wanneer je een toko wilt beginnen of een administratieve opleiding in nederland ambieert.

3. Die KUT is overigens een grapje.
Zo werd de Katholieke Universiteit Tilburg nooit afgekort.
Hoe kan dat nou? Ook in nederland.

Ed

Sweet young thing

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 27-12-2005 22:22 kiwimave wrote:

...

Mocht je daarna als dank wel nog even over haar heengaan Londoh? Emoticon: Yes!

Hi Kimiwave,

Ik had al een voorschot gehad, en voor de rest doe je als man alles, stom als we zijn. Je weet toch ,die vrouwen hebben een geheim wapen, klein, ziet er niet uit, zoiets als een zwerend paardenoog, maar wel met toverkracht, heb je een beetje gehad denk je alleen nog maar aan meer, meer, meer...

Gruces

Jantje
User
spacer line

...Ze zitten op een goudmijn... Emoticon: Nice

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

En die wordt dan ook lustig geexploiteerd in Indo-land. Wel ff wat schuiven na de wip; voor wat hoort wat.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Terugkomend op de UGM; dit is een redelijk kwalitatieve universiteit maar de vereisten zijn dan ook zeer hoog. Je moet zijn uitgeloot met een beasiswa en bewezen hebben dat je over uitzonderlijke intelligentie beschikt.
Er zijn echter nog 10-tallen andere mogelijkheden in Yogya, het stikt er van de universiteiten en hogescholen. Staat je dus niet blind alleen op de UGM.

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

On 28-12-2005 00:41 sidia wrote:

...

En dat werd min of meer (bijna) gegarandeerd door een Staatsschool met een bepaalde ranking en door Katholieke scholen zoals Kanisius in Jakarta en ST Ursula , St Maria etc.
Hun nivo is erg hoog , ken iemand met een dochter , zit nu 2de jr TH Delft , haar mathematiek is uitmuntend .Mijn neef zat ook in zon Katholieke school.

Wat is de reden dat Christelijke scholen bijna altijd hoger scoren dan Islamitische scholen, waar ook ter wereld?

Gracias. Sama sama

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 28-12-2005 07:20 kiwimave wrote:

...

Wat is de reden dat Christelijke scholen bijna altijd hoger scoren dan Islamitische scholen, waar ook ter wereld?

Dat doen ze niet; althans niet (meer) in Indonesia. Het is een vastgeroeste mythe dat christelijke (met name katholieke) scholen beter zouden zijn dan andere scholen.
Tot geruime tijd na de onafhankelijkheid klopte dit wel omdat er voorheen door de Nederlanders alleen was geinvesteerd in christelijk onderwijs. Tevens werden christelijke scholen zwaar gesponsord vanuit de westerse wereld en zagen de Arabische (islamitische) landen meer belang in het bouwen van (nog meer) moskees.
Inmiddels is de islam met een inhaalrace begonnen die het redelijk goed doet, terwijl de katholieke en protestantse scholen steeds verder wegzakken in het moeras van hun eigen arrogantie als zijnde kwalitatief beter. Het is een Indonesisch euvel om verworven posities niet te bestendigen. Als men iets heeft bereikt dan denkt men vervolgens dat men niets meer hoeft te doen om die positie te behouden. Maar bij alles hoort "onderhoud".
Ondertussen zijn die katholieke scholen verstart en blijven steken in middeleeuwse methoden. Ze hebben echter eenmaal de naam (feitelijk schijn) van jaren her en kunnen hierop dus blijkbaar nog lange tijd na teren.
In mijn zoektocht naar een redelijke basisschool voor mijn dochter ben ik tot de conclusie gekomen dat kwalitatief de beste school in Yogya inmiddels een islamitische school is. Jammer is dat er naar mijn idee veel teveel tijd word besteed (vergooid) aan godsdienstonderwijs (met andere woorden godsdienstindoctrinatie) en is dit dus ook geen optie.
Echter de christelijke scholen vielen ook af, juist vanwege hun starheid. Ze spelen te weinig flexibel in op veranderende onderwijsmethodieken en verschuilen zich nog achter de "goede naam" die ze vroeger hebben verworven.
Het wachten is dus op een kwalitatief goede openbare school (zal wel lang wachten worden; moet het arme kind misschien straks toch naar die druilerige moerasdelta aan de Noordzee).

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 28-12-2005 07:20 kiwimave wrote:

...

Hei , Kim
Koren op je molen dat Om Sid iets zeg over de kwaliteit van katholieke scholen.Heb je oude post ook gelezen.
Ik heb het over Jakarta en alleen betrekking hebbende op genoemde scholen.
(waarschijnlijk ook bij andere grote steden ).
Dat is uit eigen ervaring, ben nooit op Kanisius geweest , wel ben ik aangenomen , men heeft zelfs vroeger al eisen gesteld(psikologi test) .
Ben ook aangenomen bij SMA 1 jakarta.Maar hebt toch gekozen voor SMA 7 (ex HBS CAS) in verband met de sportfaciliteiten.

