indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

= PSK Emoticon: Puh!

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 26-11-2005 09:18 Hitami wrote:
Ik kan alleen maar schrijven, een sterke verhaal ! dit soort contracten gebeurt alleen voor de hoeren !

Hoe weet je dat .Heb je ervaring of zo ?
Ik vind lullig dat je zulke dingen schrijft.

Voorzover ik de u.u. ketenaega kerjaan lees en begrepen heb (i.a.n.a.l) staat de voorwaarden ook beschreven in de wet .

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

TERDAD
User
spacer line

Indonesesich werkcontract

Ik kan het haast niet geloven - 10X een maand selaris terug betalen,als je met ontslag wilt gaan> - ??????????

Maar goed,alles is mogelijk in de wereld!

Ik zou graag zo'n contract willen zien!
Stuur mij maar een copie op en ik wil dan wel even nagaan of dit wel volgens
Undang-Undang Karyawan toegestaan is!
Er zijn ook wel betrouwbare Kantor kerjantara in Indonesia

Terdad

INDONESIA ABADI - TETAP MERDEKA

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Hi YB,

Ik denk dat de waardering wederzijds is, want ik lees jouw berichten ook met het gevoel dat er iemand met een doorgewinterde kennis van zaken aan het woord is. Ik heb ook respect voor mensen die dit kunnen maar vooral durven te verwoorden. Het is inderdaad zo dat van de mensen die iets in Indonesia gaan beginnen er meer dan 70% er binnen vijf jaar de brui aangeeft. Ze redden het niet, zij kunnen het cultuurverschil niet overbruggen. Het is van essentieel belang hiero dat je je aanpast aan de cultuur hiero en een redelijke kennis van het bahasa Indonesia hebt. Helaas zijn veel van de forumbezoekers van die Nederlandse betweters die denken dat Polderland met zijn kruidenierscultuur het middelpunt van deze wereld is, terwijl het toch niet meer voorstelt dan een kampung ergens in een hoekie in Europa waar de bewoners nogal schreeuwende wereldverbeteraars zijn. We mogen echter niet vergeten dat dit forum is bedoeld voor iedereen die iets met Indonesia heeft, dus ook gewone toeristen die info zoeken en vaak vervelend in herhaling treden.(visum, injecties, goedkoop etc)

Van de 30 % die de eerste 5 jaar Indonesia overleefd heb je nog zo een 50% die in werkelijkheid losers zijn, helemaal uitgekleed door hun schoonfamilie, maar kunnen geen kant meer heen. Je komt ze wel eens tegen op de plekken waar veel expats komen, waar ze drank bietsen en grootse verhalen ophangen.

Ik heb zelf twee dagen geleden gesteld dat Indonesia een "koelereland" is, en dat meen ik. Toen ik enige maanden geleden 57 werd en naar mijn persoonlijke ambities en de toekomstperspectieven hier keek, ik tot de conclusie kwam dat die er niet waren samasekali. Je moet hier rommelen en rotzooien, dagelijks ben je bezig de rippers, dieven en nog erger te ontwijken. Door de ruime ervaring lukt dat heel goed. Maar om dit te leren is een proces van jaren. Ik heb het in een tijd geleerd dat het nog erg goed ging in het Indonesia onder Soeharto. Het is helaas zo dat de situatie vandaag de dag dusdanig is dat als je iets legaals zou willen opzetten hier, je van alle kanten volkomen uitgekleed wordt. Of je idee moet zo goed zijn en ze moeten het zo hard nodig hebben dat ze je echt met open armen binnenhalen, ik denk dat zoiets alleen wapenhandel of een dynamietfabriek kan zijn. Ik heb mijn hoop voor dit land enkele maanden geleden opgegeven. Het gekke is dat ik vele ideeën heb waarmee geld valt te verdienen hier, doch wat mij tegenstaat is het percentage dat je illegaal moet doen. Wat ik nog niet heb genoemd is de vreselijke discriminatie die je als buitenlander hier ondervindt en zo kan ik nog een tijdje doorgaan.

