indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Yerun,

Ik heb het toevallig gelezen. Dreigende taal heeft er eeuwenlang uit allerlei monden geklonken, alleen als het uit een anders gekleurde mond komt valt het meer op. Ik denk overigens dat de (blanke)buitenlanderhaat in Indonesia minstens zo erg is als in NL, alleen om andere, begrijpelijke redenen. Als je hier leest hoe er over het buitenland wordt gedacht, ook door ministers en zo, zou je bijna bang worden. Vooral anti USA en Australia.

Gruces

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Tja zo kunnen ze makkelijk hun eigen problemen afwenden op zondebok Australie en de USA. Even snel vergeten dat deze twee landen hen met miljarden te hulp zijn geschoten na de tsunami. Nee, volgens sommige politici heeft de CIA doelbewust de tsunami veroorzaakt als aanval op moslimfundamentalistisch Aceh. :( Te triest voor woorden om zo te denken. Ik denk dat de USA haar moslims veel beter behandelt dan dat de Christenen in Indo behandeld worden. (Worden er in de VS moskeen afgebroken onder dreiging van aanvallen van christenfundamentalistische bendes? Moeten Moslims in de VS een extra hoog belastingtarief betalen? Worden Moslims in de VS wakkergetoeterd door kerkklokken die om 5u 's ochtends luiden en verstrekt worden tot 120 decibel?
Ik denk het niet.

Ik denk dat het goed is dat de Westerse wereld zich beschermt tegen ongebreidelde import van mensen uit arme landen, zeker uit Islamitische landen waar de kans op terroristische ontaarding groter is. Ik vind het ook erg jammer dat Indonesiers steeds moeilijker tot Nederland worden toegelaten. Ik denk niet dat het de schuld van ons (bule) is, meer de schuld van Mohammed B., Samir A. en andere woestijnbewoners die ons imago van buitenlanders omlaag gehaald heeft. Vergeet niet dat we de eerste stroom gastarbeiders (italianen en spanjaarden) met open armen ontvingen. Deze gasten gedroegen en gedragen zich nog steeds perfect. Van mij hoef je niet te integreren, doen de Chinezen in NL ook niet, als je je maar gedraagt, geen oude omaatjes neerslaat of bushokjes in elkaar schopt. Daarna kreeg de regering het onzinnige idee om mensen uit de Magreb en Turkije te halen. Het einde van het verhaal kent iedereen helaas :(

Gracias. Sama sama

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

kiwimave, je schrijfstijl doet me denken aan Hans Teeuwen. "En dan halen we ook nog allemaal raar pratende mensen uit verre en vieze landen". Emoticon: Laugh out loud

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Een economisch en politiek zwak Indonesia is precies wat de USA graag wil hebben, want stel je voor dat die Chinezen allerlei militair speelgoed gaat produceren en daarmee de wereldtoko mee wil overnemen, waarvan Uncle Sam denkt dat hij daar het alleenrecht op heeft. Indonesia is perfect strategisch gelegen om te dienen als basis om in China chemische wapens en zo te zoeken. De president te berechten, ach bekend verhaal toch.

Gruces

Lon

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 04-12-2005 11:21 kiwimave wrote:

Ik vind het ook erg jammer dat Indonesiers steeds moeilijker tot Nederland worden toegelaten.

Dit is toch in schril contrast met wat je allemaal in de eerste alinea verteld. Indonesiers die naar NL komen zijn altijd economische vluchtelingen, zelfs die 'schatjes' Emoticon: Shiny

Gruces

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Beste users , vrienden van het goede leven.
Waar zijn we mee bezig , het is beste is gewoon neer te leggen aan de komende realiteit. Anticiperen heet dat of zoiets.
Ik ken ene Londi , die denk dat hij terug kan gaan naar zijn geboorte grond , naar zijn oude kampung .
Daar is het misschien al een wijk geworden met een homogene groep , waar de blanke jongen moeten gaan aanpassen aan de omgeving .
Volgens de berichten worden de grote steden (ook Eindhoven ?) in de toekomst steden zijn waar de inlanders(autochtonen = hoewel ,wil de echte autochtoon opstaan ) een minderheid gaan vormen. Dat zijn de natuurwetten, en volgens de demokratische traditie hebben ze niks meer te zeggen.
Ya de syariah kan ook een 2de wet worden .Zoals in ergens in Canada .Waarom niet ? .
Als hetr democratisch besloten wordt
Ze zeggen al dat amsterdam een multikulti stad is , ook rotterdam , 's gravenshage .

