indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (0 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

maurits
User
User icon of maurits
spacer line

Beste Forum leden,

Ik ben gewoon benieuwd wat jullie rijtje is van de 5 meest bijzondere accommodaties op Bali...

Stuur in je top 5!

Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Top 5? Ik heb wel een paar leuke plekjes.

Het Pelangi Bali Hotel was in Juni 2002 fijn vertoeven, lekker rustig, niet alle kamers waren vol. Lol gehad met het personeel en zwembad en strand vlakbij. De omgeving was toen nog redelijk rustig. Het strand was schoon van verkopers, diegenen die er kwamen mochten niet het terrein van het hotel op, dus af en toe naaide ik er 1 een oor aan. Emoticon: Puh!

Ik heb ook 1 nacht in het Bounty Hotel geslapen. Mooi, 'duur' en die nacht alleen een handvol AustraliŰrs. Dit was een paar dagen voor kerst vorig jaar. Niet mijn stijl hotel trouwens.

Verder heb ik he genoegen mijn tijd te kunnen vullen in bungalows van kennissen, op de meest rustige plekjes als in Amlapura. Zalig die rust, voor een paar dagen dan, want daarna wil ik wel weer eens wat mensen zien. De zeelucht is daar zalig fris in de ochtend en als het hard verwaaien de golven in een zoute spray tot bijna over het huis.

In 1999 heb ik in een hotelletje geslapen aan de weg tussen Jl. Pantai Kuta en Kuta Square. Tot mijn spijt kon ik dit plekkie afgelopen Januari niet meer vinden, de deur was gewoon weg, het gebouw erachter stond er nog. Emoticon: Laugh out loud Zal wel geen hotel meer geweest zijn dus. De naam weet ik niet meer verder.

Zo vaak ben ik dus duidelijk nog niet op Bali geweest.

spacer line  

Je bent me net voor,Mouse maar goed hier is mijn top 5 het zijn voor mij de meest Ultieme ,maar daarbij moet gezegd worden dat het niet de gezelligtse waren.
Nr 1 Meeste waanzinigste voor mij althans Aman Kila prachtig gelegen in een baai,was op uitnodging want kon het niet betalen ha,ha ,toen ik de deuren van mijn villaatje begon mozart al te spelen,en een bad vol rode bloemen.
Nr 2 Aman Dari bij Ubud kon weer niet betalen,ging stiekem kijken wat nou in werkelijk de prijzen waren,het was redelijk warm die dag ,maar toen ik de room rates las zweete ik peultjes.
Nr 3 Ritz Carlton gelukkig deze keer zelf betaald ( met credit card ) hoor ,mooi gelegen ,maar toch er erg van het gebeuren,je kan midden op zee dineren een soort houten pier midden op zee,met een eigen butler lekker decadent noemen ze dat.goede restaurants Sami Sami en tegenwoordeig het beste Thaise restaurant van Bali.
Kreeg korting omdat ik daar wat vriendjes had werken, daar maar ik spreek wel voor de eerste bomaanslag destijd
Nr 4 Four Seasons heel mooi ,maar een beetje saaie mensen,conservatief van de bovenste plank ze noemen het een oud geld hotel.
Nr 5 een heleboel eigenlijk die ik in de afgelopen jaren bezocht heb Chedi was toen heel bijzonder meer een plaats als je mental breakdown te boven moet komen ,nu tegenwoordig reeds achterhaalt dus meer een rustoord tussen de rijstvelden en rivier destijds een van de mooiste pool het leek of het water een gladde massa was die over de rand liep .Maar natuurlijk zijn er ook heleboel andere fijne en minder duur maar o zo gezellig.,ja en dan het laatste kies ik voor het Grand Hyatt ben er nooit geweest ,maar ik weet dat daar een gigantische bink daar heeft gewerkt , Emoticon: Wink Emoticon: Wink Emoticon: Yes! wie volgt...............

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Ik ben aan de beurt, ik ken niet zoveel hotels op Bali; ben er pas 3 keer geweest, maar het beste tot nu toe was het Sunari (www.sunari.com) . Ik verbleef daar afgelopen juli voor een week. Samen met mijn gezin en een collega van me waren we op Bali om wat te genieten van de zon na 2 weken Jakarta. Wij zaten daar dus voor een week in een bijna leeg hotel in Lovina. Dit was echt relaxen. Vooral het restaurant is cool: groot en open. Zwembad is oke en het ligt aan het strand (voor degene die dat interessant vinden).
Wij zaten in zo┤n garden villa, echt leuk en ruim huisje.
Groet,

Begin de details te vergeten

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

Ook voor mij geen echte top vijf. Geen van mijn favoriete stekken bezit een enkele ster en zal voor de echte verwende toerist waarschijnlijk te sober zijn.