Je gaat nu generaliseren , als je over christelijke scholen hebt , want je hebt ook ranking .Bij de staatscholen in jakarta is vroeger meestal de scholen met de kleine nummers die goed aangeschreven zijn(naam hebben).
Tegenwoordig is het anders.Heb gezien bij mijn neven en nichten.
Je kan zelfs al zeggen of iemand verder kan studeren als je weet van welke school je komt.Verder studeren is dat je naar 1ste klas uni gaat en ook afstudeert.
Er zijn ook particuliere scholen waar kinderen van rijke ouders komen , en dat komt of door geloofsredenen (katholieke school , protestantseschool. of islamistische school ) of andere redenen . In de meeste gevallen omdat ze niet in aanmerking komen voor de goede staatsscholen.Dat is vaak de 1ste keuze. En bij de particuliere scholen moet je ook voorzichtig zijn , want daar komen ook vaak verwende kinderen van rijke ouders die afgewezen kunnen zijn bij een staatschool.Uitgezonderd die paar namen die ik genoemd heb.
Je heb ook Islamistische school (geen staatsschool, vaak partikulier= precies zoals in nederland )die tot de elite behoren(noem geen namen, sluikreklame).En als ik praat over elite , dan is het echt elite.
Kennen jullie(wij) niet in holland.(behalve de kostscholen waar de kinderen vd captain of industrie naar school gaan).

groetjes

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 28-12-2005 01:11 JohanN wrote:

SMA geeft geen toegang tot het HBO. Je kunt de diploma´s gewoon op de ambassade in JKT laten bekijken en daar kunnen ze bepalen wat de waarde daarvan is.
Ook kan het gewoon hier in Nederland.
Dus u bent met een SMA diploma op de Universiteit in Leuven terrecht gekomen? Amai.
Groet

Kijk tussen SMA en SMA is ook een verschil.
En ook het afstudeer jaar.
Je ken wel de oude beschimmelde grap van de oud HBS ers over de HAVO , een gedrocht uitvloeisel van de mamoetwet (schuld vd PVDA dacht ik , mocht het niet zo zijn , ayam sorry , heb altijd de neiging om de socialisten de schuld te geven).Ook vd de ambachtscholen over de LTS ers (heden VMBO dat mammoet gedrocht maar wel de hofleverancier vd MBO , terwijl de MBO ers de ruggegraat is van de nederlandse industrie.

Ya in mijn tijd geeft SMA diploma toegang tot HBO , zelfs HEAO en HTS.
(ik sta niet uit mijn nek te lullen).
De nieuwe SMA generatie vd goede scholen zijn zelfs beter dan de HAVO.
Ik heb de Havo boeken van mijn zoon gezien, de wiskunde etc.
Zelfs de stof is lager dan van zijn neef in jakarta (2 tot 3 jr achter) .
Ra ra ra , hoe ken det ????? .

Ya ik ben aangenomen in Leuven op basis van mijn SMA Pasti (maar het is vroeher).Ben zelfs 1 semester gaan studeren bij de oude TH Eindhoven.
Bijna nooit de collegebanken gezien , bezig met leuke dingen in het studentenleven (corpsbal).Ben weggegaan omdat mijn mathematiek zwak is.
Itu semua ada buktinya.

Soms heb ik de indruk dat veel mensen op de verkeerde plaats zitten en of met niet de "juiste" personen omgaan.
Want hun "kennis "over indonesia is soms of onjuist of fragmentarisch.
groetjes

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 28-12-2005 04:40 Yogya-Bali wrote:

*Terugkomend op de UGM; dit is een redelijk kwalitatieve universiteit maar de vereisten zijn dan ook zeer hoog. Je moet zijn uitgeloot met een beasiswa en bewezen hebben dat je over uitzonderlijke intelligentie beschikt.

*Er zijn echter nog 10-tallen andere mogelijkheden in Yogya, het stikt er van de universiteiten en hogescholen. Staat je dus niet blind alleen op de UGM.

Zo , nu hoort je van een andere , onze expat uit YogYa.
Maar het is toch nog een 2de keus voor de jakartanen.
Sidia staat niet te liegen of te veel staat te kijken met zijn melawai optiek bril.

* Ya Ya , iemand sturen naar diverse universiteiten met "een kurang jelas " status. Disamakan , dakui atau diamankan.

Zoiets naar Universitas Bengawan Solo .
Ik ken de rector magnifikus ene Prof. Dr h.c Londi.
groetjes

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 28-12-2005 01:18 maseddi wrote:
Hi sidia,

Even een aantal kleine opmerkingen. overigens ook belon tidur.

1. Mijn vrouw heeft op een christelijke school te salatiga gezeten.
de reden was dat het nivo op een christelijke school hoog is.. Moet je nagaan, haar vader, moslim stuurt haar naar een christelijke school.
Maar misschien kunnen ook slechts kinderen van rijke stinkerds naar christelijke scholen.

2. zij heeft dus ook smp/sma en zij is gewaardeerd op HAVO. Kun je dus naar de HBO gaan in Nederland. maar ja ze heeft een Beta opleiding gehad (geen boekhouden, economie en dat soort dingen).
Kom je niet ver mee wanneer je een toko wilt beginnen of een administratieve opleiding in nederland ambieert.

