indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (2 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

De 'Erasmusprijs 2004' is toegekend aan drie/3 Arabiese 'denkers' t.w.:
Sadik Al-Azm,
Fatema Mernissi,
Abdulkarim Soroush, aangezien ik niet zo'n 'arabist' ben vraag ik mij af of dit 'ingegeven is door de tijd' of is het een terechte keus ?
"Zijn deze 'denkers' algemeen bekend in de Arabiese wereld of zijn deze 'toekenning(en)' "politiek gemotiveerd" ???
Deze mensen zullen deze prijzen ongetwijfeld verdiend hebben, maar moet het dan hÚÚl toevallig in 2004 gebeuren ???

Kijk en oordeel op: www.erasmusprijs.org/nl/page.c(...)naID=414&action=view

Tot hier maar weer .... AnisJ.

'Ahu kura ahia, mansia nia'

TERDAD
User
spacer line

Assalamu-Allaikum

WELKE onderscheiding is niet politiek gemotiveerd of beladen?????
Juist in deze tijd is het belangrijk dat de ISLAM ook van een andere kant bekeken moet worden en ook gezien wordt(nooit veel posiitieve aandacht gehad)
De Islam is niet alleen maar fanatisme - radicalisme - terrorisme!!

Si Terdad

INDONESIA ABADI - TETAP MERDEKA

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 06-11-2005 11:32 TERDAD wrote:

De Islam is niet alleen maar fanatisme - radicalisme - terrorisme!!

Een van de weinige neutrale reacties in vergelijking met velen die alleen maar de negatieve kant naar voren brengen.
Elke medaille heeft 2 kanten.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

Salam s.mua yth.,

Begrijp mij goed, ik ben er niet tegen hˇˇr; ik vind het tijdstip alleen opvallend.
Zijn die mensen trouwens bekend in de 'Islamitische wereld' ???
Ik heb eens gelezen dat wijlen Kon. Juliana ge´nteresserd was in 'Sufisme'.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

beste anis ,
als iedereen aan de spelregels houdt danhoeft je geen misverstanden te krijgen.
dit is een open forum , dus je kan en mag je mening geven.

Ik denk dat het voor de grote massa van de gemiddelde muslim niet bekend wie de winnar en winnares zal zijn.
het is waarschijnlijk politiek spel geweest om die mensen door hun kritische en afwijkende meningen te gaan voordragen voor de erasmusprijs.

Ik persoonlijk vind het goed , maar dan voor het westerse mensen.
Dan kunnen de westerlingen iets lezen over de islam , dat er ook andere islamieten zijn die de waarheid zoeken / kritisch zijn en hun kennis aan de massa (mede muslim) willen doorgeven.

Want wat weet de gemiddelde westerling over islam.?
behalve de negatieve berichten sinds nine eleven . bijna niks .

als je dicherbij huis gaat kijken (NLD) , weten de meesten ook bijna niks over de islam.
Na 9-11 is veel veranderd , wel wordt de negatieve kant van een kleine groep elke keer naar voren gebracht. En worden de anderen aangesproken.Gestigmatiseerd.
Er is zelfs angst in Nld , angst voor terorisme , zie voorbeeld met de 2 medelanders(marokanen) in de internationale trein in amsterdam.Dus angst door onbekendheid , opgeklopt door media.

Hier heeft men de stereotiepbeeld over de islamieten , aangeplakt op hun medelanders , de ex gastarbeiders en hun nakomelingen.
Vroeger kan je nog lachen als je praat over die vreemde mensen met hun vreemde gewoonten, dat ze af en toe schapen gingen slachten op hun balkon als het tijd vd Qurban is aangebroken.
Ya dat is nog onschuldig .

Kennelijk moet er iets mis gegaan zijn voordat men bewust gaat worden over hun medelanders .Ik zou graag een citaat van prof J.Cruijff willen gebruiken (met een beetje wijziging) : Elk Nadeel hep zijn Voordeel.
Ya als er geen 9-11 dan weten de autochtonen nog steeds niet wie de islamieten zijn. Zie ook voorbeeld van Frankrijk .
Is dat een gewone sociale onrust door jarenlange verwaarlozing , uitsluitingen , of is het terorisme , bendes , of iets anders ?
Terug naar NLD , hoop dat het niet overwaait .
Jammer dat het nog steeds moeilijk om in alle openheid te gaan discussieren.
groetjes

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

On 08-11-2005 18:04 sidia wrote:
beste anis ,
als iedereen aan de spelregels houdt danhoeft je geen misverstanden te krijgen.
dit is een open forum , dus je kan en mag je mening geven.

Ik denk dat het voor de grote massa van de gemiddelde muslim niet bekend wie de winnar en winnares zal zijn.
het is waarschijnlijk politiek spel geweest om die mensen door hun kritische en afwijkende meningen te gaan voordragen voor de erasmusprijs.
Ik zou graag een citaat van prof J.Cruijff willen gebruiken (met een beetje wijziging) : Elk Nadeel hep zijn Voordeel.
Ya als er geen 9-11 dan weten de autochtonen nog steeds niet wie de islamieten zijn. Zie ook voorbeeld van Frankrijk .
Is dat een gewone sociale onrust door jarenlange verwaarlozing , uitsluitingen , of is het terorisme , bendes , of iets anders ?
Terug naar NLD , hoop dat het niet overwaait .
Jammer dat het nog steeds moeilijk om in alle openheid te gaan discussieren.
groetjes

Ja 'Sid' ik ben het met jou eens, nu weet de gemiddelde Nederlander, dat 'jurken en een baard' niet altijd terroristen betekenen ..... zoals in die trein.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

85,341,468 topic views - 240,165 posts - 13,729 topics - 33,261 members - last post @ 25-09-2020 14:11 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

139,099,137 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com