Ik ben net 6 weken terug uit NL, maar als ik zie wat de verhoging van de benzineprijs heeft teweeg gebracht dan is dat in 1 woord verschrikkelijk, de armoe wordt steeds erger hiero. In feite is het leven voor de gewone man, zeg 80% van de Indonesische bevolking, onmogelijk, hun schulden worden alleen maar groter. Ik verwijt het hun ook dat ze niet tot een uitbarsting komen, want wat ze allemaal pikken overschrijdt elke grens van het menselijke. Maar ja dan zit ik revolutie te prediken, en het verleden leert dat zoiets in dit land met heel veel bloed gepaard gaat. Daarom is het voor mij beter dat ik dit avontuur op ga geven,ik heb een afbouwperiode (afkicken want ik ben verslaafd) van 3 jaar in mijn hoofd en zet ik er een punt achter. Zoals de situatie nu is denk ik dat het Indonesia nog minstens 10 jaar kost om er weer enigszins bovenop te komen, en dan bedoel ik niet financieel, maar vooral moreel, want als er iets niet deugd dan is het wel de moraliteit van dit volk, veels te gemakszuchtig, iedereen zit achter gemakkelijk geld aan, dat alleen door diefstal en oplichting te verkrijgen is.

De huidige president, hoewel een aardige man, is in feite ook een grote zak die geen besluiten kan nemen, geen daadkracht, probeert iedereen te vriend te houden.Hij voelt de hete adem van Jusuf Kalla in zijn nek. Een uiterts slimme Bugis die het juiste rattengehalte heeft om Indonesia wel op het juiste spoor te brengen, hij is langzaam bezig zijn machtsbasis uit te breiden, en is misschien al machtiger dan SBY. Helaas is een president die niet van Java komt bijna ondenkbaar in dit land, want dan komt het "grootse Javaanse denken" in gevaar. Doch in mijn ogen kan het Javaanse volk nooit iemand voortbrengen die de kwaliteiten om zo een gecompliceerd land als Indonesia te leiden, bezit. Omdat ze behept zijn met een feodale cultuur die dateert uit het jaar nul, waarvan ze zelf denken dat die superieur is aan welke cultuur dan ook.

Gruces

Lon

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 26-11-2005 10:46 sidia wrote:

...

Hoe weet je dat .Heb je ervaring of zo ?
Ik vind lullig dat je zulke dingen schrijft.

Sid, het is inderdaad lullig als dit is gericht naar "Iemand" persoonlijk maar "Hitami" heeft in zekere zin wel gelijk.
Ik neem aan dat "Iemand's" vriendin oke is, maar in andere gevallen zijn over het algemeen dat gezwets over studie, werk, etc. leugens. Een groot deel van de bule's krijgt zonder het door te hebben een relatie met een "beroepsdame" die zgn. nog studeert of net is afgestudeerd. En als ze dan gaan werken verbloemen ze hun werkelijke werkplek.
Zo ken ik er wel een paar die zgn. studeren (en dat wordt geloofd door hun bule-partner) maar in werkelijkheid dus een PKS zijn (geweest). En de bule maar betalen voor hun studie (waarvan het diploma later is gekocht).

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 27-11-2005 04:07 londoh wrote:
Hi YB,

Van de 30 % die de eerste 5 jaar Indonesia overleefd heb je nog zo een 50% die in werkelijkheid losers zijn, helemaal uitgekleed door hun schoonfamilie, maar kunnen geen kant meer heen. Je komt ze wel eens tegen op de plekken waar veel expats komen, waar ze drank bietsen en grootse verhalen ophangen.

Het klopt zeker dat het gros verdwijnt binnen een aantal jaren. Acculturatieprocessen met breakpoints na een half jaar, 2 jaar, 5 jaar en 10 jaar. Degenen die dit "overleven" is maar een klein percentage (waarvan dan nog een groot deel gepensioneerden en uitkeringsgerechtigden die zich niet druk hoeven te maken om hun inkomen). De rest is onverrichterzake teruggekeerd, helemaal uitgekleed door schoonfamilie of zgn. vrienden of zakenpartners. Vaak nog wel een kampung-kip (of -haan) aan overgehouden die met haar/zijn familie de persoon in kwestie blijft uitkleden tot in NL toe want broer, zus, zwager, vader, oom en de hele reutemeteut is plotseling werkloos geworden - in werkelijkheid te lui om nog verder te werken want het geld kan nu toch komen uit het "walhalla" (= NL).
Een vriend van mij kwam er na jaren achter dat zijn vader 35 (zgn.) familileden onderhield die gewoon geen zin hadden te werken want het geld kwam toch maandelijks uit NL. En zij maar in armoede leven in NL en hard werken voor dat stel uitzuigers in dat verre, mooie sprookjesland.