Ik denk dat Siapa t.z.t. ook gaat emigreren.
groetjes

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 04-12-2005 11:40 :

...

Dit is toch in schril contrast met wat je allemaal in de eerste alinea verteld. Indonesiers die naar NL komen zijn altijd economische vluchtelingen, zelfs die schatjes Emoticon: Shiny

Kan ook studenten , zakenmensen , ambtenaren gezonden d.d regering (al dan niet CD) , orang turis .dsb dsb

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Hi Om Sid,

Laat ik even stellen dat ik met de situasi in NL totaal geen moeite heb. Op mijn geboortegronden, Mokum Barat Lama, hebben vele Bedoeinen en andere nomaden hun tenten opgeslagen. Blank is daar echt minder. Ik zie wellis een vrouwtje schapenwol op een zeiltje voor haar etagewoning drogen en schudden. Hoofdoekje, dikke jas aan tegen de zon. Leuk vinnik dat. Tegenwoordig zie je ook negers met honden,alleen gevaarlijke soorten, vroeger werden ze altijd toegeblaft. Dan de grocerieen van de neringdoenden uit de Maghreb, alles mag je bevoelen, behalve hun dochters terwijl dat juist het lekkerste is dat ze in huis hebben. Verder Turkse Bakkers, Borek en meer van moeilijke woorden op het ruit geschilderd, Turkse Gordijnwinkels zijn een lust voor het oog, lijkt wel iets Jordanees (dit is niet uit Jordanie hoor) Oost Europeesche internet cafe's en andere dekmantels. Veel Perzen met allerlei handel, dat zijn christenen die voor de Ayatollah, de eerste terrorist, zijn gevlucht. Dan natuurlijk de Hindoestanen met hun naar Roti en cuury riekende warongs. De Ten Kate Markt is echt multicultix3. Die Surinaamse vrouwen met achterwerken als bagagedragers en in kotomissie gekleed, dan de genoemde lekkere Maghribdochters, 100 x mooier dan de gemiddelde Javaanse, maar helaas snel oud en vet, anders ging ik ook aan de kif. Schitterende negerinnen uit Eritrea en Ethiopie, die kleine magere, met sluier. Ook het merendeel van de marktkooplui is allochtoon, halles hoedkope meprau. Hier en daar een schichtige Indonees. Een kleurrijke film, althans zo zie ik dat. Heel wat gevarieerder dan een wandeling in Indo, altijd hetzelfde.

Gruces

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Dit is toch in schril contrast met wat je allemaal in de eerste alinea verteld. Indonesiers die naar NL komen zijn altijd economische vluchtelingen, zelfs die 'schatjes' : Aldus Londoh
Emoticon: Emoticon: Emoticon: Confused Emoticon: Confused
Neen Londoh dat zijn ze niet economische vluchtelingen
Dat moet u weten ze komen niet met bootjes ons land binnen.
Dat weet u, toch ook, u houd de geschiedenis er op na.
De Vietnamese waren wel vluchtelingen, economisch of niet, ze kwamen, en je zag ze bijna niet ,of nauwelijks in het negatieve beeld terecht komen.
Terwijl Nederland eigenlijk meer dan 300 jaren een bintennis had, is het zowel voor de IndonesiŽrs als Hollanders verkeerde kant opgegaan.
Daar ben ik het met Sidia eens, het is de realiteit.
Maar Sidia zegt ook dat wij Hollanders het zullen moeten accepteren dat de Allochtonen (meeste moslims) baas worden in Nederland althans waar ze in meerderheid samen wonen.
Daar knelt het, want daar zullen er velen in Holland niet accepteren .
En dan kom je aan de geschiedenis van Nederland als voorbeeld .
De Hollanders hebben er 80 jaar over gedaan om de Spanjaarden te verdrijven.
Er is buiten Amerika om geen ene land die zijn cultuur laat afpakken.
Hoe je went of keert het zal altijd terug verworven worden.
Maar goed wij waren bezig met het ontmoediging beleid van de regering om te mogen samenleven, of trouwen van welk land dan ook.
Terwijl gelijk die zelfde regering uit ItaliŽ om dat land een beetje te verlossen van Afrikanen uit Soedan naar Nederland te laten komen .
Dat noemt men diplomatiek bewegen, hoe geweldig Nederland dan weer, voor de ogen van het Buitenland geweldenaren genoemd kunnen worden.
Emoticon: Confused

