indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (2 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

orochi
User
spacer line

Hallo,

Kent iemand een betrouwbare makelaar(s) op Lombok met een internetsite? Ik zoek grond aan de kust van Noord Lombok of tussen Senggigi en Bangsal.
Alvast bedankt.

john

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

als je gaat googlen , vind je een heleboel bekende ook half westerse makelaarskantoren.wel duurder .
je kan ook proberen om rechtstreeks vd bevolking tew kopen.
intikken : lombok land property .
daar is nog te doen very cheap , murah , billig etc etc .

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

theblueman
User
spacer line

Hoi,

Vorig jaar was ik nog op Lombok, Sengigi en er staat daar veel te koop. Het ligt er aan wat je er wilt gaan doen. Het toerisme trekt op dit moment niet erg aan maar ik hoop dat het snel weer toeneemt. Het is een prachtig eiland!

Salam

spacer line  

Ik dacht dat grond aan de kust in de nabijheid van Singgigi al door grote firma's is opgekocht,tevens mogen er geen woonhuizen worden gebouwd aan strandzijde. Enkele jaren terug werd mij dat ook aan geboden en mij verteld dat de strandzijde al voorbestemd was en dat was ook te merken aan de naamborden die daar stonden.Je zal de heuvels in moeten.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 07-01-2006 19:16 theblueman wrote:
Hoi,

Vorig jaar was ik nog op Lombok, Sengigi en er staat daar veel te koop. Het ligt er aan wat je er wilt gaan doen. Het toerisme trekt op dit moment niet erg aan maar ik hoop dat het snel weer toeneemt. Het is een prachtig eiland!

Salam

Ja, maar met de verkeerde bevolking: moslims en nog fanatiek ook. Wil de westerse toerist anno 2006 niet meer. Hebben hun buik vol van moslims. Realistisch zijn, toerisme zal nooit meer aantrekken in Lombok. Kom er vrijwel maandelijks maar zie al jaren geen enkele verbetering na die godsdienstrellen.
Persoonlijk vind ik t ook geen onaardig eiland maar vanuit toeristisch oogpunt bekeken: forget it (behalve dan de 3 Gili's).

Agung
User
User icon of Agung
spacer line

Yogya,
ik denk dat je gelijk hebt. Ook Bali is nu al half leeg. Lombok was in het verleden een soort van overloop gebied van Bali, omdat Bali vol en duur werd.

Zolang het op Bali niet loopt zal je Lombok dus helemaal kunnen vergeten. Verder heeft Lombok natuurlijk nogal wat nadelen: islam met de bekende toeters, droog en stoffig, malariagebied en moeilijker bereikbaar dan Bali.

Groetjes

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Ben eens met Ruud ,
de beste plekjes van Lombok (de strand) is al lang verkocht aan developers.
Het hangt ook af met welke doel je naar lombok wil .
Om te gaan investeren, dus lange termijn planning(voor je kinderen) dan is Lombok interresant.
Kijk maar naar Bali , 26 jaar geleden is het nog zo goed als leeg .
Heb daar getoerd ivm honeymoon.
Heb leuke aanbiedingen gehad , maar ya je ben pas begonnen en moet nog een dak boven je hoofd hebben in amsterdam.
Nu praat je over 2nd, zelfs 3rd home.
Nu heb ik een dak boven me kop , maar de prijzen is daar niet meer te betalen.
Dus heren als jullie wil gaan investeren voor de toekomst , ga naar Lombok.
Wie weet over 25 jr ben je miljonair.
En naar mijn mening een gunstige zaakl is dat daar ook de islam sterk is .
Dan ben je enigzins gevrijwaard van sodom en gommora toestanden.

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Ik ben nu al miljonair, waarom dan het risico lopen om bankroet tegaan.
De Indonesische overheid zal eerst een wat bule-vriendelijker moeten worden, met name als je getrouwd bent met een Indonesische vrouw komen er allerlei verrassingen uit de hoge hoed van Jakarta.
Getrouwd met een Indonesiche vrouw heeft wat betrekking tot een huis kopen mijn inziens zeker geen voordelen, hoe het wettelijk precies in elkaar zit zijn we nog steeds niet achter gekomen ondanks de vele reacties op dit forum bij een ander topic, dus blijven we lekker gehuurd zitten.
De zogenaamde HAK-PAKAI mag dan wel veelvuldig worden gebruikt maar we zullen zien wat dat in de toekomst brengt.