De verhalen van al die personen die mislukt zijn in Indonesia hoor je zelden daar ze doorgaans geheel geen behoefte meer hebben om nog aan Indonesia te worden herinnerd en te druk bezig zijn om al die verliezen die ze hebben geleden in RI met hard werken in NL weer te boven komen.
Maanden geleden wilde een producer een documentaire gaan maken (is niet doorgegaan) over Nederlanders woonachtig in Indonesia. Ik heb haar toen voorgesteld eerst eens in NL op zoek te gaan naar Nederlanders die hier in RI hebben gewoond en onverrichterzake hebben moeten terugkeren naar het land Van Balkenbrij. Dan krijg je waarschijnlijker een meer reeel beeld over hoe het Nederlanders vergaat in den vreemde.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ik heb zelf twee dagen geleden gesteld dat Indonesia een "koelereland" is, en dat meen ik. Toen ik enige maanden geleden 57 werd en naar mijn persoonlijke ambities en de toekomstperspectieven hier keek, ik tot de conclusie kwam dat die er niet waren samasekali. Je moet hier rommelen en rotzooien, dagelijks ben je bezig de rippers, dieven en nog erger te ontwijken.

Ook ik vind momenteel Indonesia (bijkans) een kolereland met de stad Yogyakarta als de grootste kolerestad in Indonesia (1 grote Anarchie met een hoofdletter). Ook ik denk erover om te vertrekken maar zit opgescheept met een familie die ik dankzij de K…-Marokkanen in NL en de reactie van Balkenbrij op de rotzooi die er in de jaren is gecreerd in NL, niet meer direct kan laten overkomen.
Telkens als je iets begint in dit land wordt je kop eraf gemaaid zodra je hem boven het gras uitsteekt. Er ligt dan een heel leger van aasgieren op je te wachten om je alles z.s.m. af te pakken. Er wordt je geen succes gegund.
Over de slechte moraal hier: een Indonesische (van Duitse afkomst) priester merkte enige jaren geleden op in een interview voor de Jakarta Post dat "teveel Indonesiers de ganse dag bezig zijn met bedenken hoe men met zo min mogelijk werk zoveel mogelijk geld kan maken. Als ze nu al die energie en tijd eens zouden steken in echt werken, zou het er dan niet veel beter voor staan met de economie van RI?"
Ik woon in een perumahan waar ik waarschijnlijk de enige (naast mijn buurman uit de Caraiben) ben die zijn geld zonder corruptie of oplichterij verdient. En dan moet ik respect hebben voor mijn buurtgenoten?! No way. De ganse dag druk met hun auto en allerlei andere kraaienblinkdingetjes; allemaal lijdend aan de meest besmettelijke en meest verspreide ziekte in RI: gengsi (zoek maar op in het woordenboek).

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Helaas is een president die niet van Java komt bijna ondenkbaar in dit land, want dan komt het "grootse Javaanse denken" in gevaar. Doch in mijn ogen kan het Javaanse volk nooit iemand voortbrengen die de kwaliteiten om zo een gecompliceerd land als Indonesia te leiden, bezit. Omdat ze behept zijn met een feodale cultuur die dateert uit het jaar nul, waarvan ze zelf denken dat die superieur is aan welke cultuur dan ook.

Wat dit land nodig heeft in deze tijden is zeker geen Javaan als president met hun feodale instelling en consensus-politiek. Maar zoals je opmerkt, dat is vooralsnog ondenkbaar.
In NL merkte ik vroeger tijdens mijn studie al het verschil op tussen Indonesische medestudenten van Molukse afkomst en van Javaanse. De Molukkers losten problemen veel sneller en effectiever op dan de Javanen. De Molukker hanteerde het conflictmodel (effectief in een democratie gebaseerd op het beginsel van de stem van de meerderheid) terwijl de Javaan alles trachtte op te lossen via het zgn. consensusmodel (niet slagvaardig genoeg voor een dergelijke democratie).
En dan nog het "herrnvolk"-idee van de Javaan erbij……….. terwijl vele culturele tradities van hen reeds zijn achterhaald door de tijd en nieuwe kennis en wetenschap.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 27-11-2005 01:57 Yogya-Bali wrote:

...