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Ayam sorry menir Zieleffe,

Economische vluchtelingen zijn die genen die van een slechte uitzichtloze economie naar een land vol beloften vluchten. Geschiedkundig gezien de gewoonste zaak ter wereld, die stromen zijn al 10.000'den jaren aan de gang. De bewoners van Indonesia zijn ook afkomstig uit de buurt van Vietnam en hebben Papua-achtige mensen verrdongen. Een 300 (mag het ietsje meer wezen, zei de kaasboer) jarige bintenis zien ik ook niet zitten, noem het maar een bezetting, zoals NL door Nazi Duitsland 5 jaar is bezet geweest.

Het is heel menselijk om indringers op zn minst uit te schelden, liever nog weg te pesten, het mooist is natuurlijk een kopje kleiner te maken (he dat ruimt lekker op). Eigenlijk killen we het liefst alles dat anders dan onszelf is. Dit proces is ook al zo oud als de mensheid. In Indonesia worden van tijd tot tijd de Chinezen etnisch gecleansed. We weten wat er met de Joden is gebeurd, Armeniers en noem maar op, heb ik het maar niet over de dierenwereld. Nu we met een steeds voller gerakende wereld komen te zitten zal e.e.a nog wel erger worden.

Ik weet eigenlijk niet meer zo goed hoe het vandaag de dag in NL is, laatste keer dat ik daar was vond ik ze wel heel erg anti-muslim. Dat was op dit bord ook duidelijk te merken, terwijl het hoofdonderwerp het grootste muslimland ter wereld is. Ik kreeg daar 2 dagen zwaar arrest van onze kampcommandant voor. Je wordt hier geacht anti-muslim te zijn. Nou dat is in mijn geval onzin, want kan ik morgen me koffers hiero wel pakken. Ik ben geen fan van de Islam, maar als ik ze om me heen bekijk zijn het allemaal mensen zoals U en Ik, dat telt voor mij. Het is ook interessant om samen te leven met zaken waar je eigenlijk niet van bent gediend, om te kijken waar je eigen grenzen van toleransi en akseptasi leggen. Persoonlijk ben ik geen liefhebber van anti dit, anti dat, hoogstens antimug en -kakkerlak, ratten ben ik ook niet gek van. Extreem houd ik ook wel van, zolang het maar niet tot massal geweld oproept. Ik ben geen tegenstander van iemand een paar flinke hijsen voor ze kop te verkopen, mag ook nog wel mannenbloed bij vloeien, maar met de blote vuist.

Zo ken ie wel weer

Gruces

Lon

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 04-12-2005 14:37 zieleffe wrote:

Maar Sidia zegt ook dat wij Hollanders het zullen moeten accepteren dat de Allochtonen (meeste moslims) baas worden in Nederland althans waar ze in meerderheid samen wonen.
Daar knelt het, want daar zullen er velen in Holland niet accepteren .

Ziel , ik heb niet geschreven dat de hollanders het moeten accepteren.
Het is 1 van de mogelijkheden.
Nou als de meerderheid van de bevolking iets wil hebben en het besluit werd demokratisch genomen , dan zal het ook gebeuren.

Trouwens welke procent van de inlandsen hier (ik plaag alleen maar ) zijn echt hollanders .(totok) .
Althans in de zin van jullie oude volkslied : Wilhelmus :
Wien neerlandsch bloed door d'aadren vloeit , van vreemde smetten vrij.
Ik bedoel maar .
Beschouwd het maar als een omong kosong op een zondagmiddagje. Niet negatief bedoeld.
Het is een teken van verbroedering .Wij zijn allemaal Gods kinderen.
groetjes

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 04-12-2005 11:21 kiwimave wrote:

Vergeet niet dat we de eerste stroom gastarbeiders (italianen en spanjaarden) met open armen ontvingen. Deze gasten gedroegen en gedragen zich nog steeds perfect. Van mij hoef je niet te integreren, doen de Chinezen in NL ook niet, als je je maar gedraagt, geen oude omaatjes neerslaat of bushokjes in elkaar schopt.