1. Pandan, Bungalows, bar & restaurant aan de Candi Dasa Beach. Eenvoudig onderkomen op loopafstand (minuutje) van een klein strookje strand. Je hoort dus ĺs nachts de branding bulderen. Een zeer goede keuken in het bijhorende restaurant die de beste nasi campur serveert die ik ooit geproeft heb. Eenvoudige kamer van gedek (gevlochten bamboe) en steen, met fan en badkamer met douche, heet en koud. Ik ben hier tweemaal met grote tevredenheid geweest.

2. Artini 1 Cottages aan de Jl.Hanoman te Ubud. Echte Balinese onderkomens die de gast een gevoel geeft deel uit te maken van de culturele en rituele sfeer van Bali. Zeer vriendelijke staf die oprecht belangstellend zijn naar hun bezoekers. Eenvoudige maar sfeervolle kamer met fan en badkamer met douche, heet en koud. Als ontbijt vaak bananenpannenkoeken en fruitsalade!

3. Yulia 2 Homestay aan de Jl. Danau Tamblingan in Sanur. Eenvoudige kamer boven een eetcafÚ met a.c. heet en koud en klein balkonnetje. Loopafstand van strand 5 minuten. Niks mis mee.

Ik heb ook wel onderkomens met sterren bezocht zoals Melasti Beach Bungalows in Kuta Beach en het Parigata Hotel in Sanur, maar deze behoren niet tot mijn favorieten.

spacer line  

Mijn excusses voor de taal fouten ,hoop dat een ieder begrijp wat ik bedoelde, was in hurry ,en van huis uit stotter ik ook nog ,maar wist niet dat dit ook invloed had bij het schrijven,maar Maurits ,wat zijn jou ervaringen in Bali althans als expert,of wacht je eerst alle reacties af . Emoticon: Yawn

maurits
User
User icon of maurits
spacer line

Als een hotel freak ga ik natuurlijk voor luxe waar ik niet alleen hardware (faciliteiten, architectuur) maar ook software (service, communication) apprecieer dus, vooruit mijn meest bijzondere accommodaties op Bali;

1. Bali Hyatt Sanur , dit hotel telt 389 kamers ingericht in een typisch Balinese stijl. Met een bijzondere tropische tuin van 16 Hectare is het hotel bijzonder in zijn soort. De architectuur is vrij oud, maar wel uniek; het was het eerste hotel op Bali dat een wantilan stijl toepaste bij een hotel bouw. Het strand is een van de langste van Bali, 500 meter. Daarnaast is dit hotel mijn thuis, ik heb er 6 maanden gewoond en beschouw alle 550 werknemers als vriend.

2. Amankila in Manggis , met dit bijzondere boutique hotel kwam ik in aanraking voor een 'geheime' opdracht waar ik de min of meer de bouwplannen moest bemachtigen, en hoe ik dat deed dat maakte allemaal niets uit. Vermomd als journalist van de ANWB, de kampioen ging ik daar een kijkje nemen en ik was verrast door de uitstraling van dit resort. Aman vind ik al een bijzondere keten, en ook de andere 2 Aman hotels vind ik prachtig maar deze vind ik het meest bijzonder dankzij zijn unique zwembad overlooking the Lombok Strait. Het uitzicht is gewoonweg fantastisch! Ook dit hotel wordt geroemd om zijn Balinese architectuur. Op 2 dus, de Amankila...

3. Dan gaan we verder met nummer 3, Ritz-Carlton , een andere marketing klus bracht me voor het eerst bij Ritz Carlton Jimbaran, na eerst het Intercontinetal gezien te hebben, met die lelijke over-killing architectuur en die lelijke wachttoren in he midden van het compound was mijn zin niet al te best, maar daar was Ritz-Carlton. Ik stapte de lobby binnen en keek zag dat mooie uitzicht, wauw. Ik snapte meteen waarom dit hotel het duurste was en toch ook nog de beste occupancy erop nahield. Na een gratis ontbijt kreeg ik een rondleiding en was verrast door de SPA faciliteiten en de kwaliteit van de villas. Op nummer 3 dus, Ritz-Carlton.

4. Dan zijn we alweer bij nummer 4 aanbeland de Begawan Giri Estate in Ubud, dit villa complex is het duurste op Bali, maar ook het meest bijzondere. De 5 residenties zijn vernoemd naar de 5 elementen van natuur en dat straalt het ook uit. Woorden zijn niet genoeg, maar plaatjes wel, www.begawan.com. Nummer 4 dus in de lijst, op naar nummer 5

5. Nummer 5, is het grootste hotel op Bali, 750 kamers, en tevens het hotel met het langste strand 650 meter. Mijn favoriet als het op zwemmen en relaxen aankomt, 's avonds eten in het Japanse restaurant Namppu en mijn Japans oefenen met de bediening maar verder dan Watashino Namai-wa maurits des, anatawa namai nan-des-ka en hajimemashite kwam ik niet. Het hotel waar je kan verdwalen en het hotel van mijn fitness center! Grand Hyatt Nusa Dua dus op 5