*
Gelukkig is er nog iemand die kankert. Een lichtpunt tussen al dat kleffe en zoete gezwemel met Indonesia. Deze man WOONT in Indonesia en wordt dagelijks (net als ik) geconfronteerd met de dagelijkse werkelijkheid in dit land en de problemen die een bule ondervindt als hij hier WOONT. Heel wat anders dan af en toe op vakantie komen.

*Londoh is de sambal op dit forum dat hard nodig is om geregeld tegengas te geven tegen de - vaak te overdreven - mooie bewoordingen over Indonesia. Whats wrong with critics? Ik bemerk regelmatig dat kritiek of negatieve opmerkingen over Indonesia wel erg persoonlijk wordt aangetrokken.

*Dus Londoh ga door ...!!!! En ik hoop dat er eens wat meer van dit soort personen op het forum komen.

Je heb gelijk. Ja er is verschil tussen theorie en praktijk , tussen je ideaalbeeld en de harde werkelijkheid.
Hoewel kontrakt een kontrakt is , het kan altijd gebroken worden.
En vaak zijn de kosten te groot (geld/tijd/moeite) om je gelijk te halen.
Gelijk hebben is niet dezelfde als gelijk krijgen.
Dat is ook in nederland hetzelfde geval .

Je heb weer gelijk , si Londoh is de sambal in dit forum.
Maar soms een te sterke sambal , want er zijn mensen die last krijgen , wordt mencret2.Althans die indruk heb ik.

Ook gelijk , Londoh ga door .

Een roepende in de woestijn , dat indruk heb ik ook , mag ik iets toevoegen ?
Een profeet werd niet in zijn kampung(forum) gewaardeerd .(of zoiets ).
Waduh Lon , je krijgt al profeettische kwaliteiten toegedicht .

Wordt tijd dat ik jou gaat leren kennen.Hoop dat ik jou ooit in surakarta kan ontmoeten om lekker te kunnen ouwehoeren.

groetjes

iemand
User
User icon of iemand
spacer line

On 27-11-2005 07:10 Yogya-Bali wrote:

...

Sid, het is inderdaad lullig als dit is gericht naar "Iemand" persoonlijk maar "Hitami" heeft in zekere zin wel gelijk.
Ik neem aan dat "Iemands" vriendin oke is, maar in andere gevallen zijn over het algemeen dat gezwets over studie, werk, etc. leugens. Zo ken ik er wel een paar die zgn. studeren (en dat wordt geloofd door hun bule-partner) maar in werkelijkheid dus een PKS zijn (geweest). En de bule maar betalen voor hun studie (waarvan het diploma later is gekocht).