Daarna kreeg de regering het onzinnige idee om mensen uit de Magreb en Turkije te halen. Het einde van het verhaal kent iedereen helaas :(

Meneer K , wat de chinesen betreft heb je groot gelijk.
Ook met het verhaal van de italianen en spanyaarden , het ging bijna geruisloos , hoewel ze vaak ongeschoolde werk doen , zijn ze blank en hebben (bijna) dezelfde geloof.

Met de komst van de gastarnbeiders uit middellandse zee en turkije , dat is een andere verhaal.
Maar het ging ook bijna geruisloos , ja ze komen wel uit een gebergte , en ondanks dat ze niet blank / ongeschoold en en niet christen zijn (islamieten)is hun integratieproces redelijk verlopen(behalve de incidenten met het slachten van schapen ) .Zie maar hun arbeidsgeschiedenis , ik heb hun ook s mogen begeleiden , en meegedaan aan hun vorming en opleiding tijdens mijn stage , hoe hard ze werken en wat voor soort werk ze moeten doen.
Zij hebben de nederlandse economie op een hogere peil gebracht.
Kijk die problemen komen van de 2de en 3de generatie , mensen die door welke redenen dan ook worden uitgekots door de nederlandse samenleving.
Hun ouders (de 1ste generatie) hebben altijd hard gewerkt en de meesten zijn of dood of invalide (ik heb gezien bij Thomassen Drijver Verblifa= een verpakkingsindustrie in Deventer onder welke omstandigheden ze moeten werken).En ze zijn niet mondig genoeg , terwijl hun kinderen die in nederland grootgebrachht worden en ook opleiding hebben gehad , die pikkken niet meer dat ze gediskrimineerd worden.
En de sociale achterstelling leidt naar sociale onrust.
Wie zegt dat dat het einde van een verhaal is , volgens mij is het pas het begin.
Want ze worden ook gezien als concurenten door de kanslozen van de autochtonen , van mensen zonder afgemaakte opleiding.
Ze zitten in het zelfde schuitje in een klein vijver zonder toekomstperspektieven.
Ze zijn beiden kansloos als de regering niks aan doet , met het verschil dat die andere groep blanken zijn en waarschijnlijk met een christelijke achtergrond.

groetjes.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Emoticon: Laugh out loud Als er dan mag noll-brollen (Misschien verkeerd gespelt) omong kosong op een zondagmiddagje
Met u permissie wel dat er verschillen zijn hoe het aan God gerelateerde uitleg persoonlijk aanvaard.
Zou u een scenario kunnen bedenken, als je ziet hoe de Jongelui gisteravond bij de TROS uitzending Muziek programma, uitbundig te keer ziet gaan, en ze vinden het dan nog gezellig ook, dat je die zal kunnen veranderen in het leven, volgens het boek van wie dan ook.
Goed het gaat waar het bloed kruipt, maar vind dat je ook merkt dat je wel last hebt van wat je geboorte van invloed heeft gehad.
Zoals je ook merkt aan Londoh dat hij aangeeft dat hij niet zo goed met die mentaliteit van de IndonesiŽrs wel gevallen is.
Je doet het er mee als je daar bent, en ja ook ik pas mij gretig aan, die samenleving.
Wie ben ik om hen te veranderen dat kan niemand.
In mijn buurtje Chimahi is het prettig met hen om te gaan ik krijg altijd de slappe lach als je ze bezig ziet.
Maar je hebt wel het gevoel van jammer zoín mooi land, dat zie je naar beneden gaan, en eigenlijk soms ook niet want die moderne gebouwen, stampen ze uit de grond. En naar beneden gaan bedoel ik dat er zoín angst heerst voor elkaar.
Is het niet bij lampu lalintas waar je de arme drommels ziet bedelen.
Ook weer een beeld waar je voorzichtig mee moet zijn, schijnt best veel jongelui met gitaar, en wat voor gekke instrumenten, die veel uang ophalen.
Ik vond, en vind het ook prachtig, van allerlei mensen omringt te zijn, dat heb ik opgedaan in mijn scheepsvaart tijd Vooral in Paramaribo Suriname was dat heel mooi om mee te maken.
Maar in Amerika heb ik altijd die mentaliteit, en de mensen slechtste van de wereld gevonden.
Maar het is te zien dat IndonesiŽ, er niet goed voorstaat, het zij de economie, als het milieu vraagstuk. Emoticon: Confused

