indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

misisvi
User
User icon of misisvi
spacer line

hoi,
ik weet niet of ik dit hier kan vragen maar wel..

ik ben indonesisch, en ik wil vragen of ik een visum moet aanvragen om naar nederlands antillen (curacao) te gaan ? ik heb wel een verblijfvergunning.
weet iemand een link adres over dit ?

alvast bedankt

de groetjes
elsa

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Elsa,

Heb je een Indonesisch of Nederlands paspoort?

misisvi
User
User icon of misisvi
spacer line

Jeroen,
ik heb een Indonesisch paspoort

diederick
User
User icon of diederick
spacer line

Voor Aruba is volgens mij geen visum nodig indien je het eiland bezoekt als toerist, je mag dan 14 dagen verblijven. (zie www.arubahuis.nl)
Voor de Nederlandse Antillen kon ik niet zo gauw informatie vinden; op de website van de Nederlandse Ambassade in de US kun je de meer informatie vinden, ziet er wat ingewikkeld uit, maar geeft een indruk
http://www.netherlands-embassy(...)cleref=AR00000397EN.
Het buitenlands beleid van de Antillen wordt verzorgd door Nederland, dus je moet je visum bij de Ned. ambassade in Jakarta aanvragen, dus neem daar contact mee op.
Of ben je op dit moment in Nederland, gezien je opmerking over een verblijfsvergunning? Neem dan contact op met het Ministerie voor Buitenlandse Zaken www.minbuza.nl of het Kabinet voor de Gevolmachtigde minister van de Antillen in Den Haag (geen website),
N.B. Een visum voor de Antillen is geen visum voor Nederland, of andersom

misisvi
User
User icon of misisvi
spacer line

Diederick,
Ik woon in Nederland en ben getrouwd met Nederlander.
Bedankt voor die informatie.

misisvi
User
User icon of misisvi
spacer line

ik wil even een update geven :
vorig maand, ben ik naar curacao geweest voor 2 weken en moest ik geen visum aanvragen.
dus, voor Indonesiers die een verblifvergunning hebben, hoeft geen visum aan te vragen om naar curacao als toeristen te gaan, zo lang ze 2-4 weken gaan blijven.

de groetjes

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

80,925,131 topic views - 238,340 posts - 13,717 topics - 29,630 members - last post @ 07-04-2020 06:00 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

131,977,876 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com