ffu omt zaakje wat te verduidelijken, ik heb nooit niks tegen Londoh´s
uitspraken of opmerkingen gehad ik lees ze zelfs graag vanwege de reden
die Y-B boven aangaf maar word gewoon net als ieder ander niet graag
"sijkert" vanwege "sprookjesgelover" of "niet realist" uitgemaakt ik heb
geen sprookjesbeeld van indonesie en ook nooit gehad dus ik hoef dat gelul van "weet je wel hoe het er in werkelijkheid aan toe gaat" niet te horen.
laat mu niet lachu zeg als jullie denken hier dat de corruptie erg is in indonesie
dan ga eerst maar eens een jaartje of wat in oostbloklanden als Ukraine wonen waar ik 3 jaar geweest ben, (ja voor ergere corruptie hoef je echt niet 8 uur te vliegen) daar kom je met je duits of nederlands kenteken niet eens doorheen zonder dat de lokale politie (iedere 10 kilometer op de hoofdwegen)iets uit hun duim zuigt waardoor je mag betalen en je weet niet waarvoor.waarschijnlijk komen de meeste de pools/ukrainsche grens niet eens over zonder 3 dagen in de rij te wachten laat staan het gaat verder richting rusland/sibirie.dit zijn reizen van 7-8dgn die ik als 22jarige in mun uppie gedaan heb,net zo ver als van schiphol naar jkt maar dan met de auto.het nadeel in indonesie is dat je meer opvalt als westerling door je uiterlijk/huidskleur wat in ukraine of andere oostblok landen niet het geval is waardoor je af en toe iets gespaart kunt krijgen...
never have had en never will have a fairytale picture in my head.
ik heb nooit een onrealistisch beeld van indonesie gehad metname doordat ik er weinig ben geweest en genoeg andere landen heb gezien afgelopen jaren waardoor ik wherever i go op het ergste voorbereid ben en heb dat ook nergens in mijn eerdere postings waargemaakt vandaar mijn korte uitval.vond het gewoon zwak staan om iemand te kleineren op het internet.
en wat betreft mijn vriendin, ik denk dat ik nuchter genoeg ben om in te kunnen schatten wat ze nou daadwerkelijk doet en wie Ze is,en heb daarom echt geen zin om me iets negatiefs aan te laten praten door anderen.vergeet 1ding niet,ik heb Haar nog nog nooit een cent gegeven en dat zal ook in toekomst niet gebeuren maardanog hek "keine lust" om dit met anderen te bespreken zie het gewoonweg niet als noodzakelijk, sommige zijn er zo passief mee bezig om alles zwart te maken en daarmee bij anderen de indruk wekken dat "fatsoenlijke vrouwen"of"positieve gebeurtenissen" überhaupt niet bestaan in dit koelere-land zoals sommige het noemen.
hoe het ook zij....Londoh ik blijf je postings interesant vinden,dus graag meer
but without calling me"sijkert" Emoticon: Wink

ps voordat er weer iemand op het kommentaar komt........
nee ik vergelijk indonesie ook niet met oostblok-landen was alleen als voorbeeld gesteld

TERDAD
User
spacer line

Het topic Indonesisch Werkcontract is ook weer een studi stof geworden!
Zeker voor DIE Indonesia gangers en liefhebbers die alleen maar de mooie en leuke en aardige kanten van Indonesia zien of willen zien!

Natuurlijk zijn er wel degelijk WETTEN(Undang-Undang)in Indonesia!
ERUG VEEL! Maar welke gaat men toepassen en hoe gaat men het toepassen en op wie wel en op wie niet! Yang berkuasa mau ada hasilnya,DUIT!
(de verantwoordelijke wil zijn resultaat en dus zijn deel,DUIT)

Voor en tijdens de Berjuangan Kemerdekaan zijn er verschillende virus soorten uitgebroken..... Rompok - Garong - Nyatut - Copet - Nyolong - Maling
en van het onschuldige VOOR WAT HOORT WAT - KORUPSI!
Wordt niets aan gedaan dus wordt steeds maar erger - sekarang tidak ada
obatnya - hoe wlillen of kunnen wij nu nog van deze ziekte af komen??????
Ik heb een vraag gesteld aan de mede bewoners van mijn kleine dessa waar ik geregeld verblijf (gaat over werk zoeken en krijgen)

Cukup sekian dulu

INDONESIA ABADI - TETAP MERDEKA

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

We gaan het maar weer over het onderwerp hebben. Voor het andere open je maar een nieuw topic.

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

On 27-11-2005 07:18 Yogya-Bali wrote:

...

In NL merkte ik vroeger tijdens mijn studie al het verschil op tussen Indonesische medestudenten van Molukse afkomst en van Javaanse. De Molukkers losten problemen veel sneller en effectiever op dan de Javanen. De Molukker hanteerde het conflictmodel (effectief in een democratie gebaseerd op het beginsel van de stem van de meerderheid) terwijl de Javaan alles trachtte op te lossen via het zgn. consensusmodel (niet slagvaardig genoeg voor een dergelijke democratie).