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 04-12-2005 16:02 zieleffe wrote:
Maar het is te zien dat IndonesiŽ, er niet goed voorstaat, het zij de economie, als het milieu vraagstuk. Emoticon: Confused

Ik ben niet eens dat het echt slechter gaat .
Naar m.m. moet je het kijken in het perspektief.
Jullie (turisten en toevallige voorbijgangers ) zien het in een korte tijd en ook vaak vanuit de westerse waarden en hormen.
Zelfs de oudere expat die 15 of 20 jaren daar rondlopen zijn niet in de gelegenheid geweest dat ze goede vergelijkingen kan maken .
Ik heb meer dan 35 jr een vergelijking kunnen maken , zie de veranderingen , en de tegenstellingen (arm-rijk) , de politieke en sociale veranderingen.
Met mijn hand voor mijn hart durf ik te beweren dat het aan de stijgende lijn is .
Door omstandigheden hoor ik vroeger (toen ik klein was) weleens kabar angin , en later hoor en zie ik tijdens mijn middelbare schooltijd ook e.e.a. gebeuren.Toen heb je nog geen internet en de (staats) censuur is streng.
Ondanks de strubbelingen is alles toch nog redelijk gegaan , menig landen zijn al lang gedesintegreerd.Maar wij zijn (o.k. met moeite) nog bij elkaar.
Het kan aleen maar beter gaan .
Want er zijn veel progressieve groepen in indonesia die op hun kans wachten om schoonschip te maken.
Maar tegen welke prijs ? .En het volk is ook mondig(er) geworden.
Ik praat wel eens met mijn oude leger vrienden , naar mijn bescheiden mening ondank dat er nog veel dingen geregeld moeten worden , is de hoop wel aanwezig.

Over millieu , de problemen zal tzt opgelost kunnen worden.
Kijk maar naar de geschiedenis van het westen , de industriele revolutie, toen is London open riool en open fabriek .De arbeiders ,kinderen , vrouwen worden uitgebuit, leven als beesten.
Zie ook Taiwan , hun economische vooruitgang ging gepaard met millieuvervuiling. Dat geldt ook voor de andere economische tijgers.
groetjes

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Wat is die stijgende lijn dan ?

En dat heb je allemaal achter je computertje in het veilige Amsterdam bedacht met een kulkas vol vreten bij de hand.

Hier een vereenvoudigd Indonesisch woordenboek, speciaal voor Om Sid:

Penjahat
Pembohong
Penipu
Pencuri
Pelacur
Perampok
Pemerkosa
Pembunuh
Penculik
Penjual Anak
Pesantet
Peneror bom

Gruces

Lon

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ja er is vooruitgang .
Alleen heel langzaam, en je hebt gelijk uit de bril van een Hollander is het tierend langzaam, want als je alleen de infrastructuur de jalan-jalan soms er uit ziet, met gaten er in, en men laat het maar zitten daar doet niemand wat aan.
Vergelijkbaar is niet mogelijk maar je kan mij niet vertellen dat het goed is dat er geen controle, er op gedaan wordt, het is al zo onbegrijpelijk dat er velen daardoor in Puskes Mas terecht zijn gekomen.
Zelf ook met de motor m'n arm open gehaald.
Maar goed je moet het zien als het hoort bij IndonesiŽ
Eerst de paden vegen, en daarna je gras maaien, en zo kom je weer aan het vegen toe.
Ik denk dat die hoofddeksel kleiner is en daarom wordt er inpulsief het werk gedaan.
Anders kan ik sommige gebruiken niet door gronden.
En Sidia ik kom al velen jaren in IndonesiŽ zo'n turist ben ik niet meer.
Ik wordt een dag je ouder, ik reis niet zo veel meer, als ik voorheen deed.
Als ik daaro zit dan zit ik voor de Natuur, en het weer, het huis staat ver van de grote weg. Ik zou ook niet midden in de stad willen zitten
Neen dan was ik niet meer naar IndonesiŽ gegaan Emoticon: Shiny