Verdere hotels
6 Mimpi Resort Menjangan
7 Maya Ubud
8 Hardrock Kuta (dat zwembad he)
9 The Bale Nusa Dua
10 Meridien Tanah Lot

Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.

spacer line  

Nou Maurits ik zit er dus niet ver naast met mijn toppers,natuurlijk de hotels die jij opnoemde zijn op een gelijke niveau,het is altijd een combinatie van verblijf ervaring wat je raakt.
Het zijn vaak juist in dit soort hotels de details die scoren,wat betreft Mimpi ,daar was ik vorig jaar nog een tegenvaller.
Was op aanraden van vrienden ernaar toe gegaan,de lokasie is redelijk ,maar de faciliteieten zwaar verwaarloosd,en heeft een opknap beurt nodig.
Wel grappig de eb en vloed invloeden rondom het resort,en voor duiken verkies ik liever Gili Trawanang, Dunia Beda hotel aan het starnd wat een zeur ben ik toch !!!!!!!!
Vandaar dat je het zembad van Wanakerta het zefde vond uitzien als Mimpi,persoonlijk de stenen zij onder je voeten te grof en het loopt niet lekker.
Meridien zeker ook een favoriet mijn Golf stekkie ha ha.Maya Ubud ken ik nog niet wel van gehoord,de Bale in Nusa Dua sprak me niet aan,en hardrock vind ik een Walt Disney tuin met zijn gigantische zembad,s"avonds Central Stage is niet verkeerd,
Begawan Giri staat nog steeds op mijn lijstje,laat je mijn ervaringen wel weten tegen die tijd !!!!!!!

maurits
User
User icon of maurits
spacer line

Ja misschien hoort Mimpi niet bij mijn 5, ik zet Grand Hyatt in mijn top 5 ipv mimpi....
ik ga effe editen dus....

Maar het hoort zeker in de top10 van mij... Ik vind het wel een bijzondere locatie...
HardRock heb ik dan wel weer leuke dingen meegemaakt, ik kan me trouwens wel vinden dat je het een walt disney tuin vind hebben, misschien heb ik betere herinneringen aan CentreStage, woensdagavond body paint... enz...

chirpy
User
spacer line

Mij zal het een zorg zijn of het hotel een ster heeft of niet. Ik ben al tevreden met een matje op de grond en die heb ik wanneer ik bij mijn vrienden slaap.
Echter de "luxe" van bv. Artini in Ubud en het naastliggende Sayonghouse vind ik uitstekend. Ik zoek de Balinezen op in hun eigen omgeving. Daarvoor ga ik op vakantie. Ik mijd de dollarhotels met hun decadente luxe. Je treft er vaak ook verwend volk aan.
In Medewi het goedkoopste "Hotel" bezocht. De ligging aan zee en de zeer lage prijs van 20000rp + 6000 ontbijt en de vriendelijke mensen waren het "enige" dat positief was, maar voor de rest stelde het niets voor. Straks laat ik me weer verrassen onderweg, welke onderkomens ik tegenkom.

spacer line  

Chirp je had eigenlijk hier niet op moeten reageren de volgend topic die ze willen plaatsen ,wat is de slechtste accomodatie die je meegemaakt heb op Bali,,,dus horen we nog wat van je binnenkort Emoticon: Yawn

maurits
User
User icon of maurits
spacer line

Je moet ook geen onwaarheden verkondigen beste chirpy, verwend volk is het niet wat je in luxe hotels aantreft. Je reactie is subjectief en niet objectief. Verder vind ik dat je pas echt een mening kan hebben als je een keer in een ECHT luxe hotel hebt verbleven, en dan bedoel ik niet een nacht. Kijk, ik ben in China geweest op eigen kosten voor een maand en dan kan ik het ook niet permiteren om in van die luxe hotels te slapen. In Beijing en Hong Kong heb ik in hostels geslapen die je nog niet in Bali tegen zou kunnen komen zo smerig en klein. En dan zullen we het maar niet over service hebben.

Mijn opmerking alleen, weet waarover je het hebt, daarnaast is je posting off-topic. En bovendien gaat het om JOUW 5 meest bijzondere accommodaties op Bali, en dat hoeft niet perse luxe te zijn. Kijk maar naar Jeroen zijn posting

Verder de groeten aan de mensen in Eindhoven Chirpy of moet ik zeggen Joep? Succes met je muziek.