Daarom moet de dictatuur opnieuw worden ingevoerd in Indo, of evt. een "geleide" democratie. Andere dingen werken niet bij de Javanen. De Molukkers lossen trouwens alles op met hun losse handjes, dat is weer een heel ander verhaal. (Hehe wat is dat toch lekker dat generaliseren)

Trouwens iemand: ik zou ook niet graag met een NL-nummerbord in Indo willen rondrijden (als dat al zou kunnen), dan zou je ieder kruispunt 10.000rp uit je zak kunnen trekken bij meneer agent

Gracias. Sama sama

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

andere ontopic dus mensen Emoticon: Smile

bassi
User
spacer line

= edit: offtopic =

En even verder over het onderwerp wat sidia al zei,- is zo vaak in de praktijk, deze ervaring heeft mijn vrouw ook in Jakarta.. zij heeft verschillende banen gehad en de laatste baan dateerd van ongeveer 3-4 jaar terug, dit was een goede en belangrijke baan,
Ze zegt, je/ik solliciteer gewoon en de baas zegt, je bent aangenomen met een proeftijd etc., allemaal mondeling.
Hoogst ongebruikelijk dus dat men uberhaupt met schriftelijke contracten werkt. En ja ,je heb nog steeds gelijk dat het betr. contract niet deugd.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 27-11-2005 17:33 bassi wrote:

*allemaal mondeling.

*Hoogst ongebruikelijk dus dat men uberhaupt met schriftelijke contracten werkt.
* En ja ,je heb nog steeds gelijk dat het betr. contract niet deugd.

*Hangt af van het soort bedrijf/ en hoe groot.
Kleine bedrijven gaan vaak de wetten ontduiken, en de formele proeftijd (max 3mnd) voor arb.overeenkomst ONbepaaldetijd wordt ontdoken door eerst de sollicitant op proef te laten draaien.Men wil geen risiko hebben.Ga je op je rechten beroepen(wet) , dan krijgt je niet eens de kans om te proberen.Voor jou staat 1000 te trappelen om je plaats in te nemen.
* Niet waar, afhankelijk van de bedrijf.
* kontrakt is goed voor zover je het kan lezen uit de verhaal.

Eerlijk is eerlijk , ik heb geen ervaring met werken in Indonesia , De info's heb ik van horen zeggen gekregen(neven/nichten etc .)
Maar heb in het verleden veel interrese gehad met de verschijnsel mens en arbeid .
Vroeher , long long time ago ,was bijna geparachuteerd in een Multinationaal in jkt. (Unile..r)
In afd pezet . Tegenwoordig heet het HRM .(of zoiets)

iemand
User
User icon of iemand
spacer line

On 27-11-2005 17:33 bassi wrote:
voor mij is 1500 euro in NL begrippen ook erg veel.

Bassie,dat het om het geld gaat dat heeft iemand anders beweerd (zoals zovele andere dingen), ik nooit niet.die 1500 euro zou ik nooit hoeven te betalen al zou het meteen de eerste maand verkeerd uitpakken.tis meer principe-kwestie,ik wil gewoon weten of het wettelijk toegestaan is en als ja op welke manier je eraan onderuit kunt komen (smeergeld enige optie?Proeftijd?Wat gebeurt bij langtijdige ziekte) Naam van bedrijf vandaag gekregen bestaat wel degelijk op hetzelfde adres.maarja daar twijfelden alleen"anderen"aan.contract krijg ik doorgefaxed.tot nu toe weet ik niet meer als aantal maanden tot deadline (01-12-06) maal maandloon,morgen weet ik meer over preciese opstelling van het contract
arm rijk corrupt niet corrupt staat allemaal los van dit vreemde contract

sidia&bassi thx voor jullie navraag en info
(ps nou nog ffu aftellu tot ik het kommentaar krijg"ja dat kan ik ook wel gewoon een naam van een of ander bedrijf in JKT doorgeven") Emoticon: Wink

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Hi Bassi,

Ik heb vanochtend om 4.30 WIB nog even gewerkt, t was nog donker, een vluggertje gemaakt op verzoek van m'n vriendin voordat ze naar haar werk ging. Morgenstond heeft goud in de mond toh.

Dat gezeur over mijn manier van schrijven ben ik inmiddels wel gewend, men gaat hakken op een paar woorden, de essentie van het bericht wordt overgeslagen.

