indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

ricky 123
User
spacer line

Hebben jullie het gelezen in de telegraaf (op internet) van vandaag 18 okt. 2005. Hier wordt vermeld dat , waarschijnlijk Moordin Mohammed Top, via zijn webside militante moslims oproept buitenlanders te vermoorden. Ook worden er tips gegeven hoe je dit het beste kunt doen. Zoals op loopviaducten over de wegen in stad Jakarta of bij stilstaande auto's tijdens de spits. Verder worden bepaalde winkelcentra genoemd waarvan het bekent is daar er veel buitenlanders rondlopen. Is de sfeer nu echt zo gespannen op dit moment in Jakarta of merk je er zoals gewoonlijk eigenlijk weinig van. In iedergeval wordt het er niet gezelliger op!

maurits
User
User icon of maurits
spacer line

Ja ik heb het stukje gelezen ja... Je word er niet echt vrolijker van. Maar op geruchten reageer ik eigenlijk nooit. Gewoon doorgaan zoals altijd, maar wat meer op je hoede zijn, is in deze tijd niets mis mee...

Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

Ik herinner mij nog dat dit 'kwaliteits'dagblad in 2003 schreef dat de vliegtuigen klaarstonden om ons uit Indonesie te evacueren toen de VS Irak binnenviel... Helaas heb ik deze extra kisten nooit gezien (goed er was wel degelijk een evacplan wat ik van de betreffende maatschappij begreep)... en de agressie die toen werd gesuggereerd heb ik ook nooit meegemaakt. Zelfs niet toen we met een Kijang in een demo van enkele duizenden mensen terecht kwamen...
Voorzichtig moet je altijd zijn maar dat is altijd al geweest... het eerste wat je doet in JKT als je in een auto stapt zijn je deuren afsluiten...

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

toen de VS Irak binnenviel
Daar is alle ellende begonnen, maar dat mag niet geschreven worden.
Ik ben absoluut tegen elke vorm van terrorisme maar in de ogen van de fanatieke moslims is de heer Bush de ergste terrorist op deze aardbol, een ieder mag voor zich zelf invullen wat hij/zij er van vind.
Als je het nieuws volgt vallen er in Irak ook dagelijks mensen die met de hele oorlog niets van doen hebben.
Jan

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Noordin komt nu wel graag op tv, omdat zijn vriendje omgelegd is door de Indonesische politie. Nu begint ie toch angstig te worden dat hij zelf ook niets meer voor elkaar krijgt. Slimme zet, het houdt sommige mensen wel bezig. Ikzelf ben er niet bang voor. Als het mijn tijd is, dan is het zover. Eerder hebben anderen al rechtstreekse bedreigingn ge-uit tegen Nederland en de inwoners. Daar heb ik tot op heden niets van gemerkt, voorlopig dus allemaal loos gebrabbel.

Zoals Richy al zegt, in Jakarta doe je je deuren toch wel dicht. Doe gewoon normaal.... enfin, dat gezegde kennen we allemaal.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Nou , al zeg ik zelf ik ben niet makelijk bang .
Maar ik vind toch niet prettig als ik mijn mijn gezin moet gaan lopen in jakarta of die grote malls.
Bij normale conflikt word ik daar beter beschermd door mijn familie en vrienden . Maar tegen annonieme vijand die met bom gaan strooien dat is iets anders.
Want een bom maak geen verschil of je islamiet , onschuldig ben of niet.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Waarom lees ik niet in de krant, of waar dan ook, dat de web site waarop dit te vinden is, is af gesloten. En de eigenaar ervan zit in de cel?

Of moet dat eerst 15 jaar duren?

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Indah
User
spacer line

Toen ik zaterdag het artikel over het vermoorden van blanken in Indonesie gingen mijn haren in mijn nek rechtop staan, zeker als de net 2 dagen terug bent uit Jakarta ik ben daar 17 dagen geweest met mijn vrouw
Daar wij bij familie in Bekasi Barat zijn geweest hebben wij niets van ongetregeld heden gemerkt er heerste een relaxte sfeer, op straat was het volkomen veilig.
I hoop dat er geen vervelende dingen gaan gebeuren want onze volgende reis is in juli en dan gaat onze dochter van 12 jaar ook weer mee en dan zit je niet te wachten op een stel idioten die dit soort fratsen uithalen.

Groet Rene

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 21-11-2005 11:14 Indah wrote:

Daar wij bij familie in Bekasi Barat zijn geweest hebben wij niets van ongetregeld heden gemerkt er heerste een relaxte sfeer, op straat was het volkomen veilig.

Zo zie je maar , in de kranten en tv worden bepaalde rellen of verhaaltjes vaak overdreven.Vaak is het ook bangmakerij.

Zelfs je ben zo te zien tevreden met de sfeer en de situatie bij je vakantieadres.
Terwijl als ik me niet vergist heb ik toch een paar keren "enge"verhaaltjes gehoord over bekasi . Maar je heb er van niet gemerkt , misshien hebben ze ook overdreven met de verhaaltjes over Bekasi.

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

On 21-11-2005 15:53 sidia wrote:

...