Maurits

spacer line  

Zeg Maurits in welk jaar deed je die klus voor de Ritz,de F&B manager is een goede vriend van mij,vandaar mijn regelmatig bezoek aan de Ritz.
Wat ik heel erg wardeer van het Hotel is dat zij een van de eerste Hotel te hulp schoten tijdens de aanslag op Sari.
Ze hebben werkelijk alles aangedaan voor de slachtoffers en gewonden .lakens ,water ,handoeken eten ,werkelijk echt heel veel,grote bewondering voor die boys.
Helaas toen alles instortte op Bali hebben velen ontslag gekregen ook deze F&B manager.

trombol
User
spacer line

= edit: gadverdamme wat een onnodige toevoeging, en nog met hoofdletters ook =

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Mensen die gÚÚn bijdrage willen leveren aan de top5 bijzondere bijdragen, kunnen stilletjes dit topic verlaten en ergens anders verder gaan.

maurits
User
User icon of maurits
spacer line

= edit: gadverdamme wat een onnodige toevoeging, en nog met hoofdletters ook = Waar doelt u op? Op uw eigen onnodige toevoeging die tevens off-topic is? Ik zou uw TOP 5 VAN MEEST BIJZONDERE HOTELS apprecieren in dit topic, niet uw mening...

Hey TG, het was een klus waar ik 'bedrijfs-spionage' moest doen bij Ritz-Carlton, de klus kwam van een ander hotel.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Maurits, die tekst was een edit van mij. Er stond wat onzin-geneuzel in. Emoticon: Smile

maurits
User
User icon of maurits
spacer line

aha... Goed bezig geweest dan Jeroen...

mleeuwen
User
User icon of mleeuwen
spacer line

Ik mis de uitstekende Hotels in Tuban. Weliswaar niet goedkoop, doch meestel voor een redelijke prijs via de Ned. Reisbureau's te boeken.
1. Santika Beach
2. Discovery (uitstekend met kleine kinderen; doch niet als je voor rust komt);
3. Ramajana

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Inderdaad mleeuwen, Santika in Tuban is misschien wel het beste hotel van heel Bali. Ik boek altijd via http://www.asiarooms.com/indon(...)/santika_beach.html, goedkoop en betrouwbaar. Voor 42 euro/nacht heb je een kamer.

Gracias. Sama sama

chirpy
User
spacer line

Maurits en Tukad, Jullie hebben gelijk, ik had niet moeten reageren.
Trouwens Maurits, wie bende gij dan.?.De postiljon van Suranah uit Sebali? Of de Maurits van Hyathotel in Sanur, wat ik na wat googlen ontdekte.., maar dan nog is het niet helemaal helder. Tweede Kerstdag hebben we met Capriol en het Dietsch Vocaal Ensemble weer het concert in de Steentjeskerk. Ik zal hullie in Eindhoven de groeten doen. Zalig Kerstfeest. Joep

spacer line  

Joepie zo mag ik het horen..........beter je stem verheffen op kerst zingse Emoticon: Shiny

maurits
User
User icon of maurits
spacer line

Beste Joep,

Ik ken je helemaal niet hoor, maar ik kan snel dingen uitzoeken over internet gebruikers, het was meer als een geintje bedoeld. No worries.... Maar dat muziek in Brabant is geweldig! Zalig kerstfeest, en veel plezier tweede kerstdag...

Je top 5 is nog altijd welkom hoor!

Groetjes Maurits

spacer line  

Reis al 12 jaar naar Bali heb verschillende locaties aangedaan maar blijf altijd terug komen bij Warjihouse Jalan Money Forest in Ubud dicht bij voetbalveld. Waarom ?
Het beste ontbijt van Bali - erg goedkoop - Nyoman een ontzettend goed en lief mens is die alles voor je regelt en doet vanaf de veranda ( de manager) -
midden in centrum Ubud maar toch rustig. Je voelt je geen gast maar vriend of familie direct. Kosten 10 euro incl heet water, ontbijt hele dag koffie en thee.
http://www.dutchartist.nl/Bali_Warjihouse.html

Dan erg luxe en erg mooi in mooie tuin met zembad is Villa Wanakerta even buiten Ubud. http://wanakerta.6x.to/

In Kuta omdat het in de vliegticket zat wel hotelv erblijven gehad en ja was wel luxe maar het volk wat daar hangt bij het zwembad , dus ik wil niets anders aanbevelen dan deze twee vanuit mijn ervaring maar natuurlijk zijn er honderden andere plekken, salam emile

maurits
User
User icon of maurits
spacer line

Mijn favoriet in Tuban is trouwens Harris, ik vind dat hotel wel een grappige uitstraling hebben. Harris in Kuta is trouwens ook wel een aardig hotel, eigenlijk nog beter dan die in Tuban. Ramayana is een beetje de weg kwijt na een re-branding, en Kartika plaza (discovery), vind ik inderdaad niet echt rustig... Santika beach is wel aardig...

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

46,288,828 topic views - 220,413 posts - 13,400 topics - 15,637 members - last post @ 29-04-2017 09:38 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

84,662,745 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com