Dat de inwoners Lombok een overwegend Islamitische geloof hebben zien wij niet als nadeel.
Wij gaan spoedig eens kijken wat Lombok te bieden heeft om eventueel gaan te wonen, echter zonder makelaar waar dit topic over gaat.
De vele jaarlijks terugkerende overstromingen in Jawa zij ook niet echt uitnodigend om daar te gaan wonen.
Tuti & Jan

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 11-01-2006 12:18 Tuti & Jan wrote:

Dat de inwoners Lombok een overwegend Islamitische geloof hebben zien wij niet als nadeel.

Jan, jij niet en ook vele anderen niet, maar vanuit toeristisch oogpunt is het wel een probleem. Terecht of onterecht; de gemiddelde toerist heeft zijn buik vol van de islam die de laatste jaren in een slecht daglicht is gezet door de acties van bepaalde groeperingen. Af en toe breng ik toeristen naar Nusa Tenggara maar men slaat feitelijk liever Lombok en Sumbawa over. Ik moet telkens uitleggen dat er niets aan de hand is met de bewoners en hun geloof. Maar bedenk dan de velen die sowieso niet naar West-Nusa Tenggara willen komen omdat het islamitisch is. Bali kan in hun ogen vanwege hindoeisme en Flores, Sumba en Timor omdat het overwegend christelijk is.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Leuk of niet; het is realiteit. Islam verkoopt niet goed als toeristische trekpleister. Zo lang het redelijk moderaat is, zal men het niet zo snel merken, maar zoals in Lombok is deze religie wil heel erg overduidelijk, overdadig en gewelddadig aanwezig.
Investeren in Lombok is weggegooid geld. Het wordt nooit meer wat met dat eiland.

En Jan, als je gehuwd bent met een Indonesische vrouw, verliest zij door dit huwelijk het recht om land te bezitten. Al die louche trucjes waarover al eerder op dit forum is gesproken, zullen uiteindelijk niet worden beloond; zeker niet zoals het klimaat op dit gebied momenteel juist verkeerd staat.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 11-01-2006 13:59 Yogya-Bali wrote:
Leuk of niet; het is realiteit. Islam verkoopt niet goed als toeristische trekpleister.

Investeren in Lombok is weggegooid geld.

Al die louche trucjes waarover al eerder op dit forum is gesproken, zullen uiteindelijk niet worden beloond; zeker niet zoals het klimaat op dit gebied momenteel juist verkeerd staat.

Je gaat tenslotte de islam niet verkopen als een touristische atractie.
Wel voor de plaats/ de natuur en de gastvrijheid.

Je lokt touristen naar de Veluwe /.Brabant of Gelderland of Spakenburg /Staphorst niet met de naar aanwezige geloof , maar door de natuur , de bossen , en oude havensteden. En zolang je de geldende regels van de autochtone bevolking niet gaat overtreden (zondag een grote barbeque party organiseren met drinkgelag, blowen, spuiten en sex orgie na afloop ) zal de autochtonen ook zeggen , kom alsjeblief hier , dan kunnen we xtra centen verdienen.

Bij investeren kijk je ook wie de doelgroep is .
Dus gewone westerse familie(met kleine kinderen) die kan wel als doelgroep zijn.De onaangepaste en dronken , herriemakende asociale etcetc jongeren zijn NIET welkom.Die mogen naar Bali gaan als ze dat willen.