Zo zie je maar , in de kranten en tv worden bepaalde rellen of verhaaltjes vaak overdreven.Vaak is het ook bangmakerij.

Zelfs je ben zo te zien tevreden met de sfeer en de situatie bij je vakantieadres.
Terwijl als ik me niet vergist heb ik toch een paar keren "enge"verhaaltjes gehoord over bekasi . Maar je heb er van niet gemerkt , misshien hebben ze ook overdreven met de verhaaltjes over Bekasi.

In '98 met de rellen in jakarta was ik ook in Jakarta. Maar blijkbaar ver weg van het tumult. Ik heb er niets van gemerkt. Waarom niet? Omdat de stad zo gigantisch groot is.

Stel je zit in scheveningen en er ontploffen bommen op het Spui. Denk je nu echt dat je dat merkt?

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

On 19-11-2005 06:36 Tuti & Jan wrote:
toen de VS Irak binnenviel
Daar is alle ellende begonnen, maar dat mag niet geschreven worden.
Ik ben absoluut tegen elke vorm van terrorisme maar in de ogen van de fanatieke moslims is de heer Bush de ergste terrorist op deze aardbol, een ieder mag voor zich zelf invullen wat hij/zij er van vind.
Als je het nieuws volgt vallen er in Irak ook dagelijks mensen die met de hele oorlog niets van doen hebben. Jan

Even een kleine correctie.
Tijdens de oorlog tussen de Russen en Afganistan, hebben de VS & UK terrostisten opgeleid in Afganistan. Het westen wil zich nu eenmaal overal mee bemoeien als er geld te verdienen valt met wapens. De VS & UK hebben samen Mr. Bin Laden geschapen. Doch als Bin Laden niet het WTC had aangevallen dan had Bush rustig zaken met Laden gedaan. Ofschoon de familie Bush nog steeds banden heeft met hem en zijn familie, maar ook daar wordt niet over geschreven.

Volgens een westerse Journalist in het midden Oosten wil het midden oosten van het westen af. Omdat het westen alleen maar Oorlog veroorzaakt en zijn afspraken niet na komt. Je ziet ook in Iraq dat er bijna niets gedaan wordt om de infrastructuur e.d. te herstellen. Hoeveel % van de beloofde Tsunamie centjes is reeds overgemaakt door het westen en hoeveel % is er reeds overgemaakt voor Pakistan, enz.

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Jongens, dat artikel komt uit de Telegraaf. Die vissen wat op van een of ander louche weblog en brengen dat als nieuws. Iedereen op dit forum weet toch dat dit regelrechte onzin is? Volgens mij maakt dit artikel ons toch niet bang ofzo?

Correctie op correctie van Albert:
Bin Laden heeft geen contacten met de rest van de Laden familie, en over zakelijke belangen van de Bin Laden familie wordt juist zeeeeer veeeel over geschreven.

Begin de details te vergeten

sayang
User
User icon of sayang
spacer line

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

On 21-11-2005 15:56 Albert wrote:

...

Stel je zit in scheveningen en er ontploffen bommen op het Spui. Denk je nu echt dat je dat merkt?

Heb je toen niets gemerkt dat de sfeer grimmer was?

In 2003 liep ik over straat met een vriend van mij (die typisch eruit ziet als een bule +/- 2mtr lang). Hij kreeg toch diverse keren verwensingen als "orang bakar" naar zijn hoofd van groepen. Aangezien deze volkssport noch weleens wordt toegepast werd je er niet vrolijker van... Overigens had ik weinig last van dat soort uitlatingen... Indonesiers zien mij aan als orang Manado... ik heb nog steeds geen idee waar het ligt en hoe ze erbij komen Emoticon: Wink ...

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 22-11-2005 04:08 Richy wrote:

...

In 2003 liep ik over straat met een vriend van mij (die typisch eruit ziet als een bule +/- 2mtr lang). Hij kreeg toch diverse keren verwensingen als "orang bakar" naar zijn hoofd van groepen. dat soort uitlatingen...

Indonesiers zien mij aan als orang Manado... ik heb nog steeds geen idee waar het ligt en hoe ze erbij komen Emoticon: Wink ...

Voor de gepeupel op straat is het moeilijk om het verschil tussen goed volk en slecht volk te kunnen zien .(bevriende bule of een "slechhte "bule) .
Daarom de toespellingen van bakar orang. (moet nog ge-bakar worden).

Ya logisch een indische jongen uit overijssel.

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

On 22-11-2005 09:51 sidia wrote:
Ya logisch een indische jongen uit overijssel.

Euhhh hoe weet je dit Sid Emoticon: Confused ... maar het was/is net nog Gelderland Emoticon: Smile

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 23-11-2005 01:51 Richy wrote:

...

Euhhh hoe weet je dit Sid Emoticon: Confused

heb je zelf verteld , uit de buurt / onder zwolle komt .
ken je ook een beetje sundanees ?

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

79,858,696 topic views - 236,806 posts - 13,710 topics - 28,665 members - last post @ 28-02-2020 13:43 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

130,303,128 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com