Overigens voor mij is 1500 euro ook veel geld, maar dit bedrag noemde ik ivm welk bedrag je aan een advokaat zou moeten betalen, dan weet je gewoon dat uitvoering van de kleine lettertjes v/h contract nonsense is.

Verder heb ik al het zelfde als jij gezegd, een contract stelt hier weinig tot niets voor, dat leest men dus niet. Hangt er ook nog eens vanaf of zo een contract getekend is "di atas meterai, ngak" Contracten zijn iets dat uit de VOC tijd stamt, zo hebben ze indertijd het land uit handen gegeven. In mijn bescheiden opini heeft de genoemde werkgever geen poot om op te staan als het tot problemen komt. Ik begrijp daarom ook niet waarom die 'iemand' zich zo te sappel maakt hiero. Het lijkt wel alsof ie wereldkundig wil maken dat ie een vriendin in Indonesia heeft,want hij gaat maar door en door.

Ik heb voor mijn huis hiero ook een contract van vier kantjes, je lacht je rot als je het leest. De huisbaas heeft dat waarschijnlijk ergens op de kop getikt en vond het wel mooi om dat te gebruiken om indruk op de bule te maken. Ik zie de man zelden maar mijn persoonlijke relatie met hem is uitstekend en dat is hetgeen dat telt in dit land. Contracten zijn dingen die je vervalst, alle meterai en kertas segel zijn bij de postzegelhandel te koop, met een antieke typemasjien kan je in elkaar zetten wat je wilt. Zo kan je bijvoorbeeld bewijzen dat een stuk grond van jou is, met een slimme advokaat erbij natuurlijk. Hasil dibagian.

= edit: offtopic verwijderd =

Gruces

Lon

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Zoals zelfs de Nederlandse ambassade recent meedeelde: een notariele akte of andersoortige contracten opgemaakt in RI zijn net zoveel waard als het stuk papier heeft gekost waarop het gedrukt/geschreven staat en de inkt die er voor is gebruikt. Er is namelijk geen enkele nationale registratie van aktes e.d. in RI waardoor deze paperassen feitelijk van generlei waarde zijn.
Dit zou eens een waarschuwing moeten zijn voor al die bule's die land en woning kopen in Bali op basis van een of ander louche notariele akte waarmee zij denken hun gelijk te kunnen halen.
Forget it.

Hitami
User
spacer line

En zelfs wanneer het contract legaal is, vroeg ik me af welke werkgever zou het wagen om het werk van te maken ?
Daarbij heb je ook nog musyawarah !

Verder vroeg ik me af wat de reden zijn, waarom tussen de geliefde deze onderwerp tersprake komt en vergroot ?

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

money honey

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 28-11-2005 03:29 Yogya-Bali wrote:
Zoals zelfs de Nederlandse ambassade recent meedeelde: een notariele akte of andersoortige contracten opgemaakt in RI zijn net zoveel waard als het stuk papier heeft gekost waarop het gedrukt/geschreven staat en de inkt die er voor is gebruikt.

Er is namelijk geen enkele nationale registratie van aktes e.d. in RI waardoor deze paperassen feitelijk van generlei waarde zijn.

Dit zou eens een waarschuwing moeten zijn voor al die bules die land en woning kopen in Bali op basis van een of ander louche notariele akte waarmee zij denken hun gelijk te kunnen halen.
Forget it.

Y-B ,
*kan je die bewuste mededeling opzoeken ?, ben benieuwd wat de standpunt van DepKeh (Departemen Kehakiman) zou zijn .
Kunnen we lachen.

*Betreft registratie van aktes: Hang af van het soort akte.
Waarschijnlijk (bijna) dezelfde zoals het in negri belanda geregeld werd .
Bij het stoppen vd notaris (dood , pensiun , geroyeerd etc) wordt het overgedragen aan zijn opvolger.
En de testamenten wordt ook centraal geregistreerd.
(vergeet niet dat de basis van hun U.U. (wetten) is vroeger de kopie vd belanda's)

*ben eens , er lopen vaak naieve bule's rond.Nog steeds .
Een sprongetje , voorbeeld er zijn 30.000 flats / villa in Sepanjol die gebuldozerd moeten worden.(o.a. van onze landgenoten, de pensionados)
Staat op illegale gronden / zonder vergunning , door de corrupte burgemeester ).
Zo kan het ook gebeuren dat veel bule's hun huizen/gronden zullen kwijt raken in den oosten.