3. Die KUT is overigens een grapje.
Zo werd de Katholieke Universiteit Tilburg nooit afgekort.
Ed

1. Het is gewoon , afhankelijk van de persoon zelf.
Ik ben ook toegelaten bij SMP Kanisius Jakarta (vind wel een beetje eng van die blanke leraren met hun zwarte rokken) .
En wij zijn islamieten (mijn familie is vroeger vd masjumi) , en mijn overgrootvader/moeder zijn in de 19de eeuw al haji en haja.
(toen zijn er nog weinig indonesiers (pribumi) die naar mekka kunnen , de reis duurt maanden , met een schip).
Maar de kinderen en kleiinkinderen gaan wel naar sekolah belanda dus kristen.Hoe ken det ?

2. Iemand met een goede SMA basis kan ook met gemak HBO zachte sector halen,MITS de taalbasis goed is.
Kan bijna tientallen noemen buiten me zelf.Heeft de kinderen van mijn vrienden ook gedaan .En geslaagd.Zijn nu bezig met de BA-MA traject.
De beta sector is een makkie , kan ook tientallen noemen van mijn oude ex PPI vrienden.Hebben ook vaak met een SMA basis begonnen.
Veel van hun zijn hier (in belanda) gevestigd als artsen, specialisten etc .

3. KUT grapje is wel waar , want het is altijd grappig als men aan jou vraag waar je studeert ( of rondhangt) .
Antwoord : bij de KUT.
groetjes

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Tja in Nederland worden we steeds achtelijker, ik heb nog een goede oude gymnasiumopleiding gedaan met 8 vakken, en dat was echt blokken voor de SO's en het Centraal Schriftelijk Eindexamen. Tegenwoordig is er dat psychiatrische studiehuis waar leerlingen al spelenderwijs moeten ""leren leren" en assertiviteit belangrijker is dan veel leren. In Nederland kan je dan wel geen diploma kopen, nee, je moet gewoon je bek opentrekken in de klas en dan krijg je dat papiertje wel. Ik weet zeker dat veel oudere Indahnesia-bezoekers, die het nu moeten doen met een MULO of HAVO diploma, nu makkelijk een VWO-pretpakket diploma zouden moeten halen.

Met andere woorden, als je niets weet kan je dat met een grote bek altijd nog altijd compenseren. Het gaat er niet meer om wat je weet maar om wat je vindt, om Eric van Muijswinkel te citeren.

Ik vraag me af wat nu eigenlijk de toekomst is van Nederland? We hebben lang rijkdom kunnen behouden door met onze grote muil andere landen te overheersen, en bovendien hebben we altijd een bevolking gehad die goed opgeleid was. Over 30 jaar worden we links ingehaald door ongeschoolde (LTS) Oost-Europeanen en illegale chinezen die voor een kwartje per uur een tshirt willen maken, en rechts worden we ingehaald door Indiase ingenieurs die 3x zo hard hebben moeten studeren op hun universiteit, 3x zoveel weten en niet zeiken over onbetaald overwerk en reiskostenvergoedingen.

Gracias. Sama sama

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 28-12-2005 00:41 sidia wrote:

...

Die KUB , die nu UVT heet werd vroeger afgekort als K.U.T. ( de afkorting van Katholieke Universiteit Tilburg )
Zeker weten , heb daar 1 jaar doorgelopen , Sociologie.
groetjes

In Indonesia zijn ze ook veel met KUT bezig, hier wat koppen:

DPR MINTA PENYELESAIAN TUNGGAKAN KUT DIATUR DENGAN KEPPRES

DPR Setuju Penghapusan Utang KUT Rp 5,7 Triliun

Tilap Dana KUT, Kepala Desa Pulosari Dihukum 1 Tahun 6 Bulan

Petani Minta SKBI tentang KUT Dicabut

Skenario itu termasuk pembagian risiko atas KUT

Jumlah plafond KUT pada TP. 1996/1997

Realisasi KUT pada TP. 1996/1997 sebesar Rp. 231,333 Milyar,

Gruces Emoticon: Shiny

Jantje
User
spacer line

On 28-12-2005 13:26 kiwimave wrote:
bezoekers, die het nu moeten doen met een MULO of HAVO diploma, nu makkelijk een VWO-pretpakket diploma zouden moeten halen.

Jaha, Vroeger werd er op de MULO school met den bijbel de leerstof er letterlijk ingeslagen en de leraar gooide nog met sleutelbossen als je niet oplette. Werd je als kind voor gek gezet door de leraar als je regelmatig telaat kwam. Als je daar thuis over klaagde moest je uitkijken want je kon er nog een pakslaag bijkrijgen. "Dan zal je het wel verdiend hebben" was het dan.
Zo werden de kinders constructief gediciplineerd. Tegenwoordig verbouwt Pa de leraar als zijn jong geen goede cijfers krijgt. Dezelfde Pa leert zijn jong hoe hij de leraar te woord moet staan als die commentaar op zijn kids heeft.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,027,794 topic views - 235,014 posts - 13,697 topics - 25,728 members - last post @ 18-11-2019 23:38 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,844,702 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com