indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

markus
User
User icon of markus
spacer line

Hallo, misschien een rare vraag en wellicht niet op zijn plaats op deze site. Ik ben geboren in Djakarta 1955. In 1964 zijn we geŽmigreerd naar Nederland. Tot en met 1998 heb ik nooit meer om mijn vaderland bekommerd, echter in 1998 ben ik voor het eerst weer teruggegaan om naar mijn roots te gaan. Vanaf die tijd ben ik weer helemaal in de ban van mijn geboorteland en al 4 keer teruggeweest. Ik heb nu besloten om als nederlander weer op java te gaan vestigen c.q. te werken. Ik heb 7 jaar bij de koninklijke marine en nu ruim 19 jaar werkzaam bij de brandweer. Mijn vraag is nu of lezers mij aan tips c.q. werk kunnen helpen om mijn ideaal te verwezenlijken. Ik wil wel gewoon Nederlander blijven. Werk met een contractsduur voor (on)bepaalde tijd is geen probleem. Ik heb een middelbare opleiding en heb zeer veel werkervaring ook in toerisme.

Ik hoop op positieve reacties en tevens een verzoek serieuze reacties rechtsreeks naar mijn mailadres mand8651Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.home.nl te zenden.

TERDAD
User
spacer line

Beste MARKUS,
Jangan Mimpi!
Als Nederlander zal het heel moeilijk zijn,of je moet uitgezonden worden van uit Nederland! Of je moet voor de Pemerintah Indonesia werken,dat is natuurlijk alleen maar in heel beizondere gevallen mogelijk!
Maar je weet maar nooit - Jangan putus asah!
Salam hangat dari Si Terdad!

Sekarang berada di Indonesia.

INDONESIA ABADI - TETAP MERDEKA

spacer line  

Beste Markus en Terdad, Emoticon: Bye bye

Ik zie trouwens dat Markus's bericht behoorlijk gedateerd is! Ik heb mijn roots ook in Indonesie (al zou je dat niet zeggen en mijn eerste officiele bezoek onlangs heeft al mijn blauwe genen gewekt. Ik was onder andere erg onder de indruk van de vele verhalen over weeskinderen. Emoticon: Confused

Ook ik overweeg ineens de mogelijkheid om in Indonesie te gaan werken. Misschien wel iets ter opbouw van het land of de bevolking. Ik voel een betrokkenheid die ik mis bij mezelf in Nederland. Maar werken in een land waar men gemiddeld 50-100 euro per maand verdiend (zoals mij vertelt is) deed mij even op mijn grondvesten schudden (verwent als ik ben!!!). Emoticon: Stupid

Ik vraag me dan ook af of ik op een andere manier hier zou kunnen werken
Misschien is er iemand die suggesties heeft?

Ik heb een aantal diploma's en skills
Ik ben werktuigkundig ingenieur met veel en diverse werkervaring, Autocad tekenaar (bouw en werktuigbouw)
Ik ben fysiotherapeut (1 jaar ervaring maar wel een goeie) en ook
Maritiem Officier met de hoogste kwalificaties als scheepswerktuigkundige en Stuurman met 4 jaar werkervaring (waarvan 3 in de hoogste rangen) Emoticon: Yeah right!

Ik hoef niet perse in deze vakgebied te werken hoor. Maar het zou fijn zijn als ik hetgeen ik geleerd heb met veel bloed zweet en tranen nut zou hebben zowel voor mijzelf als voor de bevolking( of een klein groepje) van Indonesie.

...Nou ben benieuwd waar dit pijltje terecht komt Emoticon: Wink

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Wat dacht je van een maatschap met Indon.Fysiopeuten.?
Een paar jaar geleden staan hele volksstammen an het studeren gegaan bij Hoge School in Holland Diemen.
Hun beroepsclubje zitten in Jakarta.

Kan je ook niet gaan informeren naar de oude Nederlandse Bedrijven (nu Indonesisch) zoals ex HBM ?

Ga informeren bij de Pelni (ex KPM) .
Je moet gewoon langskomen , wie weet is er er een gaatj te vinden.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

spacer line  

[quote] On 26-06-2006 09:33 sidia wrote:
Wat dacht je van een maatschap met Indon.Fysiopeuten.?
Een paar jaar geleden staan hele volksstammen an het studeren gegaan bij Hoge School in Holland Diemen.
Hun beroepsclubje zitten in Jakarta.

Kan je ook niet gaan informeren naar de oude Nederlandse Bedrijven (nu Indonesisch) zoals ex HBM ?

Ga informeren bij de Pelni (ex KPM) .
Je moet gewoon langskomen , wie weet is er er een gaatj te vinden.

Tks voor je reply,
Weet je ook hoe die Fysio's heten?
En weet je hoe ik in contact kan komen, of achter die oude Nederlandse bedrijven hun gegevens kan komen.
De Peini...? die ga ik even nazoeken op het internet.
En stel dat ik langskom.. wat ik wel zie zitten.. waar zou ik dan opaf moeten stappen? Zoals ik nu lees op het internet moet het eerst een functie betreffen die men zelf niet kan invullen...

Weet je misschien waar echt behoefte aan is?

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Indonesie vindt zelf dat ze geen behoefte heeft aan buitenlandse krachten. Dus verwacht niet dat ze je met open armen ontvangen (tenzij je een hoop geld meebrengt). Eerder het tegendeel.
Maar als je dan toch werk zoekt, kan je dat beter vanuit NL doen. Als uitgezonden kracht heb je betere condities.
Ga er vanuit dat je minimaal HBO-nivo moet hebben en expertise in een gebied waarin in Indonesie nog te weinig van zijn. Dan de volgende fase: welke contacten heb je? Als je die niet hebt, lees dan het onderstaande:
Het feit dat je hier op een forum gaat vragen, is al een foute houding. je zal het allemaal zelf moeten doen en degenen die hier na jaren overleven zijn alleen degenen met sterk zelfvertrouwen, doorzettingsvermogen en een behoorlijke dosis cynisme. Anders ben je weer binnen een paar jaar (of maanden) terug in de moederbuik van NL en niet in die van Ibu Pertiwi.
Vergeet al het mooie dat je als tourist meemaakt: het is hier "survival of the fittest", "struggle for live", "jungle-mentality". Niet alleen voor de buitenlander maar ook voor de Indonesier. En het feit dat iemand hier is geboren of Indisch bloed heeft, is zeker geen pre, eerder een nadeel want daar wordt je op beoordeelt. De Indonesier zal je nooit als een van hen zien. Je blijft en bent ondanks je blauwe genen (tot aan je dood toe) de buitenstaander, zeker in Bali en Java.
Ik ben hier nu 18 jaar en doe het redelijk; niet overdreven veel geld maar ook zeker niet te weinig. Echter alles zelf opgebouwd zonder enige hulp. Als ik om mij heen kijk, zie ik dat uitsluitend de zeer ondernemende types overleven (en niet zoals sommigen op de "rand van de kampung" overleven). Je moet jezelf afvragen of je als zelfstandige kan functioneren. Ben je daar geschikt voor? Indien je geen ondernemend type bent, kan je het beter vergeten. En een (behoorlijk aantal) klappen kunnen opvangen.
Succes

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,169,969 topic views - 233,612 posts - 13,687 topics - 24,375 members - last post @ 15-09-2019 20:17 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,244,704 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com