trombol
User
spacer line

Lekker voelt dat hŤ beste mensen. Klagen.Ik heb al twee dagen niet geklaagt.Ik schaam me rot.Meneer de webmaster,is het ook mogelijk
om een klaagsite te maken,zeg niet nee want ik doe mijn beklag.
ik kan niet leven zonder klachten en kritiek.help mij toch,het geeft niet met wat als het maar klagen is.klaag me maar aan ,het geeft niet waarvoor
kritiek mag ook,hoe meer hoe beter.
Ik moet nu naar de afhaalchinees,ga daar maar klagen:teveel vetsin!
mbol

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Emoticon: Voor de toekomstige Bruiden en Bruidengommen
Kijk naar deze site er worden veel oplossingen gegeven voor een partner naar Europa te brengen

http://www.buitenlandsepartner(...)ostorder=asc&start=0

Want daar ging deze topic toch over, rechten van de mens.
Als die nog bestaan voor de mensen die samen door het leven willen gaan Emoticon: Sadley

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Emoticon: Red face Wij klagen niet trombol wij geven aan.
Aan het wat de wereld voor doet volgens ons ervaringen .
Doe daar je leering mee want dom zijn is alleen voor die gene die niets van deze wereld iets maar wilt te weten komen Emoticon: Laugh out loud

trombol
User
spacer line

haallloo ome zieleefe,(ik ben uw neef,weet u nog)
hoe gaat het met U ? nog last van Uw rechter been ?
ik heb net een cursus domzyn gevolgd .snapte er niks van
geef mij maar een lekkere ouwerwetse klaagcursus .
dag oom.
mbol

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

trombol: Klagen om het klagen kan ook:

stap 1: klik hier: http://forum.indahnesia.com/logout/
stap 2: zoek op Google naar 'forum'
stap 3: meld je bij 1 van de websites aan
stap 4: log daar in en ga je gang.

En nu ophouden met het gezever over wat jij hier niet goed vind.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Emoticon: Worship Dank je Jeroen deze site indahnesia,vind ik toch de beste site.
ik kom bij verschillende sites maar hier wordt je geholpen.
Aan wat er gevraagt word zal men proberen een antwoord op te willen geven.
Alles is vrijblijvend .
Maar ook soms komies, en dat is best pretig, het hoeft niet alles serieus te zijn.
Ook wordt je niet aangevallen op je taal gebruik.
Soms nog wel leuk ook hoe het er neer getypt wordt.
Ik kijk en kom met plezier naar deze forum.
Mijn bijdrage is maar een kleine deel aan het vele wat hier word geplaats.
Het Engels gaat mij niet goed af daarom geen reactie's van mijn kant.
"Ga zo door", en laat hen die verbonden zijn met het Indonesische gevoel het zij bloed verwanten, en of mensen die op de een of ander een verbintenis mee heeft haar , zijn verhaal doen.
WIj mijn vriendin, en Ik genieten er van Sampei menules Emoticon: Yes!

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 04-12-2005 18:32 trombol wrote:

* Lekker voelt dat hŤ beste mensen. Klagen.

*Ik heb al twee dagen niet geklaagt.Ik schaam me rot.Meneer de webmaster,is het ook mogelijk
om een klaagsite te maken,zeg niet nee want ik doe mijn beklag.
ik kan niet leven zonder klachten en kritiek.help mij toch,het geeft niet met wat als het maar klagen is.klaag me maar aan ,het geeft niet waarvoor
kritiek mag ook,hoe meer hoe beter.

He mbol , tegen wie heb je nou weer .
Eerst heb je een paar keren komentaren gegeven over die londoh.
Nu tegen zieleffe .
Maar je ben vaag en blijf vaag .
Kan het een beetje duidelijker zijn , en een beetje inhoudelijk als het kan .
Anders kan men ook geen reaktie geven.

Mbol als je mee wil praten , doe dat dan .
En mocht het te moeilijk is, laat het dan.
Anders ga maar ergens anders spelen , waar men jou kan begrijpen.

groetjes

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 04-12-2005 17:23 londoh wrote:
Wat is die stijgende lijn dan ?