*Klopt , de rekening wordt vroeg of laat gepresenteerd.
In west java = Puncak Area werden hele woonwijken gebuldozerd.
(zelfs in de kranten leest je al dat men aan de poten van de Hilton Hotel wordt gezaagd.
Men stelt vraagteken over de papieren en wil nu onderzoeken wie door wie omgekocht werd .Dus wat gaat dan gebeuren als een stomme eigenwijze Sidia een Wisma Sidia gaat bouwen , terwijl de papieren niet in orde zijn ??
3 x raden , hij is de toekomstige Lul.
De Mediterania appartemen in Jakarta Barat zit ook op een tanah sengketa).
Het is kwestie van tijd.

marshall
User
spacer line

Turkije is ook een land met overwegend Moslims......de toeristen weten het de laatste jaren echter goed te vinden. Of het een Islamitsch land is ja of nee geeft dus blijkbaar niet de doorslag. Overstromingen, politieke onrust, aanslagen ed. schrikken denk ik meer af. Ik heb trouwens begrepen dat er een internationaal vliegveld gaat komen in Lombok.....dat maakt in iedergeval de bereikbaarheid beter.

zieleffe
User
spacer line

Hier wat indrukken van Bali naar Lombok Emoticon: Shiny
per Ferry met twee turbo motoren

Sigigi van af de berg kant

per auto rond gereden

Lombok is wel een prachtige eiland, maar het is door de mensen daar moeilijk Bali te evenaren.
Ze zelf iets op basis van een restaurant laten exploiteren is moeilijk
Ze begrijpen niet dat je bier met ijsklontjes voor de toerist uit Westerse georiënteerde volk dat niet wilt. Het is toch ook koud.
Ja als je het gelijk opdrinkt dan drink je nog bier maar laat je het even staan dan is het gemengd met water.
“Neen”, het is jammer, maar goed ze zouden eerst eens moeten leergierig willen zijn en dan niet te veel de zielige moslim moeten uithangen want daar lopen ze op te pronken als een pauw en dat is jammer want ze leren niets en komen zo ook niet verder met hun Armoede daar? Emoticon: Laugh out loud

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

De ferry is er al lang niet meer. Enige manier om op Lombok te komen is zoals het 15 jaar geleden was: per veerboot kambing uit Padangbai of per plane uit Denpasar.
Eiland is mooi maar niet (meer) verkoopbaar.
Alhoewel toeristen naar Turkye gaan ondanks dat het islam is, heeft geen vergelijking met Lombok. Toen in 2000 (of was het 2001) er rellen uitbraken met het platbranden van kerken in Mataram (Ampenan) als reactie op de religieus getinte rellen op Ambon, maakte men op Lombok de fout ook de toeristen er bij te betrekken. Senggigi werd bereikt en enkele disco's annex bars in brand gestoken, toeristen gemolesteerd met vervolgens een onder bewaking van leger en politie evacuatie van toeristen uit Lombok naar Bali.
Tja, dat blijft hangen in de memorie van toeristen. Je komt voor je plezier en niet om weggebrand te worden.
Doe daar nog eens bij de molestering van enige westerse toeristen elders in Lombok en de roofmoorden verscheidene malen op toeristen die de Rinjani beklommen, dan is er voor de gemiddelde toerist voorlopig voldoende reden om niet meer naar Lombok te gaan.
Op het strand van Senggigi kan je nog geen halve meter lopen om lastig gevallen te worden door tientallen verkopers (ik weet het; bij hen is de nood hoog) en dan jaag je dus de gewone toerist weg.
Dan maar altijd dat zielig doen als arme bevolking maar wel miljarden steken in de bouw van moskeeen (wordt het eiland der duizend moskeeen genoemd). Tja, de toerist is ook niet gek. Die denkt dan besteedt je je geld maar eens aan voeding en goede behuizing i.p.v. aan Allah.
We're talking about tourism. Een erg gevoelige economische factor die zo verstoord kan worden.

theblueman
User
spacer line

Ja....de tijd zal het leren, maar ik kom twee keer per jaar op Bali en ook daar zal alles met de tijd veranderen. hier en daar hoor je dat over een jaar of vijf daar de helft ook moslim is en er dan een keerpunt onstaat. Over een jaar of tien zullen dezelfde toestanden als op Sulawesi en Maluku zich voordoen. Laten we hopen dat iedereen eens gaat inzien dat we allen gelijk zijn.

