indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

ron broens
User
spacer line

wie heeft nog leuke tips we verblijven in Holliday Inn en gaan een paar dagen naar gili trawangan naar dese dunia beda wie kent dit Emoticon: Wink

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

Hoi Ron,

Afgelopen september heb ik voor het eerst het eiland Lombok bezocht en verbleef in de plaats Senggigi. Het is een heel gezellige badplaats met grote keus aan hotels en gezellige restaurantjes. Gili Trawangan heb ik niet bezocht, maar wel het nabij gelegen Gili Meno en Gili Air voor een dagtrip. De tocht erheen en terug met een gemotoriseerde vlerkprauw was een gebeurtenis apart. Daar er normaal gesproken in dit gebied in de middag een stevige bries op komt zetten was de tocht terug in tegenstelling tot de heenweg over een zee met behoorlijke schuimkoppen waarvoor enige zeebenen wel een vereiste bleek. Het was er verder fijn snorkelen en met de handlijn heb ik nog wat snappers weten te vangen. In de buurt heb ik uitstapjes gemaakt naar bezienswaardigheden zoals grafcomplex Karang Jangkong tussen Mataram en Cakranegara, waterpaleis Mayura en hindoe tempel Pura Meru beide in Cakra. Een pottenbakkerij in Banyumulek, weverij in Sukarare, het traditionele dorp Rambitan Sade en de zuidelijke kustplaats Kuta. In de buurt van Pusuk is een monkey forest. Aan de vulkaan Gunung Rinjani ben ik niet toegekomen omdat het nogal een hele onderneming bleek te zijn. Ook aan de oostelijke kant van het eiland ben ik niet toegekomen, waar het minder toeristisch schijnt te zijn en waardoor de bevolking oorspronkelijker zou zijn gebleven. Als je geďnteresseerd mocht zijn in de geschiedenis en cultuur van het eiland dan is een bezoek aan ‘Museum Negeri Propinsi Nusa Tenggara Barat’ te Mataram een aanrader. Een minpuntje vond ik de opdringerige handelaren in van alles en nog wat die de toeristen ’s avonds om en nabij de restaurantjes van Senggigi massaal lastig vallen. Maar ja, de bevolking is zeer arm dus het is begrijpelijk.
Zie ook:
http://forum.indahnesia.com/to(...)ten_uit_senggigi.php
http://www.vlok.org/
Veel plezier, Jan

Hindoetempel Pura Meru te Cakranegara

petteke
User
spacer line

Ciao Ron,

Ik ben vorig jaar op Lombok geweest,Holliday Inn.Een heel goed hotel,met mooie tuinen en zwembad.Alleen als je het strand op wilde ,werd je letterlijk aangevallen door de "opdringerige " verkopers.
Ik heb zowat alles bezocht wat Jan ook bezocht heeft.We hebben een auto met bestuurder gehuurd en die heeft ons alles laten zien,ook het mooie strand van Kuta,waar echt niemand was .Fantastisch het hele strand voor je alleen.
s'Avonds gingen we naar Senggigi,gezellige restaurantjes en bars.
We zij 3 dagen op Trawangan geweest,we zaten in Villa ombak.Je kan er goed snorkelen,we hebben er zee schildpadden gezien.Het eilandje bestaat uit een weg met aan beide kanten ,restaurants,bars ,winkeltjes.Het enige vervoer bestaat uit door ezels getrokken karretjes.Wij hebben er een leuke tijd gehad.
Ik wens je veel plezier toe .
Groetjes Pat..

GJ-LA
User
spacer line

Hallo,

Ik ben dit jaar naar Lombok geweest en op sengigi gelogeerd.
Ben op Lombok geboren.
Het is heel fijn om daar te zijn en lekker eten, rustig hotel met prive strand, ooi tuin en zwembad op het hotel.
Geen verkopers want hun mogen niet op de prive strand van het hotel komen dus heel erg rustig.

CIao

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,303,249 topic views - 221,766 posts - 13,476 topics - 15,949 members - last post @ 22-08-2017 12:48 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

88,936,536 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com