indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (4 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

willeke
User
spacer line

Een vriend van mij op Sulawesi heeft me gevraagd om in Nederland een laptop voor hem te kopen. Ik wil dat wel doen voor hem, maar ik vraag me af of een Nederlandse laptop goed te gebruiken is in Indonesië. Ik heb daar zelf geen ervaring mee. Zijn alle aansluitingen wel hetzelfde? Wie heeft hier wel ervaring mee en kan mij vertellen waar ik op moet letten bij het kopen van de laptop?
Is het misschien niet goedkoper om een laptop in Indonesië te kopen?
Alvast bedankt voor jullie reactie!
Willeke

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Ik denk dat je een laptop overal kan gebruiken.
Maar je wel rekening houden welke merk je gaat kopen en of ze daar ook een dealer hebben voor het geval dat het stuk gaat.
En vergeet ook niet de eventuele invoerrechten als het gekontroleerd wordt.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

On 18-11-2005 08:17 sidia wrote:

En vergeet ook niet de eventuele invoerrechten als het gekontroleerd wordt.

... nooit last van gehad... en voor de zekerheid de aankoopbon meenemen...

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

een andere tip (volgens zeggen)

Je moet die brandnieuwe laptop in een oude versleten laptoptas zetten.
Op eerste gezicht een oude gebruikte laptop van je zelf.