En dat heb je allemaal achter je computertje in het veilige Amsterdam bedacht met een kulkas vol vreten bij de hand.

Hier een vereenvoudigd Indonesisch woordenboek, speciaal voor Om Sid:
etc
etc
Peneror bom

Om Lon ,
hoezo veilige amsterdam , je weet niet eens in welke wijk ik woon.
En wie zegt dat dat mijn kulkast vol vreten zit.

trouwens die woorden zijn al lang bekend daar , behalve de laatste( Peneror Bom ).
Ik kan cijfers voorleggen als het moet , maar ik kan alleen vertellen van wat ik gezien, en gehoord cq gelezen heb.
Vroeger heb je op java de zgn Kawula - Gusti verhouding .
De mensen zijn arm , hun kinderen kunnen niet naar school .
Er is geen sociale mobiliteit. Nu zjjn die zaken drastisch veranderd.
In mijn begin jaren in Nld heb je weinig indonesiers behalve studenten (vaak beursstudenten) en ambtenaren, gestuurd door de regering. Nu zie je hele volksstammen Indonesische turisten , voor de Krismon heb je busladingen vol landgenoten , het lijkt wel hordes japanners , alleen ze praten indonesisch en roken kretek.Er zijn hele volksstammen studenten die naar buitenland studeren terwijl vroeger is het nog de zaak van de happy few.
Als je de oude batavia ziet , nou dan is amsterdam (mijn mooie amsterdam = ik ben ook amsterdamees) een dorp.
Ik , die in jakarta geboren en getogen ben herkent jakarta niet meer .Het is Te veel om op te noemen .
Uiteraard de donkere kanten stijgen ook mee .
Het hoort er bij.

Maar voorlopig zit ik lekker voor mijn PC(men zegt natuurlijk achter de comp.) , en kijk af en toe in mijn "hang plek" om ongevraagd komentaren te kunnen geven.
moet kunnen nietwaar ?
groetjes

bassi
User
spacer line

On 04-12-2005 04:35 Yogya-Bali wrote:
Lijkt me duidelijk. Zie geen 2500 euro.

Niet helemaal, er ontbreken nog wat dingen.
Sinds een tijdje kent men ook het woord kennismigrant.
Dit is iemand die dus gewoon in Nederland komt werken, of wil werken
Was voorheen een werkvergunning nodig, tegenwoordig is de inkomenseis verplicht.
(DE WERKGEVER ALS PARTNER)
Bron IND
Looncriterium kennismigranten in 2006
Vanaf 1 januari 2006 wijzigt het looncriterium voor kennismigranten als gevolg van de jaarlijkse indexering. Het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid heeft aangegeven dat het looncriterium voor kennismigranten wordt aangepast op grond van het indexcijfer voor CAO-lonen. Om in aanmerking te komen voor verblijf in Nederland als kennismigrant moet de kennismigrant vanaf 1 januari 2006 een bruto jaarloon hebben van EUR 45.495 of EUR 33.363 als hij jonger is dan 30 jaar.

** En wat is een kennismigrant?
Bron:Janina victor
DEFINITIE KENNISMIGRANT
Ter herinnering nog even de definitie van een kennismigrant.
Een kennismigrant is een migrant die in Nederland arbeid in loondienst verricht en een jaarlijks bruto-inkomen verdient vanaf EUR 45.000 of EUR 32.600 als hij jonger is dan dertig jaar. Het inkomenscriterium is niet van toepassing indien de vreemdeling als promovendus in dienst treedt bij een onderwijs- of onderzoeksinstelling en voor post-doctorale en
universitair docenten onder de dertig jaar. Voetballers,
godsdienstleraren, geestelijk voorgangers en prostituees kunnen niet als kennismigrant worden aangemerkt.

http://www.nuffic.nl/immigrati(...)/01/23%20divers.shtm

**
Zal zo iemand maar net naar Nederland komen om het geloof te verkondigen of met de benen open te liggen.
Pis zo iemand wel naast de boot, schijnt weer een speciale behandeling te krijgen.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,240,767 topic views - 234,386 posts - 13,692 topics - 25,241 members - last post @ 22-10-2019 03:49 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,691,479 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com