Salam

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

dat over een jaar of vijf daar de helft ook moslim is en er dan een keerpunt onstaat
Dat kon wel eens eerder zijn dan veel mensen vermoeden.
Iedereen die een beetje bekend is met het leven op Bali weet dat voor de Hindoe-bevolking het geloof het allerbelangrijkste is in hun leven.
De toerist vind al die ceremonies erg indrukwekkend om van dichtbij mee te maken maar wil bij terugkomst in het hotel wel graag op zijn wenken worden bediend.
Veel hoteleigenaren zijn inmiddels van buiten Bali en nemen overwegend immigranten in dienst om een beetje zeker te zijn van een goede bezetting.
Op de vele bouwplaatsen en ook op de rijstvelden zie je voornamelijk immigranten werken.
Deze mensen komen als het even kan met hun familie.
Deze immigranten hebben bijna allemaal het Islamitisch geloof en hebben behoefte aan hun eigen gebedsruimte.
Afgelopen week met Id-ul-Adha(offerfeest) zaten de mensen op de dubbelbaansweg vlak bij de luchthaven omdat de moskee veel te klein.
In Tuban (vlak bij de luchthaven) zijn de Moslims zeker geen minderheid meer.
Dit proces zal niet tegen te houden zijn, (zuid)Bali heeft nu eenmaal gekozen voor het toerisme,een weg terug zal er niet zijn, met name de grote inversteerders uit Java en het buitenland willen gewoon rendement zien van hun kapitaal, ook al gaat dat en koste van de heel bijzondere cultuur van Bali.
Veel Balinezen hebben al hun land verkocht maar niet alleen hun land blijkt nu steeds duidelijker.
Wij hopen en kunnen alleen maar bidden dat de mensen vredig met elkaar blijven omgaan iets wat erg moeilijk zal zijn met de bomaanslagen door zich Moslim noemende misdadigers.
Tuti & Jan

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 15-01-2006 13:04 Tuti & Jan wrote:
Veel Balinezen hebben al hun land verkocht maar niet alleen hun land blijkt nu steeds duidelijker.

Ya , het is een verkeerde situatie.
Straks worden de Echte Balinezen vreemdeling in hun eigen eiland .
Ik hoop dat ze niet straffeloos hun gronden gaan verkopen , want anders worden ze gedegradeerd tot de bezitlozen .

Ik hoop dat ze van de fouten van de Jakartanen hebben geleerd, ze hebben ook hun geboortegronden verkocht aan de migranten.Nu moesten ze gaan verhuizen naar de periferie van jakarta.
Ik hoop dat ze die situatie in Lombok niet gaan herhalen.

(ik vraag me soms af wat de balinezen doen behalve schilderen , beelden maken, dansen ? )Ze hebben toch ook hun landbouw , visserij ? .

spacer line  

Hallo Tuti & Jan,

Dit zullen jullie toch wel weten denk ik...............
Heb in 1998 een huis in Batu gekocht in een wooncomplex (perumahan)
Via de notaris met familie of iemand die je kan vertrouwen word er een koopakte opgemaakt met alles er op en er aan.Dan een turunan laten opstellen waarin vermeldt staat dat hij het huis aan jou heeft verkocht en het geld ontvangen heeft ,waardoor alle rechten en verantwoordelijkheden op jou naam staat.Deze Akte is dan ook alleen in Indonesie rechtsgeldig.Dus het hoef niet op de naam van je vrouw, want je zal niet de eerste zijn die in de boot is genomen,en zelf straks niet meer in je eigen huis kan,of hij is al door verkocht.Er worden nu ook al veel huizen aangeboden door nederlanders die in Bali een huis hebben laten bouwen en er maar 1 a 2 jaar in voor enkele weken of maanden in hebben gewoond.
maar de prijzen nogal hoog €.125 - € 175.
Dus probeer het maar te informeren.............?

andrely
User
spacer line

hallo sommige dingen laten me toch even 'schrikken', of net niet, maar ik ben getrouwd met een indonesich vrouwtje, maar wil eerst iets huren voor een tijdje en dan rondkijken om eventueel in de toekomst iets te huren; kan dab altijd dienen als we er niet zijn voor men vrouw haar dochter... HOOP DAT TUTI en JAN DIT LEZEN, jullie spraken over een eventuele herverhuur van je huis voor 3,5 jaar, please take contact, ik ben vervroegd op pensioen als militair, en we kunnen sneeeeeeeeeel naar bali !! groetjes

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

84,229,403 topic views - 240,037 posts - 13,725 topics - 32,723 members - last post @ 12-08-2020 17:40 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

137,409,296 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com