Over louche mensen, notarissen, makelaars, en advokaten , dat heb je ook overal.

groetjes

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 28-11-2005 09:55 sidia wrote:

...

Over louche mensen, notarissen, makelaars, en advokaten , dat heb je ook overal.

groetjes

Hi Om Sid,

Das waar, in het algemeen hebben mensen over de hele wereld 2 benen.

Het woord "Maklar" heeft in Indonesia zondermeer een louche betekenis. Hoewel ik maak dankbaar gebruik van ze. Heb verleden week in het jou welbekende Tasik een zooitje handel gekocht, en die maklar die ik daarvoor opgedrongen heb gekregen maar scheuren op ze bromfietsie met $$$-tekens in ze mata . Ik had contoh nodig. Wat hij in 2 dagen bij elkaar zocht doe ik twee weken over. Ik zat lekker bij een vriend te OH'en en te lachen. Als er een bestelling uitkomt zoek ik wel een producent. Als je weet hoe je met een maklar om moet gaan zijn ze hun gewicht in goud waard. Emoticon: Yeah right! Emoticon: Yeah right!

Notarissen en Advokaten in Indo zijn net zo betrouwbaar als kofiesjop- en relaxhuisuitbaters in Amsterdam. Een officieel beroep, dat wel, maar eerbaar Emoticon: Confused

Gruces

Lon

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 28-11-2005 01:30 londoh wrote:
Hi Bassi,

Ik heb voor mijn huis hiero ook een contract van vier kantjes, je lacht je rot als je het leest. De huisbaas heeft dat waarschijnlijk ergens op de kop getikt en vond het wel mooi om dat te gebruiken om indruk op de bule te maken.

Ik zie de man zelden maar mijn persoonlijke relatie met hem is uitstekend en dat is hetgeen dat telt in dit land.

Contracten zijn dingen die je vervalst, alle meterai en kertas segel zijn bij de postzegelhandel te koop, met een antieke typemasjien kan je in elkaar zetten wat je wilt. Zo kan je bijvoorbeeld bewijzen dat een stuk grond van jou is, met een slimme advokaat erbij natuurlijk. Hasil dibagian.

Tegenwoordig kan je een kontrak gaan downloaden , zoals de standaard kontrakt van V.E.H. in nld. In den oosten heb je ook zulke programma's of buku pinter.
Of een neef 1ste jaars pakultas hukum of dihukum (met de wet in aanraking geweest).

Persoonlijk kontakt(vertrouwen) is belangrijk , maar met ekstra zekerheid is het beter.

Je zou kunnen proberen , maar met onr.goed(o.a. grond) is het moeilijker , je heb diverse papieren nodig en diverse instantie (pajak , kadaster, notaris etc)
Daarom heet het ook tanah sengketa.

Zo ook met een arbeidsovereenkomsten.

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 28-11-2005 10:16 sidia wrote:

...

Je zou kunnen proberen , maar met onr.goed(o.a. grond) is het moeilijker , je heb diverse papieren nodig en diverse instantie (pajak , kadaster, notaris etc)
Daarom heet het ook tanah sengketa.

Hihihihihihi Om Sid,

Ik moet me altijd de pleuris lachen om jou, right or wrong my country toh.

Als je een goeie deal weet doet het kantor pajak, de kadaster en de notaris toch lekker mee tegen bagian hasil. Kom nou, misschien toen jij nog in Indonesia woonde, 100'en jaren geleden waren er nog wel betrouwbare mensen te vinden. Doch wat er in Indonesia vandaag de dag gebeurd is met recht te classificeren als "mafiapraktijken"

Je moet eens googelen met het goede Indonesische woord "Ruilslag" zet er tanah bij, dat wordt smullen, jangan malu Om Emoticon: Wink

Gruces

Lon

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

65,248,370 topic views - 229,457 posts - 13,648 topics - 19,971 members - last post @ 16-12-2018 19:26 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

110,136,385 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com